Valg af en akkar special

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Besvar
Brugeravatar
Den glade jæger
Newbie
Newbie
Indlæg: 6
Tilmeldt: 6. jul 2016, 10:09
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Aarhus

Valg af en akkar special

Indlæg af Den glade jæger » 6. jul 2016, 10:14

Hej jeg har lige været inde og kigge på den nye akkar special, og synes den ser rigtig fin ud men mit problem er bare jeg kender ikke mærket og vil derfor gerne hører hvad i har at sige om dette mærke :smile:

Mvh den glade jæger :smile:
hunting is the best in my life :rock:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Valg af en akkar special

Indlæg af C-X » 6. jul 2016, 10:46

Hej og :welcome:

Prøv søgefunktionen oppe i hjørnet - der plejer at være masser af gemt guld herinde. Forvent dog, at du mister lysten til sådan en tyrker - de har ikke det bedste ry.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Fredericianer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 26. sep 2007, 02:50
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 112 times
Been thanked: 49 times

Re: Valg af en akkar special

Indlæg af Fredericianer » 6. jul 2016, 10:58

Jeg kender ikke modellen som du efterspørger, men ejer en Akkar Karatay pump som jeg er meget glad for.
Never confuse verbosity with veracity.

Brugeravatar
Den glade jæger
Newbie
Newbie
Indlæg: 6
Tilmeldt: 6. jul 2016, 10:09
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Aarhus

Re: Valg af en akkar special

Indlæg af Den glade jæger » 6. jul 2016, 12:27

Okay det lyder godt, jeg vil prøve mig lidt frem er helt ny her inde så skal lige inde ud af det hele hehe :smile:

Jeg har hørt lidt dårligt om den men også lidt godt om den så jeg er på bar bund :thumbdown:
hunting is the best in my life :rock:

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7568
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: Valg af en akkar special

Indlæg af Raptor357 » 6. jul 2016, 12:45

Akkar er et brugsvåben man ikke er øm over. Det er ikke en lækker skyder der indbyder til hygge
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Den glade jæger
Newbie
Newbie
Indlæg: 6
Tilmeldt: 6. jul 2016, 10:09
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Aarhus

Re: Valg af en akkar special

Indlæg af Den glade jæger » 6. jul 2016, 16:14

image.png
image.png (500.2 KiB) Vist 8291 gange
Synes det er synd vis man skal bruge dette lækker våben til alt muligt havde tænkt mig at bruge det til noget lidt finere ting :smile:
hunting is the best in my life :rock:

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Valg af en akkar special

Indlæg af Kleth » 6. jul 2016, 16:22

Har du overvejet to jagtgeværer?

F.eks. et fint gammelt Simpson Suhl, Sauer, Aya e.lig. til fællesjagter og så f.eks. en brugt Baikal til at smadre lerduer.
Jeg ved ikke hvad Akkar Special koster, men en ældre S-S kan skaffes til <2000kr og en brugt Baikal O/U kan findes til omkring det samme.
Jeg har en Kahn K200 12/76 O/U, ikke at jeg er specielt glad for det og jeg har haft lidt bøvl med den, men det dræber lerduer og jeg har haft det med gennem alt slags vejr. Til fællesjagterne har jeg en Simpson Suhl 12/70, der virker ganske glimrende og har en bedre lækker-følelse og elegance (ikke at jeg har det, jeg møder op i røjsere, 3-4 slags kamouflage og orange hue).

For mig ville det være ærgeligt at havne med et jagtgevær, som jeg ikke turde bruge i møgvejr fordi det er for pænt og ikke robust "nok" og er det møgvejr møder jeg gerne op til fællesjagt med O/U jagtgevær i sort plastik.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Den glade jæger
Newbie
Newbie
Indlæg: 6
Tilmeldt: 6. jul 2016, 10:09
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Aarhus

Re: Valg af en akkar special

Indlæg af Den glade jæger » 6. jul 2016, 16:48

Simpson s/s 16/70 som jrg vil bruge til fællesjagt, og så har jeg en beretta a400 xplor til havjagt og gåsejagt så akkar vil jeg bruge til duer og andre små jagter hvor jeg er mig selv eller med en ven :smile:
hunting is the best in my life :rock:

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7568
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: Valg af en akkar special

Indlæg af Raptor357 » 6. jul 2016, 21:34

Jeg gik automatisk ud fra at en akar special var en pump eller halvauto.
Nu da det er en O/U med træ så ville jeg være tryg ved at købe den når jeg havde set modellen efter i hjørnerne for dårlig tilpasning og finish
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Fredericianer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 26. sep 2007, 02:50
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 112 times
Been thanked: 49 times

Re: Valg af en akkar special

Indlæg af Fredericianer » 6. jul 2016, 22:05

Den hedder (efter billedet at dømme) vist Akkar Churchill Orcap, og er på tilbud i Jaguar butikker for tiden.
Never confuse verbosity with veracity.

