Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2970
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 511 times

Re: Schultz & Larsen Legacy cal. 223

Indlæg af TheDarkSide » 6. jul 2015, 18:14

Det er ikke rekylen der er et problem i 223. Men en let riffel er bare generelt sværere at skyde præcist med. En lang, tung pibe og et solidt skæfte er opskriften på god præcision, da balancen og tyngden gør det meget nemmere at holde riflen stille.

Men til jagtbrug kan man godt bruge en let riffel, men dem er ikke optimal til at skyde krager på 200 meter eller skyde "hul-i-hul" grupper med på banen.

Sortseer
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 764
Tilmeldt: 17. apr 2014, 06:53
Interesser: Jagt, genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 229 times
Been thanked: 198 times

Re: Schultz & Larsen Legacy cal. 223

Indlæg af Sortseer » 6. jul 2015, 18:24

TDS har så ganske ret.

Min Legacy er monteret med en Sonic 35, og med den kan man dårligt tale om rekyl. Uden dæmper er rekylen stadig meget afdæmpet, og kommer ikke til at genere dig.

Det lyder som om at du har besluttet dig, og du må meget gerne give en tilbagemelding om dine erfaringer med riflen, når du har afprøvet den.

Torben Dahl
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 542
Tilmeldt: 23. maj 2012, 14:12
Interesser: jagt
Geografisk sted: roslev
Has thanked: 141 times
Been thanked: 92 times

Re: Schultz & Larsen Legacy cal. 223

Indlæg af Torben Dahl » 6. jul 2015, 19:51

vælg dog 243 når i alligevel stæber efter at kunne skyde med 60 til 65 grain,den klarer det super og kan levere mere hvis man ønsker
Blaser R8 Lux grade 4
3006
zeiss victory HT 3-12x56 asv
aimpoint H34s
zeiss victory RF 8x42
zeiss sfl 8x30
blaser f 16 grade 4 12/76
pulsar digex c50
pulsar axion 2 lrf 35 xq
sako finnfire 2 22 LR
leupold freedom rimfire 2-7x33

Larshunter
Newbie
Newbie
Indlæg: 23
Tilmeldt: 1. jul 2015, 09:43
Interesser: Riffeljagt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Schultz & Larsen Legacy cal. 223

Indlæg af Larshunter » 6. jul 2015, 20:20

Sortseer - ja jeg begynder så småt at beslutte mig nu, og fortryder jeg på sigt har jeg jo en undskyldning for at købe noget andet :smile: hvad angår rekyl i riflen, vil det være problemer på ca 100 m at samle skudene på en 5er uden dæmper ?

Eneste jeg mangler nu er at beslutte mig for kikkert - og det skal være én med parelax eller ej, budgettet til kikkert ligger på max 4.000 umiddelbart - så gode bud modtages gerne :biggrin:

243 vurdere jeg personligt som "overkill" til bane og max råvildt som jeg vil skyde efter, og behøver ikke den ekstra rekyl da jeg er lidt magelig - det må gerne være sådan min bedre halvdel kan skyde med hvis hun har lyst :giggle:

Brugeravatar
Bessie4ever
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3420
Tilmeldt: 31. maj 2011, 22:03
Interesser: rifler,hjemmeladning
Geografisk sted: Øvre Sydjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 313 times

Re: Schultz & Larsen Legacy cal. 223

Indlæg af Bessie4ever » 6. jul 2015, 20:48

Torben Dahl skrev:vælg dog 243 når i alligevel stæber efter at kunne skyde med 60 til 65 grain,den klarer det super og kan levere mere hvis man ønsker

243 er fin, jeg har ladet nogle 55grains Nosler BT op til 1132 m/sek, det er da en rævebøs a format :biggrin:
Der er få ulemper, standtiden på piben, rekyl, komponentpris, i forhold til 223

Men :thumbup:
Perfect! Thats is good enough for me

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2970
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 511 times

Re: Schultz & Larsen Legacy cal. 223

Indlæg af TheDarkSide » 6. jul 2015, 21:00

Torben Dahl skrev:vælg dog 243 når i alligevel stæber efter at kunne skyde med 60 til 65 grain,den klarer det super og kan levere mere hvis man ønsker
Enig. Få en hjemmelader til lade nogle blødnæsede kugler på 60-70 grain til ca. 800-900 m/s, hvis du alligevel vil arbejde i det vægtområde.

