Hvilket GRS skæfte?

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Besvar
Badaka
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1143
Tilmeldt: 16. apr 2012, 15:51
Interesser: Bukkejagt og riflede våben
Geografisk sted: Sjælland....uheldigvis....
Has thanked: 89 times
Been thanked: 163 times

Hvilket GRS skæfte?

Indlæg af Badaka » 17. maj 2017, 21:01

Jeg har en Weatherby Vanguard (Howa 1500) som jeg er ganske glad for.

Nu har jeg gået og leget med tanken om at smide det ned i et GRS skæfte da ejg syntes man holder godt på disse.


Jeg ved blot ikke om jeg skal vælge et Decima Hunter, Ajustable hunter eller et Berserk.

Er der nogen herinde som har en mening om hvad er topen af poppen fra de norske fyre?

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Indlæg: 3607
Tilmeldt: 6. jan 2008, 15:36
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 567 times
Been thanked: 1056 times

Re: Hvilket GRS skæfte?

Indlæg af Agamemnon » 17. maj 2017, 21:17

Badaka skrev: Er der nogen herinde som har en mening om hvad er topen af poppen fra de norske fyre?
Jep "Bolthorn".

Jeg ved at der er ihvertfald én NVF'er der har haft problemer med at træ-skæfterne slår sig en smule, i vådt vejr og ved udsving i temperatur. Der har også været lidt knas med at holde et ensartet moment på action skruerne, der trækker låsestolen tot.

Fugt og temperatur er ikke noget problem med berserk skæftet og ingen af problemerne opstår med Bolthorn modellen, da den er et "rigtigt" chassis. Nu kan jeg ikke huske vægten på de enkelte skæfter, men den sidste vejer nok lidt ekstra.

Fælles for dem alle er dog, som du selv nævner, en ganske formidabel ergonomi.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Hvilket GRS skæfte?

Indlæg af 308 W » 17. maj 2017, 21:36

Jeg fortrød at have købt et Beserk skæfte sidste forår, da jeg havde svært ved at vende mig til ergonomien, havnede riflen i våbenskabet og blev siden forsøgt solgt..

I sidste uge skød jeg med riflen for første gang i mere end 6 måneder og den skød sørme helt fantastisk! :biggrin: så det kan åbenbart tage lidt tid at vende sig til det :thumbup:

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Hvilket GRS skæfte?

Indlæg af Kleth » 17. maj 2017, 21:55

Jeg har bestilt et Adjustable Hunter til fruen, efter at min Howa1500 er genopstået som en A.H.Larsen special i 7mm-08AI. Hogue-skæftet fejler som sådan ikke noget, det skal bare stabiliseres og have en Carstens Cheek-riser men det sker ikke før GRS skæftet landet.

Hvis det lykkes med Hogue-skæftet så vil det også kunne huse fruens Weatherby Vanguard og vil ommuligt være All-Weather skæftet for begge.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Reloadere
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 475
Tilmeldt: 21. maj 2010, 20:27
Interesser: genladning
Geografisk sted: østfyn
Has thanked: 108 times
Been thanked: 21 times

Re: Hvilket GRS skæfte?

Indlæg af Reloadere » 18. maj 2017, 10:30

:: Jeg ved at der er ihvertfald én NVF'er der har haft problemer med at træ-skæfterne slår sig en smule, i vådt vejr og ved udsving i temperatur. Der har også været lidt knas med at holde et ensartet moment på action skruerne, der trækker låsestolen tot.

hej
Det er nu ikke mine erfaringer har selv 2 S&L CLASSIC DL i GRS decima sporter skæfter
men har nu også valgt fra starten at få dem pillar beddet da jeg lagde dem i skæfterne
decima blev valgt fordi length of pull passede til min korte arme :giggle:
er tilfreds med mine eneste problem jeg har oplevet er at på den ene er stål pinden der holder kindstøtten faldet ud
først den forreste og den bagerste men ellers intet og må sige jagt riflen har været ude i al slags vejr uden nogen problemer overhovedet :numberone:
tillykke med skæftet :razz:

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4208
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 827 times
Been thanked: 431 times

Re: Hvilket GRS skæfte?

