KØBES: Sovepose!

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Besvar
Brugeravatar
Castle
Moderator
Moderator
Indlæg: 886
Tilmeldt: 8. dec 2006, 22:25
Interesser: Skydning.
Geografisk sted: Nordsjælland.
Has thanked: 384 times
Been thanked: 30 times

KØBES: Sovepose!

Indlæg af Castle » 12. aug 2012, 18:07

Jeg skal have anskaffet mig en billig sovepose.
Kunne godt tænke mig en "big guy" model. (lidt større end normalt)
Den skal helst kunne lynes helt ned.

Den skal måske bruges et par gange om året, så det behøver ikke være det helt vilde. Men den skal være ren og pæn.
Skal jeg handle noget overskudslager, eller er der en NVF'er der har en liggende til salg ?

Sendt venligst PB med hvad du har og pris

På forhånd tak.
Americans have the right and advantage of being armed - unlike the citizens of other countries whose governments are afraid to trust the people with arms.

Brugeravatar
Castle
Moderator
Moderator
Indlæg: 886
Tilmeldt: 8. dec 2006, 22:25
Interesser: Skydning.
Geografisk sted: Nordsjælland.
Has thanked: 384 times
Been thanked: 30 times

Re: KØBES: Sovepose!

Indlæg af Castle » 14. aug 2012, 10:55

Slet ingen ? :oops:
Americans have the right and advantage of being armed - unlike the citizens of other countries whose governments are afraid to trust the people with arms.

Brugeravatar
OverSjanten
This member is
This member is
Indlæg: 513
Tilmeldt: 15. jan 2007, 09:54
Interesser: Våben & Jagt
Geografisk sted: Vejle kommune
Has thanked: 81 times
Been thanked: 131 times

Re: KØBES: Sovepose!

Indlæg af OverSjanten » 14. aug 2012, 17:45

Hejsa Castle.
Jeg vil da gerne svare dig. (Selvom jeg ikke tror nogen af mine poser er noget for dig.)

Jeg tror ikke problemet er at folk her ikke "Har grejET", men i stedet ligger i:
1) At det rigtige "Grej" ALDRIG er helt billigt.
2) De der HAR ekstra soveposer, nok har dem fordi deres gamle poser (som de måske nok ville have solgt billigt), netop ikke længere er "pæne".

Uanset om du sover ude ofte eller sjældent, så er en dårlig nattesøvn ALTID Nowed lort.

En billig pose rækker langt
Mit råd skal være:
Hvis du virkeligt kun skal bruge den to gange årligt, så bare køb éen i Jysk. Den kan holde til dit behov i en del år.

Hvis du leder efter de større modeller, så køb evt èen som Saturn, Jupiter eller Mars her:
http://www.jysk.dk/165/422/ag/catalog-sales/
(Men vær obs på, at de anviste "Komfort, temperaturer" på deres poser nok falder med mindst 20-25% efter første vask.)

Brug hellere pengene på underlag
Derimod kan du IKKE bruge de selvoppustelige liggeunderlag fra Jysk. (Medmindre du alligevel ligger et almindeligt skumunderlag nedenunder.) De ER for dårlige, og underlaget betyder (i langt de fleste situationer) mere end posen, for den samlede komfort.

"Asivik" (Spejdersport´s egen serie) er et RIGTIGT godt produkt til prisen. Når mit eget ThermaRest engang er færdigt, køber jeg sådan éet: http://www.spejdersport.dk/overnatning/ ... erlag.aspx

Og sidste råd:
Husk: Både "selv"oppustelige ligggeunderlag OG soveposer bør opbevares udfoldet.(Også de billige.)
Keep your Friends close, but your enemies closer...(To the ground. Suppressed by massive sustained automatic fire!)
En "M.B.-losophy"

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 452 times
Been thanked: 909 times

Re: KØBES: Sovepose!

Indlæg af Raptor357 » 14. aug 2012, 17:59

Jeg har en sove pose fra wolf camper og ditto selv oppusteligt ligge underlag. det virker og det er billigt.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Besvar