Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 24. nov 2021, 14:53

Scrapper skrev:
24. nov 2021, 13:25
Artiklen er godt nok bag en betalingvæg, men essensen er, at dem som er vaccineret for 7 måneder siden, så godt som ingen beskyttelse nyder, imod smitte.

https://politiken.dk/indland/art8485391 ... 1637567366

Til gengæld, så ser vi jo, at dem som så smittes generelt ikke er behandlingskrævende i samme grad, som dem der ikke har modtaget nogen vaccine.

Personligt, så tror jeg, at vi fremadrettet bør vaccinere dem som befinder sig i risikogruppen, og så lade andre opbygge en naturlig immunitet.
Det giver ihvertfald ikke mening for mig, hvis vi alle skal vaccineres årligt eller oftere.

Så hellere sørge for, at vi alle bliver vaccineret eller smittet nu, og så ellers forvente blive smittet med jævne mellemrum i fremtiden.
Det er svært, men vi ved jo - af gode grunde - ikke hvor meget og hvor længe vi er/bliver beskyttet af boostervaccinen (3. stik)

Det kunne jo tænkes at boostervaccinen giver langt, langt bedre dækning end de to forudgående alene

Hvis jeg skulle have et covid-skud en gang om året i al fremtid, så lever jeg også fint med det.
(Det er der jo allerede mange ældre der gør med influenza-vaccination)

Peter

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Scrapper » 24. nov 2021, 15:16

PSindrup skrev:
24. nov 2021, 14:53
Scrapper skrev:
24. nov 2021, 13:25
Artiklen er godt nok bag en betalingvæg, men essensen er, at dem som er vaccineret for 7 måneder siden, så godt som ingen beskyttelse nyder, imod smitte.

https://politiken.dk/indland/art8485391 ... 1637567366

Til gengæld, så ser vi jo, at dem som så smittes generelt ikke er behandlingskrævende i samme grad, som dem der ikke har modtaget nogen vaccine.

Personligt, så tror jeg, at vi fremadrettet bør vaccinere dem som befinder sig i risikogruppen, og så lade andre opbygge en naturlig immunitet.
Det giver ihvertfald ikke mening for mig, hvis vi alle skal vaccineres årligt eller oftere.

Så hellere sørge for, at vi alle bliver vaccineret eller smittet nu, og så ellers forvente blive smittet med jævne mellemrum i fremtiden.
Det er svært, men vi ved jo - af gode grunde - ikke hvor meget og hvor længe vi er/bliver beskyttet af boostervaccinen (3. stik)

Det kunne jo tænkes at boostervaccinen giver langt, langt bedre dækning end de to forudgående alene

Hvis jeg skulle have et covid-skud en gang om året i al fremtid, så lever jeg også fint med det.
(Det er der jo allerede mange ældre der gør med influenza-vaccination)

Peter
Jeg vil blive overrasket, hvis det 3. stik er den endelige løsning.
Hvad angår årlig stikken, så ser jeg langt hellere, at de resurser bliver brugt på, at opretholde et højere beredskab på intensivpladser.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 24. nov 2021, 15:28

Scrapper skrev:
24. nov 2021, 15:16
PSindrup skrev:
24. nov 2021, 14:53
Scrapper skrev:
24. nov 2021, 13:25
Artiklen er godt nok bag en betalingvæg, men essensen er, at dem som er vaccineret for 7 måneder siden, så godt som ingen beskyttelse nyder, imod smitte.

https://politiken.dk/indland/art8485391 ... 1637567366

Til gengæld, så ser vi jo, at dem som så smittes generelt ikke er behandlingskrævende i samme grad, som dem der ikke har modtaget nogen vaccine.

Personligt, så tror jeg, at vi fremadrettet bør vaccinere dem som befinder sig i risikogruppen, og så lade andre opbygge en naturlig immunitet.
Det giver ihvertfald ikke mening for mig, hvis vi alle skal vaccineres årligt eller oftere.

