Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8878
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fast Fumble » 23. okt 2020, 15:51

Timber skrev:
22. okt 2020, 17:01
Jeg forstår det ikke?? Hvad skulle stikke af, hvis man løsnede lidt op? Jeg mener, hvis disse tal var under en almindelig influenzasæson, ville ingen da løfte noget øjenbryn.. Tvært imod...
Hvad skulle stikke af? Smittetallene, da. De stiger lige nu TRODS vore restriktioner.
Tallene i din opgørelse er så lave FORDI vi har haft nedlukning og restriktioner, der har holdt smittespredningen nede.

Men du har ret, var det en almindelig influenza sæson, ville den slags tal ikke være bekymrende, og restriktionerne har faktisk også resulteret i at vi lige nu ikke har overdødelighed, men UNDERdødelighed (hvis der er noget der hedder det).

Problemet med denne her satan, er at dødeligheden er noget højere end en almindelig influenza, og den er ca. dobbelt så smitsom.
Det helt store problem er, at hvis smittespredningen igen når op på 2,5, så løber den lynhurtigt fra os, og så FÅR vi overbelastning af hospitalerne, i en grad vi ikke kan håndtere. Men det tror jeg godt du ved...
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Timber » 23. okt 2020, 15:54

Langenge skrev:
23. okt 2020, 14:42
Så er vi steget til 859 i løbet af det sidste døgn, og "Mette" holder pressemøde klokken 18:30.
Men der er også 418 raskmeldte.. Og i alt er der 7300 testet positive i Danmark pt.. Det svarer til sølle 12 promille af den samlede danske befolkning..

Læg dertil at der kun er 125 indlagte..

Så selv om det stak af, og tallene bliver fordoblet, har jeg stadig svært ved at se behovet for yderligere restriktioner.. Bare se hvor hurtigt de udbrud i Ringsted og Faxe blev stoppet..
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Timber » 23. okt 2020, 16:01

Fast Fumble skrev:
23. okt 2020, 15:51
Timber skrev:
22. okt 2020, 17:01
Jeg forstår det ikke?? Hvad skulle stikke af, hvis man løsnede lidt op? Jeg mener, hvis disse tal var under en almindelig influenzasæson, ville ingen da løfte noget øjenbryn.. Tvært imod...
Hvad skulle stikke af? Smittetallene, da. De stiger lige nu TRODS vore restriktioner.
Tallene i din opgørelse er så lave FORDI vi har haft nedlukning og restriktioner, der har holdt smittespredningen nede.

Men du har ret, var det en almindelig influenza sæson, ville den slags tal ikke være bekymrende, og restriktionerne har faktisk også resulteret i at vi lige nu ikke har overdødelighed, men UNDERdødelighed (hvis der er noget der hedder det).

Problemet med denne her satan, er at dødeligheden er noget højere end en almindelig influenza, og den er ca. dobbelt så smitsom.
Det helt store problem er, at hvis smittespredningen igen når op på 2,5, så løber dne lynhurtigt fra os, og så FÅR vi overbelastning af hospitalerne, i en grad vi ikke kan håndtere. Men det tror jeg godt du ved...
Selvfølgelig stiger tallene en smule.. Vi er stadig i en influenzasæson.. Men raten er da ikke så hurtig som det påstås..

Som sagt har vi p.t. 7300 testet positive.. Det giver stadig kun 125 indlagte.. Hvilket igen er minimalt..

Som jeg skrev til Langenge, så ville det da på ingen måde være katastrofale tal, selvom det blev fordoblet.. om det er 12 eller 24 promille betyder nada..

Og hvis sygehusvæsnet skulle gå i knæ ved 250 indlæggelser, har vi sgu andre bekymringer end coronaen..

