Skuffet over carinthia sovepose..

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Besvar
Brugeravatar
Zundapp
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 709
Tilmeldt: 12. apr 2006, 14:09
Interesser: Hund, Militær-historie
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 22 times

Skuffet over carinthia sovepose..

Indlæg af Zundapp » 8. nov 2013, 19:00

Ansporet af de gode erfaringer med carinthia på nettet valgte jeg at købe en carinthia brenta sovepose..

Begrundelsen for købet var at min nuværende sovepose fylder for meget i rygsækken og kun akkurat er bred i nok ved skuldrene..

Derfor lyder carinthia brentaen rigtig god med en pakkevolume på 23*30cm og en skulderbredde på 85cm..Men uha jeg blev skuffet!! :mad:

Målte pakkevolume er ca 21*34cm så okay men ikke helt godt. kompressions posen er så ringe kvalitet at jeg ikke tør at komprimere den mere..

Jeg skynder mig at pakke den ud på stuegulvet og hopper i den men noget er HELT galt. Den føles varm og lækker men kan ikke lyne den! :evil: Ud igen og fat i målebåndet.. Den er 74 (firehalvfjerds) cm bred og carinthia lover 85cm!!!!! Hvordan Dæ... kan der være så stor forskel! Jeg kan lige akkurat lyne den med den ene arm udenfor!!

Det burde give carinthia en dårlig smag i munden at lyve så meget om specifikationerne! :blowingup:

Carinthia :puke:
Never mind the dog - Beware of the owner..

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Skuffet over carinthia sovepose..

Indlæg af Scrapper » 8. nov 2013, 20:26

Altså jeg ville da benytte mig af min reklamationsret... Hvis de opgivne mål ikkelever op til virkeligheden, så ville jeg da klage.
Desuden, så leveres soveposer ofte i forskellige størrelser. Har du tjekket, at det er den rette størrelse der er leveret?

Når det er sagt, så undrer jeg mig over, at du ikke vælger en sovepose med dunfyld, når vægt og fylde, betyder meget for dig.

Du sparer jo helt gevaldigt på netop de parametre ved at vælge dun.

Mine egne soveposer er en Carinthia Defence 4 og Carinthia Tropen, som begge fuldt lever op til mine behov.

Brugeravatar
Zundapp
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 709
Tilmeldt: 12. apr 2006, 14:09
Interesser: Hund, Militær-historie
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 22 times

Re: Skuffet over carinthia sovepose..

Indlæg af Zundapp » 9. nov 2013, 09:42

Jeg har også skrevet til forhandleren at jeg synes der er et problem men da det er en engelsk forhandler er jeg lidt spændt på forløbet.. Det er jo ikke forhandleren der har lavet en fejl da målene også står på carinthias hjemmeside..

Jeg vil dog gerne indrømme at det er en rigtig lækker sovepose som jeg har modtaget og havde målene i skulderbredden passet havde jeg været rigtig meget positiv og glemt alt om pakkevolume og kompressionspose..

Dun er jeg indtil videre gået udenom da jeg synes det er mange penge at skulle af med og den ikke isolerer hvis den bliver våd..
Men måske skulle jeg genoverveje det. Synes dog ikke rigtig jeg har set ekstra brede dunsoveposer i min søgen..
Never mind the dog - Beware of the owner..

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Skuffet over carinthia sovepose..

Indlæg af Scrapper » 9. nov 2013, 11:58

Det var netop også pris og evt. problemer i vådt vejr, der fik mig til at vælge en fiber sovepose.

Så håber vi, at leverandøren i England tager sig pænt af din henvendelse...

Brugeravatar
Zundapp
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 709
Tilmeldt: 12. apr 2006, 14:09
Interesser: Hund, Militær-historie
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 22 times

Re: Skuffet over carinthia sovepose..

Indlæg af Zundapp » 23. nov 2013, 08:41

Lige en opdate..

Den engelske forhandler bad mig sende posen retur og 5 arbejdsdage senere stod pengene på min konto igen.
OG samtidig sendte de en mail at de var kede af det der var sket og som en kompensation ville de give mig 10% rabat på HELE min næste ordre.. :numberone: Men de reklamerer stadig for at soveposen er 85cm bred :shame:

Og så til det sure.. Pest danmark tager 280kr for at sende 2,6kilo pakke til England.. Det nærmer sig sku tyveri!!

Nu må jeg så på sovepose jagt igen..
Never mind the dog - Beware of the owner..

Brugeravatar
Zundapp
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 709
Tilmeldt: 12. apr 2006, 14:09
Interesser: Hund, Militær-historie
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 22 times

Re: Skuffet over carinthia sovepose..

Indlæg af Zundapp » 3. sep 2014, 21:21

Måske har jeg bare ikke forstand på soveposer...

Men en carinthia brenta på lovede 85cm var kun 74cm bred..

Og nu har jeg lige modtaget en dejlig bred Nordisk Abel XL sovepose som er lovet til 88cm bred.. Den er med meget god vilje ca 80cm bred og har kun plads til den ene arm indenfor..

Så nu er jeg i tvivl om det er mig der er galt på den. Jeg måler den udvendige bredde på det bredeste sted, Hvad kan man ellers gøre?

Kan det virkelig passe at fordi man er godt i stand så kan man ikke tage på tur når der er under 10grader pga man ikke kan få armene ned i posen?? :mad:

:cry: :evil:
Never mind the dog - Beware of the owner..

Brugeravatar
swjust
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 236
Tilmeldt: 21. okt 2005, 19:04
Interesser: Buejagt, Riffeljagt og havjagt
Geografisk sted: Århus
Been thanked: 7 times

Re: Skuffet over carinthia sovepose..

