Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Greyberd63 » 27. mar 2020, 18:15

Timber skrev:
27. mar 2020, 17:56
En anden ting jeg har spekuleret på, og nu bliver jeg nok rettet og belært, men sådan er det jo, det er hvor farlig den virus egentlig er?

Og ja, jeg er godt klar over årsagen til alle disse hastelove, nemlig brandslukning, men det er da sjovt at regne lidt på det alligevel..

Ifølge friske tal fra Danmarks statistik, er vi 5,8 millioner mennesker i Danmark.

Af disse er indtil videre 2046 registreret med smitte(ja, der er et mørketal, men det er jo i sagens natur svært at indregne), 430 af dem er pt. indlagt, og 52 er desværre døde af det.

Medianalderen var 80 år... Der er kun døde over 50+, og størstedelen over 70...

Man forventer det topper med omkring 830 respiratorkrævende, men på det tidspunkt vil der være næsten 1300 respiratorer til rådighed...


Så altså, hvorfor al den panik og rettighedsberøvning? Det er lige før oddsne på at dø af det, er mindre end at vinde i Lotto(sådan groft sagt)...Desuden ser det ud til det kører fint uden yderligere indgreb, så jeg forstår det ikke..
Selvom man har stoppet alle ikke akute operationer, er der altså andre end C-virus ramte, der har brugt for respirator, der skal være en vis margin.

Mvh
Grey

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Bofhenator » 27. mar 2020, 18:36

Timber skrev:
27. mar 2020, 17:56
...
Man forventer det topper med omkring 830 respiratorkrævende, men på det tidspunkt vil der være næsten 1300 respiratorer til rådighed...
...
Men den forventning hænger sammen med den indsats der er gjort. Forventningen til samtidigt antal smittede/respiratorkrævende uden en indsats er mange gange højere.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Timber » 27. mar 2020, 18:54

Greyberd63 skrev:
27. mar 2020, 18:15
Timber skrev:
27. mar 2020, 17:56
En anden ting jeg har spekuleret på, og nu bliver jeg nok rettet og belært, men sådan er det jo, det er hvor farlig den virus egentlig er?

Og ja, jeg er godt klar over årsagen til alle disse hastelove, nemlig brandslukning, men det er da sjovt at regne lidt på det alligevel..

Ifølge friske tal fra Danmarks statistik, er vi 5,8 millioner mennesker i Danmark.

Af disse er indtil videre 2046 registreret med smitte(ja, der er et mørketal, men det er jo i sagens natur svært at indregne), 430 af dem er pt. indlagt, og 52 er desværre døde af det.

Medianalderen var 80 år... Der er kun døde over 50+, og størstedelen over 70...

Man forventer det topper med omkring 830 respiratorkrævende, men på det tidspunkt vil der være næsten 1300 respiratorer til rådighed...


Så altså, hvorfor al den panik og rettighedsberøvning? Det er lige før oddsne på at dø af det, er mindre end at vinde i Lotto(sådan groft sagt)...Desuden ser det ud til det kører fint uden yderligere indgreb, så jeg forstår det ikke..
Selvom man har stoppet alle ikke akute operationer, er der altså andre end C-virus ramte, der har brugt for respirator, der skal være en vis margin.

Mvh
Grey
Jeg har forstået det som "frie" respiratorer.. Altså udover dem man normalt bruger.. Men det er så forkert?
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Timber » 27. mar 2020, 18:56

Bofhenator skrev:
27. mar 2020, 18:36
Timber skrev:
27. mar 2020, 17:56
...
Man forventer det topper med omkring 830 respiratorkrævende, men på det tidspunkt vil der være næsten 1300 respiratorer til rådighed...
...
Men den forventning hænger sammen med den indsats der er gjort. Forventningen til samtidigt antal smittede/respiratorkrævende uden en indsats er mange gange højere.
Jeg er godt klar over det er en frisk udregning der mangler lidt faktorer.. Men synes stadig der lang vej op til nødvendigheden af de sidste indgreb regeringen prøver at få igennem i deres nye hastelov...
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 97 times
Been thanked: 119 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af DB89 » 27. mar 2020, 18:58

Mon ikke at antallet er inklusiv dem man "låner" fra privathospitaler, har fået tilbudt stillet til rådighed fra dyrehospitaler osv.?

