Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fast Fumble » 30. sep 2021, 11:06

PSindrup skrev:
30. sep 2021, 10:07
Fast Fumble skrev:
30. sep 2021, 09:49
PSindrup skrev:
30. sep 2021, 08:51
Flagermus skulle smittes med menneskeskabt coronavirus i Kina i 2018, viser lækkede dokumenter
https://nyheder.tv2.dk/udland/2021-09-2 ... 2018-viser
Det ser ud til at man med vilje har arbejdet på at gøre et SARS-CoV-2 virus mere smitsomt
Ny, er historien i hvert fald ikke.

Fodnote: De TED talsk of præsentationer jeg så, præsenterede stolt hvordan man med cutting edge forskning ville nå frem til at kunne forhindre fremtidige udbrud af smitsomme vira, overført fra dyr til mennesker. Derfor dyrkede man denne "kunstige" variant til forskningsformålet. Og det er der jo intet suspekt i, det er jo nobelt og godt.
Men som også artiklen på TV2 indleder med, så blev det (af de fleste) i starten afvist som det rene konspirations-nonsens.

Ansøgningen om forskningsmidler, hvor man specifikt nævner at man ønsker at gøre virusset mere smitsomt, er i hvert fald nyt for mig. (og hæver troværdigheden ganske gevaldigt)
Hvem mener du afviste det som konspirations teorier? For de må da være lidt bagud på point. "Kilden" var jo TED talks og andre officielle og offentligt tilgængelige præsentationer af projektet, som var dateret FØR COVID udbrudet. At kalde det konspirations teorier, er da vist lidt ... dumt?
Hvordan kan det være nyt at en del af projektet gik på at "gøre virusset mere smitsomt"? Det blev da bestemt ikke holdt skjult, det var jo en del af værktøjerne til at kunne gennemføre forskningen?
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Scrapper » 30. sep 2021, 12:40

WHO var meget tidligt ude og afvise, at virussen skulle være menneskeskabt eller på nogen måde oprinde fra laboratoriet i Wuhan.

En af de ledende virologer på WHO's hold, som skulle undersøge sagen, var så netop Peter Daszak. Altså ham som er personen bag den ansøgning om, at få midler til at arbejde og ændre på virussen som florerede i de huler med Hestesko-flagremus.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 30. sep 2021, 12:44

Fast Fumble skrev:
30. sep 2021, 11:06
PSindrup skrev:
30. sep 2021, 10:07
Fast Fumble skrev:
30. sep 2021, 09:49
PSindrup skrev:
30. sep 2021, 08:51
Flagermus skulle smittes med menneskeskabt coronavirus i Kina i 2018, viser lækkede dokumenter
https://nyheder.tv2.dk/udland/2021-09-2 ... 2018-viser
Det ser ud til at man med vilje har arbejdet på at gøre et SARS-CoV-2 virus mere smitsomt
Ny, er historien i hvert fald ikke.

Fodnote: De TED talsk of præsentationer jeg så, præsenterede stolt hvordan man med cutting edge forskning ville nå frem til at kunne forhindre fremtidige udbrud af smitsomme vira, overført fra dyr til mennesker. Derfor dyrkede man denne "kunstige" variant til forskningsformålet. Og det er der jo intet suspekt i, det er jo nobelt og godt.
Men som også artiklen på TV2 indleder med, så blev det (af de fleste) i starten afvist som det rene konspirations-nonsens.

Ansøgningen om forskningsmidler, hvor man specifikt nævner at man ønsker at gøre virusset mere smitsomt, er i hvert fald nyt for mig. (og hæver troværdigheden ganske gevaldigt)
Hvem mener du afviste det som konspirations teorier? For de må da være lidt bagud på point. "Kilden" var jo TED talks og andre officielle og offentligt tilgængelige præsentationer af projektet, som var dateret FØR COVID udbrudet. At kalde det konspirations teorier, er da vist lidt ... dumt?
Hvordan kan det være nyt at en del af projektet gik på at "gøre virusset mere smitsomt"? Det blev da bestemt ikke holdt skjult, det var jo en del af værktøjerne til at kunne gennemføre forskningen?
Jeg citerer direkte fra artiklen:
(Min fremhævning)
Og som tiden går, er der en anden teori om pandemiens opståen, der bliver ved med at dukke op.

En teori, der først blev stemplet som rent konspiratorisk nonsens.

