Doomsday preppers (tv-serie)

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9710
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1727 times
Been thanked: 2159 times
Kontakt:

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Bofhenator » 19. maj 2016, 11:53

Unknown skrev:Nå nu vil jeg så preppe lidt. Hvor længe kan alm benzin være brugbart i en generator? Der er jo så mange additiver i, idag at vi har hele 9 årgang af kemiundervisningen i tanken i dag. Jeg har en 13 eller 1700watt stående. Den kan trække oliefyr og pillefyr samt cirkulationspumper.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg tror den normale visdom er ca 3 mdr, en sjat mere for diesel.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7311
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 290 times
Been thanked: 1073 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Langenge » 19. maj 2016, 12:00

Jeg har ingen problemer med benzin i plast og metaldunke, der står et år.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9710
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1727 times
Been thanked: 2159 times
Kontakt:

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Bofhenator » 19. maj 2016, 12:07

Langenge skrev:Jeg har ingen problemer med benzin i plast og metaldunke, der står et år.
Jeg har ikke selv noget der får lov at stå så længe. Og jeg synes det er ualmindeligt svært at finde noget på skrift fra en troværdig kilde... Nu hvor jeg kigger efter.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Unknown
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 421
Tilmeldt: 28. jul 2015, 21:23
Interesser: jagt
Geografisk sted: udkantsdanmark
Has thanked: 11 times
Been thanked: 11 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Unknown » 19. maj 2016, 12:56

Det er sku noget af et lager at ha stående, hvis man skal ha til 3-4 uger en vinter. Diesel er ikke noget problem. Bruger 1000ltr årligt


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Johs
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 588
Tilmeldt: 30. dec 2004, 17:03
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 23 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Johs » 19. maj 2016, 13:11

Almindeligt 92-95 oktan benzin har begrænset holdbarhed.

Rense benzin fra Borup Kemi, er langtidsholdbar, hvor længe? tja:
http://www.borupkemi.dk/farve-kemi/hush ... nse-benzin

Aspen er også langtidsholdbar, flere år:
http://www.aspen.dk/Om_alkylatbenzin/FAQ

Så det er om at vælge en Ottomotor, der kan brug disse benziner.
– hilsen Johs

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 652 times
Been thanked: 661 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af BentxBetjent » 19. maj 2016, 16:11

Refraktorius skrev:
Men alt det er egentligt ikke det største problem.
Vi har svinet med antibiotika i årtier, og vi er ved at være inderligt fucked, fordi vi snart har fremavlet sygdomme med resistens mod alt hvad vi har i medicinskabet.

Folk vil dø i hundredtusindvis (eller i millionvis) af sygdomme som vi har anset for at være banale og lette at behandle i en menneskealder. Og vi har kun os selv at takke for det.
:wall:


MRSA er kun toppen af isbjerget, men reaktionen på den viser, hvilken grad af fornægtelse der er på alle niveauer.




Vi skider i egen rede i helt uhyrlig grad.
(Og så er der lige detaljen med klimaforandringer..... vi er så meget på skideren!)
Meget apropos.... http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... ar/6088521
Ti millioner mennesker kan dø hvert år fra 2050 og fremover, medmindre der opnås enighed om gennemgribende globale forandringer i kampen mod stadigt mere resistente bakterier.
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Unknown
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 421
Tilmeldt: 28. jul 2015, 21:23
Interesser: jagt
Geografisk sted: udkantsdanmark
Has thanked: 11 times
Been thanked: 11 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Unknown » 19. maj 2016, 16:57

Men det billigste og nemmeste vil man ikke gøre.
Nemlig hold ferien i nærheden. Hold flygtninge i nærheden af hvor de oprindeligt kommer fra. Køb danske fødevarer. Undgå livsstil sygdomme. Fixed it.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 642
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 63 times
Been thanked: 81 times

Re: RE: Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Cpt » 19. maj 2016, 22:40

Bofhenator skrev:
Unknown skrev:Nå nu vil jeg så preppe lidt. Hvor længe kan alm benzin være brugbart i en generator? Der er jo så mange additiver i, idag at vi har hele 9 årgang af kemiundervisningen i tanken i dag. Jeg har en 13 eller 1700watt stående. Den kan trække oliefyr og pillefyr samt cirkulationspumper.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg tror den normale visdom er ca 3 mdr, en sjat mere for diesel.
Jeg har en gammel bil og den kan godt køre på det der blev tanket i efteråret når vintersæsonen er ovre.. Så 6 måneder er ikke det store problem..

