Erfaring med køb af nyt våben som er brugt?

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Erfaring med køb af nyt våben som er brugt?

Indlæg af LapuaMagnum » 1. jul 2014, 20:02

Jeg har erhvervet mig en ny Riffel, men efter jeg kommer hjem ser jeg at den har været skudt med krudtslam i forkammer, ridser i kammer og kobberaflejringer i gangen.

Er der nogen herinde der har prøvet det før mig? Jeg kan ikke se om riflen har skudt 2 skud eller 200 skud.

Det er også en .338 Lapua magnum, så jeg forestiller mig at forretningen har afprøvet den grundet at det er en lidt speciel kaliber, men jeg kan jo heller ikke vide om de har trukket 100 af deres dyrere kunder ned fordi de skulle have en oplevelse af at mærke rekyl.

På forhånd tak!

mvh
Vedhæftede filer
1.jpg
Forkammer
1.jpg (88.63 KiB) Vist 8043 gange
2.jpg
Neck
2.jpg (96.85 KiB) Vist 8043 gange
3.jpg
Start på riffelgang
3.jpg (85.94 KiB) Vist 8043 gange
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7310
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 288 times
Been thanked: 1073 times

Re: Erfaring med køb af nyt våben som er brugt?

Indlæg af Langenge » 1. jul 2014, 20:09

Slæb den tilbage til forhandleren og bed dem rense den :-)
Og næste gang du selv køber en dims og aflevere den igen, og forlanger fuld pris retur, fordi du kun lige har prøvet den, men ikke brugt den, så tænk dig om ;-)
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Rixen
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3180
Tilmeldt: 4. mar 2007, 15:13
Interesser: ....
Geografisk sted: ....
Has thanked: 80 times
Been thanked: 499 times

Re: Erfaring med køb af nyt våben som er brugt?

Indlæg af Rixen » 1. jul 2014, 20:23

De testskyder vel ved fabrikken?

Hvilken riffel er der tale om?

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Erfaring med køb af nyt våben som er brugt?

Indlæg af LapuaMagnum » 1. jul 2014, 20:28

Langenge skrev:Slæb den tilbage til forhandleren og bed dem rense den :-)
Og næste gang du selv køber en dims og aflevere den igen, og forlanger fuld pris retur, fordi du kun lige har prøvet den, men ikke brugt den, så tænk dig om ;-)
Hmmm.

Kan godt høre at du ikke kender mig :smile: Hvis du køber en ny bil, forventer du så at den har kørt 2000 kilometer.

Hvis jeg har købt noget og ikke er tilfreds med det, men har prøvet det, sender jeg det ikke tilbage. Nu er det sådan at jeg kom hjem med den igår aftes og kiggede på hvad jeg havde købt og undre mig over ovenstående, det er da ikke normalt. Det lyder næsten som at du arbejder i butikken :giggle:

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Erfaring med køb af nyt våben som er brugt?

Indlæg af LapuaMagnum » 1. jul 2014, 20:30

Rixen skrev:De testskyder vel ved fabrikken?

Hvilken riffel er der tale om?
Jeg vil da mene at de lige renser den af hvis den bliver testskudt fra fabrikken, men ved det ikke.

Det er en Remington 700 .338 LM

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

LFuppen
Banned
Banned
Indlæg: 2496
Tilmeldt: 10. jan 2012, 17:32
Interesser: Jagt, håndvåben og militærhist
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 371 times
Been thanked: 189 times

Re: Erfaring med køb af nyt våben som er brugt?

Indlæg af LFuppen » 1. jul 2014, 20:37

LapuaMagnum skrev:Jeg har erhvervet mig en ny Riffel, men efter jeg kommer hjem ser jeg at den har været skudt med krudtslam i forkammer, ridser i kammer og kobberaflejringer i gangen
Hvorfor opdagede du ikke de ting før du forlod forretningen ? :???:
Eller havde du for travlt med at komme hjem ? :???:
Utaknemmelighed er verdens løn!!!

Pedel
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 115
Tilmeldt: 18. aug 2007, 19:09
Geografisk sted: mariager fjord
Been thanked: 6 times

Re: Erfaring med køb af nyt våben som er brugt?

Indlæg af Pedel » 1. jul 2014, 20:37

det er ellers en dejlig skyder , jeg har selv en magen til


pedel

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: Erfaring med køb af nyt våben som er brugt?

