Ny jæger pakke

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
McFortune
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 21. okt 2014, 09:34
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde og omegn
Been thanked: 2 times

Ny jæger pakke

Indlæg af McFortune » 21. okt 2014, 10:15

Hej alle,

Som ny jæger, på nippet til at købe mine første våben, er jeg faldet overnedenstående Ny jæger pakke:

http://www.jagtdanmark.dk/product.php?id_product=2458

Indenholdende:
Mossberg ATR 100 komplet med kikkert 3-9x40
"Hubertus" Jilas Global AR 327 o/u cyl & 1/4 singletr. ejector 12/76
Global Tactical CCS-94 Pumpgun 61 cm løb 12/76
Norconia salonriffel, 22 l.r. forberedt til lyddæmper, m 4x20 kikkert

Til 10.000
+ opgraderingsættet til 2.500
Mossberg m 3-9x56 m lys kors (2000,-)
"Hubertus" med kuffert, stereo høreværn, skydebriller Plus udskiftelige chokes 5 stk.
Norconia salonriffel m 3-9x32 kikkert vario.
1 sæt Støtteben, 2 lange riffeletuier, 3 rensesæt, 4 patronbokse, 5 pakker ammunition 2x308, 2x12/70, 50stk 22 LR.


Er der nogen herinde som har erfaring med overstående våben? eller kan forslå et bedre alternativ?
Det virker umildbart som en tilforladelig pris. Riflen er af kaliber 308win.

Man ville sikker kunne købe våben, af langt bedre kvalitet, brugt.

Jeg har dog ikke erfaringen til at kunne vurderer våbenets tilstand og heller derfor til at købe nyt..

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Ny jæger pakke

Indlæg af Kleth » 21. okt 2014, 13:19

Jeg har aldrig købt noget hos jagtdanmark aka. jilas, da jeg af flere af hinanden uafhængige kilder er blevet frarådet det.
Mossberg Riflen fejler ikke noget og jeg ville nok som startpakke, hellere tage færrere våben og få et våbenskab i stedet. Måske også fra en mere populær forhandler.

De andre produkter i pakken har jeg ingen kendskab til.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Ny jæger pakke

Indlæg af Scout » 21. okt 2014, 13:39

Velkommen til forummet.

Lyt til hvad kleth og andre utvivlsomt vil råde dig til mht forhandleren.

Ang alternativer, så fortæl os først, hvilken form for jagt/skydning du har tænkt dig at dyrke med grejet (hvilke dyrearter og skal jagt kun ske i DK eller rejser du til udlandet. Vil der stå jagt om natten på programmet etc. Dette berører optikvalg).

Personligt vil jeg råde dig til at købe brugte våben til en start. Der er fantastiske handler at gøre i butikkerne, der bugner af kvalitets-bytte-rifler/haglbøsser.

Danske jægere skyder ikke meget og ofte er deres våben i god stand og du kan gøre en virkelig god handel.

Men fortæl os som sagt først lidt mere. En forumsøgning bil også give dig gode råd.

Brugeravatar
Kloster
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 624
Tilmeldt: 6. jul 2008, 17:23
Interesser: skydning og jagt
Geografisk sted: Holstebro.
Has thanked: 185 times
Been thanked: 44 times

Re: Ny jæger pakke

Indlæg af Kloster » 21. okt 2014, 13:50

Det er da mange våben for billige penge.

Men vil nu hellere have fære våben som jeg er glad for end mange som bliver skiftet ud senere hen.
Start med at finde ud af om det er fællesjagt, ande/gåse jagt, eller riffel jagt du kommer på til at starte med, også køb våben efter det, fire våben er alligevel mange du skal lære at håndtere, og skyde med, så hellere et våben du er tryg ved.
Kloster.

Brugeravatar
Marc
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1731
Tilmeldt: 15. maj 2009, 13:11
Interesser: Jagt, våben & detektor
Geografisk sted: Sønderjylland.
Has thanked: 45 times
Been thanked: 173 times

Re: Ny jæger pakke

Indlæg af Marc » 21. okt 2014, 16:32

Mossberg'en er amerikaner men resten af sættet lyder som noget 'Made in China'.
Jeg ville holde mig fra det. Man kan få en fornuftig brugt riffel med optik for ca. 4500,- hvis man køber brugt. Hvis du kan 'nøjes' med en ældre brugt S/S, kan du være heldig at finde en til 1000,- eller måske mindre.
Ellers laver Yildiz nogle rigtig fine O/U til meget rimelige priser. Det tog noget tid for mig at overgive mig til tyrkiske våben, som Yildiz er, men hvis du sammenligner med andre våben i samme prisklasse, f.eks Baikal, så er der altså verdener til forskel.