Men jeg har måttet suge gammel ubrugelig benzin ud af en MC som havde stået et par år..

Brugeravatar
Kristian_J
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:08
Interesser: Langdistanceskydning
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 51 times
Been thanked: 162 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Kristian_J » 20. maj 2016, 11:36

Jeg har lige startet en mc der har stået 6 år med benzin i tanken...no problems
... assistance from a distance!

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21723
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 467 times
Been thanked: 2372 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Refraktorius » 20. maj 2016, 17:15

Jo mere forfinede og optimerede motorerne bliver, for at kunne få størst mulige ydelse, bedste brændstoføkonomi og renest mulige udstødning, jo mere følsomme bliver de formodentligt også overfor brændstoffet.

Hvis man balancerer på en knivsæg, så skal der ikke så meget til, før man falder ned.

En gammel dieselmotor som dem der sad i fiskekuttere, kan køre på stort set hvad som helst, bare det er nogenlunde flydende og brændbart.





Der har været lavet eksperimenter med "moderne dampmaskiner" til at drive generatorer med.
De ville have den enorme fordel, at de kan køre på "hvad som helst der er brændbart", så man på fjerntliggende steder kunne bruge sukkerrørsaffald, savsmuld, flis, nøddeskaller, småt brændbart husholdningsaffald og hvad man nu ellers måtte have af affaldsbiomasse.
Et eksempel på "moderne dampmaskiner": http://www.greensteamengine.com/

Det ville være umådeligt interessant sammenlignet med halvdyr diesel, som er åndssvagt dyrt at transportere til fjerntliggende egne. Specielt hvis arbejdslønnen er lav, så man kan have en lille grim dreng til at holde fyringen vedlige (eller man monterer et stokerfyr som brænder)
Til sammenligning: En kW produceret på en base i Afghanistan koster mere end 100 gange det vi betaler for den herhjemme.

For et par år siden var et dansk firma i gang med en thermoelektrisk generator. Jeg så prototypen. Den virkede, var stort set lydløs.... og kunne desværre ikke konkurrere prismæssig med stinkende, støjende forbrændingsmotorbaserede generatorer.
:cry:

Stirlingmotoren er et godt alternativ til dampmaskinen. Den har den store fordel, at man ikke skal have en tryksat kedel (som historisk har været kilde til en masse eksplosioner), men den er mere teknisk krævende.

Der er et svensk firma som producerer stirlingbaserede generatorer:
http://www.inresol.se/
Reklamefilm: https://youtu.be/CIkE6eDRTiA
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Zundapp
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 709
Tilmeldt: 12. apr 2006, 14:09
Interesser: Hund, Militær-historie
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 22 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Zundapp » 22. maj 2016, 09:57

Prepping er jo så mange ting. Også bare at være klar til de udefra kommende ting der kan lukke brugsen og netto en dag eller to..

Faktisk så råder det danske redningsberedskab til at man har så man kan klare sig 72 timer uden hjælp udefra. Dvs uden el, vand og varme.. Evt læs om "Robust Borger" på deres hjemmeside..

De fleste har nok mad på lager til et par dage, men noget af det skal koges eller på anden måde tilberedes. Og lillemors glaskeramiske komfur kører ikke uden el.. For slet ikke at snakke om det vand der skal bruges i en familie for at klare skærene i 3 dage. Det lille hyggelige parcelhus bliver også en kold fornøjelse efter 3 dage uden varme med vinter udenfor..

Nogen mennesker tager tingene som de kommer og andre er forberedt på alle eventualiteter, men under alle omstændigheder skader det ikke at man lige tænker tingene igennem inden der kommer den vinter storm eller skybrud der gør livet lidt besværligt..
Never mind the dog - Beware of the owner..

