Sovepose til afrikatur - hvilken?

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Besvar
Thuskjær
Newbie
Newbie
Indlæg: 14
Tilmeldt: 14. apr 2013, 23:19
Interesser: alt der siger bang
Geografisk sted: sønderjylland
Has thanked: 1 time

Sovepose til afrikatur - hvilken?

Indlæg af Thuskjær » 8. dec 2014, 09:48

Mojne!!
Har en kæreste der skal til afrika på noget safari tur her til sommer. Og når hun er dernede skal de sove i telt nogle nætter, så hun mangler en sovepose til formålet. Der skulle kunne give frostgrader om natten.
Så hville høre om der er nogen der ved hvilken model man skal gå efter, og hvilket udstyr man ellers skal have til sådan en tur. Hun er ikk så stor så det skal vel være noget der er lille i størrelse?:)
Mvh michael :)
Senest rettet af Lycon 8. dec 2014, 23:13, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Emnelinjen er ændret til at afspejle indlægget indhold.

Brugeravatar
Centurion
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 685
Tilmeldt: 30. mar 2008, 15:55
Interesser: Jagt & fiskeri
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 147 times
Been thanked: 85 times

Re: sovepose afrika tur

Indlæg af Centurion » 8. dec 2014, 17:06

Thuskjær skrev:Mojne!!
Har en kæreste der skal til afrika på noget safari tur her til sommer. Og når hun er dernede skal de sove i telt nogle nætter, så hun mangler en sovepose til formålet. Der skulle kunne give frostgrader om natten.
Så hville høre om der er nogen der ved hvilken model man skal gå efter, og hvilket udstyr man ellers skal have til sådan en tur. Hun er ikk så stor så det skal vel være noget der er lille i størrelse?:)
Mvh michael :)
Afrika er jo et stort område, men man skal godt op i højden for at opleve frost.
Generelt skal hun huske på, at Juni er en vintermåned dernede, så regnjakke og fleecetrøje er under alle omstændigheder rare at have med til eventuelle kolde, våde dage/aftener.
Men turarrangørerne må da kende de lokale forhold?
"In case of panic: don't panic"

Thuskjær
Newbie
Newbie
Indlæg: 14
Tilmeldt: 14. apr 2013, 23:19
Interesser: alt der siger bang
Geografisk sted: sønderjylland
Has thanked: 1 time

Re: sovepose afrika tur

Indlæg af Thuskjær » 8. dec 2014, 18:16

Jeg ved kun at hun har fået at vide at der godt kan blive frost grader om natten :)
hun skal ned til et reservat der hjælper løver der er blevet forladt af deres mødre med at klare sig i det fri. Så det er 3uger hun skal være afsted, så vil jeg også gerne ha at udstyret er iorden når hun er der :)

Brugeravatar
MadsenRex
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 28. aug 2011, 11:12
Interesser: Jagt, ældre våben
Geografisk sted: Ullerup
Has thanked: 455 times
Been thanked: 376 times

Re: sovepose afrika tur

Indlæg af MadsenRex » 8. dec 2014, 18:40

Jeg har et sæt hun må låne. Med silkepose, Gore Tex overtræk og 3 poser, der er hun dækket ind for alt. Det er ganske nyt, og inderposen er ubrugt.

Men..: If she breaks it, she buy it...

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7549
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: sovepose afrika tur

Indlæg af Raptor357 » 8. dec 2014, 19:18

MadsenRex skrev:Jeg har et sæt hun må låne. Med silkepose,Gore Tex overtræk og 3 poser, der er hun dækket ind for alt. Det er ganske nyt, og inderposen er ubrugt.

Men..: If she breaks it, she buy it...
Hvad er det lige finten er ved silke ? jeg har det med silke som andre har det med uld, ganske ubehageligt.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
MadsenRex
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 28. aug 2011, 11:12
Interesser: Jagt, ældre våben
Geografisk sted: Ullerup
Has thanked: 455 times
Been thanked: 376 times

Re: sovepose afrika tur

Indlæg af MadsenRex » 8. dec 2014, 19:35

Raptor357 skrev:
MadsenRex skrev:Jeg har et sæt hun må låne. Med silkepose,Gore Tex overtræk og 3 poser, der er hun dækket ind for alt. Det er ganske nyt, og inderposen er ubrugt.

Men..: If she breaks it, she buy it...
Hvad er det lige finten er ved silke ? jeg har det med silke som andre har det med uld, ganske ubehageligt.
Man vaske den pose i stedet for hele soveposen

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7549
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: sovepose afrika tur

Indlæg af Raptor357 » 8. dec 2014, 19:41

Jeg bruger selv bommulds inderpose når det er nødvendigt, så det kender jeg godt konceptet i, men en silke pose må i min verden være ubehagelig og klæbende.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Centurion
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 685
Tilmeldt: 30. mar 2008, 15:55
Interesser: Jagt & fiskeri
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 147 times
Been thanked: 85 times

Re: sovepose afrika tur

Indlæg af Centurion » 8. dec 2014, 22:38

Raptor357 skrev:Jeg bruger selv bommulds inderpose når det er nødvendigt, så det kender jeg godt konceptet i, men en silke pose må i min verden være ubehagelig og klæbende.
Helt-helt uenig.
Hvis det er rigtig silke, er det noget af det lækreste, man kan have mod kroppen.
Du forveksler det nok med noget andet.
"In case of panic: don't panic"

Besvar