Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 641
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 63 times
Been thanked: 81 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Cpt » 8. apr 2020, 08:52

PSindrup skrev:
8. apr 2020, 06:34
Cpt skrev:
7. apr 2020, 23:45
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-04- ... me-hos-jer

Ja det er jo ingen tvivl om hvem man har valgt at smide under bussen først. Så må vi håbe at vores unger ikke viser sig at være fremragende til at sprede smitten uden selv at vise symptomer, for mit bedste bud er at rigtig meget af vores mest kritiske sundhedspersonale bor i... småbørnsfamilier...

De konkrete anbefalinger der er sendt ud til skolerne er jo også komplet umulige at følge i praksis, så jeg er noget spændt på hvordan den skole genåbning kommer til at forløbe.. hvis man er i en husstand med en person i risikogruppen OG samtidig et barn under 12 år ville jeg nok personligt vælge ikke at spille med i det her statslotteri.. på trods af at det er det der bliver anbefalet af myndighederne..
Smide under bussen? :???:

Har du selv et bedre forslag til en strategi for en gradvis åbning af samfundet?

Peter
Ja, start med nogen der faktisk har tænkt sig at følge social distance og hygiejne reglerne - samt bidrager til den private sektor.. (medmindre agendaen er at få smittet en masse - hvilket den jo nok må antages at være, men så burde man i det mindste have nosser til at erkende at det er dét der er planen)

Derudover er jeg fuldstændigt uforstående overfor at man fra officiel hånd anbefaler at sende unger hvis søskende er kronisk syge ud og blive en del af første bølge.. men det bringer os jo så tilbage til punkt 1, man forsøger at sælge den her plan som en udstrakt hånd til nogen trætte forældre og ikke som 'vi skal have banket bølgen højere op åbningen'.

Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 8. apr 2020, 09:15

ReneKJ skrev:
8. apr 2020, 08:38
Leon skrev:
8. apr 2020, 08:23

Jeg er i øvrigt ikke bekymret for de yngste pode, jeg er bekymret for det han kan slæbe med hjem til et andet familiemedlem i risikogruppen. Derfor vores beslutning her i huset.
Og det har jeg også fuld respekt for, i har en helt konkret grund til at være ekstra forsigtige.

Men sådan generelt, hvornår forestiller folk sig egenligt at skolerne skulle åbne igen?
Når alle er vaccinerede? Den information jeg kan finde siger det kan ligge et år ud i fremtiden.
Vil de holde junior hjemme i den tid, vel og mærke uden fjernundervisningen som stopper med skoleåbningen?
:smile:

Jeg forsøger i nummerorden:

1) Efter mindre erhversdrivende - det vil samfundsøkonomisk giver mere mening at få noget økonomi i spil. Professor i eksperimentel virologi på Københavns Universitet, Allan Randrup Thomsen, og hans modpart i Aarhus har givet udtryk for noget ganske tilsvarende og undret sig over, at regeringen har valgt at åbne skolerne for de mindste børn.

2) Hvorvidt folk vil holde deres yngste hjemme i længere tid, afhænger vel ganske af udviklingen. Ganske ligesom regeringen nu har skiftet strategi 3-4 gange indenfor ganske kort tid, må det vel være ganske oplagt, at forældre også kan tage bestik af situationen og træffe afgørelserne for deres egen familie, efterhånden som det udvikler sig.
“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 401 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af LJ » 8. apr 2020, 09:34

Der er fordele og ulemper ved de fleste scenarier men jeg er absolut tilhænger af at åbne de mindre erhvervsdrivende i den private sektor og i næste fase de større virksomheder i samme. Det er trods alt den private sektor der genererer indtægterne.
Udover hensynet til forældrene (som i øvrigt kan være ansatte i den private sektor) så finder jeg det mindre væsentligt om Ulla i 0. Klasse misser x antal måneder.
Det får, i sammenligning, ikke nogen indflydelse på den skrantende økonomi der skal rettes op, hverken nu eller senere.
Det gælder for så vidt alle klasser.
Hensynet til søskende/familiemedlemmer med kroniske lidelser er et absolut validt argument for at holde børn, hjemme, da de, som nævnt, tilhører en gruppe med ufattelig ringe (hånd)hygiejne.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9702
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1726 times
Been thanked: 2152 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Bofhenator » 8. apr 2020, 09:48

