Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Timber » 17. apr 2020, 20:18

Bofhenator skrev:
17. apr 2020, 20:08
Timber skrev:
17. apr 2020, 20:03
Nu kommer jeg til at lyde som et koldt og kynisk menneske, men det mener jeg nu ikke jeg er.. Men kigger vi på tallene, så synes jeg nu ikke det ser så slemt ud endda...
Status i Danmark
Indlagt 350

På intensiv 93

I respirator 74

Døde 336

Testede 87.024

Positive 7073

Raskmeldte 3389
Taget i betragtning vi er p.t. 5,8 millioner personer herhjemme, så ser det da knapt så slemt ud.. I hvert fald i forhold til de tiltag er er gjort..
Billede
Jeg tror nok jeg forstår dit budskab, men vil stadig holde fast på det er en brandslukning, og der er voldsomt overreageret.. :blink: :razz:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Fastanhol
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 295
Tilmeldt: 21. feb 2020, 19:48
Interesser: genladning
Geografisk sted: sjælland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 75 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fastanhol » 17. apr 2020, 20:57

Timber skrev:
17. apr 2020, 20:18
Bofhenator skrev:
17. apr 2020, 20:08
Timber skrev:
17. apr 2020, 20:03
Nu kommer jeg til at lyde som et koldt og kynisk menneske, men det mener jeg nu ikke jeg er.. Men kigger vi på tallene, så synes jeg nu ikke det ser så slemt ud endda...
Status i Danmark
Indlagt 350

På intensiv 93

I respirator 74

Døde 336

Testede 87.024

Positive 7073

Raskmeldte 3389
Taget i betragtning vi er p.t. 5,8 millioner personer herhjemme, så ser det da knapt så slemt ud.. I hvert fald i forhold til de tiltag er er gjort..
Billede
Jeg tror nok jeg forstår dit budskab, men vil stadig holde fast på det er en brandslukning, og der er voldsomt overreageret.. :blink: :razz:
Mener du det er en overreaktion fordi der har virket for godt?

Hvordan skal man kunne forudse hvor godt det virker og hvor meget den almindelige befolkning følger anbefalingerne.

Hvad tror du der var sket hvis der var gjort ingenting?
-Tror du tallene havde været lige så gode?

Du kan ikke helt sammenligne med Sverige vi er tættere på hinanden i Danmark hvis det er det du vil argumentere for ikke at jeg synes de svenske tilstande er at fortrække.


Sunes du måske ligefrem statsministeren skulle have tilskyndet at alle opføre sig som de plejede på alle punkter.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Timber » 17. apr 2020, 21:02

Fastanhol skrev:
17. apr 2020, 20:57

Mener du det er en overreaktion fordi der har virket for godt?

Hvordan skal man kunne forudse hvor godt det virker og hvor meget den almindelige befolkning følger anbefalingerne.

Hvad tror du der var sket hvis der var gjort ingenting?
-Tror du tallene havde været lige så gode?

Du kan ikke helt sammenligne med Sverige vi er tættere på hinanden i Danmark hvis det er det du vil argumentere for ikke at jeg synes de svenske tilstande er at fortrække.


Sunes du måske ligefrem statsministeren skulle have tilskyndet at alle opføre sig som de plejede på alle punkter.
Jeg mener der har været en overreaktion.. Og det har været brandslukning hele vejen igennem.. Det har så heldigvis haft en god effekt, medgivet, men tror bare der kommer en stor regning nu her bagefter..
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

AHSV
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 663
Tilmeldt: 19. okt 2007, 11:36
Interesser: Jagt, Fiskeri, Baneskydning
Geografisk sted: København
Has thanked: 21 times
Been thanked: 103 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af AHSV » 17. apr 2020, 21:05

Timber skrev:
17. apr 2020, 20:18
Jeg tror nok jeg forstår dit budskab, men vil stadig holde fast på det er en brandslukning, og der er voldsomt overreageret.. :blink: :razz:
Vi har i Danmark gjort mere eller mindre det samme som alle andre lande rundt omkring i verden - så dit standpunkt er så godt som at alle verdens ledere (ser vi bort fra Hviderusland der har valgt at gøre intet) over en bred kam har overeageret med monstrøse økonomiske tab til følge?

