Nogen erfaringer med Wolf Wind Leatherworks?

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Besvar
Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Nogen erfaringer med Wolf Wind Leatherworks?

Indlæg af Senserazer » 5. apr 2015, 13:01

Hej NVF!

Jeg sad, som så ofte, og kiggede på grej på nettet, og faldt over Wolf Wind Letherworks. Det er en gut i Portugal, som laver skeder, bælter, slings mv. i læder, til div. populære knive.
Jeg har lidt øje på EDC bæltet, til skydebane, hvor jeg har lidt grej, som kræver et kraftigt bælte (magasinholder osv.), samt hans Equipment Sling, som jeg ville bruge som riffelrem.
Det jeg søger er egentlig bare nogle førstehåndserfaringer, hans grej bliver rost på nettet, men nogle gange er de reviews lidt biased. :razz:

Jeg smider lige et par .jpg's ind for øjenguf.

Billede
Billede

P.s. jeg er på en mac, som jeg ikke er ret hård, så billeder bliver link i stedet for uploadet, beklager.
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Nogen erfaringer med Wolf Wind Leatherworks?

Indlæg af Scout » 5. apr 2015, 17:16

Lækre sager, men lidt i den dyre ende - nu laver jeg dog det meste af mit læder selv, så jeg er ikke helt objektiv. Hans kvalitet er høj og det niveau kan jeg ikke matche.

Kiggede lige på hjemmesiden. Jeg fattede ikke lige konceptet med den 'equipment sling' (dit første billede) og især ikke hvorfor, der var et bælte spænde i konstruktionen. Samme bæltespænde, der sidder på det lækre 'equipment belt,' som du har kig på.

Selve spændet er et standard bæltespænde, som bruges af militære enheder og andre, der bærer våbengrej i den lidt tungere ende i bæltet - f.eks USskytter med mange magasiner, pistol o.l

Forsvaret benytter også spændet
http://www.bing.com/images/search?q=alu ... M=HDRSC2#a

Jeg ser ikke ummiddelbart nogen grund til spændets eller dets placering på den equipment sling, men det er nok bare mig.

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Nogen erfaringer med Wolf Wind Leatherworks?

Indlæg af Scout » 5. apr 2015, 17:47

5.11 laver fabelagtige bælter (igen helt subjektiv, da jeg -når jeg ikke bærer læderbælte- bruger mine 5.11bælter i flere afskygninger til alt).

Hvis du er glad Wolf Winds bæltespænde, så laver 5.11 et billigere bælte
http://www.511tactical.com/maverick-ass ... -belt.html

Hvis det er fordi, du skal bære meget udstyr, så kan jeg varmt anbefale denne løsning, som er meget brugt af amerikanske skytter og ditto militær;
http://www.511tactical.com/brokos-vtac-belt.html
Løsningen fordeler tungt udstyrs vægt jævnt over bæltet og er ge-ni-al. Kan varmt anbefales.

Der er også den nye 'Zero G Plate'-løsning, der ligeledes fordeler vægten jævnt og aflaster hofte og ryg, når der bæres tungt grej i bæltet.
http://www.511tactical.com/zero-g-plate.html

Jeg har brugt 5.11s lidt mere neutrale bælter i forskellige versioner gennem flere år. De sidder utroligt godt og er gode at rejse med pga plast-spændet (jeg rejser en del og nogle gange må man gå igennem med plastbælte på, hvis sikkerhedskontrollen tillader det...eller hvis man lader skjorten hænge ud over bæltet).

Jeg har købt ODgrønt bælte det der er med dobbeltlag og der med dobbelt så stift og egnet til at bære grej i bæltet. Det er også vendbart, så man kan benytte sort eller khaki bælte. Endeligt mit mest brugte, et 5.11bælte i et enkelt lag, der sidder utroligt behageligt.

Jeg gik før i tiden med custom-lavede læderbælter lavet af en fagmand, der havde styr på at lave bælter i tyk god kvalitet læder og skåret i en bue, så de sad godt, men efter at have 'opdaget' de forskellige versioner af 5.11bælter, så bruger jeg oftest dem (med undtagelser - mit MCbælte er f.eks læder).

Kan som sagt varmt anbefale 5.11bælterne - hvis altså ikke, at det er fordi du bare gerne VIL have bælte i læder?

(selv om syntetiske bælter ikke er så charmerende som læder, så holder de bare bedre)

Vendbart Double Duty TDU - fabelagtigt lidt sværere bælte.
http://www.511tactical.com/double-duty- ... -1-75.html

Smallere vendbart TDUbælte - endnu et godt bælte
http://www.511tactical.com/double-duty- ... t-1-5.html

Ej vendbart bælte i coyote, sort eller OD - mit første 5.11bælte og i dag efter mange års intensivt brug stadig ikke de store brugsspor. Et utroligt slidstærkt bælte.
http://www.511tactical.com/tdu-belt-15- ... uckle.html

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Nogen erfaringer med Wolf Wind Leatherworks?