Jeg kunne til nød gå med til vi ikke lige kaster os ud i de største ravepartys, men ser på ingen måde behov for yderligere restriktioner p.t.. Jeg kommer aldrig til at fatte at folk bare acceptere man strammer mere og mere, uden grund.. Skræmmekampagnen ser åbenbart desværre ud til at fungere...
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7310
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 288 times
Been thanked: 1073 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Langenge » 23. okt 2020, 16:13

Timber skrev:
23. okt 2020, 15:54
Langenge skrev:
23. okt 2020, 14:42
Så er vi steget til 859 i løbet af det sidste døgn, og "Mette" holder pressemøde klokken 18:30.
Men der er også 418 raskmeldte.. Og i alt er der 7300 testet positive i Danmark pt.. Det svarer til sølle 12 promille af den samlede danske befolkning..

Læg dertil at der kun er 125 indlagte..

Så selv om det stak af, og tallene bliver fordoblet, har jeg stadig svært ved at se behovet for yderligere restriktioner.. Bare se hvor hurtigt de udbrud i Ringsted og Faxe blev stoppet..
Det var blot en konstatering :smile:
Jeg mener ikke, at jeg på noget tidspunkt har deltaget specielt aktivt i debatten om hvilke restriktioner eller forholdsregler, der er nødvendige eller ej.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Timber » 23. okt 2020, 16:15

Langenge skrev:
23. okt 2020, 16:13
Timber skrev:
23. okt 2020, 15:54
Langenge skrev:
23. okt 2020, 14:42
Så er vi steget til 859 i løbet af det sidste døgn, og "Mette" holder pressemøde klokken 18:30.
Men der er også 418 raskmeldte.. Og i alt er der 7300 testet positive i Danmark pt.. Det svarer til sølle 12 promille af den samlede danske befolkning..

Læg dertil at der kun er 125 indlagte..

Så selv om det stak af, og tallene bliver fordoblet, har jeg stadig svært ved at se behovet for yderligere restriktioner.. Bare se hvor hurtigt de udbrud i Ringsted og Faxe blev stoppet..
Det var blot en konstatering :smile:
Jeg mener ikke, at jeg på noget tidspunkt har deltaget specielt aktivt i debatten om hvilke restriktioner eller forholdsregler, der er nødvendige eller ej.
Fair nok.. Det var vist også bare en automatreaktion... :blink: :giggle:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8878
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fast Fumble » 23. okt 2020, 16:15

Timber skrev:
23. okt 2020, 16:01
Skræmmekampagnen ser åbenbart desværre ud til at fungere...

Hvilken skræmmekampagne mener du? Den fra Italien eller den fra Spanien?
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Timber » 23. okt 2020, 16:38

Fast Fumble skrev:
23. okt 2020, 16:15
Timber skrev:
23. okt 2020, 16:01
Skræmmekampagnen ser åbenbart desværre ud til at fungere...

Hvilken skræmmekampagne mener du? Den fra Italien eller den fra Spanien?
Nej, den herhjemme fra.. Vi bor, eller jeg gør i hvert fald ikke, hverken i Spanien eller Italien... Så hvorfor skulle jeg forholde mig til de tal, da de ikke angår mig..

Men jeg vil da stadig påstå det er pudsigt at tallene er højest i de lande med de strengeste restriktioner.. Jeg tror simpelthen de virker modsat... Så jo strengere restriktioner, jo mere smitte...

Herhjemme stag tallet da først da man insisterede på at påbyde mundbind.. Som der stadig savnes evidens for virkning af.. Læg mærke til de råd der kom fra SST i dag.. Ikke en af dem nævnet mundbind, men til gengæld håndhygiejne og afstand... Samt udluftning eller frisk luft.. Hvilke virker som vældigt mere logiske tiltag, end f.eks det føromtalte mundbind..

Ikke at folk hjertens gerne for min skyld må gå med det hvis de lyster.. Det skal bare ikke være tvang...
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Kode1303
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. maj 2010, 19:09
Interesser: Ammunition og skydning.
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Kode1303 » 23. okt 2020, 16:54

Alle er lidt forvirrede i den givne situation. Hvad rådgiver eksperterne (dem der faktisk ved noget) politikerne (dem der intet ved, men bestemmer) til? Det er vist uklart for de fleste, hvad der sker bag de nedrullede gardiner.

Fra mit synspunkt som lærer, undrer det mig, at der ikke er mere fokus på skoler og institutioner.