Hvad, mener du så, ville have været den korrekte respons?

Mvh.
Anders

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Timber » 17. apr 2020, 21:16

AHSV skrev:
17. apr 2020, 21:05
Timber skrev:
17. apr 2020, 20:18
Jeg tror nok jeg forstår dit budskab, men vil stadig holde fast på det er en brandslukning, og der er voldsomt overreageret.. :blink: :razz:
Vi har i Danmark gjort mere eller mindre det samme som alle andre lande rundt omkring i verden - så dit standpunkt er så godt som at alle verdens ledere (ser vi bort fra Hviderusland der har valgt at gøre intet) over en bred kam har overeageret med monstrøse økonomiske tab til følge?

Hvad, mener du så, ville have været den korrekte respons?

Mvh.
Anders
Man skulle have reageret fra det øjeblik de første advarsler kom. Og så burde der have ligget en fiks og færdig plan klar over et sådant scenario, med picklister til forskellige ressourcesteder.. Dernæst skulle man have isoleret dem der med størst sandsynlighed vil blive ramt hårdest, nemlig de ældre og "svage"..

Hvilket vil sige, lukke plejehjem, hospitaler og lignende for unødvendige besøg.. Opgradere sundhedsvæsenet så meget som muligt med ressourcer, og selvfølgelig følge situationen tæt... Afhængig af situationen kunne man så langsomt trappe arrangementer m.v. ned..

Det er i meget grove træk det jeg mener ville være den korrekte respons..
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Elbæk » 17. apr 2020, 21:48

Timber skrev:
17. apr 2020, 21:16
AHSV skrev:
17. apr 2020, 21:05
Timber skrev:
17. apr 2020, 20:18
Jeg tror nok jeg forstår dit budskab, men vil stadig holde fast på det er en brandslukning, og der er voldsomt overreageret.. :blink: :razz:
Vi har i Danmark gjort mere eller mindre det samme som alle andre lande rundt omkring i verden - så dit standpunkt er så godt som at alle verdens ledere (ser vi bort fra Hviderusland der har valgt at gøre intet) over en bred kam har overeageret med monstrøse økonomiske tab til følge?

Hvad, mener du så, ville have været den korrekte respons?

Mvh.
Anders
Man skulle have reageret fra det øjeblik de første advarsler kom. Og så burde der have ligget en fiks og færdig plan klar over et sådant scenario, med picklister til forskellige ressourcesteder.. Dernæst skulle man have isoleret dem der med størst sandsynlighed vil blive ramt hårdest, nemlig de ældre og "svage"..

Hvilket vil sige, lukke plejehjem, hospitaler og lignende for unødvendige besøg.. Opgradere sundhedsvæsenet så meget som muligt med ressourcer, og selvfølgelig følge situationen tæt... Afhængig af situationen kunne man så langsomt trappe arrangementer m.v. ned..

Det er i meget grove træk det jeg mener ville være den korrekte respons..
Man reagerede ud fra WHO's anbefalinger - før det blev klart i hvor høj grad WHO lå under for pression fra Kina. At reagere mere "proaktivt" havde, med den viden man stod med på det givne tidspunkt, været at overreagere ift. WHO's anbefalinger. Det er super nemt at være bagklog.

En pandemi på en sådan skala - i en så gennemglobaliseret Verden - er ikke set før her i Vesten. Planer er noget man laver baseret på viden og erfaringer. Man stod med begrænset viden og ingen egne erfaringer. Den viden og de erfaringer man kunne have gjort brug af, modtog man ikke - fordi WHO lå under for kinesisk pression, hvilket ikke stod klart på daværende tidspunkt. Når den her situation er "overstået" kan man evaluere, kompilere viden og erfaringer - og på den baggrund have planer klar til en evt. næste gang.

