Timber skrev: ↑18. okt 2020, 13:59
Det er i den grad tid til at sige stop...
Det er tid for os alle at vågne op fra dette inducerede mareridt og vende tilbage til vores rigtige liv. Vores tid på Jorden er allerede for kort, så vi skal udnytte hvert sekund, vi har. Hvad er trods alt mest værd i sidste ende – et langt liv i isolation og frygt eller et næsten lige så langt liv fyldt med oplevelser og glæde?
https://stiften.dk/artikel/tiden-er-ind ... uh2zfUR7Co
Men det er da også interessant læsning dog lidt rigtigt bibelsk med den afslutning med livet er kort... Endnu kortere hvis man får corona og dør af det.
Synes bare ikke det er fakta der skinner igennem.
Ikke at jeg siger at regeringens mundbind krav hellere er indført på baggrund af videnskab men man har dog en formodning om at det virker.
Der er studier som har påvist en virkelig god reduktion af aerosoler ved brug af mundbind.
Jeg glæder mig da også til at der kommer mere viden på bordet men ham der har skrevet det er jo ikke corona "klog" han bare en journalist. Jeg er hellere ikke klog I Corona. Jeg læser også bare forskelligt.
Problemet med journalistens tilgang vi skal selv have lov at bestemme om vi vil have maske på eller ej er jo fint nok - hvis altså ikke lige det var fordi at mundbind ikke kun beskytter brugeren.
Det er jo også derfor man har lovgivet om det.
Den samme argumentation kan bruges om concealed carry I dk. Det burde være min ret at CC for beskytte mig selv mod røvere og overfald ved at gå med en ladt pistol. Men samfundet har taget den frihed fra mig og sagt at det må jeg ikke og kan man ikke lide det kan man jo flytte til Tjekkiet eller USA fx. Det samme gælder reglerne om mundbind.
Hvis der kommer forskning der påvise at mundbind ingen præventiv effekt har så skal det jo selvfølgelig ikke være et lovkrav indtil da synes jeg at det er: better safe than sorry.