Riffel pakketilbud! :)

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Denis-N
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 27
Tilmeldt: 20. jul 2014, 10:01
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: 6600
Has thanked: 1 time

Re: Riffel pakketilbud! :)

Indlæg af Denis-N » 21. jul 2014, 16:11

Kan være man skal prøve at spørge et andet sted.... Hvis det er et så stort problem får nogen mennesker på NVF :thumbdown:

Brugeravatar
Bigfed
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 323
Tilmeldt: 15. jan 2011, 14:35
Interesser: Jagt, våben og natur
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 96 times
Been thanked: 19 times

Re: Riffel pakketilbud! :)

Indlæg af Bigfed » 21. jul 2014, 16:20

Prøv at holde øje med div. jagt blade der kommer ud inden længe. Der åbner en mindre biks i det østjyske og jeg forestiller mig at alle de andre følger trop med gode slagtilbud, for ikk at miste kunder.
"If there is a sacred moment in the ethical pursuit of game, it is the moment you release the arrow or touch off the fatal shot."
Jim Posewitz

Denis-N
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 27
Tilmeldt: 20. jul 2014, 10:01
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: 6600
Has thanked: 1 time

Re: Riffel pakketilbud! :)

Indlæg af Denis-N » 21. jul 2014, 16:25

Kan være jeg lige skal have fat på det nye jægerblad der kommer her 1 august :)

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9700
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1725 times
Been thanked: 2152 times
Kontakt:

Re: Riffel pakketilbud! :)

Indlæg af Bofhenator » 21. jul 2014, 16:44

Denis-N skrev:Kan være man skal prøve at spørge et andet sted.... Hvis det er et så stort problem får nogen mennesker på NVF [emoji107]
Tør øjnene, hvis du vil have det bedst mulige svar så er du nød til at yde en indsats og kunne sortere i de svar du får.

Ligegyldigt hvilket forum man stiller spørgsmål på er der en vis mængde støj, den bliver oftest mindre jo større indsats spørgeren har gidet/magtet lægge i spørgsmålet.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Riffel pakketilbud! :)

Indlæg af HappyNanoq » 21. jul 2014, 17:09

Ja, vi har alle brændt næsen - og specielt på forums med tastatur-ninja'er, beskyttet af et dæknavn (ikke Michellin) der kan bølgerne godt gå højt.

Der skal filtreres lidt i de svar man får - og tænk over at det skrevne sprog er skarpt, så man skal til tider være en smule hårdhudet. (tykpandet?) But it's all in good fun - det menes ikke så slemt som det lige ser ud til.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Carsten Bo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 10. feb 2007, 16:28
Interesser: Jagt, Genladning
Geografisk sted: sydhavsøerne
Has thanked: 453 times
Been thanked: 354 times

Re: Riffel pakketilbud! :)

Indlæg af Carsten Bo » 21. jul 2014, 17:59

Ej det passer i hvert fald ikke. En fejl og det er ud af klappen.[emoji23] rigby er vores kvalitetschef. Alt der kan masseproduceres er ikke god kvalitet. [emoji15].


Via sky
Er udnævnt til Klodsmedjord.

I never feel guilty eating anything
Carsten

LFuppen
Banned
Banned
Indlæg: 2496
Tilmeldt: 10. jan 2012, 17:32
Interesser: Jagt, håndvåben og militærhist
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 371 times
Been thanked: 189 times

Re: Riffel pakketilbud! :)

Indlæg af LFuppen » 21. jul 2014, 19:06

Bessie4ever skrev:Fordi jeg kun må ha en kone!
Det udelukker da heldigvis ikke kæresten og elskerinden :rolf:
Utaknemmelighed er verdens løn!!!

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Riffel pakketilbud! :)

Indlæg af Kleth » 21. jul 2014, 19:38

Der er massere af pakketilbud....
Nogle af dem er på forhandlerne hjemmesider;
Topjagt, Vaabensmeden, Jaguar gruppen, Østjysk, Korsholm m.fl.
Armis og jjsu kan også være værd at kigge på, specielt noget brugt med kikkert.

