Lidt hjælp til identificering af riffel

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Brugeravatar
Kristian_J
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1455
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:08
Interesser: Langdistanceskydning
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 51 times
Been thanked: 162 times

Re: Lidt hjælp til identificering af riffel

Indlæg af Kristian_J » 16. jan 2014, 12:00

Har du tjekket om din riffel er den samme som jeg smed et billede og link til for 15 min siden?

Hvis ja, there you go... hvis nej, hvad er det så der ikke stemmer overens? Du må bringe noget på bordet!
... assistance from a distance!

jbnhf23
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 53
Tilmeldt: 8. apr 2013, 09:48
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Danmark

Re: Lidt hjælp til identificering af riffel

Indlæg af jbnhf23 » 16. jan 2014, 12:09

Skæftet er ikke magen til og resten har jeg lidt svært ved at se på den afstand billedet er taget fra. Der hvor den forreste kikkertmontage er monteret ser heller ikke sådan ud på min. Ved ikke om det er et magasin man kan se under neden lige foran aftrækker, det har jeg heller ikke på min(det stikker i hvert fald ikke ud på den måde).

Hvis man havde nogle mål på den eller close ups ville det hjælpe en del.

pt søger jeg i retning af brazilian mauser på Google, og prøver at finde nogle stempler der kan passe med dem jeg ser på mine.

Brugeravatar
Kristian_J
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1455
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:08
Interesser: Langdistanceskydning
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 51 times
Been thanked: 162 times

Re: Lidt hjælp til identificering af riffel

Indlæg af Kristian_J » 16. jan 2014, 12:42

Tror vi skal bruge nogle bedre billeder for at kunne hjælpe. de er meget mørke. Gerne fra begge sider i et oplyst rum uden blitz :-)
... assistance from a distance!

Brugeravatar
Kloster
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 624
Tilmeldt: 6. jul 2008, 17:23
Interesser: skydning og jagt
Geografisk sted: Holstebro.
Has thanked: 185 times
Been thanked: 44 times

Re: Lidt hjælp til identificering af ri

Indlæg af Kloster » 16. jan 2014, 15:02

jbnhf23 skrev:Skæftet er ikke magen til og resten har jeg lidt svært ved at se på den afstand billedet er taget fra. Der hvor den forreste kikkertmontage er monteret ser heller ikke sådan ud på min. Ved ikke om det er et magasin man kan se under neden lige foran aftrækker, det har jeg heller ikke på min(det stikker i hvert fald ikke ud på den måde).

Hvis man havde nogle mål på den eller close ups ville det hjælpe en del.

pt søger jeg i retning af brazilian mauser på Google, og prøver at finde nogle stempler der kan passe med dem jeg ser på mine.
Du ved godt montage ikke har noget med riffel at gøre? En kikkert er jo heller ikke en del af en riffel.

Det er 100% en gammel mauser 98. Som har fået nyt skæfte da den havde aftjent sin værnepligt. Og det kan have været lavet hvilket som helst sted i verden, igen skæftet har ikke noget med riflen at gøre.


Har selv en mauser 98, som har pibe fra alpine arms i england, skæfte fra schultz & larsen i danmark. Men det er stadig en mauser.

Ps. Billedet er ikke mit.
Vedhæftede filer
image.jpg
Fra google.
image.jpg (47.83 KiB) Vist 2779 gange
Kloster.

Besvar