- i skoler samles hundreder på et meget lille areal.
- børn og unge har - alt andet lige - en hygiejne ‘under middel’.
- skoler er i realiteten et ‘fristed’ fuldkommen uden corona-restriktioner. Man kan umuligt holde så mange elever fra hinanden!
- teenagere er rigtig gode smittere, men bliver sjældent påvirket selv.
- lærere og elever bruger ikke værnemidler, og nogle lærere er blevet direkte forbudt at bære mundbind.

Jeg tænker bare, det ville være et godt sted at have lidt mere fokus i den givne situation.
Make mine a carbine.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Raptor357 » 23. okt 2020, 17:08

Timber skrev:
23. okt 2020, 16:38
Fast Fumble skrev:
23. okt 2020, 16:15
Timber skrev:
23. okt 2020, 16:01
Skræmmekampagnen ser åbenbart desværre ud til at fungere...

Hvilken skræmmekampagne mener du? Den fra Italien eller den fra Spanien?
Nej, den herhjemme fra.. Vi bor, eller jeg gør i hvert fald ikke, hverken i Spanien eller Italien... Så hvorfor skulle jeg forholde mig til de tal, da de ikke angår mig..

Men jeg vil da stadig påstå det er pudsigt at tallene er højest i de lande med de strengeste restriktioner.. Jeg tror simpelthen de virker modsat... Så jo strengere restriktioner, jo mere smitte...

Herhjemme stag tallet da først da man insisterede på at påbyde mundbind.. Som der stadig savnes evidens for virkning af.. Læg mærke til de råd der kom fra SST i dag.. Ikke en af dem nævnet mundbind, men til gengæld håndhygiejne og afstand... Samt udluftning eller frisk luft.. Hvilke virker som vældigt mere logiske tiltag, end f.eks det føromtalte mundbind..

Ikke at folk hjertens gerne for min skyld må gå med det hvis de lyster.. Det skal bare ikke være tvang...
Prøv lige at se på rækkefølgen.
Smitten kommer før restriktionerne, og den fortsætter da det tager op til 3 uger for restriktionerne er indført til de kan aflæses i en ændret trend i smitten. Problemet er at der er lang tid fra smitte til sygdomsudbrud, og at man smitter inden man har symptomer. den er faktisk rigtig snedig.

Mundbindet er en politisk panikløsning der kun virker til at dæmpe smitten hvis brugt rigtigt.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Timber » 23. okt 2020, 17:58

Raptor357 skrev:
23. okt 2020, 17:08
Timber skrev:
23. okt 2020, 16:38
Fast Fumble skrev:
23. okt 2020, 16:15
Timber skrev:
23. okt 2020, 16:01
Skræmmekampagnen ser åbenbart desværre ud til at fungere...

Hvilken skræmmekampagne mener du? Den fra Italien eller den fra Spanien?
Nej, den herhjemme fra.. Vi bor, eller jeg gør i hvert fald ikke, hverken i Spanien eller Italien... Så hvorfor skulle jeg forholde mig til de tal, da de ikke angår mig..

Men jeg vil da stadig påstå det er pudsigt at tallene er højest i de lande med de strengeste restriktioner.. Jeg tror simpelthen de virker modsat... Så jo strengere restriktioner, jo mere smitte...

Herhjemme stag tallet da først da man insisterede på at påbyde mundbind.. Som der stadig savnes evidens for virkning af.. Læg mærke til de råd der kom fra SST i dag.. Ikke en af dem nævnet mundbind, men til gengæld håndhygiejne og afstand... Samt udluftning eller frisk luft.. Hvilke virker som vældigt mere logiske tiltag, end f.eks det føromtalte mundbind..

Ikke at folk hjertens gerne for min skyld må gå med det hvis de lyster.. Det skal bare ikke være tvang...
Prøv lige at se på rækkefølgen.
Smitten kommer før restriktionerne, og den fortsætter da det tager op til 3 uger for restriktionerne er indført til de kan aflæses i en ændret trend i smitten. Problemet er at der er lang tid fra smitte til sygdomsudbrud, og at man smitter inden man har symptomer. den er faktisk rigtig snedig.