Så hellere sørge for, at vi alle bliver vaccineret eller smittet nu, og så ellers forvente blive smittet med jævne mellemrum i fremtiden.
Det er svært, men vi ved jo - af gode grunde - ikke hvor meget og hvor længe vi er/bliver beskyttet af boostervaccinen (3. stik)

Det kunne jo tænkes at boostervaccinen giver langt, langt bedre dækning end de to forudgående alene

Hvis jeg skulle have et covid-skud en gang om året i al fremtid, så lever jeg også fint med det.
(Det er der jo allerede mange ældre der gør med influenza-vaccination)

Peter
Jeg vil blive overrasket, hvis det 3. stik er den endelige løsning.
Hvad angår årlig stikken, så ser jeg langt hellere, at de resurser bliver brugt på, at opretholde et højere beredskab på intensivpladser.
Det er jo en kostbar og enormt ressourcetung løsning, i et sundhedsvæsen der i forvejen er presset helt i bund.

Peter

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Scrapper » 24. nov 2021, 15:34

PSindrup skrev:
24. nov 2021, 15:28

Det er jo en kostbar og enormt ressourcetung løsning, i et sundhedsvæsen der i forvejen er presset helt i bund.

Peter
I mine øjne, så er det ikke givet, at et sundhedsvæsen partout skal være presset helt i bund.
Altså det er et område, hvor der gerne må være rimeligt med resurser.
Men så begynder diskussionen at gå i en anden retning, hvor vi snakker om politiske prioriteringer. Og så kan den godt gå hen og blive lidt langhåret.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fast Fumble » 24. nov 2021, 15:53

Scrapper skrev:
24. nov 2021, 15:34
PSindrup skrev:
24. nov 2021, 15:28

Det er jo en kostbar og enormt ressourcetung løsning, i et sundhedsvæsen der i forvejen er presset helt i bund.

Peter
I mine øjne, så er det ikke givet, at et sundhedsvæsen partout skal være presset helt i bund.
Altså det er et område, hvor der gerne må være rimeligt med resurser.
Men så begynder diskussionen at gå i en anden retning, hvor vi snakker om politiske prioriteringer. Og så kan den godt gå hen og blive lidt langhåret.
Jah, eller dyrt!
Lagde du mærke til hvor få afdelinger der rent faktisk strejkede, under den 9 uger lange sygeplejerske strejke? Der var også en del afdelinger, hvor den daglige bemanding var LAVERE end nød-beredskabet.
Undervurder ikke hvor presset vores sygehusvæsen er i daglig drift. At opnormere, så man kan håndtere fx dobbelt antal indlagte, vil bliver urealistisk dyrt.

Det er jo over ½ år siden at vores sundhedsmyndigheder opgav planen om at "flade kurven" og opnå flok-immunitet. I dag forventes det at vi alle vil blive smittet, det er kun et spørgsmål om hvornår. I en enkelt tysk delstat forventer de at det sker hen over vinteren - og en af deres politikere udtrykte det - meget præcist, men også lidt bramfrit: Efter denne vinter, er alle enten vaccinerede, raskmeldte efter Corona, eller døde.

Så vælger man selv hvilken gruppe man satser på.

I Østrig har de implicit valgt tvangsvaccine, og det er man også godt i gang med i Tyskland. I Danmark ... er der ingen tvivl om at vi får heftige restriktioner, for Slette-Mette har brug for at trække opmærksomheden væk fra Mink-sagen, og det efterfølgende cover-up. Men hun tør næppe gå efter samme model som Østrig, for hun har undergravet sin troværdighed nu.
Personligt går jeg efter 3. stik, og skal jeg have et om året, indtil Sars-Coronavirus-2 er ebbet ud af sig selv, så gør jeg det. Der er langt mere spændende ting at dø af.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Scrapper » 24. nov 2021, 16:25

Hvad angår Covid-19 og ebben ud, så ser jeg det ikke for mig.
Vi kommer til at have fornøjelsen af denne sygdom i resten af vore dage. På lige fod med influenza.

Og ja, jeg forventer også, at vi alle bliver smittet, og derved få bygget antistoffer op løbende gennem livet.
Når alle så er vaccineret og smittet igen og igen, så vil vi kunne leve med Covid-19 som en del at vores liv, uden at sygdommen er så farlig for dem i risikogruppen.