God jagt.
Vi er alle i rendestenen, men nogle af os kigger mod stjernerne.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1372 times

Re: Ny jæger pakke

Indlæg af Ras.Killing » 21. okt 2014, 16:44

Umiddelbart er min første tanke at man får ret så meget grej for penge. Tænk sig at man kan købe sådan et sæt til 10.000kr :biggrin: Du skal self. ikke forvente super kvalitet, men jeg er sikker på at de alle fungere efter hensigten og kan løse de opgaver en ''standard jæger'' måtte stille... Jeg har dog ikke erfaring med nogle af pågældende våben overhovedet.

JILAS har et lidt blandet ry... men man kan ikke tage fra ham, at han har nogle rigtig gode tilbud! Hvilket nok også er hvad der holder ham i live :what: Nogle har dårlige erfaringer med ham, andre er ovenud tilfredse - Det er i hvert fald det indtryk jeg får, når man læser om ham på diverse fora og anmeldelser. Har selv lige stået og skulle bestille ny 9mm pistol, valget faldt på Armis.dk, men kun fordi tilbudet var bedre. Ellers havde jeg lagt mine penge ved JILAS.
- Det er en netbutik! Og det kunne måske også været rart med noget personlige betjening og gode råd, når nu du er ny i faget? Du har ingen anelse om hvordan de pågældende våben ligger til dig.

...Når det så er sagt, så kan jeg ikke se hvad du skulle bruge en pump-gun og salonriffel til som nyjæger? De kan da være sjove at have, men rent jagtmæssigt er der ikke så meget at hente. Det er for mig at se ''ekstra udstyr'', som man kan købe hen af vejen.

Hvis du finder dig en fornuftig haglspreder og en riffel, så er du rigtig fint dækket ind til at starte med. Kigger du brugt kan der samtidig være mere kvalitet at hente.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Ny jæger pakke

Indlæg af C-X » 21. okt 2014, 16:51

Lige netop en salonriffel kan være godt, så man som nyjæger får skudt en masse skud med riffel, for en billig penge. Der kan også være adgang til noget gratis reguleringsjagt, der kan give god træning til jagt på større vildtarter, hvor pulsen rigtig kommer op.

Havde jeg ikke haft en udemærket .22 luftriffel, inden jeg tog riffelprøven, ville jeg gerne have haft en god .22 LR. Der er mange timers god træning til rådighed med begge - for mig bare mere med luftriffel.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1372 times

Re: Ny jæger pakke

Indlæg af Ras.Killing » 21. okt 2014, 17:18

C-X skrev:Lige netop en salonriffel kan være godt, så man som nyjæger får skudt en masse skud med riffel, for en billig penge. Der kan også være adgang til noget gratis reguleringsjagt, der kan give god træning til jagt på større vildtarter, hvor pulsen rigtig kommer op.
Jeg er delvis enig med dig, men jeg mener på ingen måde at en salonriffel er et must-have for en nyjæger. Og hvis budgettet er snævert, så ville jeg uden tøven prioritere jagtriffel over salonriffel.
Ras.Killing skrev:Det er for mig at se ''ekstra udstyr'', som man kan købe hen af vejen
:blink:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

bjacob
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 450
Tilmeldt: 6. dec 2010, 12:05
Interesser: Meget svingende :)
Geografisk sted: København
Has thanked: 40 times
Been thanked: 18 times

Re: Ny jæger pakke

Indlæg af bjacob » 21. okt 2014, 17:35

Man kan også undre sig om kvaliteten på de våben til den pris. Udover mossbergen. Hvad mon indkøbsprisen har været. Jilas global, ja tak, men hvem har fremstillet dem?


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Charlie don't surf; "Som følge af jeg har fuldstændig mistet interessen for våben, sælger jeg hermed ud, så der kan blive råd til min nye hobby - nemlig juleplatter"...

priceless

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Ny jæger pakke

Indlæg af Scout » 21. okt 2014, 17:53

Norconia for eksempel er synonym med Norinco, altså kinesisk.

Brugeravatar
Usthomsen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 299
Tilmeldt: 5. aug 2014, 16:59
Interesser: Jagt, klatring, mc sport
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 2 times
Been thanked: 24 times

Re: Ny jæger pakke

Indlæg af Usthomsen » 21. okt 2014, 17:57

Jeg er nystartet jæger i år og har været igennem det samme du lige har.