Mundbindet er en politisk panikløsning der kun virker til at dæmpe smitten hvis brugt rigtigt.
Tja, uanset hvad, så er der jo ikke noget der stikker af. Så havde den gjort det for længst..

Men hey, nu skal vi alle til at gå med mundbind, og må ikke køber alkohol efter 22, når vi mødes de max 10 personer vi må.. Og glem alt om jul og nytår.. Wuhuuuu.... eller noget...

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-10- ... triktioner
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Fastanhol
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 295
Tilmeldt: 21. feb 2020, 19:48
Interesser: genladning
Geografisk sted: sjælland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 75 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fastanhol » 23. okt 2020, 19:04

Timber skrev:
23. okt 2020, 17:58

Tja, uanset hvad, så er der jo ikke noget der stikker af. Så havde den gjort det for længst..

Men hey, nu skal vi alle til at gå med mundbind, og må ikke køber alkohol efter 22, når vi mødes de max 10 personer vi må.. Og glem alt om jul og nytår.. Wuhuuuu.... eller noget...

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-10- ... triktioner
Kan vi ikke begynde at sætte fake news mærkning På timber Ligesom Twitter og lignende gør.

Du vil bare ikke forstå. Ja eller kan ikke forstå men det er et faktum at corona er værre end alm corona og du kan ikke bare sammenligne tal fra en alm influenza sæson med tallene her under corona for præmisser er ikke den samme.
Folk har isoleret sig socialt især den ældre generation. Så du kan ikke bare sammenligne.
Du må høre på din regering og på forskere istedet for at køre smæde kampagne. Du bliver ved og ved med at komme med dine dårlige argumenter som ikke holder en dyt.
Du spreder fake news.

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2032
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 338 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Tangloppen » 23. okt 2020, 19:09

Du vil kunne finde mange ligesindet inde på Facebook Timber. Bare gå ind og kig på kommentarsporene hos særligt BT og EB.
Dér sidder folk osse og begræder at skulle lade sig knægte af den onde stat og Forfrue Frederiksen.

Herinde møder du tydeligvis kun sheeple. På SoMe vil du kunne få oprejsning.
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Timber » 23. okt 2020, 19:11

Fastanhol skrev:
23. okt 2020, 19:04
Timber skrev:
23. okt 2020, 17:58

Tja, uanset hvad, så er der jo ikke noget der stikker af. Så havde den gjort det for længst..

Men hey, nu skal vi alle til at gå med mundbind, og må ikke køber alkohol efter 22, når vi mødes de max 10 personer vi må.. Og glem alt om jul og nytår.. Wuhuuuu.... eller noget...

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-10- ... triktioner
Kan vi ikke begynde at sætte fake news mærkning På timber Ligesom Twitter og lignende gør.

Du vil bare ikke forstå. Ja eller kan ikke forstå men det er et faktum at corona er værre end alm corona og du kan ikke bare sammenligne tal fra en alm influenza sæson med tallene her under corona for præmisser er ikke den samme.
Folk har isoleret sig socialt især den ældre generation. Så du kan ikke bare sammenligne.
Du må høre på din regering og på forskere istedet for at køre smæde kampagne. Du bliver ved og ved med at komme med dine dårlige argumenter som ikke holder en dyt.
Du spreder fake news.
Fake news? Åh du mener de tal SST selv sender ud?? Ja, de er nok overdrevne, men så synes jeg du skal kontakte dem, og gøre dem opmærksom på det.. :blink:

Og det er skam ikke kun mig der sammenligner corona med almindelig influenza.. Selv fagfolk gør det skam også... Se bl.a. den fine artikel Psindrup linkede til lidt længere oppe..
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2917
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Senserazer » 23. okt 2020, 19:13

Vanvid. Nye restriktioner. Beslutninger foretaget på et til stadighed meget flydende og udefineret grundlag. Politikere som ser, og lever i, en helt anden virkelighed end alle os andre. Hvad ved de, som vi ikke må vide? Siden de ved disse ting er nødvendige?
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 23. okt 2020, 19:16

Timber skrev:
23. okt 2020, 19:11
Fastanhol skrev:
23. okt 2020, 19:04
Timber skrev:
23. okt 2020, 17:58

Tja, uanset hvad, så er der jo ikke noget der stikker af. Så havde den gjort det for længst..