Jeg selv er vaccineret og efterfølgende smittet, som så mange andre. Jeg tager også 3. stik, men ser bare ikke værdien i kontinuerlig vaccinering, når man alligevel bliver smittet meget nemt.
Processen med at vaccinere som vi gør for nuværende hjælper til en blødere overgang ind i den forholdsvis nye verdenssituation, hvor Covid-19 er en del af hverdagen.

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3734
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 644 times
Been thanked: 658 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af BentxBetjent » 24. nov 2021, 16:44

Enig, som vi idag har A og B influenza kommer der så også en C på programmet.
Scrapper skrev:
24. nov 2021, 16:25
Hvad angår Covid-19 og ebben ud, så ser jeg det ikke for mig.
Vi kommer til at have fornøjelsen af denne sygdom i resten af vore dage. På lige fod med influenza.

Og ja, jeg forventer også, at vi alle bliver smittet, og derved få bygget antistoffer op løbende gennem livet.
Når alle så er vaccineret og smittet igen og igen, så vil vi kunne leve med Covid-19 som en del at vores liv, uden at sygdommen er så farlig for dem i risikogruppen.

Jeg selv er vaccineret og efterfølgende smittet, som så mange andre. Jeg tager også 3. stik, men ser bare ikke værdien i kontinuerlig vaccinering, når man alligevel bliver smittet meget nemt.
Processen med at vaccinere som vi gør for nuværende hjælper til en blødere overgang ind i den forholdsvis nye verdenssituation, hvor Covid-19 er en del af hverdagen.
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2015
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 332 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Tangloppen » 24. nov 2021, 17:19

Måske mig der ikke lige har vedligeholdt min Google-muskel, men hvis man efter 7 måneder som fuldt vaccineret ikke er bedre beskyttet (men dog bliver mindre syg), og som det så foreslås at man blot lader sig smitte for at opbygge naturlig immunitet, er den naturlige immunisering så mere effektiv end vaccinen? Længerevarende, altså.

For hvis man - kan vælge mellem at lægge sig syg hvert år som følge af en ny variant, eller få et skud i armen som med influenza vaccine, tjah, så vil jeg nu foretrække vaccinen. Min produktivitet i husholdning og arbejde er bedre således.
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Brugeravatar
Herluf
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 581
Tilmeldt: 12. apr 2006, 22:52
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 168 times
Been thanked: 138 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Herluf » 25. nov 2021, 06:31

BentxBetjent skrev:
24. nov 2021, 16:44
Enig, som vi idag har A og B influenza kommer der så også en C på programmet.
Du skulle nok have taget et andet bogstav, efter som C findes allerede. C vira giver ret milde symptomer, så derfor hører man ikke så meget om dem

Men jeg er enig i den betragtning. Et eller andet sted er vi heldige at det kan sammenlignes med en influenza. Det kunne lige så godt have haft SARS eller MERS dødelighed.

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 26. nov 2021, 09:09

EU vil stoppe flytrafik fra det sydlige Afrika efter fund af ny corona-variant

https://nyheder.tv2.dk/udland/2021-11-2 ... DXqK7thYzw

Meget fint men er det ikke lidt naivt og tro at en variant kan stoppes bare ved at lukke for flytrafikken.
Det kunne meget vel allerede være her i landet den er jo allerede fundet i mange andre lande.
Her i Danmark var det nok en god ide at sørge for vores ansatte i sundhedssektoren, havde nogle ordrenlig arbejdsforhold før det er for sent.
Det er simpelthen for dumt det som sker lige nu.
10-22

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Scrapper » 26. nov 2021, 10:48

Varianten kan ikke stoppes, men måske kan spredningen bremses lidt i sit fremstød. Men hvilken forskel det vil gøre er uvist.

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Scrapper » 26. nov 2021, 11:03

Jeg er egentlig mest undrende over, hvem det er vi skal beskytte nu?

Den som er i risikogruppen er vaccineret, de fleste nok med 3. stik.
De vaccinerede har et dokumenteret mildt forløb, med meget få indlæggelser til følge.

Så hvem er det de genindførte restriktioner skal beskytte?
Der er selvfølgelig en meget lille minoritet, som befinder sig i risikogruppen, og som af en eller anden grund ikke kan vaccineres.

Nu snakker vi i Danmark.