Konkurrencen på markedet er blev større på det sidste og forhandlerne er villige til at kæmpe lidt mere om markedet. Derfor er de nemmere at tale med mht pris.

Find en brugt 308 riffel og kom et ok optik på.

Her fik jeg en remington 700 med en meopta Artemis kikkert for 5000kr. Efter min mening et rigtig godt begyndersættet.
Find også en brugt o/u haglspreder til ca 4000kr. Den kan kun helt sikkert også få lidt ned i pris. Så er der råd til skab samt div andre småting.

Det var (næsten) det jeg gjorde. Jeg fik et skide godt tilbud på en ny Lanber haglspreder men det var fordi fabrikken er lukket og de bare skal have dem væk fra reolen.

Stop op her og kom på jagt. Vurderer hvad din stil er og herfra kan du evt opgradere eller blive hængene. Skulle du vælge at opgradere har du ikke kastet flere penge efter riflen mv at du ikke kan sælge den og kun tabe minimalt.

Kun et råd, men det er hvad jeg gjorde.

Held og lykke med at finde det du søger :smile:
Lanber 2087 hunter Lux 12/76
Gamo Big cat 1250 5,5mm

Brugeravatar
Renico12
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 954
Tilmeldt: 15. nov 2010, 13:24
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 85 times

Re: Ny jæger pakke

Indlæg af Renico12 » 21. okt 2014, 18:46

Hold dig fra den forhandler.

udvekslede adskillige mails med en meget arrogant ansat derfra, som havde meget svært ved at tage en jagtstol retur som jeg havde købt der.

Iøvrtigt overholdte de ikke loven om hvem der skulle betale fragten på en reklamation, men jeg gad ikke diskutere mere.

Siden da har jeg væmmes ved tanken når nogle snakker om den forhandler.


Det var bare mit råd. :smile:

Brugeravatar
Usthomsen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 299
Tilmeldt: 5. aug 2014, 16:59
Interesser: Jagt, klatring, mc sport
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 2 times
Been thanked: 24 times

Re: Ny jæger pakke

Indlæg af Usthomsen » 21. okt 2014, 19:35

Vil lige tilføje at til den pris kan kikkert, salonriffel og haglgevær kun være noget billigt kineserhø. Du får ikke glæde af det hvis du spørger mig.

Husk på at han tjener penge på sættet og 308 sættet koster normalt omkring 4500kr og så er der dæleme ikke meget til overs til resten.

Start stille og rolig op uden at ville det hele på en gang.
Lanber 2087 hunter Lux 12/76
Gamo Big cat 1250 5,5mm

LFuppen
Banned
Banned
Indlæg: 2496
Tilmeldt: 10. jan 2012, 17:32
Interesser: Jagt, håndvåben og militærhist
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 371 times
Been thanked: 189 times

Re: Ny jæger pakke

Indlæg af LFuppen » 21. okt 2014, 19:38

Mossberg 100 ATR i 30.06 har jeg haft i ca. 7 år og så længe, der har været anvendt ammunition af god kvalitet, har riflen skudt ganske fint og præcist. :smile:
Har du et behov for at skyde 5 vildsvin på 10 sekunder, at det ikke den rette riffel
Utaknemmelighed er verdens løn!!!

McFortune
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 21. okt 2014, 09:34
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde og omegn
Been thanked: 2 times

Re: Ny jæger pakke

Indlæg af McFortune » 21. okt 2014, 22:50

Hej igen,

Tak for de mange svar.

Jeg har købt og installeret et g10 skab så der er plads til sættet. + et par fremtidige udvidelser.

Jeg bor nær roskilde fjord, så havjagt er nok det mest tilgængelige i mit område. Dertil forestiller jeg mig en pumpgun eller 1/2 automat vil være oplagt.
Æ
Jeg skal dog have bestået haglskydeprøven, og der forestiller jeg at man, fra start af, er lidt bagud på point hvis man dukker op med en pumpgun :-) dertil kommer ca. 1-2 fællesjagter/året med familie/bekendte hvor en o/u eller ss nok er mest velset.

Salonriffelen tænker jeg mest til træning, så det ikke koster 15/20 kr pr klik :-)

Riflen skal ligeledes mest benyttes til træning og måske på bukkejagt/eller jagt i Norden hvis lysten og økonomien tillader det.

Så det er jo lidt af hvert. Det som tiltaler mig ved sættet er at jeg vil have muligheden for det hele, og kan så senere gå all in på den jagt disciplin hvor interessen er størst.