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 27. mar 2020, 19:00

Refraktorius skrev:
27. mar 2020, 14:48
Rimeligt dystert billede der tegnes her:
https://www.dr.dk/nyheder/udland/steffe ... rofe-i-USA
Selv om jeg normalt har en god fantasi, så har jeg virkelig svært ved at se hvordan de kommer igennem det her.
Der er nok en stor sandsynlighed for at de kommer til at slå alle rekorder.
10-22

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 27. mar 2020, 19:05

https://www.ssi.dk/aktuelt/nyheder/2020 ... 9-27032020
For at få udbredt metoden så hurtigt som muligt, har SSI valgt at offentligøre den online (link kommer senere) og pr. email til de europæiske laboratoriekolleger, så andre laboratorier i ind- og udland frit kan anvende den.
Det her er god stil :thumbup: :thumbup:
Fedt når nogle tænker ud af boksen
10-22

Bjarne41
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18. nov 2019, 13:06
Interesser: jagt - historie
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 63 times
Been thanked: 82 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Bjarne41 » 27. mar 2020, 19:15

ReneKJ skrev:
27. mar 2020, 16:06
Senserazer skrev:
27. mar 2020, 15:39

Fik det her fra: https://www.google.com/amp/s/www.tv2ost ... amp/150506

Nej ikke som sådan. Hvis folk overholder hygiejnerådene og holder afstand, så spreder de ikke smitte mellem dig. Ihvertfald ikke i noget stort omfang.
Hvis det er så simpelt, hvorfor bliver folk så stadigvæk smittede? Vi bliver allerede tæsket med hygiejne-påbud.
Kan det have noget at gøre med, at der på mange private arbejdspladser arbejdes lidt for tæt ? For mange i kantinen på samme tid ?
Det med faste pausetider er nok vigtigt for mange mennesker - jo mere vi er sammen, jo mere deler vi virussen :fun:

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Senserazer » 27. mar 2020, 20:57

Nu har jeg lige set en artikel hvor de skriver 21 millioner pr. Corona-liv. Der er jo langt fra en milliard. Gad vide hvordan de to tal er så markant forskellige. Artiklen var desværre bag betalingsmur.
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Herluf
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 581
Tilmeldt: 12. apr 2006, 22:52
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 168 times
Been thanked: 138 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Herluf » 27. mar 2020, 22:41

PSindrup skrev:
27. mar 2020, 11:49
Kort opsummeret kan det kaldes verdenshistoriens største sundhedspolitiske eksperiment.

Det vil være masser af "testdate" tilgængelig, når vi om et år eller to kikker tilbage på hvordan de enkelte lande håndterede krisen.

Peter
Man kan også se det som verdenshistoriens dyreste øvelse i at stoppe en pandemi.
Mange eksperter mener at det er ikke et spørgsmål om "om" men om "hvornår" der opstå en rigtig grim en. Meget smitsom fugleinfluenza for eksempel, som har en dødelighed på over 50%.
Så kan vi måske sige at vi har været heldige at have haft sådan en "mild" en at øve os på og bliver klogere på hvad der virker bedst.
Edit: "global pandemi" er vist nok en pleonasme
Senest rettet af Herluf 28. mar 2020, 12:33, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fast Fumble » 28. mar 2020, 00:04

Senserazer skrev:
27. mar 2020, 15:39
Hvis folk overholder hygiejnerådene og holder afstand, så spreder de ikke smitte mellem dig. Ihvertfald ikke i noget stort omfang.
Først synes du vores indsats er for dyr, og nu vil du teste hele befolkningen på en måned? Hvad tænker du det koster?
Og så spreder befolkningen ikke smitte i større omfang, hvis de overholder hygiejne reglerne? Det tvivler jeg stærkt på holder vand. De smitter mindre, ja, men hvor meget mindre - det er der ikke nogen der ved endnu. Med en R0 på 2,5 er det noget hidsigt lort, vi har med at gøre, og selv om hygiejnerådene måske får R0 ned på 2,0, vil den stadig spredes hurtigt i hele samfundet, bare ved indkøb, betjening af håndtag/maskineri, udveksling af ting/værktøj/varer osv.

R0 skal ned på under 1,5 for at spredningen rent faktisk falder, og det tror jeg ikke kan lade sig gøre med et åbent samfund.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fast Fumble » 28. mar 2020, 00:12

Senserazer skrev:
27. mar 2020, 20:57
Nu har jeg lige set en artikel hvor de skriver 21 millioner pr. Corona-liv. Der er jo langt fra en milliard. Gad vide hvordan de to tal er så markant forskellige.
Jeg tror det er fordi de beregninger er rent gætteri. Dermed bliver de hurtigt til politiske værktøjer i stedet for oplysning, og helt upålidelige.