Indlæg af Senserazer » 5. apr 2015, 18:14

Jeg kan heller ikke greje cobra-spændet på den sling, men han laver alt på bestilling, så mon ikke han kunne lokkes til at udelade det :giggle:

Jeg ville gerne have et læderbælte (har kigget på rigtig mange i cordura, bl.a. 5.11), fordi jeg gerne vil begrænse mit "taktiske-fingeraftryk", hvis det forstås. Det er også derfor jeg gerne vil have en læderrem til min riffel :thumbup:

Edit: Og jeg tror nu ikke hans grej sådan lige forgår, han giver også garanti på det, så længe det ikke udsættes for "intentional abuse". Jeg er lidt en sucker for at blande traditionelt læder med det taktiske grej, men det er jeg vidst ret ene om :rolf:
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Nogen erfaringer med Wolf Wind Leatherworks?

Indlæg af Scout » 5. apr 2015, 18:19

Senserazer skrev:
Jeg ville gerne have et læderbælte (har kigget på rigtig mange i cordura, bl.a. 5.11), fordi jeg gerne vil begrænse mit "taktiske-fingeraftryk", hvis det forstås. Det er også derfor jeg gerne vil have en læderrem til min riffel :thumbup:
Fuldt ud forståeligt - det kan blive for meget med det 'taktiske' 'grej-look.'

I det tilfælde er det så ikke de der kraftige og polstrede 5.11bælter, du skal have (det lidt mere tynde 5.11bælte, som jeg ofte bruger er mere anonymt og skriger ikke 'taktisk' til lægfolk. Faktisk overser de fleste det - også i lufthavnen :fun: - men det tager så nok heller ikke så meget grejvægt, som du søger).

De der Wolf Windbælter ser bare lækre ud og læder har jo også sin helt egen charme, som syntetiske materialer sjældent kan opnå.

Gammelt hjemmelavet simpelt læderbælte med obskurt endnu ældre tysk(?) bæltespænde i kevlarjeans - bæres uden Bowiekniven :fun: :
Vedhæftede filer
DSC_2963.jpg
DSC_2963.jpg (74.03 KiB) Vist 13246 gange

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Nogen erfaringer med Wolf Wind Leatherworks?

Indlæg af Scout » 5. apr 2015, 18:45

Senserazer skrev:
Edit: Og jeg tror nu ikke hans grej sådan lige forgår, han giver også garanti på det, så længe det ikke udsættes for "intentional abuse". Jeg er lidt en sucker for at blande traditionelt læder med det taktiske grej, men det er jeg vidst ret ene om :rolf:
Nej, jeg tror heller ikke lige, at læderkvalitet i den kaliber sådan lige forgår - se bare de totalt overdimensionerede læderstykker, der holder stroppen til 'break away' karabinhagen fast (disse såkaldte 'Grimlock' karabinhager er for øvrigt sagen - jeg har en håndfuld og de holder bare selv efter ofte og gentagen hårdt brug. De åbner under for stor belastning, som de er designet til, lige som den dag de var nye.)

Læder bliver desuden bare flottere efter brug. Det holder godt, hvis bare man plejer det og bliver bare federe at se på, efterhånden som årene går.

Bland du bare traditionelt grej med taktisk ditto i vildskab - det er DIT grej :biggrin: Hvis nogen kun vil have enten det ene eller det andet, så kan de sgi bare købe deres eget ka' de! :fun:

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Nogen erfaringer med Wolf Wind Leatherworks?

Indlæg af Senserazer » 5. apr 2015, 19:38

Hahaha ja de kan så! :giggle:

Det er faktisk ikke hans equipment belt jeg har kig på, det synes jeg simpelthen er for dyrt. Det er EDC bæltet til 75 eu-dollars jeg er brændt lidt varm på. Jeg tror det er ganske tilstrækkeligt, ser ud til at være i tykt tykt læder.
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Nogen erfaringer med Wolf Wind Leatherworks?

Indlæg af Scout » 5. apr 2015, 19:46

Jep, EDCbæltet så jeg godt. Samme bæltespænde, men knap så voldsomt et bælte...og knap så voldsom pris.

Det ser lækkert ud, gør det. Også en fordel, at man kan bestille det i enten tre eller 3.5cm bredde.

Vi forventer en udførlig rapport og ikke mindst fotos, hvis du investerer i et Wolf Windprodukt :smile:

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Nogen erfaringer med Wolf Wind Leatherworks?

Indlæg af Senserazer » 5. apr 2015, 20:15

Scout skrev:Jep, EDCbæltet så jeg godt. Samme bæltespænde, men knap så voldsomt et bælte...og knap så voldsom pris.

Det ser lækkert ud, gør det. Også en fordel, at man kan bestille det i enten tre eller 3.5cm bredde.

