Hjælp til Rem 700

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Besvar
Slowhand76
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 57
Tilmeldt: 5. jul 2017, 15:22
Interesser: Hobby
Geografisk sted: Struer
Been thanked: 3 times

Hjælp til Rem 700

Indlæg af Slowhand76 » 4. nov 2017, 12:48

Hej

Jeg har nu fået min remington 700 tac, og har skiftet skæfte til et HS Precission, MEN det gamle skæfte havde magasin indsats, og det har det nye ikke, så nu mangler jeg den metalramme, til at sætte ind istedet for magasinet ( se billedet ). Er der bogle der ved hvad den hedder og hvor man evt kan få den :shock:

Der er også monteret mundingsbremse på riflen , se billede igen :), men den tidligere ejer vidste ikke om den var skruet på med udvendig gevind, er der nogle der er kloge på det område og ved om man evt kan afmontere den hvis nødvendigt :)

Synes nemlig det virker mærkeligt hvis den går ud over løbets gevind, med det store indhak den har

På forhånd tak for hjælpen :NVFrules:
Vedhæftede filer
Screenshot_2017-11-04-12-46-19.png
Screenshot_2017-11-04-12-52-34.png

Slettet bruger

Re: Hjælp til Rem 700

Indlæg af Slettet bruger » 4. nov 2017, 17:54

Havde den gamle løst magasin eller ?
Hvis den var med fast magasin ( magasin brønd) kan du bruge den samme brønd igen. Brønden er "klikket" i, skal blot klemmes lidt sammen.
Hvis den var med løst magasin, burde du også kunne bruge det samme bundmetal ( den del med aftrækkerbøjle og hul til magasinet) - det er muligt der lige skal laves to små fræsninger i siderne af det nye skæfte - der hvor " kløerne " fra magasinet griber - men det er ikke mere end du kan gøre det med en Dremel sliber eller en håndfil.

Mundings bremsen ser godt nok lidt ....... sjov ud - noget af en neddrejning der er lavet hvis den er med udvending gevind på løbet ( men det skal der være - har aldrig set det med indvendigt :blink: )
Men tag fat med noget værktøj - det er en Remington, den kan tåle det.

Slowhand76
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 57
Tilmeldt: 5. jul 2017, 15:22
Interesser: Hobby
Geografisk sted: Struer
Been thanked: 3 times

Re: Hjælp til Rem 700

Indlæg af Slowhand76 » 4. nov 2017, 18:52

Tak for svaret

Den gamle er med udtageligt magasin, og lavet i et srykke, se billede, og kan ikke barw tage den del ud jeg mangler. I hvert fald ikke hvad jeg lige kan gennemskue :)

Har prøvet om jeg kunne løsne mundingsbremsen bare med hånden, kunne jeg dog ikke, lidt bamge for at bruge værktøj hvis jeg ødelægger noget :)
Vedhæftede filer
Screenshot_2017-11-04-18-54-15.png
Screenshot_2017-11-04-18-59-47.png

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 443 times
Been thanked: 486 times

Re: Hjælp til Rem 700

Indlæg af Krung » 5. nov 2017, 14:17

Bundmetallet ligner noget som flere af de danske våbensmede har i deres katalog. Det ligner lidt noget fra A H Larsen. Ikke helt, men derhen af. Jeg ville prøve med moderat vold at se om jeg kunne få det ud. Ellers købe nyt fra netop A H Larsen (har det på min egen 700) men jeg mener også HG Firearms kan levere.

Det skal selvfølgelig passe med de magasiner du allerede har, så det er værd at finde ud af mærket.

Mundingsbremsen må kun skrues af. Spørg en af ovenstående våbensmede, hvis du ender hos dem.

Hvem har rodet med geværet tidligere? Er alt købt fra nyt i denne konfiguration?
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 304 times
Been thanked: 616 times

Re: Hjælp til Rem 700

Indlæg af FrederikF » 5. nov 2017, 14:35

Kan du ikke stikke en stang omviklet med tape igennem flammeskjuleren fra siden. Så får du mulighed for at levere pænt meget moment uden atvridse ydersiden.

Brugeravatar
Marius
Admin
Admin
Indlæg: 5601
Tilmeldt: 3. jun 2004, 22:59
Interesser: jagt, skydning, natur
Geografisk sted: København
Has thanked: 667 times
Been thanked: 596 times

Re: Hjælp til Rem 700

Indlæg af Marius » 5. nov 2017, 19:36

Slowhand76 skrev:...

Synes nemlig det virker mærkeligt hvis den går ud over løbets gevind, med det store indhak den har ...
Mon ikke der er tale om en mundingsbremse + en skive der passer til løbets tykkelse?
Altså at selve mundingsbremse er lavet til et løb med mindre diameter og tidligere ejer har så af kosmetiske hensyn tilføjet en skive da den blev sat på?
Det ser nemlig ud til at mundingsbremsen og det jeg kalder skiven har forskellig overfladebehandling.
"I prefer dangerous freedom over peaceful slavery." - Thomas Jefferson

Svend
Newbie
Newbie
Indlæg: 2
Tilmeldt: 30. nov 2007, 22:55
Been thanked: 1 time

Re: Hjælp til Rem 700

Indlæg af Svend » 1. dec 2017, 22:02

hej , hvad er status , har du fået styr på den skønne skyder ?

Slowhand76
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 57
Tilmeldt: 5. jul 2017, 15:22
Interesser: Hobby
Geografisk sted: Struer
Been thanked: 3 times

Re: Hjælp til Rem 700

Indlæg af Slowhand76 » 10. dec 2017, 22:00

Jeg har fået magasin indsatsen, men desværre ikke været på skydebanen med den endnu, da jeg pt arbejder lidt på færøerne.

Selve mundingsbremsen, har jeg prævet at løsne med hånden dog uden succes.
Så den lader jeg lige blive i stil videre :)

Besvar