Er dette et godt tilbud?

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Rulab
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 922
Tilmeldt: 18. mar 2007, 15:14
Interesser: Hagljagt og flugtskydning
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: Er dette et godt tilbud?

Indlæg af Rulab » 20. mar 2015, 11:28

PSindrup skrev: Min primære interesse er haglbøssejagt og flugtskydning, men jeg vil gerne have en riffel stående i våbenskabet, hvis der skulle komme en ræv forbi (i jagtsæsonen), da jeg bor lige op ad skoven og har et lille hønsehold.
Peter
Hvis det er behovet, så havde jeg personligt taget en kikkert med f. eks 3-9, 4-12 eller lign forstørrelse, en ræv er altså ikke særlig stor 100 m ude med 4 zoom og mere zoom gør det også pokkers meget nemmere at se om der skulle være noget græs eller lign. i skudfeltet.
En lille sidegevinst med meget zoom, er også at så slipper man for at skulle bevæge sig at se sine træf når man træner :biggrin:

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Er dette et godt tilbud?

Indlæg af PSindrup » 20. mar 2015, 13:15

Simon-ms skrev:
PSindrup skrev: Min primære interesse er haglbøssejagt og flugtskydning, men jeg vil gerne have en riffel stående i våbenskabet, hvis der skulle komme en ræv forbi (i jagtsæsonen), da jeg bor lige op ad skoven og har et lille hønsehold.
Peter
Hvis det er behovet, så havde jeg personligt taget en kikkert med f. eks 3-9, 4-12 eller lign forstørrelse, en ræv er altså ikke særlig stor 100 m ude med 4 zoom og mere zoom gør det også pokkers meget nemmere at se om der skulle være noget græs eller lign. i skudfeltet.
En lille sidegevinst med meget zoom, er også at så slipper man for at skulle bevæge sig at se sine træf når man træner :biggrin:
Jeg har kik på denne

http://www.sportwaffen-schneider.de/pro ... 44dd961775

Peter

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Er dette et godt tilbud?

Indlæg af HappyNanoq » 20. mar 2015, 13:29

Nikko Stirling er egentlig en ok kikkert - prisbillig og den kan egentlig det den skal.
Kvaliteten er nok middel.

Altså, ikke helt billigt kopi-skrammel, ej heller top-notch tysk kram.
Men lige hvor den ligger i middelområdet, der har de før lagt en liiiille smule lavt.

Der er solgt utroligt mange Nikko Stirling her i Grønland, det skal lige siges - og har egentlig aldrig hørt noget decideret negativt om dem.
Altså ikke noget med at linser går i stykker, eller at den er FOR billig eller noget i den retning. Når den én gang er indskudt, så holder den også indskydningen.


Så umiddelbart vil jeg mene at det er et ok sted at starte, uden at rive sig alt for hårdt.
Og skulle det ske at du senere vil opgradere, så har du sikkert fået smag for riffeljagt og kan måske flytte den over på en salonriffel eller lignende.

Startede selv ud med en del Nikko Stirling's da jeg startede heroppe, men da var det svært at få ret meget andet.
Næste trin sprang til Leupold/Bushnell og de tyske, som lå lidt udenfor min rækkevidde som daværende tjenestemandsansat.


Generelt er det heldigvis sådan, at bare man er god ved sit udstyr og skåner det for slag samt undlader at tabe det, så skal det nok holde og klare sit job.

Mht lysgennemgang, ja så er det måske de færreste som har behov for de absolut første/sidste 3-4-5-6minutter om morgenen/aftenen - men dem som har det, køber også andre mærker.
Er der lys nok, så er den så rigeligt fin. :thumbup:
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Er dette et godt tilbud?

Indlæg af Elbæk » 20. mar 2015, 19:19

Hvis man overvejer en Nikko Stirling Nighteater eller Gameking, bør man gøre sig selv den tjeneste også lige at tjekke en Vortex Optics Diamondback ud, for relativt få penge oveni, får man en væsentligt bedre og stærkere optik, hvis man kan undvære det belyste sigte.

Jeg har selv Vortex Optics Diamondback på tre rifler, en salonriffel og som håndkikkert.

Jeg har haft en Vortex Optics Crossfire II, med belyst sigte, på en enkelt riffel, men den var jeg ikke imponeret af. I den klasse ville jeg selv vælge en Nikko Stirling Nighteater.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Besvar