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1436
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 38 times
Been thanked: 118 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Cygnus X » 11. sep 2016, 21:43

set i baglyset af hvor lang tid det tager USA at hjælpe andre katastrofer så som katrina osv....så anbefaler de at man kan klare sig selv i 3 dage...jeg tror nærmere det bliver 7 dage, hele bay area er et stor villa kvarter med flere millioner mennesker....og jeg vil ikke samles i en gymnastiksal sammen med hundredevis andre folk ! hus brande osv kan blive et stor problem....et problem er andre folk ! specielt andre folk der ikke tænkt så langt og derfor ikke har vand eller mad. nogen tager til samlings punkter så som gymnastiksale osv og vente på forsyninger...andre vil tage ud og prøve finde det selv....og bingo så er der bander og hvad det medbringer sig...det er et land med mange skydere, så ja man er nød til at have en skyder selv.


imho hvis noget sker skal man have en plan...mødested...hvem gør hvad....

vi har aftalt at den der er nærmest ungerne henter dem asap, fistre hjem og smider en tasken med nødforsyninger i bilen, og så op på bjerget hvor der er en park vi mødes i, der fra er der mange muligheder for at vandre et sted hen med få folk

hvis det skal gå stærkt har vi en "bug-out" ryksæk klar med nok til at klare os selv i 7 dage (mad, vand, trankia sæt incl sprit, telt, soveposer, lidt tøj, 22lr pistol + 1000 skud, spille kort, multitool, 2xlifestraw, førstehjælps kit osv, walkie talkie med fm), vis i tænker hvorfor så lille skyder...jeg kan bære rigtig meget .22lr ammo, den er nem at skyde med og jeg kan ramme rimelig præcist på 25 meter, nok til jagt på smådyr ( uhmm egern ragou), jeg er rimelig sikker på 99% folk vil tænke sig om en extra gang blot ved synet af en skyder eller efter at blive ramt..... en 9mm eller større er en mulighed men dem er JEG ikke nær så god til at ramme med og hvad nytter det så ? ammo begynder at veje ret meget.

hvis der er bedre tid, så kan bilen blive pakket i en ruf, med mere mad, vand, benzin, tøj, skydere, større telt osv....

hvis vi bliver i huset har vi nok til 30 dage, maden bliver kedelig men vi kan klare den, både sommer og vinter

jeg tror i øvrigt ren vand vil blive mere værd en penge, så det er godt at have lidt extra man kan handle med ;-)

hvis det hele er en fis i en hornlygte så har det ikke kostet meget at være forberedt, og vi har ikke brugt alverden af tid på projektet
pick my lock and meet my glock

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7311
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 290 times
Been thanked: 1073 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Langenge » 11. sep 2016, 22:00

Her i DK, tror jeg, at dem der får de første og største problemer, er dem bosat i byerne i lejligheder og parcelhuskvarterene.
Alle os på landet, vil nok have det bedst ved blot at blive hjemme og bruge vores egne ressourcer.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1436
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 38 times
Been thanked: 118 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Cygnus X » 12. sep 2016, 00:48

Langenge skrev:Her i DK, tror jeg, at dem der får de første og største problemer, er dem bosat i byerne i lejligheder og parcelhuskvarterene.
Alle os på landet, vil nok have det bedst ved blot at blive hjemme og bruge vores egne ressourcer.

enig
pick my lock and meet my glock

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9710
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1727 times
Been thanked: 2159 times
Kontakt:

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Bofhenator » 12. sep 2016, 07:17

Cygnus X skrev:
Langenge skrev:Her i DK, tror jeg, at dem der får de første og største problemer, er dem bosat i byerne i lejligheder og parcelhuskvarterene.
Alle os på landet, vil nok have det bedst ved blot at blive hjemme og bruge vores egne ressourcer.

enig
Men det er vel ikke kun i DK det er sådan, det gælder vel i det meste af verden...
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3140
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af ReneKJ » 12. sep 2016, 08:28

Bofhenator skrev:
Cygnus X skrev:
Langenge skrev:Her i DK, tror jeg, at dem der får de første og største problemer, er dem bosat i byerne i lejligheder og parcelhuskvarterene.
Alle os på landet, vil nok have det bedst ved blot at blive hjemme og bruge vores egne ressourcer.

enig
Men det er vel ikke kun i DK det er sådan, det gælder vel i det meste af verden...
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor længe den gennemsnitlige industri landmand kan klare sig uden el og vand.
Her i Danmark er vi kommet meget langt væk fra de selvforsynende Morten Korch landbrug.
Kan man fodre 500 svin eller malke 150 køer med håndkraft?

Og af dem der bare bor på landet uden at være bønder, hvor mange af dem har så jagt mulighed og køkkenhave?
Størsteparten er pendlere der tager ind til byerne hver dag for at arbejde.