Jeg har hørt "isoler de mest udsatte" argumentet fra flere sider, men jeg mangler eksempler på hvordan det skulle have være foregået rent praktisk. Hvilket system skulle have opstillet parametre for og foretaget vurderingen af hvem der er mest udsat? Inden for hvilken tidsramme skulle denne vurdering have været foretaget? Hvilke love skulle have været sat i søen for, effektivt og hurtigt, at håndhæve et sådant tiltag effektivt?

Jeg ér særdeles bekymret for de indgreb på vores personlige frihed - herunder ikke mindst talrige eksempler på tilsidesættelse af grundloven - som det er lykkedes vore folkevalgte, med et fortvivlende minimum af protester, at indføre (midlertidigt) med afsæt i denne situation. Ikke mindst fordi mange af disse indgreb fremstår som decideret unødvendige for gennemførelsen af den erklærede "flatten the curve" strategi. I den forstand mener jeg bestemt at man kan sige at man er gået for langt.

Jeg har dog meget svært ved at se hvordan man kan mene at den valgte strategi - i sig selv - er at gå for langt. Den har åbenlyst virket - ikke kun her, men i andre lande som har indført lignende tiltag. Vil det vise sig at man kunne have opnået lignende resultater med mindre vidtrækkende tiltag? Måske, men det er der ingen som kan sige noget om nu. At begynde at evaluere nu, som om at situationen er "overstået", er præmaturt. Situationen er ikke "overstået", den har udviklet sig i en ønskværdig retning, men den er langt fra "overstået". Det varer længe før vi er der hvor man reelt kan evaluere på den valgte strategi.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21720
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 465 times
Been thanked: 2370 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 18. apr 2020, 09:17

Ja.

Men den her superhelt skal vi nok komme til at se mere til:
(Det er deprimerende tydeligt hvor mange mennesker der aldrig har prøvet at have ansvaret for andres liv og førlighed, for slet ikke at tale om, at de ikke har prøvet "ledelse under kamp mens de har et begrænset og fragmenteret efterretningsbillede")
Vedhæftede filer
Captain Hindsight.jpg
Captain Hindsight.jpg (28.05 KiB) Vist 6734 gange
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21720
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 465 times
Been thanked: 2370 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 18. apr 2020, 09:57

En supplerende graf:
Vedhæftede filer
D0B8073F-5676-40F9-BA01-F63639FF08C7.png
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 18. apr 2020, 10:12

Refraktorius skrev:
18. apr 2020, 09:57
En supplerende graf:
:goodpost:

Og hvis befolkningen som helheld ikke passer på, så kan jeg godt frygte, at vi meget hurtigt kan nærme os "We did it, lets stop...".

Med bare cirka 6.000-7.000 registrerede smittetilfælde, er vi er jo ikke i nærheden af at have opnået noget der bare minder om flokimmunitet, så der er cirka 5,8 millioner danskere, der stadig kan smittes (måske "kun" 5,2 mio. hvis man i et positivt scenarie antager, at der har været 600.000 uregistrerede smittetilfælde, - hvilket der i øvrigt næppe er evidens for at antage), hvoraf en ikke uvæsentlig del vil død eller få lungeskader.
"Overconfidence is a slow and insidious killer."
“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21720
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 465 times
Been thanked: 2370 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 18. apr 2020, 10:23

Jeg tror ikke det på nogen måde er realistisk at opnå flokimmunitet.
Det bliver der simpelthen ikke smittet nok til ved almindelig smittespredning.
(Og det ser endda ud til, at i dette tilfælde bliver man ikke nødvendigvis immun af at have været smittet)

Hvis man har en effektiv vaccine og et benhårdt vaccinationsprogram, så kan det gøres.
Men det har vi ikke.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1522
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3337 times
Been thanked: 414 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Kalthoff » 18. apr 2020, 10:58

3.989 bloddonorer blev den 6. til 8. april 2020 testet for antistoffer mod Coronavirus (SARS-CoV-2). I alt testede 72 af dem positive.

Testen er ikke perfekt, men hvis vi korrigerer for testens indtil nu kendte fejlrater svarer det til at 1,9% af raske danskere i alderen 17-69 år har været smittet.

