Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4087
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 566 times
Been thanked: 369 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Caspian1911 » 21. apr 2020, 07:14

Fast Fumble skrev:
21. apr 2020, 01:50
NaChO-LiBrE skrev:
20. apr 2020, 23:51
Denne her er vældig interessant læsning

https://swprs.org/a-swiss-doctor-on-covid-19/
Ja.
Den er voldsomt fordrejet, så det er svært at bedømme hvor pålidelig den egentlig er. Har den været gennem peer review?

Jeg vil blot tage fat i nr. 12:
"Countries without lockdowns and contact bans, such as Japan, South Korea and Sweden, have not experienced a more negative course of events than other countries. This might call into question the effectiveness of such far-reaching measures."

Sweden, for eksempel, har ca. 4 gange så mange døde som Danmark, men der er kun dobbelt så stor en population. Det er vel en slags "negative course of events.
Her er et review af SPR fra et stort tysk medie:

https://www.tagesschau.de/faktenfinder/ ... n-101.html

Jeg dømmer dem ude.
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8878
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fast Fumble » 21. apr 2020, 08:58

SvenP skrev:
21. apr 2020, 02:28
Fast Fumble skrev:
21. apr 2020, 01:50
Sweden, for eksempel, har ca. 4 gange så mange døde som Danmark, men der er kun dobbelt så stor en population. Det er vel en slags "negative course of events.
Det er måske rigtigt. Måske er den danske kurve bare fladere, så dødsfaldene bliver ved i længere tid. Måske har svenskerne været meget uforsigtige på deres plejehjem, så andelen af svagelige smittede er højere end den danske.
Jeg tror det bliver svært at drage endelige slutninger på hvad der er bedst. Og sikker på det ikke giver mening at prøve før om tidligst et år.
Men det er jo netop det punkt 12 omhandler: At lockdowns og andre tiltag ikke har nogen effekt - og med en forskel på en faktor 4 i tabstal, så er det ganske indiskutabelt om det har en effekt.
Så kan du gætte på om der er andre årsager "uforsigtige på deres plejehjem?!?" Ja, selvfølgelig KAN det være at tabstallene ender med at være proportionale med befolkningstallet, men det er ikke det punkt 12 postulerer, det postuleres at lockdown ikke har virkning.

Man kunne gå alle de andre punkter igennem på samme måde, men jeg synes det er spild af tid. "undersøgelsen" har form af en lang række postulater som, ja, har propagandistisk tilsnit. Som "forskning" er den ubrugelig. Som partsindlæg i en debat bliver den underlødig af at påberåbe sig at være "forskning", med anonyme forskere, og uden at den har klaret et peer review.

Det er bare propaganda. Hvorfra, ved jeg ikke, men nogen har åbenbart interesse i at destabilisere europa.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21723
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 467 times
Been thanked: 2372 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 21. apr 2020, 09:26

Fast Fumble skrev:
21. apr 2020, 08:58
......
Det er bare propaganda. Hvorfra, ved jeg ikke, men nogen har åbenbart interesse i at destabilisere europa.
Tjaaaaa, hvem har mon tidligere gjort en målrettet indsats for den slags?

Mit gæt er, at "follow the money" ville pege først på højrepopulister og derefter østpå.

Jeg tror ikke som sådan Putin har speciel sympati for vesteuropæiske højrepopulister. De er bare de største fjolser med de mindste moralske hæmninger, så de er dumme/ligeglade nok til at tage pengene, og gøre hans beskidte arbejde.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 21. apr 2020, 09:34

Refraktorius skrev:
21. apr 2020, 09:26
Fast Fumble skrev:
21. apr 2020, 08:58
......
Det er bare propaganda. Hvorfra, ved jeg ikke, men nogen har åbenbart interesse i at destabilisere europa.
Tjaaaaa, hvem har mon tidligere gjort en målrettet indsats for den slags?

