Mauser M12 Basic og Pure. Hvad er forskellen?

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Besvar
Bendix-1990
Newbie
Newbie
Indlæg: 14
Tilmeldt: 24. apr 2021, 16:17
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Langeland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Mauser M12 Basic og Pure. Hvad er forskellen?

Indlæg af Bendix-1990 » 27. okt 2021, 20:19

Dav

Er der nogen som ved hvad forskellen er på en mauser m12 basic og en mauser m12 pure?
Basic står til 15370 ved korsholm og pure 23495.
8125 kr er i min verden en gigantisk forskel i pris. Derfor kunne det være fedt hvis i vidste noget. Det eneste jeg ved er at pure er en nyere model end basic.

Jeg har et stykke vej at kører for at kigge på m12 pure. Ellers havde jeg selvfølgelig bare smuttet i korsholm .
Har også skrevet til korsholm, men de svarer ikke. Er der evt nogen herinde der har et nr. dertil?

På forhånd tak :razz:

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Mauser M12 Basic og Pure. Hvad er forskellen?

Indlæg af Flugteren » 27. okt 2021, 21:04

Bendix-1990 skrev:
27. okt 2021, 20:19
Dav

Er der nogen som ved hvad forskellen er på en mauser m12 basic og en mauser m12 pure?
Basic står til 15370 ved korsholm og pure 23495.
8125 kr er i min verden en gigantisk forskel i pris. Derfor kunne det være fedt hvis i vidste noget. Det eneste jeg ved er at pure er en nyere model end basic.

Jeg har et stykke vej at kører for at kigge på m12 pure. Ellers havde jeg selvfølgelig bare smuttet i korsholm .
Har også skrevet til korsholm, men de svarer ikke. Er der evt nogen herinde der har et nr. dertil?

På forhånd tak :razz:
Ud fra hvad jeg kan DuckDuckGo'e mig til, så ligner det umiddelbart, at Basic er en udgået model, som nu er erstattet af "Pure". Pure-modellen har så fået noget højere grade skæftetræ (1 på Basic, 2 på Pure) og så er den nyere = 8K ekstra. Mauser har sikkert vurderet, at de fleste valgte Pure-modellen, så de har simpelthen trukket Basic ud af sortimentet, og nu sælger forhandlerne så restlageret til en lavere pris.

Jeg ville ikke betænke med ved at købe Basic-udgaven.

Besvar