Sød lille kniv, men er den lovlig.

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Besvar
Brugeravatar
C-SB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1103
Tilmeldt: 20. nov 2008, 18:24
Interesser: Luftgevær skydning
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 55 times
Been thanked: 38 times
Kontakt:

Sød lille kniv, men er den lovlig.

Indlæg af C-SB » 4. apr 2012, 18:59

Jeg vil gerne høre om lovligheden i at bruge denne lille "overlevelses kniv" til fiske turen, og om datteren, 11 år må medbringe den til outdoor aktiviteter.
Spørgsmålet bunder i den savtaggede ryg. Jeg har fundet kniven i en af mine kasser med gemte og glemte sager :mrgreen: .
Måske forkert tråd, men den må rettes af MOD.
God påske
Claus
Vedhæftede filer
NVF sød lille kniv 011.JPG
NVF sød lille kniv 011.JPG (56.59 KiB) Vist 7611 gange
NVF sød lille kniv 012.JPG
NVF sød lille kniv 012.JPG (57.13 KiB) Vist 7611 gange
NVF sød lille kniv 013.JPG
NVF sød lille kniv 013.JPG (66.58 KiB) Vist 7611 gange
Claus
Jeg var ikke med til noget,
jeg holdte kun stigen.

Brugeravatar
OverSjanten
This member is
This member is
Indlæg: 513
Tilmeldt: 15. jan 2007, 09:54
Interesser: Våben & Jagt
Geografisk sted: Vejle kommune
Has thanked: 81 times
Been thanked: 131 times

Re: Sød lille kniv, men er den lovlig.

Indlæg af OverSjanten » 4. apr 2012, 19:40

Ja.
(Og lige et hurtigt returspørgsmål, Hvordan i alverden finder du på at spørge om kniven er lovlig... Er du blevet smittet af "Politiker/politi/nyheds-våbens-sensations-skræk-sygdommen"??? Eller er du bare bærer af virussen?) ("Må jeg have en the-ske med på skovtur hvis den er af stål, og jeg skal ind til bageren bagefter???"Come ON
:thumbdown:
Keep your Friends close, but your enemies closer...(To the ground. Suppressed by massive sustained automatic fire!)
En "M.B.-losophy"

Brugeravatar
C-SB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1103
Tilmeldt: 20. nov 2008, 18:24
Interesser: Luftgevær skydning
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 55 times
Been thanked: 38 times
Kontakt:

Re: Sød lille kniv, men er den lovlig.

Indlæg af C-SB » 4. apr 2012, 22:22

OS, Haaaaa Ha, nej jeg vil bare have min /vores rø* på det rene, og jeg formoder også at du har læst og forstået indlæget korrekt ang savtakket ryg på kniven.
:Hug:
Claus

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Sød lille kniv, men er den lovlig.

Indlæg af Mapzter » 4. apr 2012, 22:28

Du finder ikke noget omkring savtakker på knive i våbenlovgivningen. Så længe den kan anvendes til det formål den medbringes til, så kan jeg ikke se at det skulle kunne give nogen problemer.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
OverSjanten
This member is
This member is
Indlæg: 513
Tilmeldt: 15. jan 2007, 09:54
Interesser: Våben & Jagt
Geografisk sted: Vejle kommune
Has thanked: 81 times
Been thanked: 131 times

Re: Sød lille kniv, men er den lovlig.

Indlæg af OverSjanten » 4. apr 2012, 23:28

Som Mapzter skriver: Der er intet omkring savtakker. (Ligesom der heller ikke er noget om at den ikke må være blå, have plastik skæfte, have en skede af gummi, ligne en rambo-kniv m.v.)
Der ER faktisk ikke min mening at virke som en Røv med den sarkasme jeg lægger for dagen i mine to indlæg her.

Derimod er sarkasmen et forsøg på at foregribe hvad jeg anser for at være en yderst vigtig del, af en meget uheldig trend: Nemlig det at man lader de efterhånden syge love accelerere, ved at "Løbe med på bølgen" og se spøgelser og usynlige regler alle steder, istedet for at forsøge sig med, bare at leve livet under hensyntagen til almindelig sund fornuft.
Her et "tænkt" eksempel:
-A-Idiot stikker B-makker med en kniv i X-by. :fight: (Og det vil altid ske)
-X-by Avis skriver om idiot og anden makker. :TOS:
-Politiker fra Y-parti hænger X-parti´s ledelse ud, -"For hvordan kunne det dog ske?" :director:
-X-by Avis skriver om "Politisk slagsmål om knivstikkeri" :TOS: :Catfight:
-X-Parti bebrejder politiet for ikke at anvende ressourcerne korrekt i forhold til at forhindre knivvold :crazy:
-X-by Politi siger de ikke kan gøre noget med den nuværende lovgivning :???:
-X-by Avis dokumenterer Politiets manglende muligheder. :Foto:
-Y-parti forlanger at X-parti nedsætter en undersøgelses kommision. :inspect:
-X-by Avis skriver at X-parti vil ulovliggøre de livsfarlige våben. :shame:
-X-by Politi støder nu på maaange flere farlige våben. :detect: (De var der hele tiden, men nu er de jo "livsfarlige")
-X-by Avis skriver: "Y-parti er forfærdet over at antallet af livsfarlige våben er eksploderet" :blowingup: (Og kræver flere lovstramninger)
-C-Borger er nervøs og utryg for HVAD han nu egentlig MÅ gå med. (og skriver bl.a. på div fora om det, samt vælger mindste kniv) :freak:
-X-parti hører om nervøse og utrygge vælgere. X vil ikke i X-by Avis igen og strammer straffen for overtrædelser. :banned:
-(I mellemtiden er A og B forlængst blevet "venner" og er blevet Homoviet i kirken :Hug: )
Keep your Friends close, but your enemies closer...(To the ground. Suppressed by massive sustained automatic fire!)
En "M.B.-losophy"

KimCar
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 34
Tilmeldt: 15. sep 2006, 09:52
Interesser: jagt fiskeri outdoor natur våb
Geografisk sted: Sorø

Re: Sød lille kniv, men er den lovlig.

Indlæg af KimCar » 5. apr 2012, 12:18

Jeg er fuldkommen enig med Oversjanten - lad nu være med at selv at opfinde yderligere restriktioner i den al for stramme knivlov
Kan du ikke afværge skandalen ?, så stil dig i spidsen for den - det er alligevel der alt det sjove sker

Brugeravatar
C-SB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1103
Tilmeldt: 20. nov 2008, 18:24
Interesser: Luftgevær skydning
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 55 times
Been thanked: 38 times
Kontakt:

Re: Sød lille kniv, men er den lovlig.

Indlæg af C-SB » 5. apr 2012, 18:53

Tak for svarene kære venner :thumbup: .
Jeg tror bare jeg er blevet misforstået lidt mht savtakkerne, jeg vil ikke opfinde nye begrensninger, men blodt holde min sti ren.
Det er jo altid svært at føre en samtale på skrift, den kan altid misforståes i forhold til almendelig tale personer i mellem, men jeg er glad for jeres svar.
:razz:
Claus

Brugeravatar
Johs
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 588
Tilmeldt: 30. dec 2004, 17:03
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 23 times

Re: Sød lille kniv, men er den lovlig.

Indlæg af Johs » 7. apr 2012, 09:34

Det ser ud som om det i spidsen af skeden, er en fastgørelse strop til en neck/skuller ophængning?

Er der det?
– hilsen Johs

Besvar