Mit gæt er, at "follow the money" ville pege først på højrepopulister og derefter østpå.

Jeg tror ikke som sådan Putin har speciel sympati for vesteuropæiske højrepopulister. De er bare de største fjolser med de mindste moralske hæmninger, så de er dumme/ligeglade nok til at tage pengene, og gøre hans beskidte arbejde.
Da Steve Bannon var på besøg I Europa (vist nok inviteret af Le Pen og hendes venner) fortalte han at det var hans erklærede mål at "destruerer" Europa som vi kender det. Ikke som i en krig med at vores institutioner skulle nedbrydes. Hvorfor fandt jeg aldrig ud af ...
En fin måde at takke for en invitation på. :evil:

Peter

Brugeravatar
100Radsbar
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 852
Tilmeldt: 11. mar 2013, 09:50
Interesser: Jagt & Historiske Våben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 361 times
Been thanked: 68 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 100Radsbar » 21. apr 2020, 09:41

PSindrup skrev:
21. apr 2020, 09:34
Refraktorius skrev:
21. apr 2020, 09:26
Fast Fumble skrev:
21. apr 2020, 08:58
......
Det er bare propaganda. Hvorfra, ved jeg ikke, men nogen har åbenbart interesse i at destabilisere europa.
Tjaaaaa, hvem har mon tidligere gjort en målrettet indsats for den slags?

Mit gæt er, at "follow the money" ville pege først på højrepopulister og derefter østpå.

Jeg tror ikke som sådan Putin har speciel sympati for vesteuropæiske højrepopulister. De er bare de største fjolser med de mindste moralske hæmninger, så de er dumme/ligeglade nok til at tage pengene, og gøre hans beskidte arbejde.
Da Steve Bannon var på besøg I Europa (vist nok inviteret af Le Pen og hendes venner) fortalte han at det var hans erklærede mål at "destruerer" Europa som vi kender det. Ikke som i en krig med at vores institutioner skulle nedbrydes. Hvorfor fandt jeg aldrig ud af ...
En fin måde at takke for en invitation på. :evil:

Peter
Mon ikke det er EU som institution han mener?
Le Penn er jo vist så anti EU som hun kan være :smile:

Selv er jeg ikke den store tilhænger af det EU er blevet til. Det minder for meget om Sovjet styret.
7,62x54R Glory to the Mosin.

Brugeravatar
NaChO-LiBrE
Banned
Banned
Indlæg: 45
Tilmeldt: 11. mar 2020, 19:58
Interesser: Jagt/skydning/røgning
Geografisk sted: VestOnTheJylland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 15 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af NaChO-LiBrE » 21. apr 2020, 09:43

Fast Fumble skrev:
21. apr 2020, 01:50
NaChO-LiBrE skrev:
20. apr 2020, 23:51
Denne her er vældig interessant læsning

https://swprs.org/a-swiss-doctor-on-covid-19/
Ja.
Den er voldsomt fordrejet, så det er svært at bedømme hvor pålidelig den egentlig er. Har den været gennem peer review?

Jeg vil blot tage fat i nr. 12:
"Countries without lockdowns and contact bans, such as Japan, South Korea and Sweden, have not experienced a more negative course of events than other countries. This might call into question the effectiveness of such far-reaching measures."

Sweden, for eksempel, har ca. 4 gange så mange døde som Danmark, men der er kun dobbelt så stor en population. Det er vel en slags "negative course of events.
Jeg stoler nu langt mere på det der står deri end jeg gør på dig.. så at du syntes den er voldsomt fordrejet er vel op til din egen holdning .. jeg tænker ikke du har gjort fandens meget for at undersøge rigtigheden .
En prut lugter for at de døve også kan ha glæde af den

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21723
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 467 times
Been thanked: 2372 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 21. apr 2020, 09:50

100Radsbar skrev:
21. apr 2020, 09:41
.... Det minder for meget om Sovjet styret.