Men hey, nu skal vi alle til at gå med mundbind, og må ikke køber alkohol efter 22, når vi mødes de max 10 personer vi må.. Og glem alt om jul og nytår.. Wuhuuuu.... eller noget...

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-10- ... triktioner
Kan vi ikke begynde at sætte fake news mærkning På timber Ligesom Twitter og lignende gør.

Du vil bare ikke forstå. Ja eller kan ikke forstå men det er et faktum at corona er værre end alm corona og du kan ikke bare sammenligne tal fra en alm influenza sæson med tallene her under corona for præmisser er ikke den samme.
Folk har isoleret sig socialt især den ældre generation. Så du kan ikke bare sammenligne.
Du må høre på din regering og på forskere istedet for at køre smæde kampagne. Du bliver ved og ved med at komme med dine dårlige argumenter som ikke holder en dyt.
Du spreder fake news.
Fake news? Åh du mener de tal SST selv sender ud?? Ja, de er nok overdrevne, men så synes jeg du skal kontakte dem, og gøre dem opmærksom på det.. :blink:

Og det er skam ikke kun mig der sammenligner corona med almindelig influenza.. Selv fagfolk gør det skam også... Se bl.a. den fine artikel Psindrup linkede til lidt længere oppe..
Gider du dokumentere hvilke tal SSI sender ud som er fake news og overdrevne ? Eller er det bare en påstand/fake news fra din side ?
“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

Fastanhol
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 295
Tilmeldt: 21. feb 2020, 19:48
Interesser: genladning
Geografisk sted: sjælland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 75 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fastanhol » 23. okt 2020, 19:17

Timber skrev:
23. okt 2020, 19:11
Fake news? Åh du mener de tal SST selv sender ud?? Ja, de er nok overdrevne, men så synes jeg du skal kontakte dem, og gøre dem opmærksom på det.. :blink:

Nej din tolkning er helt i hegnet.
Ikke sst's tal.
Timber skrev:
23. okt 2020, 19:11
Og det er skam ikke kun mig der sammenligner corona med almindelig influenza.. Selv fagfolk gør det skam også... Se bl.a. den fine artikel Psindrup linkede til lidt længere oppe..
Uuuuuuuhhh du har fundet andre ligesindede. Det gør ikke at i får ret bare fordi i alle gør de samme fejl i jeres intelligente tolkning af tallene og tingenes tilstand.
Og jeres super duper evne til at sammenligne æbler og en hestepære.

Brugeravatar
Kode1303
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. maj 2010, 19:09
Interesser: Ammunition og skydning.
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Kode1303 » 23. okt 2020, 19:21

Senserazer skrev:
23. okt 2020, 19:13
Vanvid. Nye restriktioner. Beslutninger foretaget på et til stadighed meget flydende og udefineret grundlag. Politikere som ser, og lever i, en helt anden virkelighed end alle os andre. Hvad ved de, som vi ikke må vide? Siden de ved disse ting er nødvendige?
Politikerne agerer jo på baggrund af, hvad eksperterne siger. Jeg synes, det gav fuldkommen mening, hvad der blev sagt. Vi skal dybest set holde os fra at se en masse menneske, så smittekæderne bliver små. Og skoler og virksomheder er holdt fri, så samfundet kan fortsætte, mens der gives yderligere kompensation til de, der alligevel ikke kan drive alm. forretning. Og epidemiologen gav da ret gode faktuelle oplysninger.
Jeg kan ikke se det flydende og udefinerede, må jeg sige.
Make mine a carbine.

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2120
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 475 times
Been thanked: 312 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Greyberd63 » 23. okt 2020, 19:26

Fastanhol skrev:
23. okt 2020, 19:04
Timber skrev:
23. okt 2020, 17:58

Tja, uanset hvad, så er der jo ikke noget der stikker af. Så havde den gjort det for længst..