Men jeg har dog bemærket en lille pudsighed i alt dette kaos: Nicolaj Wammen siger gang på gang at Danmark har en utrolig solid økonomi. Den har den nuværende regering overtaget fra den tidligere - borgerlige - regering. Så historien gentager sig: En borgerlig regering bygger en solid og sund økonomi op, og en Socialdemokratisk bruger alle pengene umiddelbart bagefter.
(Okay, det er dybt unfair opstillet, for havde regeringen stadig været borgerlig, så havde de agere på præcis samme måde. Men det er alligevel sjovt :-) )
Jeg noterer mig også, at udover de skingre Nye Borgerlige, så lader der til at være bred enighed om tiltagene. Man kunne godt have frygtet de sædvanlige uskønne politiske drillerier og mistillids-ytringer, men der har vist ikke været mere end Venstres opfordring til at diskutere opluknings-strategi (som jo er i småtingsafdelingen).

Stor ros til partierne, for at stå sammen, og ikke skabe frustration eller splittelse, i en krisetid! :10:
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Bofhenator » 28. mar 2020, 00:36

Faldt over dette interaktive kort hos Johns Hopkins:
https://coronavirus.jhu.edu/map.html
hopkins.png
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3734
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 644 times
Been thanked: 658 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af BentxBetjent » 28. mar 2020, 06:25

Bofhenator skrev:
28. mar 2020, 00:36
Faldt over dette interaktive kort hos Johns Hopkins:
https://coronavirus.jhu.edu/map.html

Ikke samme www, men det samme kort som werecat henviste til på side 1.
https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Bofhenator » 28. mar 2020, 06:41

BentxBetjent skrev:
28. mar 2020, 06:25
Bofhenator skrev:
28. mar 2020, 00:36
Faldt over dette interaktive kort hos Johns Hopkins:
https://coronavirus.jhu.edu/map.html

Ikke samme www, men det samme kort som werecat henviste til på side 1.
https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6
Ja, fuldstændig... Og jeg kan ikke engang undskylde mig med jeg var fuld...
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Herluf
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 581
Tilmeldt: 12. apr 2006, 22:52
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 168 times
Been thanked: 138 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Herluf » 28. mar 2020, 07:30

Fast Fumble skrev:
28. mar 2020, 00:04

R0 skal ned på under 1,5 for at spredningen rent faktisk falder, og det tror jeg ikke kan lade sig gøre med et åbent samfund.
Nu er der store kulturelle forskelle mellem os og Koreanere, men de har ikke lukket deres samfund i samme grad som os, og de har om nogen, fået ret meget styr på det her lort. Så, det kan lade sig gøre uden at lukke samfundet totalt ned, og mon ikke omkostninger ved test offsettes af de besparelser man opnår ved ikke at lukke samfundet.

Edit: rettet autocorrect fejl
Senest rettet af Herluf 28. mar 2020, 12:38, rettet i alt 1 gang.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 28. mar 2020, 07:34

Angående de her beregninger:
Hvis man kigger på år 2000 problemet og kun fordeler udgifterne til at forhindre det ud på de systemer der rent faktisk endte med at gå ned, så får man nok også nogle dramatiske tal.
Man har også fuldstændigt misforstået hele pointen, udgifterne skal ses i forhold til hvad der ellers kunne være sket.

Derfor er de tal der bliver smidt rundt nu heller ikke så meget værd så længe vi ikke kan få at vide hvad de egenligt dækker over.
Det er f.eks. meningsløst at fordele udgifterne ud på det nuværende antal smittede og døde, da udgifterne i høj grad er gået til at reducere dette antal.