Nemlig at pandemiens oprindelse kan have noget at gøre med de laboratorier i den kinesiske by Wuhan, der forsker i flagermus og coronavirus.
Peter

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 30. sep 2021, 12:45

Scrapper skrev:
30. sep 2021, 12:40
WHO var meget tidligt ude og afvise, at virussen skulle være menneskeskabt eller på nogen måde oprinde fra laboratoriet i Wuhan.

En af de ledende virologer på WHO's hold, som skulle undersøge sagen, var så netop Peter Daszak. Altså ham som er personen bag den ansøgning om, at få midler til at arbejde og ændre på virussen som florerede i de huler med Hestesko-flagremus.
Præcis! :thumbup:

Peter

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21655
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 20. okt 2021, 10:16

Indtil videre ser det faktisk ud til, at efterårets komme ikke har givet de store opsving i "klassisk Vesteuropa".

På nær for briterne, men det ved vi jo godt, er resten af Europas skyld.

De baltiske lande er ikke med på grafen.
Letland går i fuldt lockdown nu (og Litauen er endnu hårdere ramt)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/letlan ... a-i-morgen
Vedhæftede filer
Europacorona OKT 2021.jpg
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Scrapper » 21. okt 2021, 08:29

Det spøjse er, at vaccineraten i Stor Britannien relativt høj, som jeg forstår det. Men de er måske bare dårligere til at stoppe med at hoste på hinanden.

Hvad angår de baltiske lande og f.eks. Polen, så er der bare virkelig meget mistro i forhold til vaccine og regering.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 21. okt 2021, 08:41

Scrapper skrev:
21. okt 2021, 08:29
Det spøjse er, at vaccineraten i Stor Britannien relativt høj, som jeg forstår det. Men de er måske bare dårligere til at stoppe med at hoste på hinanden.

Hvad angår de baltiske lande og f.eks. Polen, så er der bare virkelig meget mistro i forhold til vaccine og regering.
Ja det er lidt underligt.
Det kan vel næppe være det at GB kom så håbløst fra start, der stadig spøger? :???:

Er der nogen der ved om man opgør vaccineraten ens i de forskellige lande?

I Danmark opgør vi det jo også på to forskellige måder
- Der er "kun" ca. 76% af hele befolkningen der er færdigvaccineret
- Men der er ca. 85% af del del af befolkningen der bliver tilbudt vaccine (alle over 12 år) der er vaccineret.

Det er jo tallet for dem der rent faktisk kan, må og bliver tilbudt vaccinen der er interessant. Og her ligger Danmark fint.

Peter

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Raptor357 » 21. okt 2021, 11:28

Britterne har benyttet astrazeneca vaccinen der i tidlige studier er markant ringere end rna vaccinerne.

Men hvordan de dækker efter 6-12 måneder aner jeg ikke.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 21. okt 2021, 12:07

Raptor357 skrev:
21. okt 2021, 11:28
Britterne har benyttet astrazeneca vaccinen der i tidlige studier er markant ringere end rna vaccinerne.

Men hvordan de dækker efter 6-12 måneder aner jeg ikke.
Den tanke har også slået mig og det er jo ved at være alment kendt at vaccinens effektivitet (immunforsvaret) svækkes med tiden.

Jeg spurgte min gode ven, som har været bosiddende i England de seneste 10 år, og her er hans bud:
Financial Times skrev om det i går, og det ser ud til, at den primære grund ironisk nok er, at vi var tidligere ude med vaccination. Efter 5–6 måneder aftager deres virkning, og det rammer os nu. Israel, som var et par måneder foran os med vaccination, havde samme problem for et par måneder siden. Og andre lande kommer sikkert til at opleve det, når det bliver deres tur.

En anden faktor er, at vi ikke længere har begrænsninger på store forsamlinger indendørs, omend det ser ud til at gøre en mindre forskel. Vi har desuden den lavest andel af folk, der bærer ansigtsmaske på steder med folk tæt sammen indendørs, men det ser ikke ud til at udgøre en markant forskel, omend alt naturligvis tæller med.

Fra mange sider, herunder læger, er der nu pres på regeringen for at genindføre nogle restriktioner, men indtil videre har man ikke planer om at gøre dette endnu. Personligt synes jeg, at det virker uforsigtigt, men jeg kan også forstå, hvorfor man har den holdning.