Jeg er også lidt betænkelig ved den lave pris 2500kr/våben. og det ville klart være bedst at se og teste våbene live.

Som led i mine overvejelser bør jeg nok smutte forbi en brugthandler også. Kan I anbefale en på Sjælland ?
Og hvis det ender med sættet, kan I så vurderer om det gir mening at tage opgraderinger (til 2500) også?

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Ny jæger pakke

Indlæg af Kleth » 22. okt 2014, 06:04

Se hos Vaabensmeden i Hedehusene, du bor til at du ikke må lade være.
Lyngs Jagtvåben i Gilleleje er også et besøg værd og selvfølgeligt Hunters House i Kbh.
Sæt dig ind i hvad du gerne vil have og hvad det må koste. Lad være med at købe det første du bliver præsenteret for, selv om det måske er væk hvis du kommer igen, så vil andre gode muligheder dukke op, hvis du ikke har travlt.

Er du i tvivl om en sælgers udsagn, så spørg her på NVF.

Som flere herinde har skrevet i andre tråde, så prøv ikke at købe et gevær eller riffel for livet, men noget godt at starte med, så gør dig selv klar over hvad du vil bruge våbenene til, som du har gjort med haglvåben, også med salon riffel og jagtriffel.

Jeg giver altså ikke 15-20kr per aftræk, for .308win giver jeg omkring DKK5-6,5. En salon riffel er billig at træne med, og du må ikke gå til riffelprøven med den. Hvis du skal skyde billigt med jagtriffel, skal du se på en .223Rem som du kan fodre for ned omkring DKK2,5 per aftræk, men så er du begrænset til rådyr som det største du må skyde.

Jeg ville starte med
O/U eller S/S haglspreder 12/70-12/76.
Jagtriffel .223Rem-.308win.

Og så senere evt. Efter skyde prøverne udvide efter lyst, pengepung og behov.



Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Necator
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 29
Tilmeldt: 21. sep 2011, 15:27
Interesser: Jagt og foldeknive
Geografisk sted: Brøndby
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Re: Ny jæger pakke

Indlæg af Necator » 22. okt 2014, 16:15

Jeg vil også foreslå at du køber brugte kvalitetsudstyr, i stedet for en billig pakkeløsning. Jeg har selv en Brno O/U ZH301 fra mit fødselsår (1971), og med mindre jeg taber den i en sø, holder den min tid ud. Den kostede 2000,- i 1987, og selv om priserne er steget lidt siden da, kommer du langt med 4000 kr til et haglgevær.

Da det lyder som om de fleste jagter for dig i starten bliver med hagl, vil jeg råde til at du finder et godt brugt våben, og bruger tid (og penge) på flugtskydningsbanen. Det koster omkring 2-3 kr per due incl ammunition, og så kommer medlems- eller dagskort oveni. Jeg fik jagttegn som 16årig, men har først brugt det indenfor de sidste par år, og uanset at jeg ikke skulle til haglprøve, har det været en stor lettelse at have en del skud i skulderen inden jagten.

McFortune
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 21. okt 2014, 09:34
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde og omegn
Been thanked: 2 times

Re: Ny jæger pakke

Indlæg af McFortune » 22. okt 2014, 20:28

Jeg var et smut forbi våbensmeden og han anbefalede,inden for mit budget på ca. 10.000 kr og hvad der passede til mine kropsmål, en ny Baikal o/u 12/76 og en ruger American win308 med optik.

Er der nogen som har erfaring med disse? Og ligger de Kvalitetsmæssigt bedre end udstyret fra jagtdanmark?

Jeg tager et smut forbi hunters house en af dagene og ser hvad de kan byde på..

SBM
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 42
Tilmeldt: 3. sep 2014, 09:25
Interesser: Rifler
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Ny jæger pakke

Indlæg af SBM » 22. okt 2014, 20:33

McFortune skrev:Jeg var et smut forbi våbensmeden og han anbefalede,inden for mit budget på ca. 10.000 kr og hvad der passede til mine kropsmål, en ny Baikal o/u 12/76 og en ruger American win308 med optik.

Er der nogen som har erfaring med disse? Og ligger de Kvalitetsmæssigt bedre end udstyret fra jagtdanmark?

Jeg tager et smut forbi hunters house en af dagene og ser hvad de kan byde på..
ruger american synes jeg er helt eminent http://www.vaabentips.dk/reviews/ruger-american/, den kører til en fin kampagne pris. Det er en bedre riffel en 100 ATR fra Mossberg.

