Straight pull - links

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
devarmelande
Newbie
Newbie
Indlæg: 5
Tilmeldt: 1. nov 2017, 10:57
Interesser: Riffeljagt
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Straight pull - links

Indlæg af devarmelande » 1. nov 2017, 11:05

Hej,

Jeg er pt ved at kigge på ny riffel. Kravene er straight pull samt links. Det begrænser desværre udvalget en hele del.

Jeg har kigget på Blaser R8, men leder efter andre alternativer. Merkel Helix laves pt ikke som links :-(

Jeg har lige haft fingrene i denne riffel http://lynxrifles.fi/download-brochure- ... lynx-td15/ og den virker super lækker. Meget enkel opbygning og virker stærk mekanisk. Men det er svært at finde nogen som har erfaring med disse.

Kan nogen hjælpe ? Jeg er modtagelig for alle alternativer/forslag. Kaliber bliver sikkert 30.06

Mvh Lars

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 304 times
Been thanked: 616 times

Re: Straight pull - links

Indlæg af FrederikF » 1. nov 2017, 13:21

Hvad skal riflen primært benyttes til?
Og hvad er baggrunden for dine valgkriterier?
Har du eksempelvis en straightpull riffel nu og er vant til at skyde med en sådan, siden det er et fast krav?
Jeg spørger da jeg mener, der findes så mange spændende alternativer til sådan en "stækket halvauto" :blink: - eksempelvis, såfremt dit behov er at kunne afgive meget hurtige skud (med relativt mindre træning end ved konventionelle mekanismer) til løbende vildt, så kunne en pumpaction også være en mulighed.
Såfremt behovet er at kunne afgive op til to hurtige sigtede skud - og man er parat til at betale de priser der er for mange ny straightpull våben, så kan der købes meget superlækkert indenfor ældre dobbeltrifler (ved godt dette med lækkert her er dybt subjektivt) til den samme pris.
Mvh Frederik

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7708
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Straight pull - links

Indlæg af T-REX » 1. nov 2017, 15:27

Heym SR30 fås i ægte Links udgave, uden ekstrapris.

Se side 41, i deres katalog.
https://heym-fabrik.de/wp-content/uploa ... delnr3.pdf

Deres "Sniper" ser nu også LÆKKER ud... :oops:
SR-30-Long-Range-rechte-Seite-shop-1600x490.jpg
https://heym-fabrik.de/?product=sr-30-l ... repetierer
4mm spredning, for 3 skud, på 200 meter!

Priserne for SR30 starter på € 1777 (Ca. DKK 13225 med tysk moms) uden ekstra optioner....
https://heym-fabrik.de/?post_type=product
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Straight pull - links

Indlæg af 308 W » 1. nov 2017, 16:15

Strasser Rs 14 kan fåes i links, se dem på www.guntex.dk

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7708
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Straight pull - links

Indlæg af T-REX » 1. nov 2017, 19:46

308 W skrev:Strasser Rs 14 kan fåes i links, se dem på http://www.guntex.dk
Enten, så er der et forkert billede, på Strassers hjemmeside, eller også, så er det kun kolben, på RS 14 Links, der er venstrehåndet...
rs14-standard(1).jpg
Sakset herfra: https://www.hms-strasser.com/en/rs14-links.htm
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

KKA
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1064
Tilmeldt: 22. mar 2011, 20:16
Interesser: støverjagt
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 156 times
Been thanked: 228 times

Re: Straight pull - links

Indlæg af KKA » 1. nov 2017, 19:51

Har haft Blaser R93 links, proff og
sidenhen Blaser R8, links, proff/ succes!
Begge i 308w.
Iflg våbeneksperten A Grimstvedt i “JEGER” nr 5, 2017: “Der er heller ingen våpen som funksjonerer bedre enn Blaser, med raskt ladegrep, uproblematisk mating og kamring”.

Han giver den max antal stjerner grundet præcision, hurtig repetering, opspændersikring med tydelig far(V)emarketing, kikkertmontage direkte på piben og lynhurtigt løbsbytte.
Afslutter sin anmeldelse med at skrive, at han ikke aner, hvilke minusser der er ved Blaser R8.

AG er ikke hvem som helst, er eliteskytte og sandsynligvis en af de skandinaver, der har nedlagt mest storvildt mm i Afrika, hvor det er tilladt at gå med lukket lås i Blaseren, grundet opspændersikringen.

Hvad angår kalibervalg skriver han flg.:
“For det første har jeg funnet ut, at 308’en gjør samme jobb som 300 magnum, i hvert fall på hold <300m og det samme gjelder antilopejakt i Afrika. Remfestet på framstokken sitter heldigvis i enden, så den ikke kommer i konflikt med venstrehanda under rekylen....”