Programmet for booster-vacciner er igangsat, men det går ikke så hurtigt, som man kunne ønske sig.
Peter

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Werecat » 21. okt 2021, 14:22

Det tror jeg er et dårligt bud. De startede en lille måned før os. Så så meget har de ikke været foran.

Jeg tror at det er kulturelt. De har de samme godkendte vacciner som os, men ratioen kan jo være anderledes. Så det er måske mere det med at holde afstand, som de mere tager afstand fra (pun intended). Eller også skulle det være fordi de er mere farveblinde i medierne, så de ikke er så åbne om at der i ghettoer er mange der ikke er vaccineret og mange der ikke vil holde afstand.

Men jeg ved det ikke :???:
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 21. okt 2021, 14:33

Werecat skrev:
21. okt 2021, 14:22
Det tror jeg er et dårligt bud. De startede en lille måned før os. Så så meget har de ikke været foran.

Jeg tror at det er kulturelt. De har de samme godkendte vacciner som os, men ratioen kan jo være anderledes. Så det er måske mere det med at holde afstand, som de mere tager afstand fra (pun intended). Eller også skulle det være fordi de er mere farveblinde i medierne, så de ikke er så åbne om at der i ghettoer er mange der ikke er vaccineret og mange der ikke vil holde afstand.

Men jeg ved det ikke :???:
:thumbup:

Kunne det ikke også skyldes at de i langt større grad end os har benyttet vaccinen fra AZ (indtil vi helt tog den ud af det danske vaccinationsprogram) og at den jo har langt dårligere "dækningsgrad" (65% mod Pizer & Modernas 95%)

Peter

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21655
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 21. okt 2021, 14:40

Over 1200 nye smittede i dag.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 21. okt 2021, 14:48

Refraktorius skrev:
21. okt 2021, 14:40
Over 1200 nye smittede i dag.
Og positivprocenten ligger på 1,88

https://www.dr.dk/nyheder/indland/statu ... us-lige-nu

Den skulle gerne ligge på under 1,0

Jeg tror at vi kommer til at se en ny (delvis) nedlukning igen inden længe

Peter

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3734
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 644 times
Been thanked: 658 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af BentxBetjent » 21. okt 2021, 18:17

PSindrup skrev:
21. okt 2021, 14:48

Og positivprocenten ligger på 1,88

Den skulle gerne ligge på under 1,0

Jeg tror at vi kommer til at se en ny (delvis) nedlukning igen inden længe

Peter
Og du kender selvfølgelig forskellen på positivprocent og kontakttal? :what:
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 21. okt 2021, 19:20

BentxBetjent skrev:
21. okt 2021, 18:17
PSindrup skrev:
21. okt 2021, 14:48

Og positivprocenten ligger på 1,88

Den skulle gerne ligge på under 1,0

Jeg tror at vi kommer til at se en ny (delvis) nedlukning igen inden længe

Peter
Og du kender selvfølgelig forskellen på positivprocent og kontakttal? :what:
Dem har har jeg sgu nok fået forvekslet. :oops:

Peter

Fastanhol
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 295
Tilmeldt: 21. feb 2020, 19:48
Interesser: genladning
Geografisk sted: sjælland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 75 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fastanhol » 21. okt 2021, 19:39

Er der nogen kloge hoveder herinde der man hjælpe mig med at forstå.
Et familiemedlem er tirsdag eftermiddag en smule sløj og føler sig en lille smule utilpas.
Vi skulle mødes og da hun ikke ville risikere at tage Corona med til os kører hun derfor ned til et testcenter.
Hvor hun får at vide at hun kan købe en kvik pcr test med kun et par timers ventetid.
Hun betaler for det og får så spurgt gutten der skal teste hende om han ved hvad han laver hvortil han svarer at det er hans anden test han laver. Og at pcr test der var ret nyt for dem.
Prøven taget kl 15:41 tirsdag

......

Hun får en positiv Corona test og bliver kontaktet af patientsikkerhedsstyrelsen..

Næste dag (onsdag) er hun måske lidt mere sløj men ikke sådan rigtig og den der besked om at der var nyt og at det var prøveudtagerens 2. prøve får hende til at få en ny pcr test ved et af de af regionen drevne centre den får hun taget kl 09:02
Svaret kommer kl 1 om natten.
Ikke påvist.

Sååå dagen efter idag torsdag kører hun ned til regionens andet center får en pcr test mere som vi mangler svar på endnu.