Men hvis vælger 223 skal du være obs på at vindafdriften ved de tunge kugler bliver ret stor efter 100 meter..

Jeg synes jo selv en 6,5x55 er en fin træningsbøsse, som samtidig kan bruges til det hele. Jagtmatch med 6,5 grams kugler, der går 800 m/s er meget rekylsvagt i en Tikka T3. Desuden så siger min begrænsede erfaring mig, at 6,5x55 nok er ca. det nemmeste kaliber at få seriøs præcision ud af. Langt det meste man stopper i, skyder rigtigt godt.

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Schultz & Larsen Legacy cal. 223

Indlæg af 308 W » 6. jul 2015, 21:27

Larshunter skrev:hvad angår rekyl i riflen, vil det være problemer på ca 100 m at samle skudene på en 5er uden dæmper
De skulle gerne sidde indenfor en 2 krone med lidt træning [emoji106]


Sendt fra min D5803

Holten101
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 576
Tilmeldt: 5. dec 2014, 12:59
Interesser: Buejagt, buebyg og knive
Geografisk sted: Midtvestsjælland
Has thanked: 110 times
Been thanked: 62 times

Re: Schultz & Larsen Legacy cal. 223

Indlæg af Holten101 » 6. jul 2015, 22:11

Jeg ejer selv en .243 og den er da om noget som at sætte sig mellem to stole (elsker den dog stadig).

Jeg kan sagtens forstå at man kan ønske en .223: Mindre rekyl, kortere låsegang, mere petit riffel (hvis konstrueret til patronen), billigere ammunition, mulighed for at skyde med militær ammunition. Når valget så er faldet på en 223, så kan jeg vitterligt ikke se ulempen ved at stigningen bliver 1:8, hvis der er tale om en råvild riffel. Tværtimod så åbner der sig en verden af kuglevægte og projektil typer som ikke kommer ind i billedet med 1:12. Hvis der var tale om en dedikeret varmin riffel, så var det måske en anden sag.

Det rationelle vil altid være 308 eller 6,5x55, særligt når genladning bringes på banen, men nu ønsker OP sig en Schultz & Larsen Legacy i .223 (al magt til det ønske).

Cheers
“You cannot reason people out of a position that they did not reason themselves into.”
― Ben Goldacre

Sortseer
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 764
Tilmeldt: 17. apr 2014, 06:53
Interesser: Jagt, genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 229 times
Been thanked: 198 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af Sortseer » 7. jul 2015, 18:45

Det bliver ikke rekylen der kommer til at stå i vejen for gode serier. Den er helt ubetydelig både med og uden dæmper.

Som første riffel burde du måske vælge et andet og mere alsidigt kaliber, og som andre har skrevet vil en 6,5x55'er være et fornuftigt valg, der kan anvendes til det meste på vore breddegrader. Som du selv påpeger, vil køb en riffel med begrænset kapacitet imidlertid give dig en særdeles god anledning til at udvide beholdning på et senere tidspunkt - og det måske før du aner det - og er derfor et indlysende og meget fornuftigt valg.

Mine egne dispositioner i en fjern fortid, bør tjene til skræk og advarsel. Som 18-årig købte jeg en 6,5'er, der som eneste riffel tjente mig trofast gennem mere end 20 år, hvor jeg ikke havde det mindste behov for flere rifler. Er heldigvis blevet klogere med alderen...

Skynd dig ud og køb den lille, men gør nu dig selv den tjeneste at tage passende forbehold for præcisionen, så du ikke ender med en mandagsmodel.

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2970
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 511 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af TheDarkSide » 7. jul 2015, 19:24

Sortseer skrev:Det bliver ikke rekylen der kommer til at stå i vejen for gode serier. Den er helt ubetydelig både med og uden dæmper.

Som første riffel burde du måske vælge et andet og mere alsidigt kaliber, og som andre har skrevet vil en 6,5x55'er være et fornuftigt valg, der kan anvendes til det meste på vore breddegrader. Som du selv påpeger, vil køb en riffel med begrænset kapacitet imidlertid give dig en særdeles god anledning til at udvide beholdning på et senere tidspunkt - og det måske før du aner det - og er derfor et indlysende og meget fornuftigt valg.