LJ skrev:
8. apr 2020, 09:34
...
Hensynet til søskende/familiemedlemmer med kroniske lidelser er et absolut validt argument for at holde børn, hjemme, da de, som nævnt, tilhører en gruppe med ufattelig ringe (hånd)hygiejne.
Der er åbenbart lidt blandede meldinger om det:
https://nyheder.tv2.dk/politik/2020-04- ... uppe-moede

Jeg har en knægt der går i 5. kl. og skal i skole og en kone med nedsat lungefunktion som følge af en kronisk lidelse og på immun-hæmmende medicin. Hun mener dog knægten skal i skole og at vi jo nok skal smittes alle sammen på et tidspunkt under alle omstændigheder, så, så længe der er plads i sundhedsvæsenet og så synes hun man skal holde op med det pyller.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Spøgelset
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 53
Tilmeldt: 24. mar 2020, 19:55
Interesser: Våbenplatforme, samfund
Geografisk sted: Bunden af Öresund
Has thanked: 9 times
Been thanked: 38 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Spøgelset » 8. apr 2020, 09:50

Bofhenator skrev:
8. apr 2020, 09:48
LJ skrev:
8. apr 2020, 09:34
...
Hensynet til søskende/familiemedlemmer med kroniske lidelser er et absolut validt argument for at holde børn, hjemme, da de, som nævnt, tilhører en gruppe med ufattelig ringe (hånd)hygiejne.
Der er åbenbart lidt blandede meldinger om det:
https://nyheder.tv2.dk/politik/2020-04- ... uppe-moede

Jeg har en knægt der går i 5. kl. og skal i skole og en kone med nedsat lungefunktion som følge af en kronisk lidelse og på immun-hæmmende medicin. Hun mener dog knægten skal i skole og at vi jo nok skal smittes alle sammen på et tidspunkt under alle omstændigheder, så, så længe der er plads i sundhedsvæsenet og så synes hun man skal holde op med det pyller.
Jeg kan godt lide din kones indstilling. Om den er rigtig eller ej aner jeg ikke, men hun lyder som en sej tøs :) :thumbup:

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2120
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 475 times
Been thanked: 312 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Greyberd63 » 8. apr 2020, 10:04

LJ skrev:
8. apr 2020, 09:34
Der er fordele og ulemper ved de fleste scenarier men jeg er absolut tilhænger af at åbne de mindre erhvervsdrivende i den private sektor og i næste fase de større virksomheder i samme. Det er trods alt den private sektor der genererer indtægterne.
Udover hensynet til forældrene (som i øvrigt kan være ansatte i den private sektor) så finder jeg det mindre væsentligt om Ulla i 0. Klasse misser x antal måneder.
Det får, i sammenligning, ikke nogen indflydelse på den skrantende økonomi der skal rettes op, hverken nu eller senere.
Det gælder for så vidt alle klasser.
Hensynet til søskende/familiemedlemmer med kroniske lidelser er et absolut validt argument for at holde børn, hjemme, da de, som nævnt, tilhører en gruppe med ufattelig ringe (hånd)hygiejne.
Og hvis man har børn, hvordan skal man så passe sit arbejde som mindre erhvervs drivende eller ansat i større virksomhed, hvis børnene ikke kan gå i skole, iblandt 0-6 klasse, er der nok mange som man ikke skal betror at passe sig selv hele dagen

Men enig i at hvis der i husstanden er personer i særlig risikogruppen, så skal man selv kunne bestemme, om barn/børn skal i skole, også uden at det giver fravær.