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Straight pull - links

Indlæg af 308 W » 1. nov 2017, 21:06

JRexA skrev:
308 W skrev:Strasser Rs 14 kan fåes i links, se dem på http://www.guntex.dk
Enten, så er der et forkert billede, på Strassers hjemmeside, eller også, så er det kun kolben, på RS 14 Links, der er venstrehåndet...

rs14-standard(1).jpg

Sakset herfra: https://www.hms-strasser.com/en/rs14-links.htm
Nu står jeg ikke for Strassers hjemmeside, så du må henvende dig der.

KKA
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1064
Tilmeldt: 22. mar 2011, 20:16
Interesser: støverjagt
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 156 times
Been thanked: 228 times

Re: Straight pull - links

Indlæg af KKA » 1. nov 2017, 21:31

Er Blaser R8(recht/links) den eneste rettrækker, der har overflødiggjort en låsekasse samt har montagen direkte på løbet?

Kras
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 278
Tilmeldt: 17. jun 2013, 15:07
Interesser: Riffelskydning, jagt, udstyr
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 21 times
Been thanked: 32 times

Re: Straight pull - links

Indlæg af Kras » 2. nov 2017, 07:18

KKA skrev:Er Blaser R8(recht/links) den eneste rettrækker, der har overflødiggjort en låsekasse samt har montagen direkte på løbet?
Ja så vidt jeg har kunnet erfare er Blaser de eneste der har kikkert direkte på løbet, og netop det faktum gjorde at jeg valgte dem. - og det virker bare når der skiftes optik! - Man kan sige meget om Blaser, men præcisionen fejler ikke noget, heller ikke selvom du adskiller våbnet, skifter kikkerter i en uendelighed :biggrin:

PS: Personligt synes jeg at LYNX riflerne er super-grimme, og klodsede :oops:

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7708
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Straight pull - links

Indlæg af T-REX » 2. nov 2017, 11:55

308 W skrev:
JRexA skrev:
308 W skrev:Strasser Rs 14 kan fåes i links, se dem på http://www.guntex.dk
Enten, så er der et forkert billede, på Strassers hjemmeside, eller også, så er det kun kolben, på RS 14 Links, der er venstrehåndet...

rs14-standard(1).jpg

Sakset herfra: https://www.hms-strasser.com/en/rs14-links.htm
Nu står jeg ikke for Strassers hjemmeside, så du må henvende dig der.
Strasser har nu svaret, at det er en ægte Links riffel. Billedet er bare forkert.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: Straight pull - links

Indlæg af 458hunter » 2. nov 2017, 12:16

KKA skrev:Har haft Blaser R93 links, proff og
sidenhen Blaser R8, links, proff/ succes!
Begge i 308w.
Iflg våbeneksperten A Grimstvedt i “JEGER” nr 5, 2017: “Der er heller ingen våpen som funksjonerer bedre enn Blaser, med raskt ladegrep, uproblematisk mating og kamring”.

Han giver den max antal stjerner grundet præcision, hurtig repetering, opspændersikring med tydelig far(V)emarketing, kikkertmontage direkte på piben og lynhurtigt løbsbytte.
Afslutter sin anmeldelse med at skrive, at han ikke aner, hvilke minusser der er ved Blaser R8.

AG er ikke hvem som helst, er eliteskytte og sandsynligvis en af de skandinaver, der har nedlagt mest storvildt mm i Afrika, hvor det er tilladt at gå med lukket lås i Blaseren, grundet opspændersikringen.

Hvad angår kalibervalg skriver han flg.:
“For det første har jeg funnet ut, at 308’en gjør samme jobb som 300 magnum, i hvert fall på hold <300m og det samme gjelder antilopejakt i Afrika. Remfestet på framstokken sitter heldigvis i enden, så den ikke kommer i konflikt med venstrehanda under rekylen....”
Lyder lidt som om han har aktier i Blaser.. jeg er i hvert fald ikke vild med R8 magasinløsningen, hvor det sidder sammen med aftrækket. En ulempe ved montage direkte på piben er at selv meget små tollerencer gør at man skal stille på montagen når man skifter montagen mellem piberne. Jeg har haft både Blaser og Mauser - idag har jeg kun Mauseren..