Indlæg af 458hunter » 18. maj 2017, 10:42

Jeg ville tage Berserk. Bolthorn er alt for dyr i mine øjne.

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2784
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 446 times
Been thanked: 486 times

Re: Hvilket GRS skæfte?

Indlæg af Krung » 18. maj 2017, 11:42

Chrstn_Olsen skrev:Jeg ville tage Berserk. Bolthorn er alt for dyr i mine øjne.
Man skal i hvert fald have haft en Bolthorn i hænderne før man køber sådan et. Jeg er ikke chassis-ekspert, men jeg synes godt nok det er noget l*rt. Håndtaget knirker, er for tyndt, knækker når man taber det ud af en hochsitz ... der er mange andre chassiser jeg ville købe, men ikke det.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Hvilket GRS skæfte?

Indlæg af LapuaMagnum » 18. maj 2017, 12:15

Reloadere skrev::: Jeg ved at der er ihvertfald én NVF'er der har haft problemer med at træ-skæfterne slår sig en smule, i vådt vejr og ved udsving i temperatur. Der har også været lidt knas med at holde et ensartet moment på action skruerne, der trækker låsestolen tot.

hej
Det er nu ikke mine erfaringer har selv 2 S&L CLASSIC DL i GRS decima sporter skæfter
men har nu også valgt fra starten at få dem pillar beddet da jeg lagde dem i skæfterne
decima blev valgt fordi length of pull passede til min korte arme :giggle:
er tilfreds med mine eneste problem jeg har oplevet er at på den ene er stål pinden der holder kindstøtten faldet ud
først den forreste og den bagerste men ellers intet og må sige jagt riflen har været ude i al slags vejr uden nogen problemer overhovedet :numberone:
tillykke med skæftet :razz:
Jeg har haft problem med at mit skæfte har slået sig, og det har været ude i regnvejr længe, og hvis der er meget arbejde i at skulle vedligeholde et skæfte er det ikke min kop the, jeg havde dog givet det olie men ikke nok. Jeg har beddet det om og renset kronen i bund og lyddæmperen er også blevet renset i bund, så nu mangler jeg at se om det har hjulpet. Jeg har også beddet den om og lagt pillars i.

Jeg har købt et besærk i stedet for.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4083
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 565 times
Been thanked: 369 times

Re: Hvilket GRS skæfte?

Indlæg af Caspian1911 » 18. maj 2017, 12:30

Jeg er meget glad for mit Berserk. ( Gentager jeg ikke mig selv lidt ofte? ) :oops:

Det har lige været med ude i 4 timers kraftig regnvejr, og bare det, at jeg ikke behøver bekymre mig om noget som helst, er meget tiltalende.

Du skal dog være opmærksom på, at vinklingen på grebet er anderledes end på et standard skæfte, og nogle kan have svært ved at vænne sig til det. 30 eller måske 50 års muskelhukommelse fra et standard træskæfte er ikke så nem at ændre. Følelsen kan være fin nok, når du bare står med det, noget andet er når du skal skyde. Ikke alle får god præcision lige med det samme.
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


Lars M. L.
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 639
Tilmeldt: 9. maj 2005, 14:55
Interesser: Jagt, skydning og jagthunde
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 316 times
Been thanked: 175 times

Re: Hvilket GRS skæfte?

Indlæg af Lars M. L. » 23. maj 2017, 18:10

Jeg har også et beserk-skæfte, som jeg er meget glad for. Overvejer faktisk at købe et skæfte mere, så jeg har til begge Tikka'er.

mvh Lars

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2029
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 337 times

Re: Hvilket GRS skæfte?

Indlæg af Tangloppen » 23. maj 2017, 19:50

Suk, hvis de så bare ville lave Berserk skæftet i Links...
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Besvar