Mvh
Grey

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 8. apr 2020, 10:11

Cpt skrev:
8. apr 2020, 08:52
PSindrup skrev:
8. apr 2020, 06:34
Cpt skrev:
7. apr 2020, 23:45
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-04- ... me-hos-jer

Ja det er jo ingen tvivl om hvem man har valgt at smide under bussen først. Så må vi håbe at vores unger ikke viser sig at være fremragende til at sprede smitten uden selv at vise symptomer, for mit bedste bud er at rigtig meget af vores mest kritiske sundhedspersonale bor i... småbørnsfamilier...

De konkrete anbefalinger der er sendt ud til skolerne er jo også komplet umulige at følge i praksis, så jeg er noget spændt på hvordan den skole genåbning kommer til at forløbe.. hvis man er i en husstand med en person i risikogruppen OG samtidig et barn under 12 år ville jeg nok personligt vælge ikke at spille med i det her statslotteri.. på trods af at det er det der bliver anbefalet af myndighederne..
Smide under bussen? :???:

Har du selv et bedre forslag til en strategi for en gradvis åbning af samfundet?

Peter
Ja, start med nogen der faktisk har tænkt sig at følge social distance og hygiejne reglerne - samt bidrager til den private sektor..
<snip>
Så du vælger at prioriterer økonomien over folkesundheden?

Peter

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 401 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af LJ » 8. apr 2020, 10:12

Greyberd63 skrev:
8. apr 2020, 10:04
LJ skrev:
8. apr 2020, 09:34
Der er fordele og ulemper ved de fleste scenarier men jeg er absolut tilhænger af at åbne de mindre erhvervsdrivende i den private sektor og i næste fase de større virksomheder i samme. Det er trods alt den private sektor der genererer indtægterne.
Udover hensynet til forældrene (som i øvrigt kan være ansatte i den private sektor) så finder jeg det mindre væsentligt om Ulla i 0. Klasse misser x antal måneder.
Det får, i sammenligning, ikke nogen indflydelse på den skrantende økonomi der skal rettes op, hverken nu eller senere.
Det gælder for så vidt alle klasser.
Hensynet til søskende/familiemedlemmer med kroniske lidelser er et absolut validt argument for at holde børn, hjemme, da de, som nævnt, tilhører en gruppe med ufattelig ringe (hånd)hygiejne.
Og hvis man har børn, hvordan skal man så passe sit arbejde som mindre erhvervs drivende eller ansat i større virksomhed, hvis børnene ikke kan gå i skole, iblandt 0-6 klasse, er der nok mange som man ikke skal betror at passe sig selv hele dagen

Men enig i at hvis der i husstanden er personer i særlig risikogruppen, så skal man selv kunne bestemme, om barn/børn skal i skole, også uden at det giver fravær.

Mvh
Grey
Der er formentlig ingen løsning der dækker og tilgodeser alt men i en familie med en selvstændig/ansat i den private sektor og en offentlig ansat kunne scenariet være at den ene tog på arbejde og den anden passede børnene.
Vi er helt enige om at der er mange børn man ikke skal betro at passe sig selv...af mange årsager.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 8. apr 2020, 10:13

Leon skrev:
8. apr 2020, 09:15


:smile:

Jeg forsøger i nummerorden:

1) Efter mindre erhversdrivende - det vil samfundsøkonomisk giver mere mening at få noget økonomi i spil. Professor i eksperimentel virologi på Københavns Universitet, Allan Randrup Thomsen, og hans modpart i Aarhus har givet udtryk for noget ganske tilsvarende og undret sig over, at regeringen har valgt at åbne skolerne for de mindste børn.

2) Hvorvidt folk vil holde deres yngste hjemme i længere tid, afhænger vel ganske af udviklingen. Ganske ligesom regeringen nu har skiftet strategi 3-4 gange indenfor ganske kort tid, må det vel være ganske oplagt, at forældre også kan tage bestik af situationen og træffe afgørelserne for deres egen familie, efterhånden som det udvikler sig.
Det første er samfundsøkonomiske betragtninger, men det er ikke de argumenter jeg hører fra forældrene.
De er bange for at børnene bliver smittede. Men den risiko bliver vel ikke mindre af at de erhvervsdrivende har haft åbent først?
Enten holder man dem hjemme i et års tid til vaccine og flok immunitet er i spil, eller også så må man acceptere at de sandsynligvis får smitten.


