Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Brugeravatar
Bangbang
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 143
Tilmeldt: 17. mar 2011, 16:38
Interesser: jagt-våben-skydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af Bangbang » 15. jul 2015, 14:15

Hej

Tillykke med riflen :smile:

Jeg har lidt erfaring med Leopold 3-9 x 50 og kan ikke sige noget dårligt om den, ville være tilbageholdende med at vælge en fysisk stor kikkert til denne "lille" riffel, da jeg derved vil mene, at den mister noget af det lille fikse og lette.

Har selv en S&L Classic 22-250 med Leopold 3-9 x 50 :smile: og dette er min lille fikse, og sammenlinet men min .308 som har stort set samme dimensioner, men fordi den er monteret med en stor kikkert 4-16x56 og dæmper føles lidt kloset og tung.
Bruger man 2 skud, må der gerne ligge 2 dyr….

Larshunter
Newbie
Newbie
Indlæg: 23
Tilmeldt: 1. jul 2015, 09:43
Interesser: Riffeljagt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af Larshunter » 15. jul 2015, 14:19

Hov - lige for at få det på det rene, så var det en 3-9x 40 jeg så på (i kender sikkert det med hukommelsen) da jeg netop syntes at det så lidt voldsomt ud med x50 :smile:

Brugeravatar
Bessie4ever
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3420
Tilmeldt: 31. maj 2011, 22:03
Interesser: rifler,hjemmeladning
Geografisk sted: Øvre Sydjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 313 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af Bessie4ever » 15. jul 2015, 14:56

Misforstå mig ikke jeg har selv en 3-9x50 på en 6.5x55 og jeg er glad for den men notatet er altså beregnet til jagt og super god til dette.
Perfect! Thats is good enough for me

Larshunter
Newbie
Newbie
Indlæg: 23
Tilmeldt: 1. jul 2015, 09:43
Interesser: Riffeljagt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af Larshunter » 16. jul 2015, 09:16

Nu er det ikke for at presse citronen, men ting udvikler sig gerne :biggrin:

Riflen er bestilt, og bliver leveret med gevind til dæmper - og én nævnte en Sonic 35 - er der nogle gode bud på pris eller andre mærker ? Det behøver ikke koste en formue, for budgettet i år er faktisk væk :shame: Den skal ikke være for stor - den skal gerne passe til sådan en lille legacy rigth :smile:

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af 308 W » 16. jul 2015, 11:24

Sonic 35 koster omkring 1200 inklusiv gevind.

Hold dig fra S&L hardcore, de forlænger piben alt for meget.

Sendt fra min D5803

Larshunter
Newbie
Newbie
Indlæg: 23
Tilmeldt: 1. jul 2015, 09:43
Interesser: Riffeljagt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af Larshunter » 22. aug 2015, 11:14

Hej alle,

Ja så kom dagen hvor jeg fik hentet min lille ny :biggrin: Tilladelsen var 5 uger undervejs til de der synes det er spændende info !

Billedet er lidt overbelyst, for skæftet er væsentlige mørkere end på billede - sådan er det når der er sommer udenfor, eller dårlig fotograf. Jeg endte i sidste øjeblik at bestille riflen med 1:10 twist - jeg kommer aldrig til at hjemmelade, og den skulle efter sigende kunne balancere det meste fab. ammo.

Nu glæder jeg mig bare som en lille dreng til at komme ud og træne med den på mandag - til det har jeg købt lidt Geco 3,6g som jeg håber går fornuftigt i maskinen !

Næste projekt bliver en dæmper til den, og at finde noget jagt her i nærheden af hvor jeg bor i Aarhus :smile:
Vedhæftede filer
IMG_1319 2 2.JPG
IMG_1319 2 2.JPG (88.52 KiB) Vist 9506 gange

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af C-X » 22. aug 2015, 11:45

Herlig lille riffel. Jeg har selv lige hentet en Ruger M77 Compact i .223 Rem. 1-9". Den er både lille og sød.

Jeg går også med tanker dæmper, da riflen er så kort (~90 cm). Sonic 35 er jo oplagt grundet den lave pris, som er inklusiv rynker. Alternativt er der en våbenmekker her i Randers der laver rynker for 300,- som jeg nok i stedet ville benytte, såfremt jeg vælger noget andet end Sonic.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Sortseer
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 764
Tilmeldt: 17. apr 2014, 06:53
Interesser: Jagt, genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 229 times
Been thanked: 198 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af Sortseer » 22. aug 2015, 11:55

Tillykke med den.

Nu må du endelig aflægge rapport om hvordan den skyder.

Jeg har selv en Sonic 35 på min, og er meget tilfreds. Det er vist 1.200,- inkl. gevind hos Jørgen Nielsen (Nielsen Gunparts ApS) i Aale.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af C-X » 22. aug 2015, 12:37

Sortseer skrev:Tillykke med den.