Men hey, nu skal vi alle til at gå med mundbind, og må ikke køber alkohol efter 22, når vi mødes de max 10 personer vi må.. Og glem alt om jul og nytår.. Wuhuuuu.... eller noget...

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-10- ... triktioner
Kan vi ikke begynde at sætte fake news mærkning På timber Ligesom Twitter og lignende gør.

Du vil bare ikke forstå. Ja eller kan ikke forstå men det er et faktum at corona er værre end alm corona og du kan ikke bare sammenligne tal fra en alm influenza sæson med tallene her under corona for præmisser er ikke den samme.
Folk har isoleret sig socialt især den ældre generation. Så du kan ikke bare sammenligne.
Du må høre på din regering og på forskere istedet for at køre smæde kampagne. Du bliver ved og ved med at komme med dine dårlige argumenter som ikke holder en dyt.
Du spreder fake news.
Jeg er ganske enig med dig politisk, og med hensyn til nødvendigheden af disse begrænsinger, for at stoppe smitten.
Men er det ikke mods/admins opgave, du nu har påtaget dig,

Mvh
Grey

Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 23. okt 2020, 19:43

Folk dør AF corona:
Da coronaen startede, var meldingen, at folk døde med corona. Med andre ord blev det ikke noteret, at de var døde på grund af corona.

Men nu viser det sig, at 95 procent af de danskere, som var smittet med corona og døde, gik på bort på grund af corona.

Det siger Kåre Mølbak, direktør i Statens Serum Institut, på fredagens pressemøde:

- I øjeblikket er 697 registreret (døde, red.). Vi har lavet et review af dødsattesterne. Det er 95 procent, der er døde af en diagnose, der er forenelig med corona, siger Kåre Mølbak.

- Der er ingen tvivl om, at langt hovedparten af patienterne er døde af corona.

Dermed slår han fast, at det er virussen, som folk er døde af.
Link: https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... na/8339271
“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Timber » 23. okt 2020, 19:44

Fastanhol skrev:
23. okt 2020, 19:17
Timber skrev:
23. okt 2020, 19:11
Fake news? Åh du mener de tal SST selv sender ud?? Ja, de er nok overdrevne, men så synes jeg du skal kontakte dem, og gøre dem opmærksom på det.. :blink:

Nej din tolkning er helt i hegnet.
Ikke sst's tal.
Timber skrev:
23. okt 2020, 19:11
Og det er skam ikke kun mig der sammenligner corona med almindelig influenza.. Selv fagfolk gør det skam også... Se bl.a. den fine artikel Psindrup linkede til lidt længere oppe..
Uuuuuuuhhh du har fundet andre ligesindede. Det gør ikke at i får ret bare fordi i alle gør de samme fejl i jeres intelligente tolkning af tallene og tingenes tilstand.
Og jeres super duper evne til at sammenligne æbler og en hestepære.
Du har lov til at have din mening, og jeg må vel(endnu) have lov til min mening..

Omend jeg ikke er tilhænger af restriktioner, så kan jeg såmend sagtens se fornuften i at umiddelbart undgå alt for store forsamlinger i denne tid.. Endvidere er gamle husråd som håndhygiejne og afstand, specielt hvis man er syg, heller ikke afskrækkende..

Men uvirksomt mundbind og tvangslukning af restauranter m.v. er unødvendigt.. Vi skal da også leve.. Vil vædde på at der kommer et større problem end bare økonomisk ud af det her, når det engang ender.. Bare se på alle de udskudte eller aflyste operationer og undersøgelser..
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Timber » 23. okt 2020, 19:46

Leon skrev:
23. okt 2020, 19:16
Timber skrev:
23. okt 2020, 19:11
Fastanhol skrev:
23. okt 2020, 19:04
Timber skrev:
23. okt 2020, 17:58

Tja, uanset hvad, så er der jo ikke noget der stikker af. Så havde den gjort det for længst..

Men hey, nu skal vi alle til at gå med mundbind, og må ikke køber alkohol efter 22, når vi mødes de max 10 personer vi må.. Og glem alt om jul og nytår.. Wuhuuuu.... eller noget...

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-10- ... triktioner
Kan vi ikke begynde at sætte fake news mærkning På timber Ligesom Twitter og lignende gør.