Der er en bred fejlmargen, da endnu kun få er testet, så det rigtige tal kan være væsentligt højere eller lavere.

45 af de 72 positive tests var fra Region Hovedstaden, så der er taget højde for en større smitterate i Region H end i de øvrige regioner.
https://bloddonor.dk/coronavirus/

Spøgelset
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 53
Tilmeldt: 24. mar 2020, 19:55
Interesser: Våbenplatforme, samfund
Geografisk sted: Bunden af Öresund
Has thanked: 9 times
Been thanked: 38 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Spøgelset » 18. apr 2020, 11:07

Jeg synes, at både Elbæk og Timber har nogle rigtig gode pointer hver især.

Allerede i januar var det tydeligt, at det her ville sprede sig. Wuhan var lagt ned af en ny virus, og vi vidste at over 100.000 wuhan-beboere var rejst til udlandet i januar.

Her i Europa reagerede vi meget europæisk. Vi ventede. Vi håbede. Vi undlod at forberede os.

Timber har ret. Man burde, uden at være bagklog, have forberedt nogle planer allerede der. Man burde have kontaktet udvalgte dele af dansk erhvervsliv og forespurgt hvor hurtigt de evt ville kunne producere 1 million masker, eller 1000 respiratorer.

Det vil kræve en koordineret feberredning fra de store centralbanker at redde økonomien fra en global synkron nedsmeltning.

Hvis det viser sig, at den reelle dødelighed er nede omkring 0.5, vil langt flere mennesker dø som følge af de økonomiske konsekvenser som den globale nedlukning medfører. Det er som om man ikke rigtigt overvejer dette aspekt.

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 18. apr 2020, 11:12

Som jeg ser der så er der kun to måder vi kan bekæmper den er virus på og det er enten en vaccine eller flokimmunitet.
Det har ssi selv udtalt inden de fik mundkurv på af MF.
https://jyllands-posten.dk/internationa ... n-vaccine/

Og det med at sammenligne antal døde er lidt svært da hvert land opgøre dem forskelligt.
Eksemplet i Danmark tælle det ikke med i statistikken hvis man er død på et plejehjem eller i hjemmepleje det gør det i Sverige for der tester man alle døde. Begrundelse for at SST ikke ønsker at testet døde på vores plejehjem kunne være, at vi pludselig vil få et stort antal døde som vi skulle forholde os til.
10-22

Bjarne41
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18. nov 2019, 13:06
Interesser: jagt - historie
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 63 times
Been thanked: 82 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Bjarne41 » 18. apr 2020, 11:28

Spøgelset skrev:
18. apr 2020, 11:07
Jeg synes, at både Elbæk og Timber har nogle rigtig gode pointer hver især.

Allerede i januar var det tydeligt, at det her ville sprede sig. Wuhan var lagt ned af en ny virus, og vi vidste at over 100.000 wuhan-beboere var rejst til udlandet i januar.

Her i Europa reagerede vi meget europæisk. Vi ventede. Vi håbede. Vi undlod at forberede os.

Timber har ret. Man burde, uden at være bagklog, have forberedt nogle planer allerede der. Man burde have kontaktet udvalgte dele af dansk erhvervsliv og forespurgt hvor hurtigt de evt ville kunne producere 1 million masker, eller 1000 respiratorer.
Man burde ???
Det samme senarie før 2. verdenskrig: Vi ventede. Vi håbede. Vi undlod at forberede os og blev så totalt overrumplet den 9. april.
Det blev sgu en brat opvågning!

Det er altid let at være bagklog på hvad der sker andre steder i verden og hvordan vi skulle have reageret. Og der skal ske fejl for at blive bedre forberedt på hvad der kan ske i fremtiden. Men, at kunne forbedrede sig 100% på alt, kan intet land gøre hvad netop denne co-vid 19 krise er et tydeligt bevis på

Spøgelset
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 53
Tilmeldt: 24. mar 2020, 19:55
Interesser: Våbenplatforme, samfund
Geografisk sted: Bunden af Öresund
Has thanked: 9 times
Been thanked: 38 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Spøgelset » 18. apr 2020, 11:36

Ja selvfølgelig burde man det. Wuhan lagt ned med ny virus. 100.000 wuhan-beboere taget på ferie i udlandet i januar. Dette var allerede kendt på daværende tidspunkt. Man burde allerede der have tænkt, at der var mulighed for global spredning.