Nu må du endelig aflægge rapport om hvordan den skyder.

Jeg har selv en Sonic 35 på min, og er meget tilfreds. Det er vist 1.200,- inkl. gevind hos Jørgen Nielsen (Nielsen Gunparts ApS) i Aale.
Hvis du kunne komme omkring det, ville vi da gerne se et billede af riffel, med dæmper på. :smile:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Sortseer
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 764
Tilmeldt: 17. apr 2014, 06:53
Interesser: Jagt, genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 229 times
Been thanked: 198 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af Sortseer » 22. aug 2015, 14:03

uploadfromtaptalk1440244978978.jpg
uploadfromtaptalk1440244978978.jpg (25.02 KiB) Vist 9445 gange
Således. Piben er afkortet til 40 cm.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af C-X » 22. aug 2015, 14:27

Hvor meget pibe forsvinder ind i dæmperen?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
NielsM
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 363
Tilmeldt: 1. nov 2009, 19:11
Interesser: Jagt, natur, motorsport
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 241 times
Been thanked: 51 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af NielsM » 22. aug 2015, 14:49

Sortseer skrev:
IMG_20150822_18549.jpg
Således. Piben er afkortet til 40 cm.
Det ser pivfrækt ud! Gruble gruble.....nu bliver man jo nok nødt til at have sådan en på den lille......

Sendt via mine fede fingre....
Pew pew pew.

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af 308 W » 22. aug 2015, 15:58

C-X skrev:Hvor meget pibe forsvinder ind i dæmperen?
14 cm på Sonic 45, så mon ikke at det er der omkring.

Sendt fra min D5803

Sortseer
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 764
Tilmeldt: 17. apr 2014, 06:53
Interesser: Jagt, genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 229 times
Been thanked: 198 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af Sortseer » 22. aug 2015, 16:20

Jo tak, synes også at den er lidt uartig [emoji6]

Den går 13 cm. ned over og 14 frem.

Brugeravatar
Bangbang
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 143
Tilmeldt: 17. mar 2011, 16:38
Interesser: jagt-våben-skydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af Bangbang » 23. aug 2015, 12:39

Larshunter skrev:Hej alle,

Ja så kom dagen hvor jeg fik hentet min lille ny :biggrin: Tilladelsen var 5 uger undervejs til de der synes det er spændende info !

Billedet er lidt overbelyst, for skæftet er væsentlige mørkere end på billede - sådan er det når der er sommer udenfor, eller dårlig fotograf. Jeg endte i sidste øjeblik at bestille riflen med 1:10 twist - jeg kommer aldrig til at hjemmelade, og den skulle efter sigende kunne balancere det meste fab. ammo.

Nu glæder jeg mig bare som en lille dreng til at komme ud og træne med den på mandag - til det har jeg købt lidt Geco 3,6g som jeg håber går fornuftigt i maskinen !

Næste projekt bliver en dæmper til den, og at finde noget jagt her i nærheden af hvor jeg bor i Aarhus :smile:
Tillykke med riflen :smile:
Håber du smider en up date, når du har prøvet af :biggrin:
Held og lykke med den

Min S&L 22-250 (de samme kugler som .223) har også twist 1:10 og fungere super med Norma Oryx 3,6g./55gr. og nosler ballistic tip 3,6g./55gr. så disse kunne måske også være vær at prøve i din S&L :smile:
Bruger man 2 skud, må der gerne ligge 2 dyr….

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af C-X » 23. aug 2015, 12:56

Sortseer skrev:Jo tak, synes også at den er lidt uartig [emoji6]

Den går 13 cm. ned over og 14 frem.
Er det med standard opsætningen med 5 moduler?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Sortseer
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 764
Tilmeldt: 17. apr 2014, 06:53
Interesser: Jagt, genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 229 times
Been thanked: 198 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af Sortseer » 23. aug 2015, 13:42

Ja.

Edit: købt som standard, men er med 6 moduler.

Larshunter
Newbie
Newbie
Indlæg: 23
Tilmeldt: 1. jul 2015, 09:43
Interesser: Riffeljagt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af Larshunter » 24. aug 2015, 10:53

C-X skrev:
Sortseer skrev:Tillykke med den.

Nu må du endelig aflægge rapport om hvordan den skyder.