Danmark er et lille land der er gennem-civiliseret, vi har ikke nogen kerne af lavteknologiske småsamfund der vil overleve et kollaps ret meget længere end byerne.

Brugeravatar
Kristian_J
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:08
Interesser: Langdistanceskydning
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 51 times
Been thanked: 162 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Kristian_J » 12. sep 2016, 11:19

Der ville vel komme en massiv udvandring fra byerne, når ressourcerne er sluppet op og dem "på landet" der tror at de kan klare sig selv får sgu nok nogle problemer med etnisk indvandring.
... assistance from a distance!

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7311
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 290 times
Been thanked: 1073 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Langenge » 12. sep 2016, 12:36

ReneKJ skrev:
Bofhenator skrev:
Cygnus X skrev:
Langenge skrev:Her i DK, tror jeg, at dem der får de første og største problemer, er dem bosat i byerne i lejligheder og parcelhuskvarterene.
Alle os på landet, vil nok have det bedst ved blot at blive hjemme og bruge vores egne ressourcer.

enig
Men det er vel ikke kun i DK det er sådan, det gælder vel i det meste af verden...
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor længe den gennemsnitlige industri landmand kan klare sig uden el og vand.
Her i Danmark er vi kommet meget langt væk fra de selvforsynende Morten Korch landbrug.
Kan man fodre 500 svin eller malke 150 køer med håndkraft?

Og af dem der bare bor på landet uden at være bønder, hvor mange af dem har så jagt mulighed og køkkenhave?
Størsteparten er pendlere der tager ind til byerne hver dag for at arbejde.

Danmark er et lille land der er gennem-civiliseret, vi har ikke nogen kerne af lavteknologiske småsamfund der vil overleve et kollaps ret meget længere end byerne.
Vi er trods alt stadig en del på landet, der både har egen vand, egen kloak og egen varme.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3140
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af ReneKJ » 12. sep 2016, 12:46

Langenge skrev: Vi er trods alt stadig en del på landet, der både har egen vand, egen kloak og egen varme.
Nu kommer det selvfølgeligt an på om vi taler to dage eller et generelt kollaps.

Men hvor længe har du f.eks. mad til hvis du ikke kan handle ind og alt i fryser og køleskab nærmer sig stuetemperatur?
Kan du fodre dine høns og malkekoen hvis du ikke kan købe foder?
Kan moderne husdyr overleve uden at have regelmæssige dyrlægebesøg?

Der er måske nogen ude på landet der kan holde vejret lidt længere end os andre, men jeg tror det bliver en stakket frist i tilfælde af et kollaps.

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7311
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 290 times
Been thanked: 1073 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Langenge » 12. sep 2016, 13:02

ReneKJ skrev:
Langenge skrev: Vi er trods alt stadig en del på landet, der både har egen vand, egen kloak og egen varme.
Nu kommer det selvfølgeligt an på om vi taler to dage eller et generelt kollaps.

Men hvor længe har du f.eks. mad til hvis du ikke kan handle ind og alt i fryser og køleskab nærmer sig stuetemperatur?
Kan du fodre dine høns og malkekoen hvis du ikke kan købe foder?
Kan moderne husdyr overleve uden at have regelmæssige dyrlægebesøg?

Der er måske nogen ude på landet der kan holde vejret lidt længere end os andre, men jeg tror det bliver en stakket frist i tilfælde af et kollaps.
Jeg er ikke landmand og har derfor ingen husdyr. Genboen med sin svinefarm vil få et stort problem, hvis strømmen går.
De ting jeg har i køleskabet, skal jeg hurtigt få brugt, og det i fryseren kan holde sig, til jeg får det tilberedt.
Mit spisekammer er fyldt med mad til mindst 30 dage til hele familien, selvom det måske bliver ensformig kost. Småvildt er der nok af omkring mig, og jo, jeg har en udmærket køkkenhave. Jeg er sikker på, at jeg ville kunne klare mig langt bedre her, end hvis jeg boede i byen.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1436
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 38 times
Been thanked: 118 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Cygnus X » 12. sep 2016, 18:04

gad vide hvor mange byboere vil flytte ind på den lokale bonde's mark?

min strategi vil ændre sig alt efter hvad jeg får med mig, hvis det bare bliver rygsækken til 7 dage vil jeg holde mig inde for rækkevidde af andre folk...hvis bilen er pakket vil jeg holde mig for mig selv.....

