Forslag til lille "medicbag"/pouch søges

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Besvar
Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Forslag til lille "medicbag"/pouch søges

Indlæg af Sierra13 » 24. mar 2018, 14:08

Hej NVF

I plejer at være fulde af gode idéer så tænkte i måske havde en mere..

Jeg skal have lavet mig en lille "medicbag" der skal indholde de mest basale ting, altså smertestillende, plaster, sportstape, piller, medicin, og lidt "luksus" ting såsom strepsils, samarin, forskellige gel. og evt mit lille guld folie tæppe (meget kompakt) og måske mit LifeStraw alt efter temperament

Jeg tænkte på at købe en stor "firkantet" toilettaske og bruge den.

Men har i evt andre gode forslag inden jeg gør det?


Den skal primært bruges i min rygsæk og/eller sportstaske, og den skal med på alt lige fra jagt, træning, motocross, evt en mindre vandretur.
Så ikke alt for fandens stor, men alligevel stor nok til at have de basale ting, kombineret med lidt mere "luksus"

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Forslag til lille "medicbag"/pouch søges

Indlæg af Bofhenator » 24. mar 2018, 14:31

Morten273 skrev:
24. mar 2018, 14:08
Hej NVF

I plejer at være fulde af gode idéer så tænkte i måske havde en mere..

Jeg skal have lavet mig en lille "medicbag" der skal indholde de mest basale ting, altså smertestillende, plaster, sportstape, piller, medicin, og lidt "luksus" ting såsom strepsils, samarin, forskellige gel. og evt mit lille guld folie tæppe (meget kompakt) og måske mit LifeStraw alt efter temperament

Jeg tænkte på at købe en stor "firkantet" toilettaske og bruge den.

Men har i evt andre gode forslag inden jeg gør det?


Den skal primært bruges i min rygsæk og/eller sportstaske, og den skal med på alt lige fra jagt, træning, motocross, evt en mindre vandretur.
Så ikke alt for fandens stor, men alligevel stor nok til at have de basale ting, kombineret med lidt mere "luksus"
Jeg ville bladre maxpeditions katalog igennem og se om ikke den helt perfekte lille sag dukkede op :-)

https://www.maxpedition.com/

Der er flere forskellige danske forhandlere.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Re: Forslag til lille "medicbag"/pouch søges

Indlæg af Sierra13 » 24. mar 2018, 14:46

Bof - Det var strengt!

Nu kan jeg jo se mit behov er større end forventet :D

En First Respond Pouch, og en Everyday Organizer ville passe helt perfekt ind i mit liv :giggle:

Så ender det også med jeg får plads til en kniv, så må jeg bare finde en lovlig en. Er det ikke Lansky der laver en "world legal"?

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Forslag til lille "medicbag"/pouch søges

Indlæg af C-X » 24. mar 2018, 14:50

Der findes ingen "lovlige knive" længere, da alt er bundet op på "anerkendelsesværdige" formål og dertil typer. Brug sund fornuft og håb at politiet gør det samme. En lille SAK eller et lille MT, vil dog nok være at foretrække.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Forslag til lille "medicbag"/pouch søges

Indlæg af Bofhenator » 24. mar 2018, 14:54

Morten273 skrev:
24. mar 2018, 14:46
Bof - Det var strengt!

Nu kan jeg jo se mit behov er større end forventet :D

En First Respond Pouch, og en Everyday Organizer ville passe helt perfekt ind i mit liv :giggle:

Så ender det også med jeg får plads til en kniv, så må jeg bare finde en lovlig en. Er det ikke Lansky der laver en "world legal"?
Hehe... I know :-p

Jeg har en en lille håndfuld låsbare foldeknive jeg bruger til den slags, men C-X har ret, det hele koger ned til "anderkendelsesværdigt formål".

(Den der dør med mindst grej har tabt!)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Re: Forslag til lille "medicbag"/pouch søges

Indlæg af Sierra13 » 24. mar 2018, 14:59

Hmm
Må genoverveje om jeg gider have en kniv med rundt.

Jeg synes bare det er så nice at have, man kan nemt komme i en situation hvor det er praktisk, ifht aflivning af påkørt vildt, eller man har noget snor /tape whatever man lige skal have tilpasset.
Men det gør det nok ikke anerkendelsesværdigt altid at have den liggende i tasken :wall:

Så må jeg starte ud med en bette taske til alle mine "småting"

Men det var godt du gav mig det rigtige ord at søge efter, så må jeg lige se hvad de forskellige mærker laver, om der er noget der er mere tiltalende end andre :biggrin:



Og ja, grej, grej og massere grej! :biggrin:

Brugeravatar
Kode1303
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. maj 2010, 19:09
Interesser: Ammunition og skydning.
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 86 times
Been thanked: 150 times

Re: Forslag til lille "medicbag"/pouch søges

Indlæg af Kode1303 » 24. mar 2018, 15:15

Kan man lide at lave ting selv, er instructables.com en god side. Søg fx på “survival kit”:
http://www.instructables.com/howto/Survival+kit
Make mine a carbine.

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 443 times
Been thanked: 486 times

Re: Forslag til lille "medicbag"/pouch søges

Indlæg af Krung » 24. mar 2018, 15:28

Jeg købte en buttpack (Det hedder de) fra Black Hawk via en tacticool gruppe på facebook. Den er måske lige i overkanten til dine behov, men man ved jo ikke hvor meget du regner med at slå dig (ikke rated til vinkesliber). Jeg gav vist 200 kr for den.

De plejer vist at have en polstret side, som giver lidt mere stivhed. Jeg er virkeligt glad for min. Jeg har aldrig båret den på min butt, men den ender sgu nok der alligevel på min jagt-bælte/harness ting.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Peran
Newbie
Newbie
Indlæg: 13
Tilmeldt: 14. feb 2016, 15:30
Interesser: pistolskydning, knive, EDC
Geografisk sted: Østjylland

Re: Forslag til lille "medicbag"/pouch søges

Indlæg af Peran » 25. mar 2018, 11:07

Hej,

Prøv Alibaba/AliExpress og søg på "tactical pouch". Herfra må du så nok bruge noget tid på at snævre feltet ind blandt de meget "sigende" produktnavne :inspect: Til gengæld: hvis du "går ind på" et af de fundne produkter, så foreslår Ali en håndfuld alternativer, som hen ad vejen måske vil bringe dig nærmere på præcis det du er på udkig efter.

Jeg har selv købt en: "1000D Molle Tactical First Aid Kits Utility Medical Accessory Bag Outdoor Hunting Hiking Survival Modular Medic Bag Pouch. Og 2 "1000D Nylon Tactical MOLLE EDC Accessory Pouch Bag Outdoor Sports Hiking Utility Gear Bag Hunting Waist Pack". :fun:

Jeg har ikke haft dem så længe, så mit indtryk af kvaliteten er begrænset. Umiddelbart virker kvaliteten ok, der kan måske være lidt med præcisionen. Men man kan nok få 10-12 stk. "1000D Nylon Tactical MOLLE EDC Accessory Pouch Bag Outdoor Sports Hiking Utility Gear Bag Hunting Waist Pack" for det som en tilsvarende pocket organizer fra Maxpedition koster.

Leveringstiden er ca. det samme som for en SKV2 på en 9mm.

Mvh.
Per

Besvar