Du vil bare ikke forstå. Ja eller kan ikke forstå men det er et faktum at corona er værre end alm corona og du kan ikke bare sammenligne tal fra en alm influenza sæson med tallene her under corona for præmisser er ikke den samme.
Folk har isoleret sig socialt især den ældre generation. Så du kan ikke bare sammenligne.
Du må høre på din regering og på forskere istedet for at køre smæde kampagne. Du bliver ved og ved med at komme med dine dårlige argumenter som ikke holder en dyt.
Du spreder fake news.
Fake news? Åh du mener de tal SST selv sender ud?? Ja, de er nok overdrevne, men så synes jeg du skal kontakte dem, og gøre dem opmærksom på det.. :blink:

Og det er skam ikke kun mig der sammenligner corona med almindelig influenza.. Selv fagfolk gør det skam også... Se bl.a. den fine artikel Psindrup linkede til lidt længere oppe..
Gider du dokumentere hvilke tal SSI sender ud som er fake news og overdrevne ? Eller er det bare en påstand/fake news fra din side ?
Var den til mig? For min kommentar var ment sarkastisk.. Derfor smileyen.. :blink:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Fastanhol
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 295
Tilmeldt: 21. feb 2020, 19:48
Interesser: genladning
Geografisk sted: sjælland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 75 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fastanhol » 23. okt 2020, 20:01

Timber skrev:
23. okt 2020, 19:44

Du har lov til at have din mening, og jeg må vel(endnu) have lov til min mening..
Ingen forsøger at fratage dig din ret til personlige meninger faktuelt fordrejede og forkerte eller ej.
Timber skrev:
23. okt 2020, 19:44
Omend jeg ikke er tilhænger af restriktioner, så kan jeg såmend sagtens se fornuften i at umiddelbart undgå alt for store forsamlinger i denne tid.. Endvidere er gamle husråd som håndhygiejne og afstand, specielt hvis man er syg, heller ikke afskrækkende..
Fornuftige ord.
Timber skrev:
23. okt 2020, 19:44
Men uvirksomt mundbind og tvangslukning af restauranter m.v. er unødvendigt.. Vi skal da også leve.. Vil vædde på at der kommer et større problem end bare økonomisk ud af det her, når det engang ender.. Bare se på alle de udskudte eller aflyste operationer og undersøgelser..
Fake news alert her
Mundbind er ifølge flertallet af de kloge mennesker ikke uvirksom.
Restauranter lukkes tidligt for at undgå folk bruger dem som natklub. Og for at påvirke befolkningen i en retning som sænker smittespredningen.
Der kommer mange forskellige problemer ud af corona. Jeg tror modsat hvad du tror at den nuværende linje, som flertallet af kloge også tror, er den mindst skadelige.
Men igen ved det.
Men jeg mener stadig at vi som almindelige borgere uden ordentlig indsigt i epidemi håndtering må stole rimeligt på at demokratiet tager de bedste beslutninger de kan.
Vi skal alle leve ja men man må nogen gange holde lidt ud i en kedelig situation for at få noget sjovere på den anden side.

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2917
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Senserazer » 23. okt 2020, 20:10

Kode1303 skrev:
23. okt 2020, 19:21
Senserazer skrev:
23. okt 2020, 19:13
Vanvid. Nye restriktioner. Beslutninger foretaget på et til stadighed meget flydende og udefineret grundlag. Politikere som ser, og lever i, en helt anden virkelighed end alle os andre. Hvad ved de, som vi ikke må vide? Siden de ved disse ting er nødvendige?
Politikerne agerer jo på baggrund af, hvad eksperterne siger. Jeg synes, det gav fuldkommen mening, hvad der blev sagt. Vi skal dybest set holde os fra at se en masse menneske, så smittekæderne bliver små. Og skoler og virksomheder er holdt fri, så samfundet kan fortsætte, mens der gives yderligere kompensation til de, der alligevel ikke kan drive alm. forretning. Og epidemiologen gav da ret gode faktuelle oplysninger.
Jeg kan ikke se det flydende og udefinerede, må jeg sige.
Først er det respirator pladser, så er det indlagte, så er det smittetal, så er det kontakttal, så er det, så er det, så er det... Hvad end de lige har behov for at fremhæve, for at retfærdiggøre nye stramninger. Den kompensation de yder er langt fra tilstrækkelig, der ødelægges liv i tusindvis, for a redde håndfulde. Kuren er ude af proportioner med sygdommen.
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Timber » 23. okt 2020, 20:12