Mine egne dispositioner i en fjern fortid, bør tjene til skræk og advarsel. Som 18-årig købte jeg en 6,5'er, der som eneste riffel tjente mig trofast gennem mere end 20 år, hvor jeg ikke havde det mindste behov for flere rifler. Er heldigvis blevet klogere med alderen...

Skynd dig ud og køb den lille, men gør nu dig selv den tjeneste at tage passende forbehold for præcisionen, så du ikke ender med en mandagsmodel.
En 6,5x55 er så alsidig at man nemt kan komme til at bruge den til alt. Det er lidt træls, når man synes at en 222 er fin til råvildt, men det alligevel næsten altid er 6,5'eren, der kommer ud af skabet :giggle:

Brugeravatar
NielsM
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 363
Tilmeldt: 1. nov 2009, 19:11
Interesser: Jagt, natur, motorsport
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 241 times
Been thanked: 51 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af NielsM » 7. jul 2015, 20:02

Hold nu med kalibersnakken til der kommer en ny skytte/jæger og spørger den klassiske 308 vs 3006. Så vidt jeg kan se, så spørger trådstarteren ikke om hvilken kaliber han skal have. 223 er ligesom fastlagt. Han savner konkret erfaring med en specifik riffel, og gerne lidt viden omkring stigning.

Jeg ejer desværre ikke en S&L, dog en 223'er med 1:12 stigning. Jeg ville gå efter 1:8. Det gør udvalget en smule større.

Mht riflen, så er den diskuteret flittigt på et andet forum. Klik her: http://www.riffeljagt.com/forum/code/to ... C_ID=34425

Edit: mht. træningsammo, så laver jcpammo en ok pris på dette. (Har intet at gøre med manden, ud over at jeg handler der af og til)
Sendt via mine fede fingre....
Pew pew pew.

Larshunter
Newbie
Newbie
Indlæg: 23
Tilmeldt: 1. jul 2015, 09:43
Interesser: Riffeljagt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af Larshunter » 9. jul 2015, 11:08

Tak igen for alle indlæg :smile:

Jeg kan sagtens følge mange af jeres bemærkninger omkring cal. og at jeg vil få en mere alsidig riffel ved fx at vælge en 6,5x55, men igen set i lyset af at jeg primært skal bruge den til bane, rådyr, ræv mv., så har jeg pt. ikke et behov som en .223 ikke kan klarer, med de fordele og ulemper som følger med dette valg. Hvis jeg på et tidspunkt føler at jeg skal ud og skyde grise eller andet lækkert, så opgradere jeg skabet :biggrin:

Inden jeg går ned og begår mit køb, er der nogen som har en sidste bemærkning til valg af brille til en .223 ? Paralax eller ej ? Budget er max. 3500-4000.

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4065
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 564 times
Been thanked: 368 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af Caspian1911 » 9. jul 2015, 11:55

Larshunter skrev:Tak igen for alle indlæg :smile:

Jeg kan sagtens følge mange af jeres bemærkninger omkring cal. og at jeg vil få en mere alsidig riffel ved fx at vælge en 6,5x55, men igen set i lyset af at jeg primært skal bruge den til bane, rådyr, ræv mv., så har jeg pt. ikke et behov som en .223 ikke kan klarer, med de fordele og ulemper som følger med dette valg. Hvis jeg på et tidspunkt føler at jeg skal ud og skyde grise eller andet lækkert, så opgradere jeg skabet :biggrin:

Inden jeg går ned og begår mit køb, er der nogen som har en sidste bemærkning til valg af brille til en .223 ? Paralax eller ej ? Budget er max. 3500-4000.
Jeg ville kigge på brugt/ny Meopta, Leupold eller Nikon.

