Haglgevær Akkar, Yildiz eller Jaguar

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Mahl
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 39
Tilmeldt: 10. maj 2015, 11:29
Interesser: alt muligt
Geografisk sted: Århus area
Has thanked: 13 times
Been thanked: 11 times

Haglgevær Akkar, Yildiz eller Jaguar

Indlæg af Mahl » 5. jul 2017, 16:19

Hej forum.

Som førstegangs-haglgevær-køber med et begrænset budget (5000kr-8000kr) svæver jeg mellem de 3 mærker som nævnt i overskriften.

2 tyrkiske og en italianer.

Jeg har prøvet at skuldre alle tre og for mig ser det ud til at være en potato-tomato-sag. De virker alle ganske ok med en lille overvægt til Jaguaeren som så også er den dyreste af kandidaterne ( om end med immiteret træskæfte)

Prisen taget i betragtning .. jeg går ikke efter mærkevarer, men vil også hade at komme hjem med en gang bras. Det tror jeg dog ikke er tilfældet her, men jeg vil gerne høre om der er nogen der har gode/dårlige erfaringer med disse fabrikater ?!

Gjeding Skov
Newbie
Newbie
Indlæg: 8
Tilmeldt: 4. jan 2017, 14:18
Interesser: Skydning, jagt, militær,
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Haglgevær Akkar, Yildiz eller Jaguar

Indlæg af Gjeding Skov » 5. jul 2017, 16:43

Ikke fordi jeg har den store erfaring med disse mærker, kan du eventuelt også købe noget brugt. Her har du mulighed for at få en lækker skyder til en overkommelig pris, og hvis ikke det er noget der falder i din interesse kan du jo altid overveje et eventuelt bedre køb. Uden at have sprunget dit budget fuldstændig. Det er ihvertfald sådan jeg gjorde med mit første køb, og det har fungeret for mig lige siden. :-)
Remington 700 SPS Varmint 308w - Falcon m18+ 4-18x44 - A-Tec Hertz 87
Wildgame 12/76

Rulab
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 922
Tilmeldt: 18. mar 2007, 15:14
Interesser: Hagljagt og flugtskydning
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: Haglgevær Akkar, Yildiz eller Jaguar

Indlæg af Rulab » 5. jul 2017, 17:56

Jaguar geværet bliver fremstillet af tecni mec og bliver i Danmark både solgt under jaguar navnet, Tecni Mec samt Wildgame.
Det er et udmærket gevær til prisen og jeg vil til hver en tid foretrække den ift. de to tyrkiske geværer.

Der er solgt til rigtig mange af jaguar/tecni mec geværet og de bør kunne findes brugt til 3500-4000 i pæn stand.
Du bør som udgangspunkt ikke være bange for at købe brugt, geværet har nok en gennemsnitlig levetid på 20-30 tusinde skud, så for at det brugte gevær til halv pris har skudt et par tusinde skud, betyder ikke meget ift. levetid.

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3358
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: Haglgevær Akkar, Yildiz eller Jaguar

Indlæg af Flugteren » 5. jul 2017, 18:45

Jaguar er et udemærket gevær til prisen, men du skal i alt fald forsøge at få lidt afslag i prisen og lidt udstyr med - de tjener fint på det alligevel.

Yildiz og Akkar er mellemklassetyrkere. Fornuftige, men ikke rigtigt gode. De kan godt have en tendens til knækkede slagstifter.

Ellers kan du prøve at finde en ældre, brugt SKB eller Miroku. Skruer du lidt op for budgettet, så kan du med lidt søgen finde et godt eksemplar til omtrent 9.000. Og det er særledes gode geværer, som holder i LAAAANG tid.

Brugeravatar
Fredericianer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 26. sep 2007, 02:50
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 112 times
Been thanked: 49 times

Re: Haglgevær Akkar, Yildiz eller Jaguar

Indlæg af Fredericianer » 5. jul 2017, 20:01

En af mine kammerater har en Yildiz som han er rimelig glad for, den er dog med aluminiums baskyle, så det kan være at den ikke holder i længden (han har dog haft den i fire år nu).

Jeg har en FAIR 702 som er vist fra samme fabrikant som Jaguar. Den virker solid og holdbar, og ser desuden godt ud!

