Jeg har for nylig købt mig en brugt Baikal MP221 3006.

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Besvar
hunter k
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 23. aug 2011, 19:28
Interesser: Jagt våben M,M
Geografisk sted: aalborg

Jeg har for nylig købt mig en brugt Baikal MP221 3006.

Indlæg af hunter k » 23. mar 2019, 17:37

Jeg har for nylig købt mig en brugt Baikal MP221 3006.
Det var lidt et impuls’s køb og så alligevel ikke da jeg altid har kunne tænke mig en dobbelt riffel, men de over og under modeller som jeg har haft kigget på er ikke særlige pæne(og tunge a h til).
Så en dag faldt jeg over denne sag som er S’s og til den overkommelige pris af 5000 basse øre, hvor der var monteret en bussel banner 4x. Den trængte lige til et olie finish ellers er den som ny.
Jeg vente og vente og så dumpede tilladelsen ind af døren :biggrin: :biggrin: og mig afsted på skydebane :rock:.
Jeg havde mange tanker i hoved angående træfsikkerhed, jeg har læst en masse beskrivelser og folks meninger om denne riffel og som jeg kunne forstå på kommentarerne har dennne riffel en egenspredning på størrelse med en Ford transit på 100 meter. Man skal ihvertilfælde først regulere Højer løb ind så den skyder parallelt. Men jeg blev overrasket, løbene var skudt ind til total pressision og endda på 100 meter, jeg skulle dog lige indskyde den da jeg bruger en anden kugle end den tidligere ejer, men holds helt kajkage hvor jeg jublede :smile: :smile: :smile:. Jeg syntes dog at det var lidt kedeligt med den busnel banner4x så jeg har købt en vortex strike eagle 1-6x24 og monterede den. Dog skulle jeg land og rige rund for og finde en skinnemontage som passede i skinnen på riflen. Det lykkedes ikke, men med hjælp fra en lokal jagt forretning og en tur til våbensmeden fandt jeg en løsning med en tysk skinnemontage :rock: :rock:. Så afsted på banen igen med samme resultat, 6 skud så var riflen skudt ind :rock:.

Og hvad er så hele meningen med dette opslag????
Man behøver ikke og bruge 35000 tusind på en S’s riffel,
man skal ikke tro på alt hvad man læser i forskellige forums og ser på youtube, tit kommentere folk bare for og kommentere.
Hvis du selv får ideen om en Billig dobbelt riffel vil jeg varmt anbefale denne model, du behøver jo ikke og hakke 100 skud igennem den når Højer pibe skal reguleres, man kan købe laserpatroner som netop er laved til dette formål.
Alt i alt har denne opsætning kosted mig 8300 kr. 5000 for riflen, 3600 for kikkert og montage. 300 for en rem.
Go jagt og Go dag til alle jer derude.
Senest rettet af Refraktorius 30. mar 2019, 20:45, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Overskrift præciseret

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Baikal mp221

Indlæg af Timber » 23. mar 2019, 18:23

Super opslag, meeeen, HVOR ER BILLEDERNE?? :blink:

:photo:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

hunter k
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 23. aug 2011, 19:28
Interesser: Jagt våben M,M
Geografisk sted: aalborg

Re: Baikal mp221

Indlæg af hunter k » 23. mar 2019, 21:45

Hvordan kan jeg tilføje billeder😅😅

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Baikal mp221

Indlæg af Timber » 23. mar 2019, 22:41

hunter k skrev:
23. mar 2019, 21:45
Hvordan kan jeg tilføje billeder😅😅
https://nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=18&t=28 Det skulle gerne forklare tingene.. :giggle: :razz:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

hunter k
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 23. aug 2011, 19:28
Interesser: Jagt våben M,M
Geografisk sted: aalborg

Re: Baikal mp221

Indlæg af hunter k » 24. mar 2019, 07:37

Jeg forsøger lige☺️

Hansen-Martin
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 561
Tilmeldt: 29. jan 2012, 20:26
Interesser: Jagt, Renovering af våben
Geografisk sted: skærbæk
Has thanked: 6 times
Been thanked: 31 times

Re: Baikal mp221

Indlæg af Hansen-Martin » 25. mar 2019, 22:43

selvfølgelig skal man ikke tro på alt, man skal jo huske at bruge sin sunde fornuft.
men der til sagt, så der stor stor forskel fra vær enkelte til hvad man mener er okay spredning,
jeg er en af dem der helst ser skudene røre hinanden før jeg er tilfreds, hvor andre er glade for 5 cm spredning :smile:

hunter k
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 23. aug 2011, 19:28
Interesser: Jagt våben M,M
Geografisk sted: aalborg

Re: Baikal mp221

Indlæg af hunter k » 29. mar 2019, 20:26

Hansen-Martin sv.
True true, det er altid dejligt når skidtet rammer stabilt.
På baiknalden sidder skudene med afstand 3cm fra hinanden, det samme afstand som løbene har, Det er alt rigeligt og top iorden for mig :smile: den skal bruges til drivjagt i skoven og råvildt som lætter for foden af en(langs kanaler, grøfter og på brakmarker) til anstandsjagt og pyrsh er det noget helt andet grej jeg bruger☺️☺️

Besvar