Brugeravatar
Den glade jæger
Newbie
Newbie
Indlæg: 6
Tilmeldt: 6. jul 2016, 10:09
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Aarhus

Re: Valg af en akkar special

Indlæg af Den glade jæger » 7. jul 2016, 12:16

Yes det er en Akkar Churchill orcap special II
Synes bare til næsten 10,000kr skulle den da være okay stand i forhold til en til 5,000kr

Men det er det jeg vil hører mig frem til for har ikke hørt eller set mærket før selv :smile:
hunting is the best in my life :rock:

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7718
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Valg af en akkar special

Indlæg af T-REX » 7. jul 2016, 12:51

Du kan få netop den model(Akka 206 Orcap II [Jubilæumsmodel]) på bud flere steder, til lige under kr. 7000, normalpris, ca. 10K

Den fås også i syntetisk (5995) og en "Upgraded Lux, til knap kr. 12.000.
Der er også et par Camo varianter.

Jeg gætter på, at selve systemet, er det samme, uanset om du tager den billigste, eller Lux Modellen.
Men den Jubilæumsmodel ser nu lækker ud, til prisen.

Du kan jo overveje at finde en butik, der har dem på lager, og prøve at have den i hånden.
Dem i Hedensted reklamerer med at den er på bud.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
Den glade jæger
Newbie
Newbie
Indlæg: 6
Tilmeldt: 6. jul 2016, 10:09
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Aarhus

Re: Valg af en akkar special

Indlæg af Den glade jæger » 8. jul 2016, 08:33

Må indrømme det er virkelig lækker at have i hånden, jeg var nede og prøve den igår og synes virkelig godt om den :thumbup: :thumbup: :thumbup:
hunting is the best in my life :rock:

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 513 times

Re: Valg af en akkar special

Indlæg af TheDarkSide » 8. jul 2016, 21:37

Kleth skrev:Har du overvejet to jagtgeværer?

F.eks. et fint gammelt Simpson Suhl, Sauer, Aya e.lig. til fællesjagter og så f.eks. en brugt Baikal til at smadre lerduer.
Jeg ved ikke hvad Akkar Special koster, men en ældre S-S kan skaffes til <2000kr og en brugt Baikal O/U kan findes til omkring det samme.
Jeg har en Kahn K200 12/76 O/U, ikke at jeg er specielt glad for det og jeg har haft lidt bøvl med den, men det dræber lerduer og jeg har haft det med gennem alt slags vejr. Til fællesjagterne har jeg en Simpson Suhl 12/70, der virker ganske glimrende og har en bedre lækker-følelse og elegance (ikke at jeg har det, jeg møder op i røjsere, 3-4 slags kamouflage og orange hue).

For mig ville det være ærgeligt at havne med et jagtgevær, som jeg ikke turde bruge i møgvejr fordi det er for pænt og ikke robust "nok" og er det møgvejr møder jeg gerne op til fællesjagt med O/U jagtgevær i sort plastik.
Lidt OT, men kaldte du lige en Simson Suhl (eller sauer suhl eller de billige AYA) for et fint våben?
Skal jeg kalde dem noget pænt så er det folkevognsbøsser :fun: De jægere jeg kender som overhovedet ikke går op i deres jagtvåben har lige præcis enten en forknoklet Simson/sauer suhl eller en AYA huntersgun eller tilsvarende. Ofte med så meget slør at man kan høre dem rasle på lang afstand og gerne med de mest primitive graveringer af hvad der nok skulle forestille jagtmotiver, men egentligt er temmelig abstrakte :rolf:

Brugeravatar
Renico12
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 954
Tilmeldt: 15. nov 2010, 13:24
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 85 times

Re: Valg af en akkar special

Indlæg af Renico12 » 8. jul 2016, 23:11

Jeg har en Akkar Altay halvautomat i syntetisk. Ingen problemer overhovedet, skyder godt og tåler at blive brugt. Bruger den mest når vejret inviterer til det. (Regnvejr og sne)

Besvar