Køb af brugt Blaser R8. Er der så noget specielt man skal kikke efter?

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Køb af brugt Blaser R8. Er der så noget specielt man skal kikke efter?

Indlæg af Flugteren » 9. jul 2019, 14:45

Morten273 skrev:
9. jul 2019, 12:09

At man måske kan hente 50-100 milisekunder ved at bruge en rettræker, det er marginaler i det her spil. Der var det måske meget bedre at tabe 5 kg og få trænet lidt kondition
Lige præcis dette er noget, som rigtig mange vælger at se bort fra, når de kommer til deres præstationer på skydebanen. Éns naturlige hvilepuls er altså afgørende for, hvor nemt det er at finde et roligt øjeblik og afgive skud - og det kommer især til sin rettighed på længere afstande.

Et andet scenarie er f.eks. også jagt, hvor nogle jægere helst vil køres så tæt på såten som muligt, istedet for at tage afsted fra jagthytten en halv time før og gå derud. Medmindre man udøver pürsch på større arealer, så synes jeg ærligt talt, at begreberne kondition og motion ikke forefindes ret ofte i den gængse jagtstab.

Kras
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 278
Tilmeldt: 17. jun 2013, 15:07
Interesser: Riffelskydning, jagt, udstyr
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 21 times
Been thanked: 32 times

Re: Køb af brugt Blaser R8. Er der så noget specielt man skal kikke efter?

Indlæg af Kras » 9. jul 2019, 21:17

Jeg synes det er sjældent man støder på en brugt r8, så det betyder nok at dem, der har dem er glade for dem.. Men hvis du, trådstarter, finder en så må der være noget galt med den, så undersøg den grundigt :giggle:

Jeg har primært min fordi deres system med skift af piber og kikkerter bare holder indskydning 100%, uanset hvor mange gange du skifter rundt. Men enig, priserne for alt til Blaser er urimeligt dyrt!!

Jolo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 33
Tilmeldt: 5. nov 2005, 23:03
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 21 times
Been thanked: 2 times

Re: Køb af brugt Blaser R8. Er der så noget specielt man skal kikke efter?

Indlæg af Jolo » 10. jul 2019, 18:34

Kras skrev:
9. jul 2019, 21:17
Jeg synes det er sjældent man støder på en brugt r8, så det betyder nok at dem, der har dem er glade for dem.. Men hvis du, trådstarter, finder en så må der være noget galt med den, så undersøg den grundigt :giggle:

Jeg har primært min fordi deres system med skift af piber og kikkerter bare holder indskydning 100%, uanset hvor mange gange du skifter rundt. Men enig, priserne for alt til Blaser er urimeligt dyrt!!
Jeg forsøger at være på forkant hvis jeg skulle falde over en. Mit “må ha’” gen er voldsomt udfordret :biggrin:
Det er netop den detalje at kikkert sidder på løbet, og kaliberskift er supernemt der tiltaler mig.

Slettet bruger

Re: Køb af brugt Blaser R8. Er der så noget specielt man skal kikke efter?

Indlæg af Slettet bruger » 10. jul 2019, 19:35

Der står en ny ( tror jeg - jeg kigger ikke så nøje på Blaser :oops: ) hos det konkurs ramte Macnab i Grindsted.
KJ auktion sælger ud af rovet.

Nogle af delene kan fåes til gode priser - jeg købte idag et spritnyt bundstykke til en af mine Sakoer (mistede den på KSC for år siden) - gav 700,-

Explorer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1204
Tilmeldt: 12. jan 2006, 22:04
Interesser: Jagt - Våben/PCP - Genladning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 53 times

Re: Køb af brugt Blaser R8. Er der så noget specielt man skal kikke efter?

Indlæg af Explorer » 27. sep 2021, 21:19

Flugteren skrev:
9. jul 2019, 14:45
Morten273 skrev:
9. jul 2019, 12:09

At man måske kan hente 50-100 milisekunder ved at bruge en rettræker, det er marginaler i det her spil. Der var det måske meget bedre at tabe 5 kg og få trænet lidt kondition
Lige præcis dette er noget, som rigtig mange vælger at se bort fra, når de kommer til deres præstationer på skydebanen. Éns naturlige hvilepuls er altså afgørende for, hvor nemt det er at finde et roligt øjeblik og afgive skud - og det kommer især til sin rettighed på længere afstande.

Et andet scenarie er f.eks. også jagt, hvor nogle jægere helst vil køres så tæt på såten som muligt, istedet for at tage afsted fra jagthytten en halv time før og gå derud. Medmindre man udøver pürsch på større arealer, så synes jeg ærligt talt, at begreberne kondition og motion ikke forefindes ret ofte i den gængse jagtstab.
https://youtu.be/spJQapFXEO8?t=18

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Re: Køb af brugt Blaser R8. Er der så noget specielt man skal kikke efter?