Jeg har ikke prøvet Akkars o/u geværer, men deres pump modeller er fine til prisen (ca. 2000kr).
Never confuse verbosity with veracity.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2634 times

Re: Haglgevær Akkar, Yildiz eller Jaguar

Indlæg af C-X » 5. jul 2017, 20:02

Man kan passende spørge sig selv, om man, i disse tider, overhovedet vil have en tyrkisk bøsse i skabet. Jeg ville takke nej.

Selv har jeg en Tehcni-Mec (ja, de hedder også FAIR) og den er jeg udmærket tilfreds med, men med dit budget, ville jeg kigge på det store spændende brugtmarked og enten få noget bedre, eller blot spare en masse skejser til andre gode jagtrelaterede formål!
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Mahl
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 39
Tilmeldt: 10. maj 2015, 11:29
Interesser: alt muligt
Geografisk sted: Århus area
Has thanked: 13 times
Been thanked: 11 times

Re: Haglgevær Akkar, Yildiz eller Jaguar

Indlæg af Mahl » 6. jul 2017, 11:05

Tak for de gode råd / kommentarer.

De 3 nævnte ( Akkar, Yildiz, Jagur ) er lejet jeg ligger i hvis der er tale om et nyt haglegevær.
Som nogen af jer skriver er der meget mere at hente hvis jeg kan finde et rigtigt godt brugt haglgevær, det er da også noget jeg selv håber på, men der er altid en portion usikkerhed på brugt-markedet. Hvad er til salg, til hvilken pris, i hvilken stand og hvornår.

Det er bare om at have antennerne ude I guess :-)

Brugeravatar
Kruffe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 21. okt 2012, 23:49
Interesser: Historiske våben og jagt
Geografisk sted: Kongeriget Jylland
Has thanked: 111 times
Been thanked: 177 times

Re: Haglgevær Akkar, Yildiz eller Jaguar

Indlæg af Kruffe » 6. jul 2017, 11:33

Ingen af dem. Det er middelmådige Tyrkiske og Italienske geværer (efter min mening).

Hvis det skal være billigt og holdbart - køb en Baikal.

Ellers vent/spar op og køb en Browning/Miroku/SKB eller til nøds en Beretta :giggle:
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2028
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 337 times

Re: Haglgevær Akkar, Yildiz eller Jaguar

Indlæg af Tangloppen » 6. jul 2017, 11:51

Jeg havde samme hovedpine da jeg skulle have haglbøsse i sin tid. Ville ikke bruge alverden, men ville samtidig have noget ordenligt.
Læste nettet tyndt, og kom frem til, at Miruku blev brugt som "udlejningsgevær" mange steder - ergo måtte holdbarheden være i top i forhold til prisen.
Så fandt mig en brugt Miruku hvilket jeg kun har været glad for.
Sørg for at få tilrettet skæftet når du køber. Nok den vigtigste investering du kan gøre i din haglbøsse.
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Haglgevær Akkar, Yildiz eller Jaguar

Indlæg af PSindrup » 6. jul 2017, 12:49

Hvis det skal være nyt og til max. 8.000,- så kan jeg klart anbefale et Silma haglgevær.

Købte selv sådan et og er super glad for det.

Hvis du er fra Sjælland, så er du velkommen til at komme til Stenlille, så kan vi tage til Sorø eller Niløse og prøve det sammen.

Peter

Mahl
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 39
Tilmeldt: 10. maj 2015, 11:29
Interesser: alt muligt
Geografisk sted: Århus area
Has thanked: 13 times
Been thanked: 11 times

Re: Haglgevær Akkar, Yildiz eller Jaguar

Indlæg af Mahl » 7. jul 2017, 19:08

Tak for tilbudet. Desværre går der lidt tid inden turen går forbi Sjælland.

Jeg vil dog køre ind til en forretning hvor de forhandler Silma, i morgen, for at prøve at skuldre et par af dere modeller. Bare for at se hvordan de tager sig ud. Heldigvis har jeg lidt tid at løbe på.