Indlæg af Slettes3 » 1. jul 2014, 20:40

LapuaMagnum skrev:

Er der nogen herinde der har prøvet det før mig? Jeg kan ikke se om riflen har skudt 2 skud eller 200 skud.


mvh
Har gode erfaringer med at købe brugt.

Har lige købe en H&H dobbeltriffel fra 1800 hvidkål. Den står minty i kammer og pibe.

Lad hver med at købe en ludervare... :giggle:

Rixen
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3180
Tilmeldt: 4. mar 2007, 15:13
Interesser: ....
Geografisk sted: ....
Has thanked: 80 times
Been thanked: 499 times

Re: Erfaring med køb af nyt våben som er brugt?

Indlæg af Rixen » 1. jul 2014, 20:43

Remington testskød alle våben før de forlod fabrikken i gamle dage. Jeg ved dog ikke om de stadig gør.

Når jeg googler lidt, finder jeg rigtigt mange med samme spørgsmål som du. Netop at de har købt en ny Remington, men den er blevet skudt med.
Jeg tror (Uden at være sikker), at den er som den kom fra fabrikken.

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Erfaring med køb af nyt våben som er brugt?

Indlæg af LapuaMagnum » 1. jul 2014, 20:49

Rixen skrev:Remington testskød alle våben før de forlod fabrikken i gamle dage. Jeg ved dog ikke om de stadig gør.

Når jeg googler lidt, finder jeg rigtigt mange med samme spørgsmål som du. Netop at de har købt en ny Remington, men den er blevet skudt med.
Jeg tror (Uden at være sikker), at den er som den kom fra fabrikken.
Tak for det, jeg er lidt krakilsk med sådan noget. Når man igennem mange år har haft logbøger over alle skydninger og man kan følge pibens slitage og forandring er det svært at overlade noget til tilfældigheder :smile:

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Erfaring med køb af nyt våben som er brugt?

Indlæg af LapuaMagnum » 1. jul 2014, 20:51

Pedel skrev:det er ellers en dejlig skyder , jeg har selv en magen til


pedel
Ja, den skal bare beddes anderledes. Vi ses nok på Hobro skydebane når jeg får den klar.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
Bessie4ever
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3420
Tilmeldt: 31. maj 2011, 22:03
Interesser: rifler,hjemmeladning
Geografisk sted: Øvre Sydjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 313 times

Re: Erfaring med køb af nyt våben som er brugt?

Indlæg af Bessie4ever » 1. jul 2014, 20:54

Jeg syntes FOTO 3 ser mærkværdig ud. Hvad er der mellem bommene?
Perfect! Thats is good enough for me

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Erfaring med køb af nyt våben som er brugt?

Indlæg af LapuaMagnum » 1. jul 2014, 20:55

LFuppen skrev:
LapuaMagnum skrev:Jeg har erhvervet mig en ny Riffel, men efter jeg kommer hjem ser jeg at den har været skudt med krudtslam i forkammer, ridser i kammer og kobberaflejringer i gangen
Hvorfor opdagede du ikke de ting før du forlod forretningen ? :???:
Eller havde du for travlt med at komme hjem ? :???:
Det kan du have ret i, det eneste man dog kan se er forkammeret, da der sad en breaker i enden af den. Men du har ret, jeg havde dog ikke travlt med at komme hjem :smile:

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Erfaring med køb af nyt våben som er brugt?

Indlæg af LapuaMagnum » 1. jul 2014, 20:57

Bessie4ever skrev:Jeg syntes FOTO 3 ser mærkværdig ud. Hvad er der mellem bommene?
Det ligner krakelering, men det er svært at sige.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7310
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 288 times
Been thanked: 1073 times

Re: Erfaring med køb af nyt våben som er brugt?

Indlæg af Langenge » 1. jul 2014, 21:08

LapuaMagnum skrev:
Langenge skrev:Slæb den tilbage til forhandleren og bed dem rense den :-)
Og næste gang du selv køber en dims og aflevere den igen, og forlanger fuld pris retur, fordi du kun lige har prøvet den, men ikke brugt den, så tænk dig om ;-)
Hmmm.

Kan godt høre at du ikke kender mig :smile: Hvis du køber en ny bil, forventer du så at den har kørt 2000 kilometer.

