Ny sovepose hva skal man vælge??

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Besvar
WW2 Relics
Newbie
Newbie
Indlæg: 8
Tilmeldt: 23. jan 2013, 16:35
Interesser: Udendørs
Geografisk sted: vestsjælland
Been thanked: 13 times

Ny sovepose hva skal man vælge??

Indlæg af WW2 Relics » 6. okt 2014, 22:28

Hej skal ha en ny sovepose. Har gennem længere tid haft en af hærens udleveret. Dejlig varm måske nogle gange for varm. Men fylder MEGET

Den skal kun bruges om sommeren og for og efterår.

Har lidt kig på en CARINTHIA TROPEN da den ser ud somom den ikke fylder det vilde. Men er det kun en sommer nat pose?

Eller er der andre forslag? Den skal fylde meget lidt pakket sammen.

Skal siges jeg er tæt på 2m høj.

Brugeravatar
The Yeti
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 21. jun 2005, 22:36
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Malmø
Has thanked: 60 times
Been thanked: 140 times

Re: Ny sovepose hva skal man vælge??

Indlæg af The Yeti » 6. okt 2014, 22:52

Jeg kan vel ikke andet end at sige - kig på Yeti :-)







The Yeti



Sent from my iPhone using Tapatalk

aammat
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 68
Tilmeldt: 15. nov 2012, 11:58
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nuuk
Been thanked: 9 times

Re: Ny sovepose hva skal man vælge??

Indlæg af aammat » 8. okt 2014, 22:40

Hvis du er ca 2m så er den Tropen for lille til dig, jeg er 1.83 og synes bestemt der er masser af plads til fødderne.. Jeg bruger til sommerbrug og lidt hen i efteråret, skal lige nævnes at jeg bor i Grønland, og har indtil videre været glad for den..
Besluttet dog sidste år at skulle have en anden der vejede mindre og var en smule varmere, det blev til en Cumulus Panyam 600 http://sleepingbags-cumulus.eu/uk/categ ... d=59&vid=1 og den er så lige blevet testet på min moskusjagt i Kangerlussuaq med temp under frysepunktet (sov i telt)..
Lækker sovepose, men du skal her gøre op med dig selv om der skal være dun eller fiber i din næste sovepose..

Af andre lækre poser er der RAB, http://rab.uk.com/products/equipment/sleeping-bags/ , har selv en andes 800 til når det bliver rigtigt dejligt koldt.. :biggrin:

Husk at køb en liner, inderpose, med.. :blink:

Brugeravatar
Zundapp
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 709
Tilmeldt: 12. apr 2006, 14:09
Interesser: Hund, Militær-historie
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 22 times

Re: Ny sovepose hva skal man vælge??

Indlæg af Zundapp » 9. okt 2014, 10:03

Noget andet du også skal have i tankerne er bredden på posen. Når du er næsten 2m høj er du måske også bredere over skuldrene end gennemsnittet..

Jeg leder selv efter en bred sovepose og har haft købt to forskellige på nettet. Bl.a. carinthia brenta som viste sig at være meget smallere end lovet af producenten.

Min næste pose bliver købt i en fysisk butik og bliver målt inden jeg tager den ud af butikken..
Never mind the dog - Beware of the owner..

Slam
Newbie
Newbie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 16. jan 2014, 14:31
Interesser: knive og overlevelsesgrej
Geografisk sted: københavn

Re: Ny sovepose hva skal man vælge??

Indlæg af Slam » 15. okt 2014, 10:49

Soveposer fra nordisk er virkelig gode, med en fantastisk kvalitet. Ikke helt billig, men god hvis du vil have kvalitet

Besvar