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 305 times
Been thanked: 618 times

Re: Haglgevær Akkar, Yildiz eller Jaguar

Indlæg af FrederikF » 7. jul 2017, 21:47

Jeg må indrømme at jeg ikke forstår "frygten for brugtmarkedet"?
For 8000kr kan man (brugt) købe virkelig lækker kvalitet - ikke prangende måske, men noget solidt kram, der er lækker med titusindvis+ af skud tilbage i.
ELLER, nyt halvdårligt kram, der er det halve værd når man har været een gang på skydebanen. Man VED man "pisser" halvdelen af værdien bort på dag 1.
Brugt købet - hvad kan gå galt, hvis man checker det helt basale? (Eller tager en ven med såfremt man overhovedet ikke taler sproget?
Jeg forstår det simpelthen ikke. Nogle argumenterer ved "glæden ved nyt", den kan sikkert godt være der, men i min verden er glæden ved ny "Dacia Duster", bare ille i nærheden af glæden ved ny (for mig) Mercedes GD 350.
Jeg er sikker på at mange her vil asistere ved et brugt køb, jeg gør i hvert fald gerne.
Held og lykke med købet.
Håber ikke indlægget er ved siden af trådens retning.
Mvh frederik

Mahl
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 39
Tilmeldt: 10. maj 2015, 11:29
Interesser: alt muligt
Geografisk sted: Århus area
Has thanked: 13 times
Been thanked: 11 times

Re: Haglgevær Akkar, Yildiz eller Jaguar

Indlæg af Mahl » 7. jul 2017, 22:43

Jeg er ikke bange for at købe et brugt haglgevær, men for at kunne skelne godt brugt køb fra et dårligt må jeg vel først vide hvor meget jeg får for samme sum når jeg køber nyt. Som et slags referancepunkt.
Dette må ikke forveksles med frygt for brugt, men mere som at undersøge et område jeg ikke har stor erfaring inden for.
Har haft en del brugte i hænderne allerede, men der var stor forskel på deres stand. ( en rokkede enda i låsen .. tror ikke det er et godt tegn )

Kender du nogle gode brugte i prisklassen er jeg naturligvist intereseret.

Slettet bruger

Re: Haglgevær Akkar, Yildiz eller Jaguar

Indlæg af Slettet bruger » 7. jul 2017, 23:05

FrederikF skrev:Jeg må indrømme at jeg ikke forstår "frygten for brugtmarkedet"?
For 8000kr kan man (brugt) købe virkelig lækker kvalitet - ikke prangende måske, men noget solidt kram, der er lækker med titusindvis+ af skud tilbage i.
ELLER, nyt halvdårligt kram, der er det halve værd når man har været een gang på skydebanen. Man VED man "pisser" halvdelen af værdien bort på dag 1.
Brugt købet - hvad kan gå galt, hvis man checker det helt basale? (Eller tager en ven med såfremt man overhovedet ikke taler sproget?
Jeg forstår det simpelthen ikke. Nogle argumenterer ved "glæden ved nyt", den kan sikkert godt være der, men i min verden er glæden ved ny "Dacia Duster", bare ille i nærheden af glæden ved ny (for mig) Mercedes GD 350.
Jeg er sikker på at mange her vil asistere ved et brugt køb, jeg gør i hvert fald gerne.
Held og lykke med købet.
Håber ikke indlægget er ved siden af trådens retning.
Mvh frederik
:goodpost:

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 305 times
Been thanked: 618 times

Re: Haglgevær Akkar, Yildiz eller Jaguar

Indlæg af FrederikF » 7. jul 2017, 23:36

Jeg kan nævne 50 lækre våben i prisklassen, men det er subjektivt, hvad der er fedt (og hvad man vil med geværet.
Jeg har selv ingen o/u i skabet, ikke fordi jeg har noget imod o/u, men er vokset op med s/s og når alt kommer til alt så er det udelukkende et spørgsmål om smag.
Jeg kan lide våben der er brugt gode materialer til, våben der har en fin finish, jeg finder håndslid fra mange timers jagt og tidligere ejeres oplevelser charmerende. Jeg kan lide våben som tiden har vist kan tåle tæsk og misbrug og som stadig være med.
Skulle jeg have et O/U blev det en MU6 eller MU8, men det er svært inden for budget. Pragtfulde våben, der som ny idag ville koste måske 250000 at fremstille.
Jeg ville, hvis jeg var ny og lettere uafklaret, lytte til de der her på forum, der siger Miroku/Browning/skb/BerettA. det er sådanne jeg ser på skydebanen :))
Skulle jeg have en ny (for mig) haglbøsse idag, så købte jeg en førkrigs tysker Sauer model 14 f.eks. Eller fra en fra de talrige tyske fabrikker - man får vildt meget for sine penge. Med lidt flere penge, så blev det en klassisk englænder. Jeg har også været tæt på at købe AYA Goldpoint - i super fin stand fåes de til 5-6000 brugt, de gode årgange holder godt og de er lette, handy, velbalancerede og smukke (IMHO). Jeg kunne også finde på at købe en fransk Darne fra mellemkrigsårene (med slidelock).
Når du ved hvilken våbentype du begærer, så tag fat i en med erfaring, der har samme type - en der med sin erfaring kan udpege kvalitet.
De fleste uerfarne vil sige (køb en som min, den er jeg glad for, har haft den i 5 år og skudt 500 skud), ikke at det er noget galt i det, men IMHO kan du ikke rigtigt bruge det til noget :))
Beklager at det blev langt.
Hvis du skulle have tossede tilbøjeligheder som mine, så sender jeg gerne en liste over PB (med bud fra egun, diverse forhandlere mv), men jeg tror dit "begær" er et andet end mit, men er sinker på at mange af de der ved noget om o/u gerne vil hjælpe
Held og lykke med projektdr