Er vi lidt historieløse her til morgen?

- fangelejre?
- politiske skueprocesser?
- massehenrettelser?
- deportation af folkeslag?
- fængsling og deportation af systemkritikere?
- Ingen fri presse?
- etpartisystem?
- femårsplaner?
- ingen privat ejendomsret?
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9705
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1726 times
Been thanked: 2158 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Bofhenator » 21. apr 2020, 10:01

Aratan skrev:
20. apr 2020, 23:44
Så opdaterede DGI deres retningslinjer og tillader nu udendørs aktiviteter blot de ikke er “kontaktsport” og de generelle regler overholdes:

https://www.dgi.dk/om/presse/presserum/ ... efaler-dgi

Linket kan ændre indhold (når retningslinjerne ændrer sig), så et relevant citat er:
20. april tilpassede DGI anbefalingerne om udendørs idræt. Det betyder, at idrætsforeninger nu godt kan afholde udendørs idræt uden kropskontakt, når det sker inden for rammerne af de generelle krav og anbefalinger, som sundhedsmyndighederne og regeringen har offentliggjort på coronasmitte.dk. Bl.a. at man ikke samles mere end ti personer, og at man skal holde mindst 2 meters afstand til andre personer.
Er det bare mig eller lugter det af skydning???
KSC holder åbent i et eller andet omfang fra og med på lørdag. Naturligvis med hensyntagen til afstand og antal mennesker osv osv. Der kommer flere detaljer ud snarest.

(om det "kun" bliver foreninger eller for alle og den slags meldes der ikke noget om endnu)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 660
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 21. apr 2020, 10:05

SvenP skrev:
21. apr 2020, 02:28
Fast Fumble skrev:
21. apr 2020, 01:50
NaChO-LiBrE skrev:
20. apr 2020, 23:51
Denne her er vældig interessant læsning

https://swprs.org/a-swiss-doctor-on-covid-19/


Sweden, for eksempel, har ca. 4 gange så mange døde som Danmark, men der er kun dobbelt så stor en population. Det er vel en slags "negative course of events.
Det er måske rigtigt. Måske er den danske kurve bare fladere, så dødsfaldene bliver ved i længere tid. Måske har svenskerne været meget uforsigtige på deres plejehjem, så andelen af svagelige smittede er højere end den danske.
Jeg tror det bliver svært at drage endelige slutninger på hvad der er bedst. Og sikker på det ikke giver mening at prøve før om tidligst et år.

Mvh Sven
De har også selv erkendt at de har problem på deres plejehjem, mest fordi personalet er dårligt uddannet.
Men svenskerne er i det mindste så modige at de tester alle som dør i ældreplejen det gør vi IKKE i Danmark.
Så jeg kan ikke se hvordan du kan sammenligne de tal, det er lidt som æbler og pære.
Det næste man så kan spøger om hvor mange ville alligevel død inden for kort tid ?
Jeg vil mene at det er naivt at tro man kan holde en så smitsom virus ude af ældreplejen.
Vi skal selvfølgelig gøre hvad vi kan, men vi skal også tilbyde vores ældre et ordenligt liv.
10-22

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8878
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fast Fumble » 21. apr 2020, 10:14

NaChO-LiBrE skrev:
21. apr 2020, 09:43
Fast Fumble skrev:
21. apr 2020, 01:50
NaChO-LiBrE skrev:
20. apr 2020, 23:51
Denne her er vældig interessant læsning
https://swprs.org/a-swiss-doctor-on-covid-19/
Ja.
Den er voldsomt fordrejet, så det er svært at bedømme hvor pålidelig den egentlig er. Har den været gennem peer review?

Jeg vil blot tage fat i nr. 12:
"Countries without lockdowns and contact bans, such as Japan, South Korea and Sweden, have not experienced a more negative course of events than other countries. This might call into question the effectiveness of such far-reaching measures."