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Straight pull - links

Indlæg af C-X » 2. nov 2017, 12:35

Kras skrev:
KKA skrev:Er Blaser R8(recht/links) den eneste rettrækker, der har overflødiggjort en låsekasse samt har montagen direkte på løbet?
Ja så vidt jeg har kunnet erfare er Blaser de eneste der har kikkert direkte på løbet, og netop det faktum gjorde at jeg valgte dem. - og det virker bare når der skiftes optik! - Man kan sige meget om Blaser, men præcisionen fejler ikke noget, heller ikke selvom du adskiller våbnet, skifter kikkerter i en uendelighed :biggrin:

PS: Personligt synes jeg at LYNX riflerne er super-grimme, og klodsede :oops:
Nu er det jo ikke fordi der mangler muligheder for, at kunne flytte optik rundt på forskellige rifler. Det har andre kunnet løse med forskellige QD, herunder den nærmest universelle picatinny rail. Så behøver det ikke længere være rifler af samme fabrikat, der deler optik.

Jeg oplever i øvrigt heller ikke synligt skift i træf, efter adskillelse og gensamling, med en M700 i Hogue gummistøvle, samt bytten rundt på optik, indenfor de jagtligt relevante afstande. :popkorn:

Hvis man vil acceptere, at være begrænset til én producent og samme produktlinje, så er Blaser R8 naturligvis et godt bud.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

KKA
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1064
Tilmeldt: 22. mar 2011, 20:16
Interesser: støverjagt
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 156 times
Been thanked: 228 times

Re: Straight pull - links

Indlæg af KKA » 2. nov 2017, 12:57

Fordelen ved Blaser er bl.a., at du kan have en kikkert til hvert vekselløb, og når først dette er indskudt, passer den....hver gang, uanset hvor mange dele du skiller riflen ad!
Min erfaring er tillige, at der ikke er den store spredning ift til hvilke projektiler, der anvendes i en Blaserpibe. I mit tilfælde 308w, hvor der findes en kæmpe palette af div projektiler at teste på.
At jeg heller ikke har prøvet et mere sprødt aftræk end Blaser’ens, er også et plus.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Straight pull - links

Indlæg af C-X » 2. nov 2017, 13:39

Ja... Hvis man har brug for vekselpiber. Andre fabrikanter laver også take-down og vekselpibesystemer.

Jeg kan ikke se, at dette er en nyhed eller noget specielt, bare fordi Blaser har deres eget system, der kan det samme, som man kan udføre med standardkomponenter.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: Straight pull - links

Indlæg af 458hunter » 2. nov 2017, 14:19

KKA skrev:Fordelen ved Blaser er bl.a., at du kan have en kikkert til hvert vekselløb, og når først dette er indskudt, passer den....hver gang, uanset hvor mange dele du skiller riflen ad!
Min erfaring er tillige, at der ikke er den store spredning ift til hvilke projektiler, der anvendes i en Blaserpibe. I mit tilfælde 308w, hvor der findes en kæmpe palette af div projektiler at teste på.
At jeg heller ikke har prøvet et mere sprødt aftræk end Blaser’ens, er også et plus.
Hvis man skal have en kikkert til hver vekselpibe, så ryger ideen med vekselpiber fuldstændig for mig. Så kan man jo lige så godt have 4 ens Tikka T3 bare i forskellige kalibre..

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Straight pull - links

Indlæg af HappyNanoq » 2. nov 2017, 14:35

Blev lige forvirret her.

Startede trådstarter ikke med at ville have en cal .30-06 riffel (ca), som links-udgave og straight-pull - og kan tilsyneladende ikke lide Blaser og vil høre om andre rifler der opfylder links, straight-pull, og muligvis .30-06.

Syntes bare tråden (igen)er nørdet hen i Blaser-fordele/ulemper, kaliberskift m.v. ?!? Hvilket ofte sker i tråde hvor Blaser nævnes.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 443 times
Been thanked: 486 times

Re: Straight pull - links

Indlæg af Krung » 2. nov 2017, 14:39

Chrstn_Olsen skrev:
KKA skrev:Fordelen ved Blaser er bl.a., at du kan have en kikkert til hvert vekselløb, og når først dette er indskudt, passer den....hver gang, uanset hvor mange dele du skiller riflen ad! ...
Hvis man skal have en kikkert til hver vekselpibe, så ryger ideen med vekselpiber fuldstændig for mig. Så kan man jo lige så godt have 4 ens Tikka T3 bare i forskellige kalibre..
Enig, men skulle man være uenig, står det stadigvæk stå en frit at gøre som man vil, om det er Blaser eller ej.