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Greyberd63 » 26. nov 2021, 12:24

Scrapper skrev:
26. nov 2021, 11:03
Jeg er egentlig mest undrende over, hvem det er vi skal beskytte nu?

Den som er i risikogruppen er vaccineret, de fleste nok med 3. stik.
De vaccinerede har et dokumenteret mildt forløb, med meget få indlæggelser til følge.

Så hvem er det de genindførte restriktioner skal beskytte?
Der er selvfølgelig en meget lille minoritet, som befinder sig i risikogruppen, og som af en eller anden grund ikke kan vaccineres.

Nu snakker vi i Danmark.
Nok i et vist omfang, vores sygehuse og især deres personale, der er en del meldinger om at de er hårdt presset.
Så selvom antallet af indlagte er mindre end sidste år, så er der desuden også udskydning af allerede planlagte behandlinger igang.

Der er jo i mine øjne ingen rigtigte gener ved de restriktioner der indføres nu: Coronapas/mundbind, så for mig helt fint,at vi beskytter vores sundhedssystem.

mvh
grey

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Scrapper » 26. nov 2021, 12:45

Greyberd63 skrev:
26. nov 2021, 12:24

Der er jo i mine øjne ingen rigtigte gener ved de restriktioner der indføres nu: Coronapas/mundbind, så for mig helt fint,at vi beskytter vores sundhedssystem.

mvh
grey
Jeg er såmænd heller ikke vanvittig generet at de nuværende restriktioner.
Dog glæder jeg mig slet ikke til, at skulle bære mundbind det meste af min hverdag, grundet mit job. Men det går nok.

Ang. vores sundhedssystem, så er vi skam enige. Det skal ikke overbelastes.
Men det undrer mig så, at vi i et land som Danmark kan få presset vores sundssystem i nuværende situation.
Jeg ved godt, at det tager år at vende skuden og styrke sundhedsvæsenet, men det er alligevel kilde til undren.

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 26. nov 2021, 13:13

Scrapper skrev:
26. nov 2021, 12:45
Greyberd63 skrev:
26. nov 2021, 12:24

Der er jo i mine øjne ingen rigtigte gener ved de restriktioner der indføres nu: Coronapas/mundbind, så for mig helt fint,at vi beskytter vores sundhedssystem.

mvh
grey
Jeg er såmænd heller ikke vanvittig generet at de nuværende restriktioner.
Dog glæder jeg mig slet ikke til, at skulle bære mundbind det meste af min hverdag, grundet mit job. Men det går nok.

Ang. vores sundhedssystem, så er vi skam enige. Det skal ikke overbelastes.
Men det undrer mig så, at vi i et land som Danmark kan få presset vores sundssystem i nuværende situation.
Jeg ved godt, at det tager år at vende skuden og styrke sundhedsvæsenet, men det er alligevel kilde til undren.
Der er gener ved de restriktioner som er nu, raske børn bliver sendt hjem fra skole og de må ikke lege med andre end dem i klassen.

Vi har pt 411 personer som er indlagt med covid-19, det svare ikke engang til en mild influenza vinter.

At vores sundhedsvæsen er presset allerede nu, har intet at gøre med Covid-19.
Men det må ene og alene skyldes manglen rettidig omhu fra vores politiker.
Dansk testindsats koster 50-100 millioner om dagen
https://medwatch.dk/samfund/article12883371.ece

Gad vide om det ikke havde været mindst lige så billigt at give vores sundhedspersonale nogle ordrenlig forhold.

Lige pt virker det som om at vi absolut ingen plan har, og vi er slet ikke forberedt på en lang vinter.
Eller på en Corona som ændre sig, for det vil den gøre.
10-22

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fast Fumble » 26. nov 2021, 13:50

Scrapper skrev:
26. nov 2021, 12:45
Men det undrer mig så, at vi i et land som Danmark kan få presset vores sundssystem i nuværende situation.
Jeg ved godt, at det tager år at vende skuden og styrke sundhedsvæsenet, men det er alligevel kilde til undren.
Hvis vores sundhedssystem lige nu er presset, så er det ikke pga COVID.
Jeg tror vore politikere griber ind af 2 årsager:
1. De er bange for at smitten eskalerer MEGET hurtigt, og KOMMER til at presse vores sundhedssystem voldsomt, og så viser de rettidig omhu ved at gribe ind nu.
2. Det ville være rart at få flyttet fokus fra det klodsede cover-up i minksagen med SMS sletninger, og dertil er COVID helt perfekt.