Sweden, for eksempel, har ca. 4 gange så mange døde som Danmark, men der er kun dobbelt så stor en population. Det er vel en slags "negative course of events.
Jeg stoler nu langt mere på det der står deri end jeg gør på dig.. så at du syntes den er voldsomt fordrejet er vel op til din egen holdning .. jeg tænker ikke du har gjort fandens meget for at undersøge rigtigheden .
At du ikke stoler på mig, vil jeg ikke fortænke dig i. Vi er sjældent enige om noget som helst.
At du heller ikke stoler på https://www.tagesschau.de/faktenfinder/ ... n-101.html tager jeg heller ikke særlig notits af. Det kan måske også give mening.

Men at du vælger at stole på et "forskningsresultat", hvor forskerne er anonyme, og som ikke har været gennem peer review, det er faktisk ikke helt ligegyldigt!
Du spørger til om jeg har "gjort fandens meget for at undersøge rigtigheden"? Nej, det har jeg ikke, for flere af påstandene fandt jeg så indlysende forkerte, manipulerende eller fordrejende, at jeg stoppede der. Men det har du vel så gjort? Hvad kom du frem til? Hvilke af de mange vilde påstande kunne du verificere?
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 21. apr 2020, 10:16

Refraktorius skrev:
21. apr 2020, 09:50
100Radsbar skrev:
21. apr 2020, 09:41
.... Det minder for meget om Sovjet styret.

Er vi lidt historieløse her til morgen?

- fangelejre?
- politiske skueprocesser?
- massehenrettelser?
- deportation af folkeslag?
- fængsling og deportation af systemkritikere?
- Ingen fri presse?
- etpartisystem?
- femårsplaner?
- ingen privat ejendomsret?
Vi kan alle blive ramt af corona-kuller :giggle:

Peter

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8878
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fast Fumble » 21. apr 2020, 10:21

Bofhenator skrev:
21. apr 2020, 10:01
Aratan skrev:
20. apr 2020, 23:44
Så opdaterede DGI deres retningslinjer og tillader nu udendørs aktiviteter blot de ikke er “kontaktsport” og de generelle regler overholdes:

https://www.dgi.dk/om/presse/presserum/ ... efaler-dgi

Linket kan ændre indhold (når retningslinjerne ændrer sig), så et relevant citat er:
20. april tilpassede DGI anbefalingerne om udendørs idræt. Det betyder, at idrætsforeninger nu godt kan afholde udendørs idræt uden kropskontakt, når det sker inden for rammerne af de generelle krav og anbefalinger, som sundhedsmyndighederne og regeringen har offentliggjort på coronasmitte.dk. Bl.a. at man ikke samles mere end ti personer, og at man skal holde mindst 2 meters afstand til andre personer.
Er det bare mig eller lugter det af skydning???
KSC holder åbent i et eller andet omfang fra og med på lørdag. Naturligvis med hensyntagen til afstand og antal mennesker osv osv. Der kommer flere detaljer ud snarest.

(om det "kun" bliver foreninger eller for alle og den slags meldes der ikke noget om endnu)
I min forening vurderer vi på situationen i aften, men indtil 10. Maj gælder forsamlingsforbudet, ikke over 10 personer. Så længe det gælder, bliver der ikke meget skydning i en forening med 330 medlemmer. Men fra 10. Maj til 1. september bliver grænsen i stedet NOGET ANDET, og SÅ... Jah, så ser jeg ikke rigtig hvad der skulle være til hinder for at en skytteforening kan holde åbent. Vi skal lige gøre noget for at sikre social distancing, men vi kan da godt finde en form at afvikle træning på. Der er lidt omkring våben-udlevering og kantine / kaffe, men det må kunne løses.

Stævner ved jeg ikke lige helt. Er der nogen der har ideer til hvordan man sikrer social distancing med 200 deltagere til et stævne, som bliver sultne?