Vi forventer en udførlig rapport og ikke mindst fotos, hvis du investerer i et Wolf Windprodukt :smile:
Der er godt nok meget jeg skal lave reviews på efterhånden :giggle: Får også en HPS/G-Code G3 magasinholder med cobra-belt-paddles, den er jeg meget spændt på!!

Edit: Men jeg venter med bestillingen til riflen er i hus, så jeg kan måle hvilke længde jeg skal have remmen :razz:
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Nogen erfaringer med Wolf Wind Leatherworks?

Indlæg af Scout » 5. apr 2015, 21:12

Senserazer skrev:
Der er godt nok meget jeg skal lave reviews på efterhånden :giggle: Får også en HPS/G-Code G3 magasinholder med cobra-belt-paddles, den er jeg meget spændt på!!
:smile: Ja, det gav du jo også mig besked på (flere reviews), alligevel har du ikke læst mine indlæg om 'støvleprojektet' :giggle:
Senserazer skrev:
Edit: Men jeg venter med bestillingen til riflen er i hus, så jeg kan måle hvilke længde jeg skal have remmen :razz:
:biggrin: En meter og tyve :biggrin:
Vedhæftede filer
HK.jpg
HK.jpg (56.51 KiB) Vist 13184 gange

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Nogen erfaringer med Wolf Wind Leatherworks?

Indlæg af Senserazer » 5. apr 2015, 22:06

Scout skrev:
Senserazer skrev:
Der er godt nok meget jeg skal lave reviews på efterhånden :giggle: Får også en HPS/G-Code G3 magasinholder med cobra-belt-paddles, den er jeg meget spændt på!!
:smile: Ja, det gav du jo også mig besked på (flere reviews), alligevel har du ikke læst mine indlæg om 'støvleprojektet' :giggle:
Senserazer skrev:
Edit: Men jeg venter med bestillingen til riflen er i hus, så jeg kan måle hvilke længde jeg skal have remmen :razz:
:biggrin: En meter og tyve :biggrin:
mener du 120cm er længden? Den bliver jo nok ikke justerbar.


Er der kommet nyt i SCOUT-GREJ?! :shock:
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Nogen erfaringer med Wolf Wind Leatherworks?

Indlæg af Scout » 5. apr 2015, 22:21

Nu ved jeg jo ikke, hvilken længde du foretrækker/hvordan du bruger remmen/hvor stor du er, men remmen på billedet er cirka en meter og tyve.

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Nogen erfaringer med Wolf Wind Leatherworks?

Indlæg af Scout » 5. apr 2015, 22:23

Senserazer skrev:

Er der kommet nyt i SCOUT-GREJ?! :shock:
Jep :blink: :giggle:

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Nogen erfaringer med Wolf Wind Leatherworks?

Indlæg af Senserazer » 5. apr 2015, 23:22

Scout skrev:Nu ved jeg jo ikke, hvilken længde du foretrækker/hvordan du bruger remmen/hvor stor du er, men remmen på billedet er cirka en meter og tyve.
Remmen skal ikke bruges som støtte, det er noget rod med pump-action. Den skal bruges til at bære riflen over tværs på ryggen, eller over den ene skulder.
Det fede ved den her er at den har læderforstærkningen i begge ender, så jeg kan bære riflen med munding enten op eller ned, alt efter situationen.
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Nogen erfaringer med Wolf Wind Leatherworks?

Indlæg af Scout » 5. apr 2015, 23:35

Nåeh, det er en rem til din kommende AR pumper. Så bare glem mit indlæg om remmen...

Jeg læste bare det med 'G3' og tænkte, at du mente grej til en civil udgave af sådan en tysk fætter der. Troede du var på det helt store indkøbsflip :smile:

Jeg ved ikke, lige hvad det der G-punkt....jeg mener HPS/G-Code G3 er for noget, men det er sikkert noget lækkert grej? :biggrin: :fun:

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Nogen erfaringer med Wolf Wind Leatherworks?

Indlæg af Senserazer » 6. apr 2015, 00:09

Uuuha jeg har skam ikke råd til flere skydere lige foreløbig :giggle:

Det er en som denne her, men i sort, og uden pistol-delen. Der er mulighed for at købe en mere, som kan skrues på. Det er en meget low-profile magcarrier, lavet af G-code med input fra Travis Haley :numberone:
Vedhæftede filer
5013pak_4x4.jpg
5013pak_4x4.jpg (50.52 KiB) Vist 13134 gange
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Nogen erfaringer med Wolf Wind Leatherworks?

Indlæg af Scout » 6. apr 2015, 09:59

Nuuuuuuuiiiiiiiiiiii..........! :shock:

Og så i 'Kryptek.'

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Nogen erfaringer med Wolf Wind Leatherworks?

Indlæg af Senserazer » 6. apr 2015, 11:17

Scout skrev:Nuuuuuuuiiiiiiiiiiii..........! :shock:

Og så i 'Kryptek.'
ja den fåes også i kryptek, men jeg købte den godt nok i "black fuzz". Det var for sjovt til at sige nej til :rolf:
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Besvar