Punkt 2. Normalt er jeg fortaler for at folk tænker selv, men når skibet er i storm så er der kun plads til een kaptajn.
Det kan godt være at kaptajnen skifter strategi nogle gange undervejs som tingene ændre sig, men det nytter ikke at alle roerne samtidigt har deres egen mening om hvad der skal ske.

I det her tilfælde så kan jeg ikke se at skolesystemet kan håndtere både den normale undervisning og fjernundervisning på det nødvendige niveau. Og hvad gør vi så hvis en femtedel af årgangen ender med at have misset et halvt års pensum, mens resten af eleverne er kørt videre som normalt?
Folk er nødt til at stå sammen, og se det store billede. Det er trods alt ikke pesten vi taler om, per 7. april var der 7 døde under 60 år så det er ikke børnene der er mest udsatte.

AHSV
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 663
Tilmeldt: 19. okt 2007, 11:36
Interesser: Jagt, Fiskeri, Baneskydning
Geografisk sted: København
Has thanked: 21 times
Been thanked: 103 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af AHSV » 8. apr 2020, 10:15

Bofhenator skrev:
8. apr 2020, 09:48
LJ skrev:
8. apr 2020, 09:34
...
Hensynet til søskende/familiemedlemmer med kroniske lidelser er et absolut validt argument for at holde børn, hjemme, da de, som nævnt, tilhører en gruppe med ufattelig ringe (hånd)hygiejne.
Der er åbenbart lidt blandede meldinger om det:
https://nyheder.tv2.dk/politik/2020-04- ... uppe-moede

Jeg har en knægt der går i 5. kl. og skal i skole og en kone med nedsat lungefunktion som følge af en kronisk lidelse og på immun-hæmmende medicin. Hun mener dog knægten skal i skole og at vi jo nok skal smittes alle sammen på et tidspunkt under alle omstændigheder, så, så længe der er plads i sundhedsvæsenet og så synes hun man skal holde op med det pyller.
Jeg synes din kone er mega-sej, kudos herfra, men overvej det nu grundigt en ekstra gang!

Folk synes at glemme, at vi skal igennem det her og det kommer vi sandsynligvis ikke ved at sidde derhjemme alle sammen, så ender vi i hvert fald nok et sted, hvor kuren er værre end sygdommen. Den her nedlukning medfører altså ret meget ulykke for ret mange mennesker i form af økonomiske tab, tab af arbejdspladser og konkurser for slet ikke at nævne alle de mennesker, der ikke kan modtage behandling for deres lidelser da sundhedsvæsenet er nede grundet corona. Mit syn på sagen er, at ledelsen har besluttet en strategi, jeg er overbevist om at ledelsen har modtaget rådgivning fra særdeles kompetente folk inden de traf beslutningen. Jeg bakker naturligvis op og sender mine unger i skole, når den genåbner og det synes jeg ærligt talt også at alle andre skulle gøre med mindre naturligvis, at de derved eksponerer folk i risikogruppen som de bør/vil tage hensyn til.

Mvh.
Anders

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1522
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3337 times
Been thanked: 414 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Kalthoff » 8. apr 2020, 10:29

After COVID-19 made its way to Italy, decimating the country’s significant elderly population, China told the world it would donate Personal Protective Equipment (PPE) to help Italy stop its spread.

Reports later indicated that China had actually sold, not donated, the PPE to Italy.

A senior Trump administration official tells The Spectator that it is much worse than that: China forced Italy to buy back the PPE supply that it gave to China during the initial coronavirus outbreak.

‘Before the virus hit Europe, Italy sent tons of PPE to China to help China protect its own population,’ the administration official explained. ‘China then has sent Italian PPE back to Italy — some of it, not even all of it … and charged them for it.’
https://spectator.us/italy-china-ppe-sold-coronavirus/

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 8. apr 2020, 10:34

Kalthoff skrev:
8. apr 2020, 10:29
After COVID-19 made its way to Italy, decimating the country’s significant elderly population, China told the world it would donate Personal Protective Equipment (PPE) to help Italy stop its spread.