EDIT: Og så rettede TV2 artiklen, så vi reelt ikke ved hvad grænsen bliver, men den bliver ikke over 500 indtil 1. September.
Fuck... Så ved vi egentlig ikke rigtig noget endnu.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9705
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1726 times
Been thanked: 2158 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Bofhenator » 21. apr 2020, 10:29

Fast Fumble skrev:
21. apr 2020, 10:21
Bofhenator skrev:
21. apr 2020, 10:01
Aratan skrev:
20. apr 2020, 23:44
Så opdaterede DGI deres retningslinjer og tillader nu udendørs aktiviteter blot de ikke er “kontaktsport” og de generelle regler overholdes:

https://www.dgi.dk/om/presse/presserum/ ... efaler-dgi

Linket kan ændre indhold (når retningslinjerne ændrer sig), så et relevant citat er:
20. april tilpassede DGI anbefalingerne om udendørs idræt. Det betyder, at idrætsforeninger nu godt kan afholde udendørs idræt uden kropskontakt, når det sker inden for rammerne af de generelle krav og anbefalinger, som sundhedsmyndighederne og regeringen har offentliggjort på coronasmitte.dk. Bl.a. at man ikke samles mere end ti personer, og at man skal holde mindst 2 meters afstand til andre personer.
Er det bare mig eller lugter det af skydning???
KSC holder åbent i et eller andet omfang fra og med på lørdag. Naturligvis med hensyntagen til afstand og antal mennesker osv osv. Der kommer flere detaljer ud snarest.

(om det "kun" bliver foreninger eller for alle og den slags meldes der ikke noget om endnu)
I min forening vurderer vi på situationen i aften, men indtil 10. Maj gælder forsamlingsforbudet, ikke over 10 personer. Så længe det gælder, bliver der ikke meget skydning i en forening med 330 medlemmer. Men fra 10. Maj til 1. september bliver grænsen i stedet 500, og SÅ... Jah, så ser jeg ikke rigtig hvad der skulle være til hinder for at en skytteforening kan holde åbent. Vi skal lige gøre noget for at sikre social distancing, men vi kan da godt finde en form at afvikle træning på. Der er lidt omkring våben-udlevering og kantine / kaffe, men det må kunne løses.

Stævner ved jeg ikke lige helt. Er der nogen der har ideer til hvordan man sikrer social distancing med 200 deltagere til et stævne, som bliver sultne?
Som det ser ud lige nu bliver det kun muligt at bruge hver anden standplads på Kalvebod, det giver en naturlig begrænsning på 5-6 skytter pr afsnit (alt efter hvordan man deler det op) + 2 instruktører, det ville betyde vi kunne gennemføre skydning i et eller andet omfang og hvis det er sådan det ender tror jeg vi gør det. Man kommer ikke til at stå og hyggeplinke hvis der er skytter der venter (udenfor) på at komme til, men man kan da komme til at dufte lidt krudtrøg :-)

Foreningsvåben skal afsprittes og især foreningsrifler, med kindaftryk og udåndings dråber skal vi tænke ret grundigt over hvad vi gør med... Måske kun skydning for folk med egne våben? Jeg ved det ikke. Kan et træskæfte på en Anschütz tåle at blive sprittet af 10 gange i træk?

Stævne må blive med madpakker ;-) Jeg ser ikke andre muligheder, umiddelbart?
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Spøgelset
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 53
Tilmeldt: 24. mar 2020, 19:55
Interesser: Våbenplatforme, samfund
Geografisk sted: Bunden af Öresund
Has thanked: 9 times
Been thanked: 38 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Spøgelset » 21. apr 2020, 11:11

Refraktorius skrev:
21. apr 2020, 09:50
100Radsbar skrev:
21. apr 2020, 09:41
.... Det minder for meget om Sovjet styret.

Er vi lidt historieløse her til morgen?