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Haglgevær Akkar, Yildiz eller Jaguar

Indlæg af PSindrup » 8. jul 2017, 07:36

FrederikF skrev:Jeg må indrømme at jeg ikke forstår "frygten for brugtmarkedet"?
For 8000kr kan man (brugt) købe virkelig lækker kvalitet - ikke prangende måske, men noget solidt kram, der er lækker med titusindvis+ af skud tilbage i.
ELLER, nyt halvdårligt kram, der er det halve værd når man har været een gang på skydebanen. Man VED man "pisser" halvdelen af værdien bort på dag 1.
Du får det til at lyde som et nyt gevær som man "kun" betaler 8.000,- for automatisk er noget halv-skrammel - og der er jeg til gengæld ganske uenig.

Jeg har skudt omkring 2000 skud med mit Silma (ja, jeg ved at det ikke er mange) og det går nøjagtigt lige så stramt som da jeg købte det.

Og så er jeg helt vild med løbsvælgeren der sidder i aftrækkerbøjlen og ikke som en del af sikringen.

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 305 times
Been thanked: 618 times

Re: Haglgevær Akkar, Yildiz eller Jaguar

Indlæg af FrederikF » 8. jul 2017, 08:38

Halvskrammel, i forhold til hvad tilsvarende penge kan udløse på brugtmarkedet- ubetinget JA.
Af de 8000 du betaler hos en forhandler for et nyt våben kan der ikke gå ret mange kroner til materialer og håndværk - hovedparten er forhandleravance, moms etc
Men man kan naturligvis få et udmærket gevær. En træklods og et par stykker jernrør er ikke nødvendigvis højteknologiske løsninger. Cnc maskiner i produktionen kan hurtigt spytte elementer ud.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Haglgevær Akkar, Yildiz eller Jaguar

Indlæg af PSindrup » 8. jul 2017, 09:28

Har du nogensinde haft et Silma gevær i hånden? :???:

Lad nu bare OP få lov også at overveje mit forslag, i stedet for at skræmme ham fra vid og sans ved tanken om "kun" at give 8.000,- for et nyt gevær, hvis det er det han har lyst til.

Peter

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 305 times
Been thanked: 618 times

Re: Haglgevær Akkar, Yildiz eller Jaguar

Indlæg af FrederikF » 8. jul 2017, 10:56

Prøver ikke at skræmme nogen.
Silma er imho et udmærket gevær til prisen.
Jeg prøvet bare at sige at våben ikke er som mobiltelefoner og PC'ere, det er forældede efter måneders brug. Der er naturligvis sket teknologiske udviklinger de seneste 25/50/100 år, men ikke det helt vilde.
Jeg har mødt utrolig mange der er bange for at købe brugt, "fordi der kan gå alt mulig galt og der mangler en garanti etc). Jeg forsøger at pointere at våben altså ikke er så farlige at købe brugte - det er bemt at se om de er blevet behandlet pænt, det er nemt at se de fleste former for slid. Endelig vil en eventuel reperation af et gennemprøvet kvalitetsvåben, der er bygget på en solid konstruktion være overkommelig (i hvert fald sammenlignet med det garanterede værditab på en ny discountvare.
Men nogen vil have moderen, andre datteren - i bund og grund skal man følge sine lyster (så længe det er lovligt);))
Det ændrer bare ikke på at der er forskel på kvalitet og mindre god kvalitet. Nogle bøsser er konstrueret til 1/2mio problemfri skud. Andre til væsentlig færre.
I øvrigt er det bedste geværkøb det der føles rigtigt og det gevær der bare VIL til skulderen helt af sig selv. (Naturligvis kan skæfter bøjes og forlænges, men vil man ikke betale sig fra det, så er det et spørgsmål om match/held, der er langt vigtigere end der står SILVAN, eller Holland og Holland på våbnet.