Kører herefter over til det private test center og får en antigen test og en kvik pcr test.
Disse to er også negative (ikke påvist) ???

Hvad er der der sker.
Hun er lidt sløj idag også men ikke sådan slemt.
Måske en lidt mild feber på 0,5 grad.

Har hun Corona eller ej.

Hun er stadig i isolation og jeg kører til hende med mad og forsyninger. Men hvad er det lige der sker.

Hun er fuldt vaccineret for Ca 2-3 mdr siden.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Raptor357 » 21. okt 2021, 21:11

Falske positive er noget der sker.
en test kan ikke stå alene.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Fastanhol
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 295
Tilmeldt: 21. feb 2020, 19:48
Interesser: genladning
Geografisk sted: sjælland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 75 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fastanhol » 21. okt 2021, 22:03

ja patientsikkerhedsstyrelsen siger at den første test er gældende og at hun derfor skal forblive i isolation, ikke en dårlig ide måske men alligevel så synes jeg det er spøjst.

Brugeravatar
Robse
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1902
Tilmeldt: 21. feb 2011, 11:29
Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 222 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Robse » 22. okt 2021, 18:41

Scrapper skrev:
21. okt 2021, 08:29
Det spøjse er, at vaccineraten i Stor Britannien relativt høj, som jeg forstår det. Men de er måske bare dårligere til at stoppe med at hoste på hinanden.

Hvad angår de baltiske lande og f.eks. Polen, så er der bare virkelig meget mistro i forhold til vaccine og regering.
Det hele handler om R0 - hvor mange nye smitter en smittet, og hvor mange ubeskyttede er der at boltre sig i.
Læs mere her (den er lang og teknisk):
https://en.wikipedia.org/wiki/Basic_reproduction_number
Essensen er; Når R0 er så høj som 5-8, og dermed teoretisk kræver en andel på ca. 85% af befolkningen
der er immune (smittet eller vaccineret) for at bringe epedemien til at stoppe, så er der væsentlig forskel
på om 66% eller 75% af befolkningen er immune. I UK er der således pt. mindst 14,5 millioner ubeskyttede
som virus kan gnaske løs i. Dertil kender vi ikke engang sammensætning / geografisk placering af
disse mennesker, men hvis der findes klynger af ubeskyttede er det selvfølgelig med til at øge smitten.
I DK har vi en teoretisk andel på ca. (5,8 mill*,75 + ca. 360000)/5,8mill = 81% hvilket betyder at vi nærmer
os grænsen for flokimmunitet... forhåbentlig :blink:
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984

Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 24. okt 2021, 14:19

Fra dagens BT:
Kinesere forsøgte at sprede ny teori om covid-19's oprindelse i koordineret angreb

Det har hele tiden været en af hovedteorierne, at covid-19 udsprang fra flagermus i den kinesiske storby Wuhan. Men den fortælling, som endnu ikke er bevist, har en række kinesiske Twitter-konti over en længere periode forsøgt at så tvivl om.

Det skriver det amerikanske medie NBC News.

Her beskriver man, hvordan den tyske forsker Marcel Schliebs, der arbejder ved Oxford University i England, pludselig fandt noget mærkeligt, da han var i gang med at gennemgå officielle kinesiske Twitter-profiler.

Her faldt han over den kinesiske generalkonsul fra den indiske storby Kokata, Zha Liyou, som delte en noget speciel teori om covid-19's oprindelse. Den gik kort fortalt på, at coronavirus skal være blevet importeret til Kina fra USA via hummere fra delstaten Maine tilbage i november 2019.

Og herfra skulle den dødelige virus så have spredt sig verden over. En teori, som langtfra er bevist.

Den teori, fandt forskeren, blev delt af mere end 550 forskellige kinesiske Twitter-konti over en længere periode i noget, der ligner et koordineret arbejde.
Når man forsøger på den slags, så peger pilen på en selv :impatient:
“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Werecat » 25. okt 2021, 13:56

Werecat skrev:
21. okt 2021, 14:22
Det tror jeg er et dårligt bud. De startede en lille måned før os. Så så meget har de ikke været foran.
Her en halv uge efter ombestemmer jeg mig. Den måneds forspring UK har kan godt være årsagen.
Med den udvikling der har været i smitten de sidste par dage tegner det til at det kunne blive grimt herhjemme igen.
Så må vi se om Mette er handlekraftig nok til at indføre begrænsninger igen, når vi begynder at blive pressede på hospitalerne (eller faktisk gerne en uges tid inden).
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 25. okt 2021, 15:09