- fangelejre?
- politiske skueprocesser?
- massehenrettelser?
- deportation af folkeslag?
- fængsling og deportation af systemkritikere?
- Ingen fri presse?
- etpartisystem?
- femårsplaner?
- ingen privat ejendomsret?
Mon ikke der tænkes på EUs demokratiske underskud?

Hvordan er det nu det fungerer, vi kan stemme til EU-parlamentsvalget, men parlamentet kan ikke stille lovforslag?

Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 21. apr 2020, 11:15

De engelske dødstal opjusteres - markant:
Ifølge Office of National Statistics (ONS) var der registreret 13.121 coronarelaterede dødsfald i England og Wales op til den 10. april.

Ifølge regeringens opgørelser var der på samme tidspunkt 'kun' registreret 9288 dødsfald blandt coronapatienter.

Forskellen skyldes, at de officielle opgørelser, der bliver offentliggjort af regeringen, kun omfatter dødsfald på hospitaler.
Link:
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... nt/8096327
“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2120
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 475 times
Been thanked: 312 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Greyberd63 » 21. apr 2020, 12:08

Bofhenator skrev:
21. apr 2020, 10:01
Aratan skrev:
20. apr 2020, 23:44
Så opdaterede DGI deres retningslinjer og tillader nu udendørs aktiviteter blot de ikke er “kontaktsport” og de generelle regler overholdes:

https://www.dgi.dk/om/presse/presserum/ ... efaler-dgi

Linket kan ændre indhold (når retningslinjerne ændrer sig), så et relevant citat er:
20. april tilpassede DGI anbefalingerne om udendørs idræt. Det betyder, at idrætsforeninger nu godt kan afholde udendørs idræt uden kropskontakt, når det sker inden for rammerne af de generelle krav og anbefalinger, som sundhedsmyndighederne og regeringen har offentliggjort på coronasmitte.dk. Bl.a. at man ikke samles mere end ti personer, og at man skal holde mindst 2 meters afstand til andre personer.
Er det bare mig eller lugter det af skydning???
KSC holder åbent i et eller andet omfang fra og med på lørdag. Naturligvis med hensyntagen til afstand og antal mennesker osv osv. Der kommer flere detaljer ud snarest.

(om det "kun" bliver foreninger eller for alle og den slags meldes der ikke noget om endnu)
Vores klub åbner idag, selvfølgelig følger vi retnings linjerne, max. antal og afstand

Mvh
Grey

AHSV
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 663
Tilmeldt: 19. okt 2007, 11:36
Interesser: Jagt, Fiskeri, Baneskydning
Geografisk sted: København
Has thanked: 21 times
Been thanked: 103 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af AHSV » 21. apr 2020, 12:22

Spøgelset skrev:
21. apr 2020, 11:11
Refraktorius skrev:
21. apr 2020, 09:50
100Radsbar skrev:
21. apr 2020, 09:41
.... Det minder for meget om Sovjet styret.

Er vi lidt historieløse her til morgen?

- fangelejre?
- politiske skueprocesser?
- massehenrettelser?
- deportation af folkeslag?
- fængsling og deportation af systemkritikere?
- Ingen fri presse?
- etpartisystem?
- femårsplaner?
- ingen privat ejendomsret?
Mon ikke der tænkes på EUs demokratiske underskud?

Hvordan er det nu det fungerer, vi kan stemme til EU-parlamentsvalget, men parlamentet kan ikke stille lovforslag?
Se det er konkrete problemstillinger man kan beskrive, hvilket giver en del mere mening end en generel sammenligning... Synes ærligt talt heller ikke at det demokratiske underskud i EU tåler nogen sammenligning med det demokratiske underskud i Sovjet!

Mvh
Anders

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21723
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 467 times
Been thanked: 2372 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 21. apr 2020, 12:52

Den her er til gengæld artig!