Indlæg af swjust » 3. sep 2014, 21:32

Nu har jeg ikke undersøgt bredden på den nævnte sovepose, men har selv to carinthia poser og du skal være opmærksom på om du køber medium eller large, der er nemlig forskel i bredden ;) Jeg selv 185 høj, men har købt large for at få mere vidde i dem.
Med venlig hilsen
SWJust

Brugeravatar
Zundapp
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 709
Tilmeldt: 12. apr 2006, 14:09
Interesser: Hund, Militær-historie
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 22 times

Re: Skuffet over carinthia sovepose..

Indlæg af Zundapp » 3. sep 2014, 22:18

Jeg valgte den største netop for at få plads.

Men kan ikke forstå jeg kan måle bredden 8-11cm mindre end producenterne, det er jo ikke raketvidenskab at måle bredden på en sovepose.. :???:
Never mind the dog - Beware of the owner..

Brugeravatar
Kloster
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 624
Tilmeldt: 6. jul 2008, 17:23
Interesser: skydning og jagt
Geografisk sted: Holstebro.
Has thanked: 185 times
Been thanked: 44 times

Re: Skuffet over carinthia sovepose..

Indlæg af Kloster » 3. sep 2014, 22:56

Måler du ved hullet, eller ved det bredeste sted på posen? Går ud fra den har mumie facon.
Kloster.

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Skuffet over carinthia sovepose..

Indlæg af Scrapper » 3. sep 2014, 23:44

Zundapp skrev: Kan det virkelig passe at fordi man er godt i stand så kan man ikke tage på tur når der er under 10grader pga man ikke kan få armene ned i posen?? :mad:

:cry: :evil:
Det er fordi der tages højde for den polstring man selv ligger inde med :twisted:

Sorry, kunne ikke lade vær :mrgreen:

Jeg synes du skulle lade være med at købe på nettet, og så tage hen til en forhandler, så du kan prøve posen inden køb.

Så slipper du for at skulle sende frem og tilbage...

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Skuffet over carinthia sovepose..

Indlæg af C-X » 3. sep 2014, 23:47

Tvær returportoen af på sælger. Det er altså ikke købers skyld, at varen ikke modsvarer beskrivelsen. Faktisk er det jo ikke engang tæt på det rigtige mål.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Skuffet over carinthia sovepose..

Indlæg af Scout » 4. sep 2014, 08:37

Jeg sover ude hele året rundt (altså ikke hver nat :giggle: ) og min favorit-vinter-sovepose er en Carinthia.
Jeg er høj og vejer ca 100 kg. Posen virker fint selv med betragtelige minusgrader
Surt med din oplevelse - håber du bliver glad for erstatningsposen.

bjacob
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 450
Tilmeldt: 6. dec 2010, 12:05
Interesser: Meget svingende :)
Geografisk sted: København
Has thanked: 40 times
Been thanked: 18 times

Re: Skuffet over carinthia sovepose..

Indlæg af bjacob » 4. sep 2014, 15:08

Ellers køb en double med 140 cm i bredde. Ned til -7 gr komfort til 399,-

Vægten er så 2,5 kilo og 50x25 cm :giggle: men så har du PLADS
Charlie don't surf; "Som følge af jeg har fuldstændig mistet interessen for våben, sælger jeg hermed ud, så der kan blive råd til min nye hobby - nemlig juleplatter"...

priceless

Brugeravatar
Zundapp
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 709
Tilmeldt: 12. apr 2006, 14:09
Interesser: Hund, Militær-historie
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 22 times

Re: Skuffet over carinthia sovepose..

Indlæg af Zundapp » 4. sep 2014, 16:19

Jeg måler på bredeste sted.

Problemet er at butikker med gode soveposer er der langt imellem her i det mørke Nordjylland. Derfor har jeg været så naiv to gange at tro på producenterne kan styre et målebånd.

Ja altså ingen tvivl om at "egenpolstringen" også varmer, men vil alligevel stadig gerne have begge arme med ned i posen.. :giggle:

Jeg er 180cm 116kilo og kan samtidig godt lide at have god plads men en dobbelt pose er nok alligevel for meget at slæbe på.. Har dog overvejet en pose med kile..

Lige pt har jeg kun en m/98 sovepose som egentlig gør det godt. Men vil gerne sove ude også i ydersæsonerne og evt vinter. Derfor vil det være fedt med en pose hvor der også er plads til en lagen/fleece pose indeni..

Jeg overvejer at kigge på Helsport alta wide, men denne gang vil jeg gerne måle inden jeg handler..
Never mind the dog - Beware of the owner..

Rixen
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3180
Tilmeldt: 4. mar 2007, 15:13
Interesser: ....
Geografisk sted: ....
Has thanked: 80 times
Been thanked: 499 times

Re: Skuffet over carinthia sovepose..

Indlæg af Rixen » 4. sep 2014, 16:41

Kan Spejdersport i Ålborg ikke hjælpe dig?

Brugeravatar
Zundapp
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 709
Tilmeldt: 12. apr 2006, 14:09
Interesser: Hund, Militær-historie
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 22 times

Re: Skuffet over carinthia sovepose..

Indlæg af Zundapp » 4. sep 2014, 16:55

Jo måske.. Brede soveposer til en god pris hænger ikke på træerne desværre og spejdersport har vist kun "normale" soveposer eller en varmpeace viking der kan udvides med en kile til ca 700kr!

Ansporet af en anden bruger der anbefalede en wolfcamper pioneer sovepose er den kommet ind i overvejelserne. Den kan udvides med kile og den er også til at prøve hvis man kører til Taars..
Never mind the dog - Beware of the owner..

Besvar