Werecat skrev:
25. okt 2021, 13:56
Werecat skrev:
21. okt 2021, 14:22
Det tror jeg er et dårligt bud. De startede en lille måned før os. Så så meget har de ikke været foran.
Her en halv uge efter ombestemmer jeg mig. Den måneds forspring UK har kan godt være årsagen.
Med den udvikling der har været i smitten de sidste par dage tegner det til at det kunne blive grimt herhjemme igen.
Så må vi se om Mette er handlekraftig nok til at indføre begrænsninger igen, når vi begynder at blive pressede på hospitalerne (eller faktisk gerne en uges tid inden).
Skønt med en fagmand der tør indrømme at han tog fejl eller er blevet klogere :Hug: Sagt i den dybeste :respekt:
(Min amatørvirologmavefornemmelse sagde mig også at så lille forskel i tid ikke burde kunne gøre så stor en forskel) :giggle:

Kan vi ikke også blive enige om at vaccinerne - selv de bedste - aftager hurtigere i virkning end vi troede de ville for blot 3 måneder siden?

Jeg syntes at mange ting tyder på:
- Vi skal alle (ikke kun de svage og udsatte) have et booster-shot inden længe
- Meget tyder på at vi bliver nødt til at indføre nye restriktioner når den kolde indendørs-tid nærmer sig for alvor.

Peter

Black Water
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 202
Tilmeldt: 25. maj 2021, 13:32
Interesser: Våben, taktik
Geografisk sted: København
Has thanked: 25 times
Been thanked: 36 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Black Water » 25. okt 2021, 15:52

Werecat skrev:
25. okt 2021, 13:56
Werecat skrev:
21. okt 2021, 14:22
Det tror jeg er et dårligt bud. De startede en lille måned før os. Så så meget har de ikke været foran.
Her en halv uge efter ombestemmer jeg mig. Den måneds forspring UK har kan godt være årsagen.
Med den udvikling der har været i smitten de sidste par dage tegner det til at det kunne blive grimt herhjemme igen.
Så må vi se om Mette er handlekraftig nok til at indføre begrænsninger igen, når vi begynder at blive pressede på hospitalerne (eller faktisk gerne en uges tid inden).
Den øgede smitte, medfører den ligeså stor sygdom blandt de vaccinerede smittede som de uvaccinerede smittede fra tidligere bølger, eller?

Det er jo et ret væsentligt aspekt.

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Werecat » 25. okt 2021, 18:45

Black Water skrev:
25. okt 2021, 15:52
Den øgede smitte, medfører den ligeså stor sygdom blandt de vaccinerede smittede som de uvaccinerede smittede fra tidligere bølger, eller?

Det er jo et ret væsentligt aspekt.
Nej den giver mildere sygdom, med langt mindre dødelighed. Og kombineret med at vi efterhånden har en del muligheder for behandling, er risikoen for at dø reduceret betragteligt. Det samfundsmæssige problem er når der er nok der bliver indlagt, så tærer det stadig på et efterhånden ganske udpint sygehusvæsen.
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

InMySights
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 331
Tilmeldt: 26. dec 2020, 22:16
Interesser: jagt og regulering af skadedyr
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 175 times
Been thanked: 86 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af InMySights » 25. okt 2021, 18:59

Werecat skrev:
25. okt 2021, 18:45
Black Water skrev:
25. okt 2021, 15:52
Den øgede smitte, medfører den ligeså stor sygdom blandt de vaccinerede smittede som de uvaccinerede smittede fra tidligere bølger, eller?

Det er jo et ret væsentligt aspekt.
Nej den giver mildere sygdom, med langt mindre dødelighed. Og kombineret med at vi efterhånden har en del muligheder for behandling, er risikoen for at dø reduceret betragteligt. Det samfundsmæssige problem er når der er nok der bliver indlagt, så tærer det stadig på et efterhånden ganske udpint sygehusvæsen.
I min optik vil de mildere symptomer hos vaccinerede, øge faren for at smitte andre både vaccinerede og ikke vaccinerede, da man måske ikke rigtig opdager det eller afslår det som at være lidt skidtmads. Men jeg er ikke virolog, lyder bare som logik
.177
.5,5
22LR
243W
12/70

Besvar