Hvis jeg har købt noget og ikke er tilfreds med det, men har prøvet det, sender jeg det ikke tilbage. Nu er det sådan at jeg kom hjem med den igår aftes og kiggede på hvad jeg havde købt og undre mig over ovenstående, det er da ikke normalt. Det lyder næsten som at du arbejder i butikken :giggle:

mvh
Nej jeg arbejder vist ikke i den butik ;-)
Og undskyld hvis jeg var lidt grov.
Jeg har bare siddet i MANGE år, med bla. kunder som fik et hysterisk anfald når de fik en ny vare, som de kunne ane havde været pakket op tidligere. Ofte samme kunder som gerne købte en vare, "afprøvede" den i 14 dage, afleverede den igen og forlangte alle pengene retur.

EDIT: Da jeg sidste sommer købte en ny bil, havde den ikke kørt 2000 km. Så havde jeg brokket mig. Men din skyder har vel heller ikke skudt 2000 skud?
Min nye bil havde kørt 16 km, da jeg fik den overdraget af forhandleren.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Erfaring med køb af nyt våben som er brugt?

Indlæg af LapuaMagnum » 1. jul 2014, 21:14

Langenge skrev:
LapuaMagnum skrev:
Langenge skrev:Slæb den tilbage til forhandleren og bed dem rense den :-)
Og næste gang du selv køber en dims og aflevere den igen, og forlanger fuld pris retur, fordi du kun lige har prøvet den, men ikke brugt den, så tænk dig om ;-)
Hmmm.

Kan godt høre at du ikke kender mig :smile: Hvis du køber en ny bil, forventer du så at den har kørt 2000 kilometer.

Hvis jeg har købt noget og ikke er tilfreds med det, men har prøvet det, sender jeg det ikke tilbage. Nu er det sådan at jeg kom hjem med den igår aftes og kiggede på hvad jeg havde købt og undre mig over ovenstående, det er da ikke normalt. Det lyder næsten som at du arbejder i butikken :giggle:

mvh
Nej jeg arbejder vist ikke i den butik ;-)
Og undskyld hvis jeg var lidt grov.
Jeg har bare siddet i MANGE år, med bla. kunder som fik et hysterisk anfald når de fik en ny vare, som de kunne ane havde været pakket op tidligere. Ofte samme kunder som gerne købte en vare, "afprøvede" den i 14 dage, afleverede den igen og forlangte alle pengene retur.
Grov? Nej!
Forstår godt at man bliver træt af de mennesker som altid vil have noget uden at tænke over at give noget igen, de kan virkelig være nogle pestilenser. Hvis der er en fornuftig forklaring, såsom at de har testskudt riflen, bukker jeg hele vejen til forhandler, men det kunne de jo bare sige efter at jeg har henvendt mig til dem, så ville historien ikke være længere for mit vedkommende :smile:

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: Erfaring med køb af nyt våben som er brugt?

Indlæg af Slettes3 » 1. jul 2014, 21:37

LapuaMagnum skrev:

Tak for det, jeg er lidt krakilsk med sådan noget. Når man igennem mange år har haft logbøger over alle skydninger og man kan følge pibens slitage og forandring er det svært at overlade noget til tilfældigheder :smile:

mvh
..er ligeledes selv lidt krakilsk omkring dette. Ærgeligt at man selv bliver offer for andres dårlige våbenpleje..eller ingen . :cry:

Håber forhandler vil tage våbenet tilbage...

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7568
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: Erfaring med køb af nyt våben som er brugt?

Indlæg af Raptor357 » 1. jul 2014, 21:41

Det er vist helt normalt at riflen prøveskydes på fabrikken og pakkes ned direkte der efter.
Tæller man ridserne inde i kammeret ser det ud til at 7 patroner er blevet kamret. det er ok i min verden at de har en kvalitets kontrol.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Erfaring med køb af nyt våben som er brugt?

Indlæg af LapuaMagnum » 1. jul 2014, 21:56

Raptor357 skrev:Det er vist helt normalt at riflen prøveskydes på fabrikken og pakkes ned direkte der efter.
Tæller man ridserne inde i kammeret ser det ud til at 7 patroner er blevet kamret. det er ok i min verden at de har en kvalitets kontrol.
Det virker til at der er en fornuftig forklaring på min mistænksomhed.

Syntes det er mærkeligt at forhandler ikke bare skriver det til mig i stedet for at trække pinen ud, men det gør så at jeg handler andre steder hvis de ved det fra forhandlerens side af.

mvh

Tak til alles input og fortolkninger!
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4997
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 497 times
Been thanked: 1150 times

Re: Erfaring med køb af nyt våben som er brugt?