Baikal er også rigtig god, synes jeg.

Så det er vel 3000 for baikal og 7000 for Ruger American. Ret standard pris, så du skal ihvertfald have jagt og træningsammunition med i prisen til riflen. Derudover foderal og rem til begge. Måske kan du også presse en Peltor høreværn med.
Remington 700 med Leupold VX-II 3-9x50.

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Ny jæger pakke

Indlæg af Scout » 22. okt 2014, 20:35

Ruger går du som hovedregel aldrig fejl af, det er kvalitet.

Det er et smagsspørgsmål, om man kan lide udseendet, som mange af Rugers våben har pga produktionsmetoden.

Selv er jeg en fan.

Baikal er russisk og i flere tilfælde lidt gumpetungt design. I flere tilfælde ligeledes næsten uopslideligt.

Igen en smagssag.

Køb gerne Rugeren og/eller russeren, men jeg gentager; du må på tur til diverse jagtbutikker og se på brugt kvaligrej.
Der er rigtigt mange gode handler der ude. Eller kig i DBA.

Brugeravatar
JPedersen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 874
Tilmeldt: 7. nov 2010, 14:16
Interesser: jagt, vildt, våben og knive
Geografisk sted: Søborg
Has thanked: 8 times
Been thanked: 47 times

Re: Sv: Ny jæger pakke

Indlæg af JPedersen » 23. okt 2014, 14:13

Du kan også tage et smut forbi hubertushuset i Ringsted, de plejer også at være behjælpelige med nogle gode priser, men det kræver at du presser dem lidt ;)

Der er også rig mulighed for at se og prøve mange forskellige våben

Sendt fra min Galaxy S4
MVH Jonas

”Hvor mange skydevåben har de egentlig”?

”Flere end jeg har brug for, - men færre end jeg kunne tænke mig”

Brugeravatar
Usthomsen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 299
Tilmeldt: 5. aug 2014, 16:59
Interesser: Jagt, klatring, mc sport
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 2 times
Been thanked: 24 times

Re: Ny jæger pakke

Indlæg af Usthomsen » 23. okt 2014, 16:11

Jeg vil også lige nævne hubertushuset i Ringsted. Det var her jeg gjorde en god handel. Remington 700riffel samt meopta kikkert for 5000kr og haglbøs for 6000kr altså kun 1000kr mere dit budget men nok lige en tand bedre samlet set. Jeg tror bestemt ikke at ruger American fejler noget men prøv alligevel at spar lidt her også. Brugte rifler er typisk et godt køb da de sjælden er slidt.
Lanber 2087 hunter Lux 12/76
Gamo Big cat 1250 5,5mm

Brønden
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1042
Tilmeldt: 29. jun 2008, 00:39
Interesser: Våben & Jagt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 96 times

Re: Ny jæger pakke

Indlæg af Brønden » 12. nov 2014, 07:14

Skal du ikke til jylland? Bording eller østjysk, der finder du nok de bedste priser! Egun.de hvis det skal være brugt, men det kræver lidt at vide hvad man er ude efter. Men jeg forstår ikke du vil have alt på samme tid. For hvis ikke pengene er der så vil jeg kraftigt anbefale at starte med et medium haglgevær eller brugt og så vente med riflen et års tid. Med lidt tålmodighed og kig på brugtmarkedet får du så meget mere for pengene.


...
If you snooze it - you loose it

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: Ny jæger pakke

Indlæg af Slettes3 » 12. nov 2014, 19:58

McFortune skrev:Hej alle,

Som ny jæger, på nippet til at købe mine første våben, er jeg faldet overnedenstående Ny jæger pakke:

http://www.jagtdanmark.dk/product.php?id_product=2458
Det lyder som noget man kan vælge på McDonald's når man bestiller!.

" Would you like the Plastic Tikka gun with your order or Xtra Bonus meal worth $10 with you order sir?"..

" I´ll take the bonus meal Thanks"..."No Tikka for me please!"..

"Your welcome..Have a nice day!"..

McFortune
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 21. okt 2014, 09:34
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde og omegn
Been thanked: 2 times

Re: Ny jæger pakke

Indlæg af McFortune » 12. nov 2014, 20:47

Hej igen,

Igen tak for de mange inputs.

Jeg endte med en lidt anden løsning. En næsten ny baikal o/u til 2k. Til de penge må den gerne komme med på havet/skoven osv. Så kan jeg lige se hvor interessen er størst inden jeg går all in..

Besvar