Jeg har selv en Sonic 35 på min, og er meget tilfreds. Det er vist 1.200,- inkl. gevind hos Jørgen Nielsen (Nielsen Gunparts ApS) i Aale.
Hvis du kunne komme omkring det, ville vi da gerne se et billede af riffel, med dæmper på. :smile:

Tak tak alle - det er så fedt at få noget nyt i skabet, og jeg vil helt sikkert vende tilbage når jeg har haft lejlighed til at komme ud og få den skudt ind - det håber jeg faktisk på at kunne gøre i aften, hvis ellers vejret tillader det :smile:

Sortseer - satme et flot sæt du har dig, og hvor ser det bare harmonisk ud med din dæmper monteret - det giver mig endnu mere lyst til at få dæmperen på ! Jeg talte med sælgeren som solgte mig riflen, og han siger S&L har lavet en ny lille dæmper, som ikke er større end en Sonic 35. Min riffel er leveret med gevind, så jeg skal bare have fundet det rigtige at skrue på.

Til jer der har .223 - har I erfaringer for hvor der er gode priser at hente i det østjyske på både træning og jagt patroner? Jeg købte 3 ks Geco Express 3,6 g, og dem kan jeg også bruge til ræv og andet og self til træning - gav kr. 7 pr. stk. Jeg gad godt, at jeg kunne finde nogle som jeg kan bruge både til bane og jagt (rådyr) - men det er måske ønsketænkning?

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af Kleth » 24. aug 2015, 11:33

Larshunter skrev:Til jer der har .223 - har I erfaringer for hvor der er gode priser at hente i det østjyske på både træning og jagt patroner? Jeg købte 3 ks Geco Express 3,6 g, og dem kan jeg også bruge til ræv og andet og self til træning - gav kr. 7 pr. stk. Jeg gad godt, at jeg kunne finde nogle som jeg kan bruge både til bane og jagt (rådyr) - men det er måske ønsketænkning?
Af trænings ammo, har Skyttebutikken.dk Topshot(S&B) .223Rem til DKK422/100stk, JJSU har S&B til DKK499/140stk og Østjysk har Remington UMC til 499/100stk. Kommer du til tider til Sjælland, så har Vaabensmeden Barnaul 55/62grs til DKK49/20stk.

Til Jagt, der har Østjysk Barnes Vor-TX 223rem 55gr TSX til DKK275, Sako Gamehead DKK249 og Korsholm har T-Mantel til DKK220.
Fik du 1:10 eller 1:8, i så fald ville jeg se efter noget 62grs Barnes TSX.
Jeg skyder med Sako Gamehead 55grs og Rhino 50grs fabriksammo i .223Rem og hjemmerullet L.O.S. Hunter-Tactical 52grs, T-Mantel 55grs og Z-Max 50grs, men som tidligere skrevet er den 1:12.

Kunne du få fat i en lokal hjemmeruller, er der flere på forum, som har haft succes med Gunnut' ladning med 65grs Sierra Gameking.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af C-X » 24. aug 2015, 11:35

S&L befinder sig på et evolutionsmæssigt lavere stadie end Sonic. Det var oprindeligt manden bag Sonic, der konstruerede S&L dæmperne, indtil deres veje skiltes. S&L har også haft deres problemer med kvaliteten efterfølgende - også på dæmperne.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Larshunter
Newbie
Newbie
Indlæg: 23
Tilmeldt: 1. jul 2015, 09:43
Interesser: Riffeljagt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af Larshunter » 25. aug 2015, 12:42

Hej alle,

Ja, så havde jeg den store fornøjelse af at være på bane igår aftes med min lille Legacy, og det var godt nok en stor fornøjelse :biggrin:

Der er mange som har kommenteret lidt negativt omkring S&L, men min oplevelse i går var i hvert fald en anden. Det skal naturligvis siges, at det var min første tur med en riffel, og har kun tidligere skudt en del med salonriffel, og derfor har jeg heller ikke det store at sammenligne med.

Jeg tog et billede af mine første 4 skud, som egentlig sad ganske pænt samlet i forhold til min første gang uden den var skudt ind - desværre gik der sport i den, og fik ikke taget flere billeder, men mine sidste 2 skudserier var der 2 x bullseye, og ellers sad skudene samlet indenfor en gammeldags 5ér :smile: Skydelederen sagde "Nu er du klar til riffelprøven da" - jeg vil dog helt sikkert have flere skydedage førend jeg melder mig til prøven (men vil gerne have den klaret inden vinteren).

Låsen gik som smør, og var en fornøjelse at lade op i, magasinet var nem at fylde og min Leopold VX1 var ganske glimrende på de 100 meter jeg trænede på.

