Gode råd til Baikal MP-43

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Besvar
Duncan
Newbie
Newbie
Indlæg: 8
Tilmeldt: 17. okt 2014, 16:26
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Kbn-området
Has thanked: 14 times

Gode råd til Baikal MP-43

Indlæg af Duncan » 28. apr 2015, 21:37

Hej
Jeg går og overvejer at købe et Baikal MP-43 gevær, side by side, til pramjagt på havet.

Derude anvender jeg stålhagl, og jeg kan læse mig til, at SKAL geværet være trykprøvet til 1200 BAR, som minimum, og stemplet derefter, når der skydes med stål på jagten.

Er der nogen herinde, som ved om geværet er trykprøvet og stemplet til dette?


Jeg tror nu godt at geværet kan holde til det.
Men jeg ønsker ikke at tage ud og skyde stålhagl med et gevær på jagt som ikke overholder loven på det område.

Link til gevær: http://www.imzcorp.com/en/company/49.html

EMD
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 279
Tilmeldt: 20. jan 2008, 15:36
Interesser: Jagt og natur.
Geografisk sted: Tórshavn.
Has thanked: 7 times
Been thanked: 30 times

Re: Gode råd til Baikal MP-43

Indlæg af EMD » 29. apr 2015, 10:23

Duncan skrev:Hej
Jeg går og overvejer at købe et Baikal MP-43 gevær, side by side, til pramjagt på havet.

Derude anvender jeg stålhagl, og jeg kan læse mig til, at SKAL geværet være trykprøvet til 1200 BAR, som minimum, og stemplet derefter, når der skydes med stål på jagten.

Er der nogen herinde, som ved om geværet er trykprøvet og stemplet til dette?


Jeg tror nu godt at geværet kan holde til det.
Men jeg ønsker ikke at tage ud og skyde stålhagl med et gevær på jagt som ikke overholder loven på det område.

Link til gevær: http://www.imzcorp.com/en/company/49.html
Nye Baikals købt hos en forhandler er min. trykprøvet til 1200 kg. Og de fås også med chokes, også nævnte model. Køber du en ældre baikal model 43 eller 58 til billige penge kan du få den trykprøvet til 1200 kg. Geværet holder til det.

Besvar