Skæfte til en Remington 788?

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Besvar
Zoidberg 18
Newbie
Newbie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 7. feb 2018, 10:17
Interesser: våben
Geografisk sted: Falster
Has thanked: 2 times

Skæfte til en Remington 788?

Indlæg af Zoidberg 18 » 9. feb 2018, 13:24

Hej

Jeg har lige fået mit jagttegn og skal i gang med riffelprøven.
Til den anledning har jeg købt en gammel remington model 788 som jeg håber at blive glad for.

Men når man lige kigger på den, hvad man jo sige der er blevet sparret på detaljer.
Hvis man nu skulle få lyst til at skifte f.eks. skæftet på sådan en, hvor vil jeg så kunne finde ny skæfte henne.
Da jeg ikke er den store handy mand, er jeg ikke ude i en total ombygning som jeg ellers har læst om her i forummet, men blot et nyt skæfte som jeg kan montere direkte hvor huller mv. passer.

Det er en ny verden for mig, så alle former for inspiration og links til sider der sælger skæfte vil være velkommende. :smile:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Skæfte til en Remington 788?

Indlæg af C-X » 9. feb 2018, 15:22

Boyds Gunstocks laver nogle flotte laminat skæfter, der er til at betale. Kan dog være bøvlede at få sendt fra USA.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Bemoni1
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 901
Tilmeldt: 2. jul 2008, 00:53
Interesser: Pistolskydning og Longrange
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 249 times
Been thanked: 216 times

Re: Skæfte til en Remington 788?

Indlæg af Bemoni1 » 9. feb 2018, 21:36

Hvis du kan udtrykke dig nogenlunde forståeligt på engelsk, så prøv at skrive til Reimer service@reimer-johannsen.de
Det bliver lidt dyrere, end at få den direkte fra USA, men til gengæld slipper du for en masse bøvl.
Et godt råd: Inden du skriver, så gå ind på Boyds hjemmeside og konfigurér et skæfte. Når du har gjort det, har du et referencenummer, som du sender med i mailen, så kan han give dig en ret nøjagtig pris.

https://www.boydsgunstocks.com/product-configurator/

Jeg fik et Varmint Pro skæfte hjem via ham og det kom til at koste cirka 2200 kr.
Nothing is so permanent as a temporary government program.
Milton Friedman on government regulations.

Besvar