Indlæg af Lassescout » 3. jul 2014, 10:45

Jeg mener det er BMW der testkører alle biler på en bane før de frigiver dem til salg. Det betyder at du ikke kan købe en ny BMW med under 500 kilometer på klokken. Det er sådan set et kvalitetsstempel. Andre mærker testkører også, men nulstiller kilometertælleren bagefter. Resultatet er det samme, men filosofien er anderledes.

Hvis der er tale om testskydning fra fabrikken skal man da bare være glad for det. Hvis butikken har brugt riflen som demo-våben, kan man nok snakke sig til en bore snake, en rem eller andet nødvendigt grej som kompensation. Derudover har det ingen betydning. Om du starter fra 0 eller 100 betyder stort set intet for levetiden, tværtimod kan det tænkes at eventuelle grater er skudt væk, så du hurtigere oplever pibens sande præcisionspotentiale. Så du har lige sparet 100 patroner i "break in" udgift :giggle: :giggle: :giggle:
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Erfaring med køb af nyt våben som er brugt?

Indlæg af LapuaMagnum » 3. jul 2014, 11:13

Lassescout skrev:Jeg mener det er BMW der testkører alle biler på en bane før de frigiver dem til salg. Det betyder at du ikke kan købe en ny BMW med under 500 kilometer på klokken. Det er sådan set et kvalitetsstempel. Andre mærker testkører også, men nulstiller kilometertælleren bagefter. Resultatet er det samme, men filosofien er anderledes.

Hvis der er tale om testskydning fra fabrikken skal man da bare være glad for det. Hvis butikken har brugt riflen som demo-våben, kan man nok snakke sig til en bore snake, en rem eller andet nødvendigt grej som kompensation. Derudover har det ingen betydning. Om du starter fra 0 eller 100 betyder stort set intet for levetiden, tværtimod kan det tænkes at eventuelle grater er skudt væk, så du hurtigere oplever pibens sande præcisionspotentiale. Så du har lige sparet 100 patroner i "break in" udgift :giggle: :giggle: :giggle:
At fabrikken tester våbenet er for mig også et kvalitetsstempel, men hvis en forhandler tager det meget afslappet med om et våben har været afskudt og ikke mener det har nogen betydning om de har affyret våbnet er ikke ok for mig. Jeg ville hellere end gerne ofre 100 patroner for at kunne følge udviklingen på riflen, og for mig er de første hundrede skud lige så vigtigt for mig som de næste 1000 skud.

Det havde som sagt for mig været helt fint hvis de havde sagt at de havde skudt 5 eller 10 skud med riflen og spillet med åbne kort men når jeg skal gætte mig frem, er ikke ok for mig.

Jeg lægger ihvertfald ikke flere penge i deres butik.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Erfaring med køb af nyt våben som er brugt?

Indlæg af LapuaMagnum » 3. jul 2014, 13:13

Jeg er hermed blevet klogere på et par punkter.

Remington testskyder stadig deres våben, og har den været købt fra Tyskland af forhandler er den ligeledes blevet testskudt da det åbenbart er et krav.

Så diskussionen er afsluttet fra min side af.

Tak for alle input.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9705
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1726 times
Been thanked: 2158 times
Kontakt:

Re: Erfaring med køb af nyt våben som er brugt?

Indlæg af Bofhenator » 3. jul 2014, 13:22

LapuaMagnum skrev:Jeg er hermed blevet klogere på et par punkter.
Så ved man det har været en god dag :-)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Erfaring med køb af nyt våben som er brugt?

Indlæg af LapuaMagnum » 3. jul 2014, 14:08

Ja, jeg er absolut tilhænger af at lære noget nyt hver dag, så det er et positivt indslag for dagen :fun:

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Kappen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 47
Tilmeldt: 27. mar 2013, 18:33
Interesser: Flugtskydning, Jagt, Audio
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Erfaring med køb af nyt våben som er brugt?

Indlæg af Kappen » 3. jul 2014, 16:37

Jeg har desværre været udsat for hvad du frygter i en vestjysk jagt og sports forretning, hvor jeg havde købt en ny riffel, Som blev åbnet ud af org emballage da jeg købte den. Da jeg så 3 uger senere hentede den, da tilladelsen var kommet, manglede emballage og sælger kunne ikke finde våbnet.. Han fandt så riflen på forretningnes skydebane, med forklaringen om at den nok lige har været "lånt af kollegerneefter fyraften.". Jeg fik en kasse patroner i kompensation for den manglende emballage og medfølgende papir og hvad de ellers havde smidt ud og så gad jeg ikke at gøre mere ud af det. Men jeg handler der ihvertfald ikke igen.

Besvar