Hvis du har en ide om hvad du vil have, kan du SAGTENS få eller finde et pakketilbud med noget ok til 15K, der slår legetøjet i et happymeal, men selv klart ikke noget H&H eller Blaser R8.

Skal det være RIFLEN? Eller skal det bare være noget der er godt nok til jagt i DK og måske til en enkelt øffer i Polen, Sverige eller Tyskland.

En hver ny jagtriffel, kan hvis der ikke er noget galt med den, og med den rigtige ammunition skyde inden for hvad der svarer til bunden af en ølflaske. En Nikon,Mepopta, Vortex eller Minox kikkert vil være godt nok til det meste. Min hustrus Vortex 3-9x40 kunne i silende regn stadig bruges til lukketid, under dette års bukkejagt og det kunne min Nikon Prostaff også. Med de nye regler omkring ræv, kan der kræves noget mere af kikkerten, hvis det er relevant.

Hvis du ikke vil bruge mammon på en moderator, bør du starte med 6,5x55 eller .308win såfremt du ikke er vant til at skyde.
Glem alt om mytiske flade baner og hvad den kan skyde ud over det du ved du kan komme til at skyde. Hvis du ikke har bestået riffelprøven, vil det jo være din første prioritet.
En kammerat har købt en pakke med Tikka T3 Lite i .308win og Optic Science kikkert. Den kan out-of-the-box skyde 25mm grupper med 8g Boller i Selleri (Sellier&Bellot) med en middelmådig skytte bagved og det kan nok gøres bedre, men han er selv endnu et stykke fra de 25mm. (Han skal nok nå der til [emoji2])
Ja, det er mainstream og det virker, men nok ikke noget ungerne kan arve.

Tag ud til forhandlerne og tal med dem og fortæl dem dine ønsker. Pil-rod-og-rag, prøv at ligge med dem evt. prøv dem med støtteben på. Det vil være vigtigere for dig, at du får noget der virker godt for dig end at det er en bestemt pakke.

Vi har været gennem mange diskussioner om emnet her på forum og de ærede NVF'ere gør jo opmærksom på at der kan være guldkorn at hente i disse diskussioner.


Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Denis-N
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 27
Tilmeldt: 20. jul 2014, 10:01
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: 6600
Has thanked: 1 time

Re: Riffel pakketilbud! :)

Indlæg af Denis-N » 21. jul 2014, 21:30

Mange tak får tipsene, jeg har valgt at lytte til folk, det med af, at det ikke sikkert at "pakketilbudene" passer til en,og har fået af vide af en masse mennesker at det bedre at fokusere på kikkerten end riflen, at det bare er vigtigt at riflen kan skyde lige og at det vigtig at den føles godt i hånden og af den grund har jeg kikket lidt på korsholm hjemmeside og fundet det her grej :) og vil gerne høre jeres erfaringer med det og hvad i synes :)

Selvfølgelig har jeg ikke haft riflen i hånden i nu, så ved ikke om den passer til mig, men det her jeg vil bringe jer ind i billedet :)

Kikkert: http://www.korsholm.dk/dk/zeiss-conques ... 50-mc.html
Riffel: http://www.korsholm.dk/dk/winchester-m7 ... liber.html

Brugeravatar
Bessie4ever
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3420
Tilmeldt: 31. maj 2011, 22:03
Interesser: rifler,hjemmeladning
Geografisk sted: Øvre Sydjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 313 times

Re: Riffel pakketilbud! :)

Indlæg af Bessie4ever » 21. jul 2014, 21:36

Det var sgu da mærkeligt at winchester ikke har 270w med i programmet :???:
Perfect! Thats is good enough for me

Brugeravatar
Bigfed
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 323
Tilmeldt: 15. jan 2011, 14:35
Interesser: Jagt, våben og natur
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 96 times
Been thanked: 19 times

Re: Riffel pakketilbud! :)