Hvis det passer at det britiske sundhedsministerium (The Department of Health (DHSC) ) har lavet falske twitterkontoer fra påståede sundhedsfolk (nogen af dem med rigtige billeder af sundhedspersonale, brugt uden disses vidende) der argumenterede for det fornuftige i (den nu sørgeligt , men ikke overraskende, fejlslagne) herd-immunity strategi, så er det vist om muligt endnu dummere end vådt tagpap.

https://skwawkbox.org/2020/04/21/bigges ... of-health/


(Det kan også være det sygeste fake news!)


Det er tilsyneladende ham (+ venner) her der har optrævlet den:
https://twitter.com/jdpoc/status/1252266724449230848
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 21. apr 2020, 13:41

Refraktorius skrev:
21. apr 2020, 12:52
Den her er til gengæld artig!

Hvis det passer at det britiske sundhedsministerium (The Department of Health (DHSC) ) har lavet falske twitterkontoer fra påståede sundhedsfolk (nogen af dem med rigtige billeder af sundhedspersonale, brugt uden disses vidende) der argumenterede for det fornuftige i (den nu sørgeligt , men ikke overraskende, fejlslagne) herd-immunity strategi, så er det vist om muligt endnu dummere end vådt tagpap.

https://skwawkbox.org/2020/04/21/bigges ... of-health/


(Det kan også være det sygeste fake news!)


Det er tilsyneladende ham (+ venner) her der har optrævlet den:
https://twitter.com/jdpoc/status/1252266724449230848
Det lyder godt nok næsten for vildt til at være sandt. Men hvis det er, så har UK fået deres helt egen Watergate skandale.
(sådan cirka)

Peter

Brugeravatar
NaChO-LiBrE
Banned
Banned
Indlæg: 45
Tilmeldt: 11. mar 2020, 19:58
Interesser: Jagt/skydning/røgning
Geografisk sted: VestOnTheJylland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 15 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af NaChO-LiBrE » 21. apr 2020, 14:47

PSindrup skrev:
21. apr 2020, 13:41
Refraktorius skrev:
21. apr 2020, 12:52
Den her er til gengæld artig!

Hvis det passer at det britiske sundhedsministerium (The Department of Health (DHSC) ) har lavet falske twitterkontoer fra påståede sundhedsfolk (nogen af dem med rigtige billeder af sundhedspersonale, brugt uden disses vidende) der argumenterede for det fornuftige i (den nu sørgeligt , men ikke overraskende, fejlslagne) herd-immunity strategi, så er det vist om muligt endnu dummere end vådt tagpap.

https://skwawkbox.org/2020/04/21/bigges ... of-health/


(Det kan også være det sygeste fake news!)


Det er tilsyneladende ham (+ venner) her der har optrævlet den:
https://twitter.com/jdpoc/status/1252266724449230848
Det lyder godt nok næsten for vildt til at være sandt. Men hvis det er, så har UK fået deres helt egen Watergate skandale.
(sådan cirka)

Peter
Det er vel ikke meget værre end Cambridge Analytica "skandalen" og andre der var lige så grove.. syntes der er rigelig med eks på hvordan der bliver faket med både det ene og det andet..
En prut lugter for at de døve også kan ha glæde af den

Deth
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 103
Tilmeldt: 10. okt 2014, 15:20
Interesser: Knive Luftvåben Gear
Geografisk sted: Billund
Has thanked: 98 times
Been thanked: 6 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Deth » 21. apr 2020, 14:48

Refraktorius skrev:
21. apr 2020, 09:50
100Radsbar skrev:
21. apr 2020, 09:41
.... Det minder for meget om Sovjet styret.

Er vi lidt historieløse her til morgen?