Jeg har 4 rifler, 2 kikkerter og 6 piber. Picatinny + acceptable QD ringe, så kan man blande som man vil. Jeg har et par fotos med af kliktårnets indstillinger på de forskellige kombinationer jeg bruger.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Straight pull - links

Indlæg af C-X » 2. nov 2017, 14:51

HappyNanoq skrev:Blev lige forvirret her.

Startede trådstarter ikke med at ville have en cal .30-06 riffel (ca), som links-udgave og straight-pull - og kan tilsyneladende ikke lide Blaser og vil høre om andre rifler der opfylder links, straight-pull, og muligvis .30-06.

Syntes bare tråden (igen)er nørdet hen i Blaser-fordele/ulemper, kaliberskift m.v. ?!? Hvilket ofte sker i tråde hvor Blaser nævnes.
Ja, jeg tror du er lidt forvirret, eller også fik jeg et andet udbytte af OP :Hug:

Der blev spurgt til alternativer til Blaser. Som jeg ser det, er Blaser ikke fravalgt.

Blaser er jo, trods alt, den nok mest kendte rettrækker og derfor sammenligningsgrundlag. Samtidig har den nogle ikke uvæsentlige særheder, der gør den enten genstand for stor attraktion eller det modsatte.

Selv om de ubenægteligt kan skyde, så er jeg ikke blandt de imponerede. Det skal ikke hindre andre i at glædes over deres. Så længe vi kan snakke objektivt om fordele og ulemper.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Straight pull - links

Indlæg af HappyNanoq » 2. nov 2017, 15:00

Ja, der er vel kommet to bud (Heym og Strasser) som alternativer.

Resterende indlæg er grunde til at vælge Blaser og nørderi i alskens muligheder der ikke så ud til at være en del af hvad der spurgtes om.
Syntes bare dynamikken er præcis som i andre Blaser-tråde, at folk skændtes om hvad Blaser kan og at den er åh-så-go.

Men fint nok - det er bare mig der har misforstået trådens indlæg og trådstarters spørgsmål. Så jeg hopper af her. :smile:
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7708
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Straight pull - links

Indlæg af T-REX » 2. nov 2017, 16:37

Lynx Rifles fra Finland fås også, i Links udgaver.
http://lynxrifles.fi/

Det står under flere af modellerne, i deres katalog, men desværre ikke, under den nye TD15.
http://lynxrifles.fi/wp-content/uploads ... ebsite.pdf

Priser, fra Finland, kan ses her:
https://viranomainen.fi/en/Lynx?_tr=10721

Det er Mercia Outdoor, der er dansk distributør.
Products_LightHunter.png
Ja, billedet er af højrehåndsversionen, af Light Hunter.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

devarmelande
Newbie
Newbie
Indlæg: 5
Tilmeldt: 1. nov 2017, 10:57
Interesser: Riffeljagt
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Straight pull - links

Indlæg af devarmelande » 7. nov 2017, 17:53

Tak for alle svarene.

Nu har jeg været lidt rundt og må konkludere følgende:

Merkel Helix tiltaler mig meget og var blevet valgt hvis den kom i en links udgave. Blaser r8 har jeg hevet rigtig mange gange i... og det er ok, men er ikke helt tilfreds.

Fik netop afprøvet Lynx riflen og det fungerer fantastisk. Faktisk bedre end Blaser, hvis du spørger mig. MEN enig... den kunne være kønnere. Men mekanisk virker det bedre- Enkelt og meget solidt.

Mit problem er blot at meget få har prøvet den = erfaringer.....

Så lige nu hælder jeg mest til Lynx... Men der overvejes stadigvæk..

Torben Dahl
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 542
Tilmeldt: 23. maj 2012, 14:12
Interesser: jagt
Geografisk sted: roslev
Has thanked: 141 times
Been thanked: 92 times

Re: Straight pull - links

Indlæg af Torben Dahl » 7. nov 2017, 18:23

spring du bare på en blaser r8 ,det virker
Blaser R8 Lux grade 4
3006
zeiss victory HT 3-12x56 asv
aimpoint H34s
zeiss victory RF 8x42
zeiss sfl 8x30
blaser f 16 grade 4 12/76
pulsar digex c50
pulsar axion 2 lrf 35 xq
sako finnfire 2 22 LR
leupold freedom rimfire 2-7x33

KKA
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1064
Tilmeldt: 22. mar 2011, 20:16
Interesser: støverjagt
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 156 times
Been thanked: 228 times

Re: Straight pull - links

Indlæg af KKA » 8. nov 2017, 21:50

Chrstn_Olsen skrev:
KKA skrev:Har haft Blaser R93 links, proff og
sidenhen Blaser R8, links, proff/ succes!
Begge i 308w.
Iflg våbeneksperten A Grimstvedt i “JEGER” nr 5, 2017: “Der er heller ingen våpen som funksjonerer bedre enn Blaser, med raskt ladegrep, uproblematisk mating og kamring”.