Lad være med at købe for stor en olietønde, du skal alligevel ikke på natjagt i Sverige efter gris. 40 - 50 mm er rigelig. Forstørrelse efter behag.
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af 308 W » 9. jul 2015, 13:05

Måske en brugt zeiss duralyt 2-8x42

Østjysk har en meopta i samme størrelse til knap 5k

Sendt fra min D5803

Torben Dahl
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 542
Tilmeldt: 23. maj 2012, 14:12
Interesser: jagt
Geografisk sted: roslev
Has thanked: 141 times
Been thanked: 92 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af Torben Dahl » 9. jul 2015, 14:52

prøv lige at overveje 243 en gang til den slår alt småvildt ihjel og du kan uden problemer skyde råvildt på 300 m ,om man så vil er en anden sag,du må bruge den i Skotland til kronvildt ,og den kan lades med en 60 grains kugle ,det er det alle de andre mener du skal købe stigning efter på 223,hvis du så smider en lyddæmper på så er der da ingen rekyl over hovedet,så skal du da være bugejæger i stedet,prøv lige at tjekke hvor mange 222 der er til salg,ved godt 223 kan lidt mere men 243 klarer bare en buk så meget bedre og 243 kan jo nemt tage en 100 grains hvis du får lyst til det,bare mit råd jeg har haft det andet og 243 slår bare så meget mere ihjel på rådyr
Blaser R8 Lux grade 4
3006
zeiss victory HT 3-12x56 asv
aimpoint H34s
zeiss victory RF 8x42
zeiss sfl 8x30
blaser f 16 grade 4 12/76
pulsar digex c50
pulsar axion 2 lrf 35 xq
sako finnfire 2 22 LR
leupold freedom rimfire 2-7x33

Brugeravatar
Bessie4ever
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3420
Tilmeldt: 31. maj 2011, 22:03
Interesser: rifler,hjemmeladning
Geografisk sted: Øvre Sydjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 313 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af Bessie4ever » 9. jul 2015, 17:16

:rolf: Nej tjek nu lige 280remington når du er igang :-)

Men husk, ved det mindste tvivl så køb begge kalibere

Bare mine erfaringer, så er 222rem mere præcis end 223 rem
Og jeg er mega glad for min 222rem :-)
Perfect! Thats is good enough for me

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4065
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 564 times
Been thanked: 368 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af Caspian1911 » 9. jul 2015, 21:24

Hold så med det kalibersnak :impatient:

Jeg gider ikke låse en god tråd, fordi i ikke kan holde jer fra kævleriet om kaliber.
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2970
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 511 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af TheDarkSide » 9. jul 2015, 21:41

Caspian1911 skrev:Hold så med det kalibersnak :impatient:

Jeg gider ikke låse en god tråd, fordi i ikke kan holde jer fra kævleriet om kaliber.
Det er da slet ikke fremmende for debatten at låse en tråd?!
Trådstarter har vel også fået nogle gode svar.
S&L kvalitet er ikke i top, så man får noget ok stål, men finish er ikke i top og der kan være en del problemer.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af Kleth » 12. jul 2015, 22:36

Jeg havde en CZ-527 Lux i .223Rem. En let og håndterbar riffel og svær at skyde med fordi den var så let og derfor meget levende. Vores Weatherby Vanguard II i .223Rem med 60cm pibe er en del tungere og kan nærmest ramme plet af sig selv.

Nu skyder jeg også med .308 og 8x57 så jeg kan vælge afhængigt af situationen og jeg vælger ofte .223Rem p.g.a. præcisionen næsten uanset hvor akavet jeg står eller sidder. Desværre vælger fruen hyppigere .223Rem og så tager jeg en .308.

.223Rem er billig i trænings ammo, let at skyde med, let at lade til og der er et rigtigt godt udvalg af billige komponenter til genladning f.eks glimrende AMA hylstre, udmærkede HP hylstre til <2kr eller Prvi hylstre til lidt mere, blyfri jagt projektiler til ~3-6kr, gode blødnæsede til <2kr, FMJ til ~1kr og der skal Jo ikke en formue i af krudt [emoji5]

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Larshunter
Newbie
Newbie
Indlæg: 23
Tilmeldt: 1. jul 2015, 09:43
Interesser: Riffeljagt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af Larshunter » 14. jul 2015, 12:53

Jeg havde en CZ-527 Lux i .223Rem. En let og håndterbar riffel og svær at skyde med fordi den var så let og derfor meget levende. Vores Weatherby Vanguard II i .223Rem med 60cm pibe er en del tungere og kan nærmest ramme plet af sig selv.