Indlæg af Bigfed » 21. jul 2014, 21:36

Kikkerten har jeg og er glad for den. Jeg bruger den primært til bane og sommer jagt. Hvis du skal have en mere allround kikkert, som du evt. også kan bruge til drivjagt, skal du nok lidt ned i forstørrelse. Winchester har jo igennem tiderne lavet godt grej, så mon ikk at den kan skyde lige.
"If there is a sacred moment in the ethical pursuit of game, it is the moment you release the arrow or touch off the fatal shot."
Jim Posewitz

Brugeravatar
Bigfed
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 323
Tilmeldt: 15. jan 2011, 14:35
Interesser: Jagt, våben og natur
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 96 times
Been thanked: 19 times

Re: Riffel pakketilbud! :)

Indlæg af Bigfed » 21. jul 2014, 21:37

Bessie4ever skrev:Det var sgu da mærkeligt at winchester ikke har 270w med i programmet :???:
Mon ikk bare at de ikke har hevet den hjem i den ellers udmærkede kaliber :)
"If there is a sacred moment in the ethical pursuit of game, it is the moment you release the arrow or touch off the fatal shot."
Jim Posewitz

Denis-N
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 27
Tilmeldt: 20. jul 2014, 10:01
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: 6600
Has thanked: 1 time

Re: Riffel pakketilbud! :)

Indlæg af Denis-N » 21. jul 2014, 21:47

Bigfed skrev:Kikkerten har jeg og er glad for den. Jeg bruger den primært til bane og sommer jagt. Hvis du skal have en mere allround kikkert, som du evt. også kan bruge til drivjagt, skal du nok lidt ned i forstørrelse. Winchester har jo igennem tiderne lavet godt grej, så mon ikk at den kan skyde lige.
Hvad så hvis jeg engang skal på drivjagt får anskaffet et rødpunktsigte, og har den der til alle andre jagter, vil den så være et godt valg?

og hvordan er lyset i den, da jeg kender en der har også med 50mm, og han syndes at nogen gange når det bliver lidt svært og fx. bukken går et stykke væk og står i skyggen at den kan være lidt svær at se, er det et problem med denne kikkert? :)

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11090
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Riffel pakketilbud! :)

Indlæg af C-X » 21. jul 2014, 21:51

Prøv at komme under 3x som mindste forstørrelse. 1.5x vil være mere fornuftigt.

Et dyr inde på 50 meter og dit sigte svømmer rundt, imens du leder efter dyret, med for meget zoom. Kig evt. denne tråd; http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=32&t=55006
Meget relevant for dig også.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Bigfed
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 323
Tilmeldt: 15. jan 2011, 14:35
Interesser: Jagt, våben og natur
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 96 times
Been thanked: 19 times

Riffel pakketilbud! :)

Indlæg af Bigfed » 21. jul 2014, 21:53

Jeg syntes at den er ganske ok, men jeg har ikke haft den ude i mørket endnu. Men jeg oplever den ligeså godt som min S&B Zenit med 30mm rør. Jeg har dog til gode at kunne se forskel mellem 50 og 56, men Zeiss laver godt grej, også selvom at det er et af deres "USA" produkter.

Rødpunkt er også noget der står på min meget laaaaange liste over ting jeg lige står og mangler til jagt :)
"If there is a sacred moment in the ethical pursuit of game, it is the moment you release the arrow or touch off the fatal shot."
Jim Posewitz

Denis-N
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 27
Tilmeldt: 20. jul 2014, 10:01
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: 6600
Has thanked: 1 time

Re: Riffel pakketilbud! :)

Indlæg af Denis-N » 21. jul 2014, 21:59

C-X skrev:Prøv at komme under 3x som mindste forstørrelse. 1.5x vil være mere fornuftigt.

Et dyr inde på 50 meter og dit sigte svømmer rundt, imens du leder efter dyret, med for meget zoom. Kig evt. denne tråd; http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=32&t=55006
Meget relevant for dig også.
Men hvad så hvis jeg kommer på bukkejagt i polen kan så under 3x klare mosten?