Hvor hovedvægten så ligger, det ved jeg ikke.

Men jeg ved at vi har ca. 75% fuldt vaccinerede. Af de resterende 25% må mange være børn/unge, som måske nok får milde forløb, men de kan sprede så meget smitte lynhurtigt, at de der ikke kan vaccineres, stensikkert bliver smittet - og man må forvente at mange af dem kommer til at dø efter lange hospitalsophold.

Tyskland er allerede gået 2G i hele landet. Det tog kun et par døgn. Så de af os, som kører ud i Europa, vi har reelt ikke noget valg længere. Jeg var i Hamburg sidste weekend, da var de stadig 3G (vaccineret, raskmeldt eller testet indenfor 24 timer), men når jeg smutter derned igen i starten af Januar, så behøver jeg ikke tænke over test...
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Greyberd63 » 26. nov 2021, 15:09

Scrapper skrev:
26. nov 2021, 12:45
Greyberd63 skrev:
26. nov 2021, 12:24

Der er jo i mine øjne ingen rigtigte gener ved de restriktioner der indføres nu: Coronapas/mundbind, så for mig helt fint,at vi beskytter vores sundhedssystem.

mvh
grey
Jeg er såmænd heller ikke vanvittig generet at de nuværende restriktioner.
Dog glæder jeg mig slet ikke til, at skulle bære mundbind det meste af min hverdag, grundet mit job. Men det går nok.

Ang. vores sundhedssystem, så er vi skam enige. Det skal ikke overbelastes.
Men det undrer mig så, at vi i et land som Danmark kan få presset vores sundssystem i nuværende situation.
Jeg ved godt, at det tager år at vende skuden og styrke sundhedsvæsenet, men det er alligevel kilde til undren.
Det tager tid, i 2002 indførte man nedenstående, på et eller andet tidspunkt når man breaking point.
Kravet om, at sygehusene hvert år skal skrue 2 pct. op for produktiviteten uden brug af flere ressourcer, blev indført i 2002 for at tvinge hospitalerne til at gøre noget ved de lange ventelister på operationer og behandlinger på sygehusene.
https://dsr.dk/sygeplejersken/arkiv/sy- ... t-med-de-2

Corona presset i 2020, skubbede andre behandling ud fremtiden, peronalet blev kørt træt, sygepleje konflikten, med efter følgende regerings indgreb, har nok ikke hjulpet.

mvh
grey

Altmuligmand
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 110
Tilmeldt: 28. jun 2021, 21:25
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Lolland
Has thanked: 29 times
Been thanked: 28 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Altmuligmand » 26. nov 2021, 19:01

Styrmanden for skuden har kun en hånd på roret, den anden prøver på at redde regeringen. Hvilket har større prioritet end noget andet. Vi ved alle hvor svært det er at styre med en hånd i stærk sidevind.

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 458hunter » 26. nov 2021, 19:57

Fast Fumble skrev:
26. nov 2021, 13:50
Scrapper skrev:
26. nov 2021, 12:45
Men det undrer mig så, at vi i et land som Danmark kan få presset vores sundssystem i nuværende situation.
Jeg ved godt, at det tager år at vende skuden og styrke sundhedsvæsenet, men det er alligevel kilde til undren.
Hvis vores sundhedssystem lige nu er presset, så er det ikke pga COVID.
Jeg tror vore politikere griber ind af 2 årsager:
1. De er bange for at smitten eskalerer MEGET hurtigt, og KOMMER til at presse vores sundhedssystem voldsomt, og så viser de rettidig omhu ved at gribe ind nu.
2. Det ville være rart at få flyttet fokus fra det klodsede cover-up i minksagen med SMS sletninger, og dertil er COVID helt perfekt.

Hvor hovedvægten så ligger, det ved jeg ikke.