vil du dele dine forsyninger ?
vil du deltage i telt pladsens demokrati eller vil du være konge over dit eget

hvis du bliver i eget hus, vil du så dele med naboer, folk du kender ?
vil du barrikadere dig ?
pick my lock and meet my glock

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7311
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 290 times
Been thanked: 1073 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Langenge » 12. sep 2016, 18:08

Cygnus X skrev:gad vide hvor mange byboere vil flytte ind på den lokale bonde's mark?

min strategi vil ændre sig alt efter hvad jeg får med mig, hvis det bare bliver rygsækken til 7 dage vil jeg holde mig inde for rækkevidde af andre folk...hvis bilen er pakket vil jeg holde mig for mig selv.....

vil du dele dine forsyninger ?
vil du deltage i telt pladsens demokrati eller vil du være konge over dit eget

hvis du bliver i eget hus, vil du så dele med naboer, folk du kender ?
vil du barrikadere dig ?
Jeg ville nok automatisk allierer mig med den nærmeste nabo (ham med svinefarmen). Han ville afgjort få brug for et par ekstra hænder, og jeg kunne sagtens slagte et par svin :-)
Han har også et stort lager af dieselolie.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1436
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 38 times
Been thanked: 118 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Cygnus X » 12. sep 2016, 18:32

ja det er forskellen....bor i et kæmpe villa kvarter.(google fremont, CA hele bay området er et stort villa kvarter.)..nærmeste naboer er nytteløse, ja jeg vil tro det meste af blokken vil være nytteløse og inden for kort tid vil komme og nasse....
pick my lock and meet my glock

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3140
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af ReneKJ » 12. sep 2016, 20:08

Cygnus X skrev:gad vide hvor mange byboere vil flytte ind på den lokale bonde's mark?

min strategi vil ændre sig alt efter hvad jeg får med mig, hvis det bare bliver rygsækken til 7 dage vil jeg holde mig inde for rækkevidde af andre folk...hvis bilen er pakket vil jeg holde mig for mig selv.....

vil du dele dine forsyninger ?
vil du deltage i telt pladsens demokrati eller vil du være konge over dit eget

hvis du bliver i eget hus, vil du så dele med naboer, folk du kender ?
vil du barrikadere dig ?
Hvis vi er helt derude, så tror jeg at mange folks moral vil fordufte når de ser familien sulte.

Det jeg griner af ved amerikanske preppers er deres overbevisning om at enden er nær.
Men jeg ville gøre nøjagtigt det samme i deres sted, flytte til udkanten af civilisationen og blive selvforsynende.

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1436
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 38 times
Been thanked: 118 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Cygnus X » 13. sep 2016, 02:31

jeg tror ikke enden er nær, men en natur katastrofe kan ske når som helst....statistikken siger at vi skulle have haft et stor jordskælv....igen det kan tage dage hvis ikke uger før der er tryk på vand og gas igen, samt el.....om sommeren er her knastørt, og med vandledninger revet i stykker...har brandvæsnet lidt at gøre godt med....så brænde kan hurtigt sprede sig og blive voldsomme...og så må man afsted.

min værts familie i canada havde for et par år siden, en snestorm der rev lednigerne ned, de var uden strøm i 2 uger ! de havde lovet strøm i løbet af et par dage...men det viste dig ikke at holde, men en løsning skulle få det tilbage om en dag eller to...det skete ikke, sårn blev det ved....nu var det hamrende koldt, så fryserens mad blev smidt ud i skuret hvor det holdt sig frossent...værre var det med varme, de havde sårn en kakkelovn i kælderen så det blev der de sov. vejene den første uge var ret ufremkomne, så at køre et andet sted hen ville være farligt....nu er de canadiere så de tog det med ro....i USA går det lidt anderledes for sig.

så pga af lovning på strøm, holdt folk sig hjemme...vejene blev bedre efter en uge, men de blev fortalt strøm var lige om hjørnet så folk blev...de kunne have kørt et andet sted hen after 7 dage...men de blev fordi myndighederne sagde jo imorgen kommer der strøm

tinggene kan hurtig komme på skråplan.....tilføj et samfund med mange skydere....folk der hamstre (tænker på gær krisen i DK LOL)....ligepludseligt har supermarkedet ikke noget, folk begynder at slås om den sidste ramme vand...minoriteter der føler sig ramt og beslutter sig for at gå amok...osv
pick my lock and meet my glock

Besvar