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Scrapper » 28. mar 2020, 09:34

Bofhenator skrev:
28. mar 2020, 00:36
Faldt over dette interaktive kort hos Johns Hopkins:
https://coronavirus.jhu.edu/map.html

hopkins.png
Netop på det kort over verdenen, er det interessant at zoome ind på USA. Der ser man, at USA har rigtig meget skidt at se frem til.
John Hopkins instituttet ligger jo i USA, så derfor ses kortet langt mere detaljeret der. Men man får da klart associationer til filmen Outbreak fra midt 90'erne af at se på det kort.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 28. mar 2020, 09:42

Scrapper skrev:
28. mar 2020, 09:34
Bofhenator skrev:
28. mar 2020, 00:36
Faldt over dette interaktive kort hos Johns Hopkins:
https://coronavirus.jhu.edu/map.html

hopkins.png
Netop på det kort over verdenen, er det interessant at zoome ind på USA. Der ser man, at USA har rigtig meget skidt at se frem til.
John Hopkins instituttet ligger jo i USA, så derfor ses kortet langt mere detaljeret der. Men man får da klart associationer til filmen Outbreak fra midt 90'erne af at se på det kort.
En vildt overdreven film (som jeg husker det) men som desværre kommer tættere og tættere på den virkelighed vi står overfor ... :cry:

Peter

Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 28. mar 2020, 10:31

Scrapper skrev:
28. mar 2020, 09:34
Bofhenator skrev:
28. mar 2020, 00:36
Faldt over dette interaktive kort hos Johns Hopkins:
https://coronavirus.jhu.edu/map.html

hopkins.png
Netop på det kort over verdenen, er det interessant at zoome ind på USA. Der ser man, at USA har rigtig meget skidt at se frem til.
John Hopkins instituttet ligger jo i USA, så derfor ses kortet langt mere detaljeret der. Men man får da klart associationer til filmen Outbreak fra midt 90'erne af at se på det kort.
I betragtning af, at det er en virus, der er startet i Kina, og som kun har været kendt siden november 2019, så er det jo "imponerende", så hurtigt den har spredt sig. Ifølge kortet er de fleste lande og territorier ramt, bortset fra enkelte områder i Stillehavet, Fransk Polynesien, Amerikansk Samoa m.m, og det sydlige Indiske ocean.

Yemen og enkelte afrikanske lande er også gået fri ifølge kortet, men det skyldes nok bare, at der ikke er testet.

Edit:
Enkelte britiske områder i Atlanterhavet lader os til at være gået fri eks. Falklandsøerne, Saint Helena, m.fl.
“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

Bjarne41
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18. nov 2019, 13:06
Interesser: jagt - historie
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 63 times
Been thanked: 82 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Bjarne41 » 28. mar 2020, 11:04

Nu kan smitten hurtig brede sig med 850 - 930 km/t - vi elsker jo at flyve rundt
Så tager det ikke længe inden alle verdensdele bliver smittet

Bare smitten forsvandt med samme hastighed igen :smile:

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 28. mar 2020, 11:45

Bjarne41 skrev:
28. mar 2020, 11:04
Nu kan smitten hurtig brede sig med 850 - 930 km/t - vi elsker jo at flyve rundt
Så tager det ikke længe inden alle verdensdele bliver smittet

Bare smitten forsvandt med samme hastighed igen :smile:

Jeps.

I de vamle gamle dage var hest/skib den hurtigste smittespreder.
Og blev folk syge af noget eksotisk på et sejlskib, så var der en rimelig sandsynlighed for, at de var kommet sig, kreperet eller i det mindste så syge at ingen var i tvivl før de nåede frem.

Men lige som teknologien har gjort spredningen hurtigere, så har den også gjort overlevelseschancerne og muligheden for at bekæmpe sygdommene større.


Corona er langt fra den første, og det bliver heller ikke den sidste pandemi.
Lad os håbe, at vi lærer noget af den.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 97 times
Been thanked: 119 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af DB89 » 28. mar 2020, 11:55

Og når lokale Østrigske myndigheder samtidigt har haft sat profit over folkesundhed, i et skiområde hvor folk fra mange lande kommer, så hjælper det heller ikke ligefrem.
https://www.dr.dk/nyheder/udland/smser- ... -advarsler

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 28. mar 2020, 12:06

Og herhjemme har et eller andet træf i Herning, hvor folk sammenlignede deres kødscootere, åbenbart også medført en pæn stak infektioner.


Men ja, de danske tilfælde ser ud til i høj grad at være taget med hjem som souvenirs fra ferien.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 205 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Grendel » 28. mar 2020, 13:02

Refraktorius skrev:
28. mar 2020, 12:06
Og herhjemme har et eller andet træf i Herning, hvor folk sammenlignede deres kødscootere, åbenbart også medført en pæn stak infektioner.
Er der noget statistik på den? :smile: link?
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

Besvar