Men jeg ved at vi har ca. 75% fuldt vaccinerede. Af de resterende 25% må mange være børn/unge, som måske nok får milde forløb, men de kan sprede så meget smitte lynhurtigt, at de der ikke kan vaccineres, stensikkert bliver smittet - og man må forvente at mange af dem kommer til at dø efter lange hospitalsophold.

Tyskland er allerede gået 2G i hele landet. Det tog kun et par døgn. Så de af os, som kører ud i Europa, vi har reelt ikke noget valg længere. Jeg var i Hamburg sidste weekend, da var de stadig 3G (vaccineret, raskmeldt eller testet indenfor 24 timer), men når jeg smutter derned igen i starten af Januar, så behøver jeg ikke tænke over test...
Når du snakker om ikke vaccinerede der kommer til at dø efter lange hospitalsophold, hvem tror du så det bliver? Der er stort set ingen under 50 der er døde uden forudgående alvorlig sygdom - vi taler 10-20 mennesker ud af de i alt ca 3.000 døde i DK. Så det er folk over 50, der evt er i fare og næsten alle over 50 er vaccineret.

Jeg tror ikke vi kommer til at se høje dødstal i DK ligemeget hvor høj smitten bliver.

Derfor er jeg også mest tilhænger at vi lader samfundet forblive åbent nu hvor alle risikogrupper er vaccinerede, så vi alle kan få vores uge på skjoldet med Covid og komme videre med vores liv.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7548
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Raptor357 » 26. nov 2021, 21:12

Altmuligmand skrev:
26. nov 2021, 19:01
Styrmanden for skuden har kun en hånd på roret, den anden prøver på at redde regeringen. Hvilket har større prioritet end noget andet. Vi ved alle hvor svært det er at styre med en hånd i stærk sidevind.
Jeg er ikke enig, det er røven på roret. Hånden ved roret prøver at rede egen røv og den anden hånd prøver at pudse glorien på regeringen for at få det til at se ud som om de har handlet i landets bedste interesse.

Jeg er spændt på om missionen lykkes.

Jeg kommer til at undgå steder med krav om mundbind i videst mulige omfang, jeg kan ikke tåle et mundbind i mere end 5-10 minutter, så begynder det at genere luftvejene.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 458hunter » 26. nov 2021, 21:43

Raptor357 skrev:
26. nov 2021, 21:12
Altmuligmand skrev:
26. nov 2021, 19:01
Styrmanden for skuden har kun en hånd på roret, den anden prøver på at redde regeringen. Hvilket har større prioritet end noget andet. Vi ved alle hvor svært det er at styre med en hånd i stærk sidevind.
Jeg er ikke enig, det er røven på roret. Hånden ved roret prøver at rede egen røv og den anden hånd prøver at pudse glorien på regeringen for at få det til at se ud som om de har handlet i landets bedste interesse.

Jeg er spændt på om missionen lykkes.

Jeg kommer til at undgå steder med krav om mundbind i videst mulige omfang, jeg kan ikke tåle et mundbind i mere end 5-10 minutter, så begynder det at genere luftvejene.
Jeg er også ret træt af at mundbind omtales som et lille indgreb. Jeg er allergisk for en lang række ting og der skal generelt ikke meget til at irritere mine luftveje. Jeg begynder at hoste efter ganske kort tid med både papir og stofmundbind (omend sidste er lidt bedre). At tage fx tog eller bus med mindbind i 10 minutter er ikke en mulighed.

Så jeg nåede at blive meget effektiv i mine supermarkedsbesøg under nedlukningen :)

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Greyberd63 » 26. nov 2021, 21:56

458hunter skrev:
26. nov 2021, 21:43
Raptor357 skrev:
26. nov 2021, 21:12
Altmuligmand skrev:
26. nov 2021, 19:01
Styrmanden for skuden har kun en hånd på roret, den anden prøver på at redde regeringen. Hvilket har større prioritet end noget andet. Vi ved alle hvor svært det er at styre med en hånd i stærk sidevind.
Jeg er ikke enig, det er røven på roret. Hånden ved roret prøver at rede egen røv og den anden hånd prøver at pudse glorien på regeringen for at få det til at se ud som om de har handlet i landets bedste interesse.

Jeg er spændt på om missionen lykkes.