Skev
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 273
Tilmeldt: 21. jan 2011, 17:08
Interesser: Våben, Jagt
Geografisk sted: Fuglebjerg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 13 times

Re: Haglgevær Akkar, Yildiz eller Jaguar

Indlæg af Skev » 9. jul 2017, 17:03

Min gyttrop har tjent mig i 7 år nu, til den nette sum af 3000kr brugt...
Den lever et hårdt liv som driver gevær...
Og der har aldrig været noget galt med den...
Så man behøver ikke bruge en mindre formue på en skyder, bare den passer skytten... :thumbup:

Brugeravatar
Langebo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 305
Tilmeldt: 12. nov 2005, 16:00
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 24 times

Re: Haglgevær Akkar, Yildiz eller Jaguar

Indlæg af Langebo » 9. jul 2017, 19:53

Med 8000 kr til at handle for ville jeg nappe en brugt Beretta Browning Skb
En Discount Bøsse til til 8 kilo .....ikke på vilkår (de kan sikket være fine nok men jeg gad ikke eje lortet )
Det er som en Dacia Duster .....jamen det er en ny 4x4 og den er billig .....(og den vil jeg heller ikke hverken eje eller ha )

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2634 times

Re: Haglgevær Akkar, Yildiz eller Jaguar

Indlæg af C-X » 9. jul 2017, 20:25

Problemet er jo, ret beset, at køber man for 8.000,- ny haglbøsse, så får man for 8.000,- ny haglbøsse. Det varer ved, til man er ude af butikken og efter første tur på banen med den, så er den ca. det halve værd.

Køber man for 8.000,- brugt haglbøsse, så får man, hvis man er lidt dygtig og heldig, en haglbøsse der kan holde værdien eller måske endda stige lidt i værdi, også selv om man bruger den.

Jeg er fint tilfreds med min billig bøsse, da den dækker mit behov fuldt ud, men jeg ville dæleme ikke købe den fra ny af og betale fuld pris. Så var det alligevel sjovere, da jeg halede den ud af fatters skab og lod være med at aflevere den... :giggle:
Ah, okay, han gik over til 20'er og synes det var synd at sælge en næsten ny 12'er.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

MadGlad
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 68
Tilmeldt: 22. jun 2015, 18:23
Interesser: Ting der kan sige bang.
Geografisk sted: Bornholm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 6 times

Re: Haglgevær Akkar, Yildiz eller Jaguar

Indlæg af MadGlad » 14. jul 2017, 11:37

Lad være med at købe en tyrker, de er ikke særlig holdbare og er efter min mening noget skrammel :thumbdown: jeg vil også stemme på en silma. De er udmærkede til prisen :thumbup: ellers er alternativet en gammel browning,Winchester eller beretta som sagtens kan findes til din pris hvis du leder lidt :inspect: evt. En nyere brugt bettinsoli. Happy hunting :popkorn:
Så længe der er bly i luften er der håb :thumbup:

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 401 times

Re: Haglgevær Akkar, Yildiz eller Jaguar

Indlæg af LJ » 14. jul 2017, 13:23

Trådstarter har formentlig handlet men ja, Bettinsoli er absolut også udmærkede, kvaliteten synes at være lige over jaguar og silma, i hvert fald de 3 jeg har haft fingrene i.

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7298
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1069 times

Re: Haglgevær Akkar, Yildiz eller Jaguar

Indlæg af Langenge » 14. jul 2017, 17:09

Hvis man nu går hen til en forretning og køber en (undskyld udtrykket) udkneppet ældre tysk eller spansk bøsse til 1000 kroner. Så har man altså noget at skyde med, og den er købt med reklamationsret, hvis der skulle vise sig at være noget helt galt med den. Så kan man gøre sig sine erfaringer derfra, og ud fra det, finde ud af hvad man vil have. Sådan en bøsse vil næppe miste mere end et par hundrede kroner i værdi, og man er skydende imens man finder ud af hvad man vil have.
At lægge ud med at købe en brugt (eller langt værre) en ny, til det tidobbelte, er IMHO enten pip i hovedet, eller tegn på at man får for meget i løn.
Jojo, jeg har da skydere der koster mere end 8-10K og også skydere, der er købt fra nye, men jeg ville aldrig anbefale at starte op med dette.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Besvar