Reports later indicated that China had actually sold, not donated, the PPE to Italy.

A senior Trump administration official tells The Spectator that it is much worse than that: China forced Italy to buy back the PPE supply that it gave to China during the initial coronavirus outbreak.

‘Before the virus hit Europe, Italy sent tons of PPE to China to help China protect its own population,’ the administration official explained. ‘China then has sent Italian PPE back to Italy — some of it, not even all of it … and charged them for it.’
https://spectator.us/italy-china-ppe-sold-coronavirus/
Den historie lyder så langt ude, så den kunne jeg godt tænke mig verificeret fra anden side.


Peter

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 8. apr 2020, 10:37

Kalthoff skrev:
8. apr 2020, 10:29
After COVID-19 made its way to Italy, decimating the country’s significant elderly population, China told the world it would donate Personal Protective Equipment (PPE) to help Italy stop its spread.

Reports later indicated that China had actually sold, not donated, the PPE to Italy.

A senior Trump administration official tells The Spectator that it is much worse than that: China forced Italy to buy back the PPE supply that it gave to China during the initial coronavirus outbreak.

‘Before the virus hit Europe, Italy sent tons of PPE to China to help China protect its own population,’ the administration official explained. ‘China then has sent Italian PPE back to Italy — some of it, not even all of it … and charged them for it.’
https://spectator.us/italy-china-ppe-sold-coronavirus/
Nu er Trump-adminstrationen nogle gange lidt for hurtige med deres udmeldinger, så jeg tror jeg venter med at boykotte Kina-mad indtil jeg har set en kilde mere til den historie. F.eks. den italienske regering.

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 401 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af LJ » 8. apr 2020, 10:38

Kalthoff skrev:
8. apr 2020, 10:29
After COVID-19 made its way to Italy, decimating the country’s significant elderly population, China told the world it would donate Personal Protective Equipment (PPE) to help Italy stop its spread.

Reports later indicated that China had actually sold, not donated, the PPE to Italy.

A senior Trump administration official tells The Spectator that it is much worse than that: China forced Italy to buy back the PPE supply that it gave to China during the initial coronavirus outbreak.

‘Before the virus hit Europe, Italy sent tons of PPE to China to help China protect its own population,’ the administration official explained. ‘China then has sent Italian PPE back to Italy — some of it, not even all of it … and charged them for it.’
https://spectator.us/italy-china-ppe-sold-coronavirus/
Det er virkelig vanskeligt at bevare ret meget positivitet omkring kineserne! :puke:
(Også selvom der skulle være en eller flere nuancer udeladt)

Spøgelset
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 53
Tilmeldt: 24. mar 2020, 19:55
Interesser: Våbenplatforme, samfund
Geografisk sted: Bunden af Öresund
Has thanked: 9 times
Been thanked: 38 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Spøgelset » 8. apr 2020, 10:48

Ud fra min erfaring med at deale med kinesere, så kunne dette sagtens være sandt. De er forretningsmindede helt ud til fingerspidserne, og de arbejder ud fra et andet moralkodeks end vi gør i vesten, når det kommer til finanser.

Interessant hvis det er sandt.

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 641
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 63 times
Been thanked: 81 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Cpt » 8. apr 2020, 10:50

PSindrup skrev:
8. apr 2020, 10:11
Cpt skrev:
8. apr 2020, 08:52
PSindrup skrev:
8. apr 2020, 06:34
Cpt skrev:
7. apr 2020, 23:45
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-04- ... me-hos-jer

Ja det er jo ingen tvivl om hvem man har valgt at smide under bussen først. Så må vi håbe at vores unger ikke viser sig at være fremragende til at sprede smitten uden selv at vise symptomer, for mit bedste bud er at rigtig meget af vores mest kritiske sundhedspersonale bor i... småbørnsfamilier...