Jeg kommer til at undgå steder med krav om mundbind i videst mulige omfang, jeg kan ikke tåle et mundbind i mere end 5-10 minutter, så begynder det at genere luftvejene.
Jeg er også ret træt af at mundbind omtales som et lille indgreb. Jeg er allergisk for en lang række ting og der skal generelt ikke meget til at irritere mine luftveje. Jeg begynder at hoste efter ganske kort tid med både papir og stofmundbind (omend sidste er lidt bedre). At tage fx tog eller bus med mindbind i 10 minutter er ikke en mulighed.

Så jeg nåede at blive meget effektiv i mine supermarkedsbesøg under nedlukningen :)
Brug visir i stedet, eller undlad.
Det lyder som du falder ind under dem, der kan undtages for mundbind
Hvem er fritaget?
Følgende personer er fritaget fra kravet om at bære mundbind eller visir:

Borgere med nedsat bevidsthedsniveau, fysiske eller mentale svækkelser eller andet, der gør, at de ikke er i stand til at bære mundbind eller visir.
Du kan få en badget til at sætte på tøjet, så du forhåbenlig kan undgå dumme bemærkninger.

https://www.sst.dk/da/nyheder/2021/nogl ... gt-hvorfor

mvh
grey

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 28. nov 2021, 12:49

To mistænkte tilfælde af ny corona-variant er fundet i Danmark
https://medwatch.dk/Sygdom___Sundhed/ar ... 506980.ece


Lad panikken begynde, eller noget..
10-22

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 29. nov 2021, 08:35

Sydafrikas præsident 'dybt skuffet' over rejseforbud:
Vil kun skabe større ulighed i kampen mod corona
https://www.dr.dk/nyheder/udland/sydafr ... -ulighed-i

Har han en pointe?

På den ene side kan jeg godt forstå præsidentens frustrationer.
På den anden side kan resten af verden jo ikke ignorerer at det lige nu ser ud til at epicentret for den nye omikron variant er Sydafrika.

Fuck hvor er jeg ved at være træt at den coronavirus. Men jeg ved også at jeg på ingen måde er alene :Hug:

Note to self: Når jeg sidder trygt og godt i mit fine hjemmekontor og får lidt ondt af mig selv i forbindelse med alt det her corona-halløj, så er det en god idé at minde sig selv om at der er millioner af mennesker verden over der er langt, langt værre ramt af corona end jeg/vi er.

Peter

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Scrapper » 29. nov 2021, 10:02

PSindrup skrev:
29. nov 2021, 08:35
Sydafrikas præsident 'dybt skuffet' over rejseforbud:
Vil kun skabe større ulighed i kampen mod corona
https://www.dr.dk/nyheder/udland/sydafr ... -ulighed-i

Har han en pointe?

På den ene side kan jeg godt forstå præsidentens frustrationer.
På den anden side kan resten af verden jo ikke ignorerer at det lige nu ser ud til at epicentret for den nye omikron variant er Sydafrika.

Fuck hvor er jeg ved at være træt at den coronavirus. Men jeg ved også at jeg på ingen måde er alene :Hug:

Note to self: Når jeg sidder trygt og godt i mit fine hjemmekontor og får lidt ondt af mig selv i forbindelse med alt det her corona-halløj, så er det en god idé at minde sig selv om at der er millioner af mennesker verden over der er langt, langt værre ramt af corona end jeg/vi er.

Peter
Med tanke på, at der allerede er sluppet rå mængder Omikron ud i den store verden, så kan det godt virke nyttesløst at lukke for flytrafikken dra Sydafrika nu.

Smittetallene for Sydafrika er steget kraftigt siden starten af november, hvor de ellers inden da havde en relativt flad kurve. Kurven forventedes, at flade yderligere ud da de er på vej ind i deres varmeste måneder, men det stak Omikron en kæp i hjulet for.
Så gennemgående må vi forvente, at Omikron sætter gidt kog i smitten globalt.
Skulle vi bremse den globale smitte af Omikron, så ser jeg snarere flytrafikken skulle lukkes, ned på samme måde som vi så det i foråret '20. Og det kan jeg ikke rigtig se for mig ske igen.

Besvar