- fangelejre? tyrkiet?
- politiske skueprocesser? Facebook
- massehenrettelser?
- deportation af folkeslag?
- fængsling og deportation af systemkritikere?
- Ingen fri presse?Facebook
- etpartisystem?Gir de efterhånden forskel hvad vi stemmer?
- femårsplaner?
- ingen privat ejendomsret?Vi ejer dårligt nok vores egen grund et spadestik ned
Vi er næsten i mål :10:

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21723
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 467 times
Been thanked: 2372 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 21. apr 2020, 16:09

Ked af at regne på din parade, men

Tyrkiet er ikke medlem af EU
Marianne Vestager har givet både Google og Facebook slag
Du har de politikere du selv fortjener, hvis ikke du gør dit i politik
At du har finansieret dit hus med kviklån er bare surt.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3140
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 21. apr 2020, 16:46

AHSV skrev:
21. apr 2020, 12:22
Spøgelset skrev:
21. apr 2020, 11:11
Refraktorius skrev:
21. apr 2020, 09:50

Er vi lidt historieløse her til morgen?

- fangelejre?
- politiske skueprocesser?
- massehenrettelser?
- deportation af folkeslag?
- fængsling og deportation af systemkritikere?
- Ingen fri presse?
- etpartisystem?
- femårsplaner?
- ingen privat ejendomsret?
Mon ikke der tænkes på EUs demokratiske underskud?

Hvordan er det nu det fungerer, vi kan stemme til EU-parlamentsvalget, men parlamentet kan ikke stille lovforslag?
Se det er konkrete problemstillinger man kan beskrive, hvilket giver en del mere mening end en generel sammenligning... Synes ærligt talt heller ikke at det demokratiske underskud i EU tåler nogen sammenligning med det demokratiske underskud i Sovjet!

Mvh
Anders
EU er ikke et diktatur, og bliver det forhåbentligt heller ikke.

Men af ligheder med kommunistiske mega-stater kunne man nævne:
*Stort centraliseret bureaukrati
*Politisk elite
*Modvilje mod national identitet og ønske om i stedet at fremme en fælles identitet.

Jeg er også lettere bekymret for den fri presse, med de tiltag der bliver talt om for at modvirke "fake news". Men det er ikke kun et EU problem.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 21. apr 2020, 16:57

ReneKJ skrev:
21. apr 2020, 16:46
AHSV skrev:
21. apr 2020, 12:22
Spøgelset skrev:
21. apr 2020, 11:11
Refraktorius skrev:
21. apr 2020, 09:50

Er vi lidt historieløse her til morgen?

- fangelejre?
- politiske skueprocesser?
- massehenrettelser?
- deportation af folkeslag?
- fængsling og deportation af systemkritikere?
- Ingen fri presse?
- etpartisystem?
- femårsplaner?
- ingen privat ejendomsret?
Mon ikke der tænkes på EUs demokratiske underskud?

Hvordan er det nu det fungerer, vi kan stemme til EU-parlamentsvalget, men parlamentet kan ikke stille lovforslag?
Se det er konkrete problemstillinger man kan beskrive, hvilket giver en del mere mening end en generel sammenligning... Synes ærligt talt heller ikke at det demokratiske underskud i EU tåler nogen sammenligning med det demokratiske underskud i Sovjet!

Mvh
Anders
EU er ikke et diktatur, og bliver det forhåbentligt heller ikke.

Men af ligheder med kommunistiske mega-stater kunne man nævne:
*Stort centraliseret bureaukrati
*Politisk elite
*Modvilje mod national identitet og ønske om i stedet at fremme en fælles identitet.

Jeg er også lettere bekymret for den fri presse, med de tiltag der bliver talt om for at modvirke "fake news". Men det er ikke kun et EU problem.
René, det gør det da for filan ikke kommunistisk.

Og jeg kan altså heller ikke få øje på den modstand mod national identitet i EU som du nævner.

Man kan være EU modstander javel, men de påstande du fremkommer med kan jeg slet ikke genkende.

Peter

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1522
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3338 times
Been thanked: 414 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Kalthoff » 21. apr 2020, 17:03

1587451232893.jpeg
1587451232893.jpeg (41 KiB) Vist 6619 gange

Besvar