De konkrete anbefalinger der er sendt ud til skolerne er jo også komplet umulige at følge i praksis, så jeg er noget spændt på hvordan den skole genåbning kommer til at forløbe.. hvis man er i en husstand med en person i risikogruppen OG samtidig et barn under 12 år ville jeg nok personligt vælge ikke at spille med i det her statslotteri.. på trods af at det er det der bliver anbefalet af myndighederne..
Smide under bussen? :???:

Har du selv et bedre forslag til en strategi for en gradvis åbning af samfundet?

Peter
Ja, start med nogen der faktisk har tænkt sig at følge social distance og hygiejne reglerne - samt bidrager til den private sektor..
<snip>
Så du vælger at prioriterer økonomien over folkesundheden?

Peter
Du griper en af de ting jeg nævner og ignorere resten.. forklar venligst hvordan dette: "Ja, start med nogen der faktisk har tænkt sig at følge social distance og hygiejne reglerne " er at underprioritere sundheds aspektet..

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 8. apr 2020, 11:08

Cpt skrev:
8. apr 2020, 10:50
PSindrup skrev:
8. apr 2020, 10:11
Cpt skrev:
8. apr 2020, 08:52
PSindrup skrev:
8. apr 2020, 06:34
Cpt skrev:
7. apr 2020, 23:45
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-04- ... me-hos-jer

Ja det er jo ingen tvivl om hvem man har valgt at smide under bussen først. Så må vi håbe at vores unger ikke viser sig at være fremragende til at sprede smitten uden selv at vise symptomer, for mit bedste bud er at rigtig meget af vores mest kritiske sundhedspersonale bor i... småbørnsfamilier...

De konkrete anbefalinger der er sendt ud til skolerne er jo også komplet umulige at følge i praksis, så jeg er noget spændt på hvordan den skole genåbning kommer til at forløbe.. hvis man er i en husstand med en person i risikogruppen OG samtidig et barn under 12 år ville jeg nok personligt vælge ikke at spille med i det her statslotteri.. på trods af at det er det der bliver anbefalet af myndighederne..
Smide under bussen? :???:

Har du selv et bedre forslag til en strategi for en gradvis åbning af samfundet?

Peter
Ja, start med nogen der faktisk har tænkt sig at følge social distance og hygiejne reglerne - samt bidrager til den private sektor..
<snip>
Så du vælger at prioriterer økonomien over folkesundheden?

Peter
Du griper en af de ting jeg nævner og ignorere resten.. forklar venligst hvordan dette: "Ja, start med nogen der faktisk har tænkt sig at følge social distance og hygiejne reglerne " er at underprioritere sundheds aspektet..
Sorry, det var ikke meningen.
Jeg skal nok uddybe senere ... :thumbup:

Peter

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 8. apr 2020, 11:26

Der er gang i endnu et pressemøde.

Der bliver snakket lidt om regler for arbejdspladser, men jeg ikke rigtigt fange om de vil åbne op igen eller bare konkretisere nogle anbefalinger for dem der allerede er åbne.

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 641
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 63 times
Been thanked: 81 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Cpt » 8. apr 2020, 12:04

ReneKJ skrev:
8. apr 2020, 11:26
Der er gang i endnu et pressemøde.

Der bliver snakket lidt om regler for arbejdspladser, men jeg ikke rigtigt fange om de vil åbne op igen eller bare konkretisere nogle anbefalinger for dem der allerede er åbne.
Det store spørgsmål på det pressemøde som jeg tror rigtig mange håbede på et konkret svar på, nemlig, skal børn der bor sammen med personer i risikogruppen stadig møde i skole? Blev desværre besvaret med et stort :???:

Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 8. apr 2020, 12:09

Bofhenator skrev:
8. apr 2020, 09:48
...

Jeg har en knægt der går i 5. kl. og skal i skole og en kone med nedsat lungefunktion som følge af en kronisk lidelse og på immun-hæmmende medicin. Hun mener dog knægten skal i skole og at vi jo nok skal smittes alle sammen på et tidspunkt under alle omstændigheder, så, så længe der er plads i sundhedsvæsenet og så synes hun man skal holde op med det pyller.
:goodpost:

Vi har her i huset haft samme overvejelser om, at vi jo skal igennem det alligevel og drøftet, om vi ikke bare skulle få det overstået. Visse behandlingsmuligheder lader imidlertid til at vinde frem, som det også er nævnt tidligere i denne tråd, og også det har indgået i vores overvejelser.

