Erfaring med Magtec eller Competition ? 308win

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Besvar
Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Erfaring med Magtec eller Competition ? 308win

Indlæg af Sierra13 » 5. mar 2020, 12:06

Hej venner

Jeg har normalt sværget til Norma, men priser på ammunition er godt nok presset godt op, kombineret med jeg skyder mere og mere :oops:

Til ren baneskydning ud til 300m måske 400m.
Overvejede jeg at benytte en af disse to:
https://www.skyttebutik.dk/Produkter/Sp ... stk-000918
https://www.skyttebutik.dk/Produkter/Sp ... 08A-000915

Er der nogen af jer der har erfaring med disse? Først og fremmest om der er klikkere blandt, og om i typisk kan få dem til at samle.
Prisen er trods alt cirka det halve af at skyde med Norma

Men dernæst også om hylstrene er værd at lade på en, når det kommer dertil?
Så ville jeg gemme mine Norma hylstre og få dem ladet med jagtprojektiler

Mvh :smile:

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Erfaring med Magtec eller Competition ? 308win

Indlæg af Kleth » 5. mar 2020, 12:32

Morten273 skrev:
5. mar 2020, 12:06
Er der nogen af jer der har erfaring med disse? Først og fremmest om der er klikkere blandt, og om i typisk kan få dem til at samle.
Prisen er trods alt cirka det halve af at skyde med Norma

Men dernæst også om hylstrene er værd at lade på en, når det kommer dertil?
Så ville jeg gemme mine Norma hylstre og få dem ladet med jagtprojektiler
Jeg har brugt begge dele! På 100m er det udmærket! Jeg har oplevet at resultaterne varier en del fra riffel til riffel fra omkring 5cm til 2-3cm, nok oftere 5cm end 2-3.
Topshot hylstrene er/var S&B hylstre som ikke er fantastiske at genoplade, men med lidt erfaring f.eks. at tage en spån fra kanten af fænghættelommen på hylstrene så kan der komme ret pæne resultater ud af det. Den ladning jeg anvender er med D073.6, Murom LRM og 165gr Nosler CC og den virker fortrinligt i de fleste rifler den er prøvet i - I hver fald bedre end den ladning der var i fra fabrikken :biggrin: Jeg stak en frustreret kammerat 3 skud og hullerne kunne omtrentlig dækkes af en femkrone :thumbup: så hverken skytte eller riffel fejlede noget :smile:
Samme ladning anvender jeg både til 165gr Sierra Gameking og 168gr Nosler BT og sidst nævnte går hul i hul :numberone:
Hylstrene bliver bare hurtigt meget hårde i legeringen, så jeg lader dem ikke som jagt ammunition efter 3 afskydning og som træningsammunition mere end højst 4 & 5 gang, og så hobo-annealer jeg dem og bruger dem til plink og leg (subs/reducerede ladninger og Frontier CMJ).
Ubrugelige, bestemt nej - Men de er hverken Lapua, Norma, Scandium, RWS, Hornady, Winchester eller R-P men IMHO bedre end Hirtenberger og PPU.
Magtec i .308Win har jeg endnu nok af til at jeg har ville bruge tid på at lade en stribe.

Jeg har ikke oplevet klikkere med nogen af fabrikaterne.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Besvar