Bjarne41
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18. nov 2019, 13:06
Interesser: jagt - historie
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 63 times
Been thanked: 82 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Bjarne41 » 18. apr 2020, 13:30

Måske det var dig, som burde have advaret alle eksperter noget før så krisen ikke havde taget det omfang som den har gjort ........ ja, du burde have gjort noget.
.
Mange andre har fundet ud af, at det ikke er muligt at tage forbehold for alt i verden ..... :popkorn:

Spøgelset
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 53
Tilmeldt: 24. mar 2020, 19:55
Interesser: Våbenplatforme, samfund
Geografisk sted: Bunden af Öresund
Has thanked: 9 times
Been thanked: 38 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Spøgelset » 18. apr 2020, 13:38

Bjarne41 skrev:
18. apr 2020, 13:30
Måske det var dig, som burde have advaret alle eksperter noget før så krisen ikke havde taget det omfang som den har gjort ........ ja, du burde have gjort noget.
.
Mange andre har fundet ud af, at det ikke er muligt at tage forbehold for alt i verden ..... :popkorn:
Jeg ringede også til Mette, men hun sad i møde :twisted:

PS, hvis man kiggede lidt rundt i de finansielle markeder, så var det ret klart tydeligt, også dengang, at der blev foretaget flere sektorrotationer i januar. Så der var altså en del, der i januar havde set skriften på væggen :blink:

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21720
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 465 times
Been thanked: 2370 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 18. apr 2020, 15:05

Den seneste melding fra WHO er, at der ikke er nogen garanti for, at forekomst af antistoffer er lig med immunitet. Det eneste det viser er, at man har været eksponeret.

Der er tilsyneladende også masser af folk som har været syge før, der bliver smittet igen.


Konklusion: Flokimmunitet ser absolut ikke ud til at være nogen redning i dette tilfælde.
Og som jeg har skrevet tidligere, så kræver flokimmuniteten også, at et urealistisk stort antal inficeres.
(=massemord på risikogrupperne)





Og på den mere festlige del af det, så ser amerikanerne ud til at cementere deres globale corona-føring.
I går så vi deplorables i flok der deltog i “The Great Michigan Manbaby Rebellion” i dag har Jacksonville, Florida åbnet strandene, der er “vi vil have alt lukket op nu”-optøjer i Texas og præsidenten har tweetet opildnende til dem der laver balladen, samtidig med at hans udmelding er, at det er op til guvernørerne at tage sig af staterne....

Vi lever i en spændende tid.

(Det er forøvrigt evangelisk kristne der er blevet sat på de ledende sundhedsposter i den amerikanske administration, så den er i gode hænder)


Hvis man vil se billeder:
https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... virus.html
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21720
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 465 times
Been thanked: 2370 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 18. apr 2020, 15:39

Nåja, dagens tal.
MAGA
Vedhæftede filer
BE5D8EF7-ED83-4D18-8D64-797D19572672.jpeg
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2120
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 475 times
Been thanked: 312 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Greyberd63 » 18. apr 2020, 15:45

Refraktorius skrev:
18. apr 2020, 15:39
Nåja, dagens tal.
MAGA
Så går det nok i USA, der bliver kun 60-65.000 døde, nu er de over halvejs, de kan snart se enden på det

https://www.abc.net.au/news/2020-04-18/ ... e/12160440

Mvh
Grey

Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 18. apr 2020, 16:04

Greyberd63 skrev:
18. apr 2020, 15:45
Refraktorius skrev:
18. apr 2020, 15:39
Nåja, dagens tal.
MAGA
Så går det nok i USA, der bliver kun 60-65.000 døde, nu er de over halvejs, de kan snart se enden på det

https://www.abc.net.au/news/2020-04-18/ ... e/12160440

Mvh
Grey
Ironi kan være svær at fange på skrift, så jeg skal beklage, hvis jeg ikke helt er med ... :smile:

Med en forsat daglig forøgelse af antal registrerede smittede på +30.000, og aktuelt knap 40.000 fatale tilfælde, så gætter jeg på, at USA kommer en del over de 60.000-65.000 døde.