Jeg forstår, at det er din hustru, der er i risikogruppe. Hendes holdning er absolut valid og må respekteres, når den som af hende træffes af et voksent myndigt menneske på et tilstrækkeligt oplyst grundlag.

Hvis det er børn, man har ansvaret for, der er i risikogruppe, kan man i min optik imidlertid ikke træffe potentielt livstruende valg på deres vegne. Der må man træffe nogle valg, der - indenfor rimelighedens grænser - i vidt omfang søger at beskytte deres helbred.
“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9702
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1726 times
Been thanked: 2152 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Bofhenator » 8. apr 2020, 12:17

Leon skrev:
8. apr 2020, 12:09
Bofhenator skrev:
8. apr 2020, 09:48
...

Jeg har en knægt der går i 5. kl. og skal i skole og en kone med nedsat lungefunktion som følge af en kronisk lidelse og på immun-hæmmende medicin. Hun mener dog knægten skal i skole og at vi jo nok skal smittes alle sammen på et tidspunkt under alle omstændigheder, så, så længe der er plads i sundhedsvæsenet og så synes hun man skal holde op med det pyller.
:goodpost:

Vi har her i huset haft samme overvejelser om, at vi jo skal igennem det alligevel og drøftet, om vi ikke bare skulle få det overstået. Visse behandlingsmuligheder lader imidlertid til at vinde frem, som det også er nævnt tidligere i denne tråd, og også det har indgået i vores overvejelser.

Jeg forstår, at det er din hustru, der er i risikogruppe. Hendes holdning er absolut valid og må respekteres, når den som af hende træffes af et voksent myndigt menneske på et tilstrækkeligt oplyst grundlag.

Hvis det er børn, man har ansvaret for, der er i risikogruppe, kan man i min optik imidlertid ikke træffe potentielt livstruende valg på deres vegne. Der må man træffe nogle valg, der - indenfor rimelighedens grænser - i vidt omfang søger at beskytte deres helbred.
Det er korrekt, det er fruen der er syg.

Og jeg er helt enig i at skelne mellem en voksen der tager et valg på egne vegne og valg man som voksen må tage for sine børn!
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Ingsorsi
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 883
Tilmeldt: 17. nov 2015, 20:49
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde / København
Has thanked: 215 times
Been thanked: 153 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Ingsorsi » 8. apr 2020, 14:23

51 raskmeldte testet positive i Sydkorea.


https://jyllands-posten.dk/internationa ... aktiveres/

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 8. apr 2020, 14:27

Ingsorsi skrev:
8. apr 2020, 14:23
51 raskmeldte testet positive i Sydkorea.


https://jyllands-posten.dk/internationa ... aktiveres/
Hvis det er rigtigt, så styrter hele teorien/ideen om flokimmunitet til jorden med et hult drøn! :wall:
Det ville sgu være trist, med trist på :cry:

Peter

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5848
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Mapzter » 8. apr 2020, 14:32

PSindrup skrev:
8. apr 2020, 14:27
Hvis det er rigtigt, så styrter hele teorien/ideen om flokimmunitet til jorden med et hult drøn! :wall:
Det ville sgu være trist, med trist på :cry:
Det kommer vel an på om de kan smitte? Jeg kan ikke lige se i artiklen om de "blot" er testet positiv, eller om de er blevet syge/udgør en reel smitterisiko.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
NaChO-LiBrE
Banned
Banned
Indlæg: 45
Tilmeldt: 11. mar 2020, 19:58
Interesser: Jagt/skydning/røgning
Geografisk sted: VestOnTheJylland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 15 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af NaChO-LiBrE » 8. apr 2020, 14:35

En prut lugter for at de døve også kan ha glæde af den

Besvar