Han giver den max antal stjerner grundet præcision, hurtig repetering, opspændersikring med tydelig far(V)emarketing, kikkertmontage direkte på piben og lynhurtigt løbsbytte.
Afslutter sin anmeldelse med at skrive, at han ikke aner, hvilke minusser der er ved Blaser R8.

AG er ikke hvem som helst, er eliteskytte og sandsynligvis en af de skandinaver, der har nedlagt mest storvildt mm i Afrika, hvor det er tilladt at gå med lukket lås i Blaseren, grundet opspændersikringen.

Hvad angår kalibervalg skriver han flg.:
“For det første har jeg funnet ut, at 308’en gjør samme jobb som 300 magnum, i hvert fall på hold <300m og det samme gjelder antilopejakt i Afrika. Remfestet på framstokken sitter heldigvis i enden, så den ikke kommer i konflikt med venstrehanda under rekylen....”
Lyder lidt som om han har aktier i Blaser.. jeg er i hvert fald ikke vild med R8 magasinløsningen, hvor det sidder sammen med aftrækket. En ulempe ved montage direkte på piben er at selv meget små tollerencer gør at man skal stille på montagen når man skifter montagen mellem piberne. Jeg har haft både Blaser og Mauser - idag har jeg kun Mauseren..
Grimstvedt skyder primært med Schultz & Larsen, såeh....
Magasinet kan låses, men selvfølgelig er det træls, hvis det glemmes derhjemme..
Hvad mener du med at stille på montagen?

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7708
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Straight pull - links

Indlæg af T-REX » 9. nov 2017, 02:23

JRexA skrev:Lynx Rifles fra Finland fås også, i Links udgaver.
http://lynxrifles.fi/

Det står under flere af modellerne, i deres katalog, men desværre ikke, under den nye TD15.
http://lynxrifles.fi/wp-content/uploads ... ebsite.pdf

Priser, fra Finland, kan ses her:
https://viranomainen.fi/en/Lynx?_tr=10721

Det er Mercia Outdoor, der er dansk distributør.

Products_LightHunter.png
Jeg spurgte via deres Facebook Side (https://www.facebook.com/lynxrifles/), om Lynx TD15, er tilgængelig, som venstrehåndet.
Deres svar er:
Yes, as a Classic model with wood stocks.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: Straight pull - links

Indlæg af 458hunter » 9. nov 2017, 07:11

KKA skrev:
Chrstn_Olsen skrev:
KKA skrev:Har haft Blaser R93 links, proff og
sidenhen Blaser R8, links, proff/ succes!
Begge i 308w.
Iflg våbeneksperten A Grimstvedt i “JEGER” nr 5, 2017: “Der er heller ingen våpen som funksjonerer bedre enn Blaser, med raskt ladegrep, uproblematisk mating og kamring”.

Han giver den max antal stjerner grundet præcision, hurtig repetering, opspændersikring med tydelig far(V)emarketing, kikkertmontage direkte på piben og lynhurtigt løbsbytte.
Afslutter sin anmeldelse med at skrive, at han ikke aner, hvilke minusser der er ved Blaser R8.

AG er ikke hvem som helst, er eliteskytte og sandsynligvis en af de skandinaver, der har nedlagt mest storvildt mm i Afrika, hvor det er tilladt at gå med lukket lås i Blaseren, grundet opspændersikringen.

Hvad angår kalibervalg skriver han flg.:
“For det første har jeg funnet ut, at 308’en gjør samme jobb som 300 magnum, i hvert fall på hold <300m og det samme gjelder antilopejakt i Afrika. Remfestet på framstokken sitter heldigvis i enden, så den ikke kommer i konflikt med venstrehanda under rekylen....”
Lyder lidt som om han har aktier i Blaser.. jeg er i hvert fald ikke vild med R8 magasinløsningen, hvor det sidder sammen med aftrækket. En ulempe ved montage direkte på piben er at selv meget små tollerencer gør at man skal stille på montagen når man skifter montagen mellem piberne. Jeg har haft både Blaser og Mauser - idag har jeg kun Mauseren..
Grimstvedt skyder primært med Schultz & Larsen, såeh....
Magasinet kan låses, men selvfølgelig er det træls, hvis det glemmes derhjemme..
Hvad mener du med at stille på montagen?

Prøv at flytte den samme montage mellem 3-4 forskellige piber, så finder du ud af det ;)

Besvar