Indlæg af Sierra13 » 28. sep 2021, 15:06

Explorer skrev:
27. sep 2021, 21:19
Flugteren skrev:
9. jul 2019, 14:45
Morten273 skrev:
9. jul 2019, 12:09

At man måske kan hente 50-100 milisekunder ved at bruge en rettræker, det er marginaler i det her spil. Der var det måske meget bedre at tabe 5 kg og få trænet lidt kondition
Lige præcis dette er noget, som rigtig mange vælger at se bort fra, når de kommer til deres præstationer på skydebanen. Éns naturlige hvilepuls er altså afgørende for, hvor nemt det er at finde et roligt øjeblik og afgive skud - og det kommer især til sin rettighed på længere afstande.

Et andet scenarie er f.eks. også jagt, hvor nogle jægere helst vil køres så tæt på såten som muligt, istedet for at tage afsted fra jagthytten en halv time før og gå derud. Medmindre man udøver pürsch på større arealer, så synes jeg ærligt talt, at begreberne kondition og motion ikke forefindes ret ofte i den gængse jagtstab.
https://youtu.be/spJQapFXEO8?t=18
Hov jeg tror teksten du skrev, forsvandt da du satte linket ind?

Explorer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1204
Tilmeldt: 12. jan 2006, 22:04
Interesser: Jagt - Våben/PCP - Genladning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 53 times

Re: Køb af brugt Blaser R8. Er der så noget specielt man skal kikke efter?

Indlæg af Explorer » 28. sep 2021, 16:54

Sierra13 skrev:
28. sep 2021, 15:06
Explorer skrev:
27. sep 2021, 21:19
Flugteren skrev:
9. jul 2019, 14:45
Morten273 skrev:
9. jul 2019, 12:09

At man måske kan hente 50-100 milisekunder ved at bruge en rettræker, det er marginaler i det her spil. Der var det måske meget bedre at tabe 5 kg og få trænet lidt kondition
Lige præcis dette er noget, som rigtig mange vælger at se bort fra, når de kommer til deres præstationer på skydebanen. Éns naturlige hvilepuls er altså afgørende for, hvor nemt det er at finde et roligt øjeblik og afgive skud - og det kommer især til sin rettighed på længere afstande.

Et andet scenarie er f.eks. også jagt, hvor nogle jægere helst vil køres så tæt på såten som muligt, istedet for at tage afsted fra jagthytten en halv time før og gå derud. Medmindre man udøver pürsch på større arealer, så synes jeg ærligt talt, at begreberne kondition og motion ikke forefindes ret ofte i den gængse jagtstab.
https://youtu.be/spJQapFXEO8?t=18
Hov jeg tror teksten du skrev, forsvandt da du satte linket ind?
Nej det var egentlig blot for at komme med et kontruktiv input til hvad det er der gør straight-pull rifler interessante :razz:

MortenV
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 277
Tilmeldt: 3. feb 2013, 09:51
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Jyllinge
Has thanked: 28 times
Been thanked: 35 times

Re: Køb af brugt Blaser R8

Indlæg af MortenV » 8. okt 2021, 23:16

Boryx skrev:
22. jun 2019, 21:51
Claus Petersen skrev:
22. jun 2019, 21:44
Jolo skrev:
22. jun 2019, 16:06
:fun: jamen sådan har jeg allerede :blink:
Det havde Boryx også - da han købte hans Blaser R8.
Og Boryx køber en Blaser igen - vil du vædde Boryx :rolf: :rolf: ?
Nej for pokker, jeg vil ikke vædde. Jeg drømmer tit om en Blaser, når de udvikler et 10-skuds magasin så mener jeg ikke der findes noget våben som kan dække bredere.

I samme lås kan du have en 22LR. og en 338LM - og alt derimellem.

Men omvendt så koster min Sako’er ikke mere end en ny pibe (match pibe 22mm med originalt gevind - koster 13.000 kr.!!!!) gør til en R8
10 skuds blaser er så lige kommet :-)

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Køb af brugt Blaser R8

Indlæg af C-X » 9. okt 2021, 10:00

MortenV skrev:
8. okt 2021, 23:16
Boryx skrev:
22. jun 2019, 21:51
Claus Petersen skrev:
22. jun 2019, 21:44
Jolo skrev:
22. jun 2019, 16:06
:fun: jamen sådan har jeg allerede :blink:
Det havde Boryx også - da han købte hans Blaser R8.
Og Boryx køber en Blaser igen - vil du vædde Boryx :rolf: :rolf: ?
Nej for pokker, jeg vil ikke vædde. Jeg drømmer tit om en Blaser, når de udvikler et 10-skuds magasin så mener jeg ikke der findes noget våben som kan dække bredere.

I samme lås kan du have en 22LR. og en 338LM - og alt derimellem.

Men omvendt så koster min Sako’er ikke mere end en ny pibe (match pibe 22mm med originalt gevind - koster 13.000 kr.!!!!) gør til en R8
10 skuds blaser er så lige kommet :-)
:???:
Mere info?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Køb af brugt Blaser R8. Er der så noget specielt man skal kikke efter?

Indlæg af C-X » 9. okt 2021, 10:02

Åbenbart

https://www.blaser.de/en/news-events/ne ... 23316a5c7e

Endelig en version der giver mening, efter min logik.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Besvar