Overnatning i shelter, 8 grader C, gode råd ønskes til sovepose og liggeunderlag

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
JyskJæger
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 96
Tilmeldt: 18. apr 2017, 11:53
Interesser: Fuglejagt
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 10 times
Been thanked: 12 times

Re: Overnatning i shelter, 8 grader C, gode råd ønskes til sovepose og liggeunderlag

Indlæg af JyskJæger » 13. sep 2017, 18:13

Werecat skrev:
JyskJæger skrev:- du skal ALDRIG ligge på luftmadrasser o.l.. Selvom de oftest er blødere end skum, bliver de iskolde og føles som at sove på en bunke frosne ærter
Aldrig er et stort ord man skal passe på med. Der findes ganske udemærkede luftmadresser der isolerer absolut udemærket.
F.eks thermarests neoair. Med R-værdier omkring 4 dur de (for mig) så længe der ikke er frost i jorden. De rasler dog en smule, hvilket nogle finder irriterende. Smider man et alm skumunderlag under når man sover på is og sne holder man varmen fint.

Det er dog en betragtelig anden priskategori end den du forespørger.

JJs øvrige betragtninger er jeg dog fuldstændig enig med, dog kun tøjet i bunden af posen hvis der er plads til det. Man kan hvis man mangler plads til f.eks bukser og jakke lægge dem oven på soveposen så de fungerer lige som poncholineren og samtidig ikke er så kolde at tage på.
Du har ret. Man må ALDRIG sige 'aldrig'
Jeg kender ikke den type du nævner, men det er nok bare mig, der er et reaktionært gammelt røvhul, der automatisk tænker på Jysks de værste til 199 (se billede)
Vedhæftede filer
C11ACD1D-0A36-45C2-852B-3A994F7A55B5-1316-0000013E413C37DA.jpeg

Thors24
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 478
Tilmeldt: 17. maj 2013, 13:48
Interesser: jagt og natur
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 608 times
Been thanked: 165 times

Re: Overnatning i shelter, 8 grader C, gode råd ønskes til sovepose og liggeunderlag

Indlæg af Thors24 » 13. sep 2017, 18:32

Der findes mange luftmadrasser med fyld som er komfortabele og isolerer godt. Bla.

https://www.google.dk/search?q=exped+do ... e&ie=UTF-8

Efter min mening alle pengene værd, men noget over dit budget.

Brugeravatar
Ingsorsi
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 883
Tilmeldt: 17. nov 2015, 20:49
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde / København
Has thanked: 215 times
Been thanked: 153 times

Re: Overnatning i shelter, 8 grader C, gode råd ønskes til sovepose og liggeunderlag

Indlæg af Ingsorsi » 16. sep 2017, 11:19

Mange tak til alle som har bidraget med råd. Det blev thansen pose og underlag. Så må vi se hvor godt det går. Jeg vender med erfaringer gjort hvis der er interesse.

Besvar