Alt i alt, er jeg indtil videre meget tilfreds med mit køb - og håber tendensen fortsætter :smile:
Vedhæftede filer
Skive.JPG
Skive.JPG (30.68 KiB) Vist 9179 gange

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af C-X » 25. aug 2015, 16:24

Herlig beretning. Jeg glæder mig også til, at få min lille Ruger med på banen og prøve den af, også selvom låsen nok kører væsentligt bedre på din S&L. Jeg er lige kommet hjem med noget foder til den, så nu slipper det op med undskyldninger, ud over tiden... :biggrin:

Det forbandede ved S&L er vel nok alle mandagsmodellerne. De kan lave noget af det fineste og så fucker de op ved, at lave noget ufærdigt på nogle af våbene. Vel at bemærke på våben til premium pris (man forventer det jo næsten på en billig Remington/Marlin/Savage/Tikka/Ruger, der så igen kan overraske positivt). Derudover tror jeg ikke der er uenighed i, at S&L kan lave nogle fantastiske våben, når ellers deres kvalitetskontrol fungerer. Ligeledes har deres accept af egne fejl og garantiprogram ladet forbrugerne noget tilbage at ønske.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Larshunter
Newbie
Newbie
Indlæg: 23
Tilmeldt: 1. jul 2015, 09:43
Interesser: Riffeljagt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af Larshunter » 27. aug 2015, 10:00

C-X skrev:Herlig beretning. Jeg glæder mig også til, at få min lille Ruger med på banen og prøve den af, også selvom låsen nok kører væsentligt bedre på din S&L. Jeg er lige kommet hjem med noget foder til den, så nu slipper det op med undskyldninger, ud over tiden... :biggrin:

Det forbandede ved S&L er vel nok alle mandagsmodellerne. De kan lave noget af det fineste og så fucker de op ved, at lave noget ufærdigt på nogle af våbene. Vel at bemærke på våben til premium pris (man forventer det jo næsten på en billig Remington/Marlin/Savage/Tikka/Ruger, der så igen kan overraske positivt). Derudover tror jeg ikke der er uenighed i, at S&L kan lave nogle fantastiske våben, når ellers deres kvalitetskontrol fungerer. Ligeledes har deres accept af egne fejl og garantiprogram ladet forbrugerne noget tilbage at ønske.
Dejligt at høre det var en god beretning - det var også en dejlig oplevelse, og skal helt klart ud igen og træne så snart tiden (eller vejret) tillader det :biggrin: Kan godt forstå du glæder dig til at komme ud med den lille Ruger - hvad købte du af foder til den?

Der er nok ingen tvivl om, at der er flere som har haft nogle mandagsmodeller, og det er bare rigtig ærgerligt når folk har dårlige oplevelser med deres nyindkøbte ! Som du siger, så er prisen højere end de mærker du nævner, så man burde forvente, at der ikke findes mandagsmodeller overhovedet. Jeg er nu egentlig ganske rolig, da jeg har købt riflen (som alle andre gør) med garanti som de ikke kan løbe fra det første år, så hvis der bliver noget, så får de helt sikkert lov til at udbedre problemet for deres regning, ligesom hvis jeg havde købt en hvilken som helst anden vare :smile:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af C-X » 27. aug 2015, 13:39

Hos sælger af riflen købte jeg nogle håndladede TTSX 55 gr. til jagt, som den efter forlydende skulle skyde godt med. Ved Skov købte jeg nogle Remington UMC 55 gr. og nogle Hornady V-MAX 55 gr.
Jeg forventer at V-MAX'erne bør kunne holde en vis præcision, også til krager på lidt længere afstand. Remington ammuen håber jeg da kan skyde godt, men ellers bliver der hylstre til noget andet :smile:

Jeg ved ikke rigtig med de billige .223 fabrikanter, hvad der duer til genladning og hvad der ikke gør. Jeg gider ikke købe noget for at spare en krone pr. skud, og så er hylsteret direkte til metalskrot bagefter. Eller hvor slidtagen på piben bliver højere end ved kvalitetsammunition.

Desværre bliver der først tid til, at få prøvet legetøjet af i næste uge... :impatient:

Min opfattelse er, at S&L desværre render lidt fra deres ansvar ved reklamationer (der har været nævnt nogle uheldige episoder bl.a. herinde) - og derved lader forhandlerne i stikken overfor kunderne. Alle fabrikanter, af serieproducerede våben, kan jo lave småfejl, der skal udbedres. Det er hvordan de håndterer dette der er afgørende. Vi håber at din er en af de gode, for så er der ingen tvivl om, at den er RIGTIG GOD :thumbup:

Kiggede på en S&L i .300 BLK - gav lidt svedige håndflader.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Erfaringer med Schultz & Larsen Legacy cal. 223 søges?

Indlæg af Kleth » 27. aug 2015, 14:11

C-X skrev:Jeg ved ikke rigtig med de billige .223 fabrikanter, hvad der duer til genladning og hvad der ikke gør.
Ud over Barnaul, er det udmærket messing til genladning
Jeg har genladt .223Rem på S&B, Winchester, HP & AMA med fremragende resultater - og nej jeg er enig! Det kan ikke betale sig at spare en krone, for at have et hylster til spanden
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Besvar