Nu skyder jeg også med .308 og 8x57 så jeg kan vælge afhængigt af situationen og jeg vælger ofte .223Rem p.g.a. præcisionen næsten uanset hvor akavet jeg står eller sidder. Desværre vælger fruen hyppigere .223Rem og så tager jeg en .308.

.223Rem er billig i trænings ammo, let at skyde med, let at lade til og der er et rigtigt godt udvalg af billige komponenter til genladning f.eks glimrende AMA hylstre, udmærkede HP hylstre til <2kr eller Prvi hylstre til lidt mere, blyfri jagt projektiler til ~3-6kr, gode blødnæsede til <2kr, FMJ til ~1kr og der skal Jo ikke en formue i af krudt
Kleth - tak for dine input - det er super at høre lidt mere om en konkret erfaring med .223, men jeg skal lige forstå dig ret :smile: Du skriver først at en lille og let håndterbar riffel er svær at skyde med, men længere nede skriver du er .223 er let at skyde med? :smile: Er det ud fra betragtningen udelukkende om vægten på riflen om den er nem eller ej at skyde præcist med? Jeg ønsker naturligvis, at træne så meget som muligt, således jeg bliver præcis i mine skud til jagten.

.. i øvrigt, er jeg super glad for alle indlæg der er kommet, også dem som handler om kaliber, selvom jeg er afklaret med mit valg om en .223 er det altid fedt med nogle gode bemærkninger - jeg har besluttet det skal være .223, og så kan jeg altid købe en større kal når behovet engang kommer - og måske før end jeg aner som flere af jer har skrevet :biggrin:

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af Kleth » 14. jul 2015, 13:49

Jeg synes ikke en let riffel er lige så nem at skyde med som en tung om det er .223 eller anden kaliber.
.223 er en nem kaliber at skyde med.
Har jeg denne gang udtrykt mig utvetydigt? [emoji6]

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Larshunter
Newbie
Newbie
Indlæg: 23
Tilmeldt: 1. jul 2015, 09:43
Interesser: Riffeljagt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af Larshunter » 14. jul 2015, 13:52

Jeg synes ikke en let riffel er lige så nem at skyde med som en tung om det er .223 eller anden kaliber.
.223 er en nem kaliber at skyde med.
Har jeg denne gang udtrykt mig utvetydigt?
Nu er jeg helt med på hvad du mener :biggrin: Selvom legacy'en er ganske let, så håber jeg at jeg kan blive dus med den efter nogle gode dage på banen :smile:

Brugeravatar
Bessie4ever
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3420
Tilmeldt: 31. maj 2011, 22:03
Interesser: rifler,hjemmeladning
Geografisk sted: Øvre Sydjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 313 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af Bessie4ever » 14. jul 2015, 23:15

Hvornår får du den hjem?
Perfect! Thats is good enough for me

Larshunter
Newbie
Newbie
Indlæg: 23
Tilmeldt: 1. jul 2015, 09:43
Interesser: Riffeljagt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af Larshunter » 15. jul 2015, 09:22

Hvornår får du den hjem?
Bessie - jeg fik bestilt riflen igår faktisk - og efter alle de gode indlæg herinde valgte jeg den med en 1:8 stigning, og så satser jeg på at det var det rigtige valg :biggrin: Nu er det jo så rigtig spændende at se hvornår min tilladelse kommer, har læst mig til at der desværre kan gå læææænge før jeg får den :shock:

Nu mangler jeg bare at vælge brille til den (har fået til fredag til at beslutte hvilken pakke jeg tager, hvor prisen er aftalt) men det bliver nok en Leopold 3-9 x 50 :smile:

Brugeravatar
Bessie4ever
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3420
Tilmeldt: 31. maj 2011, 22:03
Interesser: rifler,hjemmeladning
Geografisk sted: Øvre Sydjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 313 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af Bessie4ever » 15. jul 2015, 09:28

Den har efter min mening for grov kryds til finskydning.

Overvej noget som går til 16x med ultrafint kryds
Perfect! Thats is good enough for me

Besvar