Russerne er i øvrigt også ved at få en “god” epidemi op at køre efter en sløv start, men de får nok svært ved at hente amerikanerne.

MAGA ...

I det nære Europa ser englænderne aktuelt ud til at gøre hvad de kan for hurtigst muligt at indhente Italiens og Spaniens forspring i dødstal, men BoJo skal jo heller ikke stå tilbage for hans gode ven i det hvide hus.
Senest rettet af Leon 18. apr 2020, 16:16, rettet i alt 1 gang.
“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

KenP
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 546
Tilmeldt: 18. nov 2013, 22:01
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 70 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af KenP » 18. apr 2020, 16:15

Leon skrev:
18. apr 2020, 16:04
Greyberd63 skrev:
18. apr 2020, 15:45
Refraktorius skrev:
18. apr 2020, 15:39
Nåja, dagens tal.
MAGA
Så går det nok i USA, der bliver kun 60-65.000 døde, nu er de over halvejs, de kan snart se enden på det

https://www.abc.net.au/news/2020-04-18/ ... e/12160440

Mvh
Grey
Trump forventer ikke flere end det antal...

MAGA = make America Great again
Ironi kan være svær at fange på skrift, så jeg skal beklage, hvis jeg ikke helt er med ... :smile:

Med en forsat daglig forøgelse af antal registrerede smittede på +30.000, og aktuelt knap 40.000 fatale tilfælde, så gætter jeg på, at USA kommer en del over de 60.000-65.000 døde.

MAGA ...

Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 18. apr 2020, 16:27

KenP skrev:
18. apr 2020, 16:15
Leon skrev:
18. apr 2020, 16:04
Greyberd63 skrev:
18. apr 2020, 15:45
Refraktorius skrev:
18. apr 2020, 15:39
Nåja, dagens tal.
MAGA
Så går det nok i USA, der bliver kun 60-65.000 døde, nu er de over halvejs, de kan snart se enden på det

https://www.abc.net.au/news/2020-04-18/ ... e/12160440

Mvh
Grey
Trump forventer ikke flere end det antal...

MAGA = make America Great again
Ironi kan være svær at fange på skrift, så jeg skal beklage, hvis jeg ikke helt er med ... :smile:

Med en forsat daglig forøgelse af antal registrerede smittede på +30.000, og aktuelt knap 40.000 fatale tilfælde, så gætter jeg på, at USA kommer en del over de 60.000-65.000 døde.

MAGA ...
Jeg er bekendt med, at Trump ikke forventer mere end 60-65.000 døde.

På baggrund af de aktuelle tal, sammenholdt med Trumps opfordringer de seneste dage til at bryde lock-downs, så tror jeg bare ikke det holder.

60.000-65.000 døde på et par måneder er så også mere end det samlede antal døde amerikanske soldater i Vietnamkrigen, der varede ca. 10 år.
“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21720
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 465 times
Been thanked: 2370 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 18. apr 2020, 16:59

Har han ikke stået i dag og sagt, at “mindre end 100.000 døde, så viser det min store succes”?

Han er pænt hurtig til at flytte målstolper!

Edit: det er 14 dage siden https://www.theguardian.com/world/2020/ ... y-good-job
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 18. apr 2020, 17:18

10-22 skrev:
18. apr 2020, 11:12
Som jeg ser der så er der kun to måder vi kan bekæmper den er virus på og det er enten en vaccine eller flokimmunitet.
Med fare for at lyde kværulerende så er svaret nok nærmere vaccine OG flokimmunitet.
Det ene udelukker ikke det andet. De går hånd i hånd.

Peter

Besvar