Denis-N
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 27
Tilmeldt: 20. jul 2014, 10:01
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: 6600
Has thanked: 1 time

Re: Riffel pakketilbud! :)

Indlæg af Denis-N » 21. jul 2014, 22:08

Her et mærke jeg overhovedet ikke kender noget til,

Men den har måske et mere passende forstørrelse

http://www.korsholm.dk/dk/burris-four-x-1-4x24-2.html

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Sv: Riffel pakketilbud! :)

Indlæg af 308 W » 21. jul 2014, 23:09

Jeg ville tage en med 3-9 eller 3-12 eks http://www.korsholm.dk/dk/leupold-vx-r- ... d-lys.html

Jeg har skudt dyr på tæt hold med 3x uden problemer.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11090
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Riffel pakketilbud! :)

Indlæg af C-X » 21. jul 2014, 23:11

På 25 meter og under er 1x yderst fordelagtigt. Ved 100 meter er 4x rigeligt - ved rådyr der står stille. Spørg dig selv hvor langt ude du vil skyde.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Carsten Bo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 10. feb 2007, 16:28
Interesser: Jagt, Genladning
Geografisk sted: sydhavsøerne
Has thanked: 453 times
Been thanked: 354 times

Re: Riffel pakketilbud! :)

Indlæg af Carsten Bo » 22. jul 2014, 09:02

Jeg har en aimpoint 34h. Hvis jeg skulle vælge i dag, så ville jeg kigge på en 1-6 leupold. Søg evt ocsar123 tråd omhandlende den kikkert. Den kikkert sammen med en 6-24 eller en 5-25 og du er dækket ind til alt fra 0 til 1000 meter med de tre stor kalibre, 6,5træls, 308 og dirty06.
Er udnævnt til Klodsmedjord.

I never feel guilty eating anything
Carsten

Brugeravatar
PeptoBizmo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2010
Tilmeldt: 8. apr 2004, 14:51
Geografisk sted: Midtjylland.
Has thanked: 42 times
Been thanked: 183 times
Kontakt:

Re: Riffel pakketilbud! :)

Indlæg af PeptoBizmo » 22. jul 2014, 15:19

Alternativt kunne du kigge på den T3 der er lavet til vekselsæt, med 6,5x55 og 9,3x62 og en Zeiss 3-12x56 med lys, på DBA.
Den sprænger dit budget minimalt, men du får et sæt der kan alt det du vil :smile:
Den har ikke syntetisk skæfte, men de kommer jævnligt til salg, når folk skifter til KKC eller GRS, så sådan et kan du skaffe senere, hvis du slet ikke kan leve med træ.
Eventuelt opgradere til McMillan og komme i en helt anden liga af kvalitet.
At forsøge, er første betingelse for at lykkes.

Denis-N
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 27
Tilmeldt: 20. jul 2014, 10:01
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: 6600
Has thanked: 1 time

Re: Riffel pakketilbud! :)

Indlæg af Denis-N » 22. jul 2014, 20:49

Har lige set denne her på dba som er pæn billig, men vil den være god hvis man kunne tænke sig at bygge videre på den senere hen, men måske købe riflen og så bruge rest af pengene på en fed kikkert isteden får den der er på nu, som jeg tror har et alt for "enormt" zoom

http://www.dba.dk/jagtriffel-schultz-la ... 008723318/

Brønden
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1042
Tilmeldt: 29. jun 2008, 00:39
Interesser: Våben & Jagt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 96 times

Re: Riffel pakketilbud! :)

Indlæg af Brønden » 23. jul 2014, 11:58

Men det er allttt for dyrt hos Korsholm. Østjysk eller Skov, og så en lokal bøssemager til at holde service / ændringer.

Hvis du vil have billigere optik så skal du kigge til udlandet. Alt inden for EU er ikke noget problem, udenfor kommer der told og moms, samt at nogle firmaer fx fra USA ikke vil sende.

Se på egun.de fx

Du leder efter en Remington 700 eller en tikka T3 i 308win, med et ekstra 5 skuds magasin.
Stål baser og ringe i god kvalitet
Meopta eller zeiss kikkert i området 3-12x50.

Riflen du linker til er for tung til jagt, og kan ikke brues i polen og nogle steder i tyskland pga. 6.5x55

Kikkerten er til baneskydning i mine øjne. den er i low budget afdelingen. Men nok en af de bedre i den prisklasse.

Besvar