Fastanhol skrev:
23. okt 2020, 20:01
Timber skrev:
23. okt 2020, 19:44

Du har lov til at have din mening, og jeg må vel(endnu) have lov til min mening..
Ingen forsøger at fratage dig din ret til personlige meninger faktuelt fordrejede og forkerte eller ej.
Timber skrev:
23. okt 2020, 19:44
Omend jeg ikke er tilhænger af restriktioner, så kan jeg såmend sagtens se fornuften i at umiddelbart undgå alt for store forsamlinger i denne tid.. Endvidere er gamle husråd som håndhygiejne og afstand, specielt hvis man er syg, heller ikke afskrækkende..
Fornuftige ord.
Timber skrev:
23. okt 2020, 19:44
Men uvirksomt mundbind og tvangslukning af restauranter m.v. er unødvendigt.. Vi skal da også leve.. Vil vædde på at der kommer et større problem end bare økonomisk ud af det her, når det engang ender.. Bare se på alle de udskudte eller aflyste operationer og undersøgelser..
Fake news alert her
Mundbind er ifølge flertallet af de kloge mennesker ikke uvirksom.
Restauranter lukkes tidligt for at undgå folk bruger dem som natklub. Og for at påvirke befolkningen i en retning som sænker smittespredningen.
Der kommer mange forskellige problemer ud af corona. Jeg tror modsat hvad du tror at den nuværende linje, som flertallet af kloge også tror, er den mindst skadelige.
Men igen ved det.
Men jeg mener stadig at vi som almindelige borgere uden ordentlig indsigt i epidemi håndtering må stole rimeligt på at demokratiet tager de bedste beslutninger de kan.
Vi skal alle leve ja men man må nogen gange holde lidt ud i en kedelig situation for at få noget sjovere på den anden side.
Du har måske adgang til den undersøgelse angående mundbinds effektivitet, siden du proklamerer fake news??

Desuden er denne coronasaga jo kørt politisk besluttet. Det indrømmede Mette jo under det samråd hun var i, for et stykke tid siden..

Tallene taler da stadig til min fordel, uanset hvad.. Vi ligger og roder rundt i promiller... Søren Brostrøm har været ude og sige der er styr på det, kontakttallet/smittetallet eller hvad de nu kalder det, ligger på 1.. Kommer det større udbrud som f.eks dem i h,h.v Faxe og ringsted, bliver der taget hånd om det øjeblikkeligt..

Jeg har stadig svært ved at se behovet for yderligere restriktioner.. Og desuden synes jeg det er besynderligt at selv fagfolk der udtaler sig om den manglende effekt af disse restriktioner, ikke får lov at stå mere frem..

Hvor er demokratiet og ytringsfriheden lige her?? Det er da netop i sådanne situationer man er nødt til at være yderst kritiske med hvad der bliver laver at restriktioner og tab af rettigheder og frihed..

Bare se udkastet til den nye epidemilov..https://hoeringsportalen.dk/Hearing?search=epidemilov
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 651 times
Been thanked: 661 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af BentxBetjent » 23. okt 2020, 20:20

Et smittetal på 1.2, det lyder jo slet ikke farligt.
100 indlagte, det lyder jo slet ikke farligt.
17 på intensiv, heraf 13 i respirator, det lyder jo slet ikke farligt.
Inkubationstid 5 dage.
Og vi venter op til 7 dage med at effektuere stramningerne, det lyder jo slet ikke farligt.

Så det vil sige de næste syv dage stiger smittetallet måske til 1.25... mit gæt.
Fra folk bliver syge til der er brug for respirator går typisk 14 dage, så om 14 dage har vi 40 i respirator... mit gæt.

Imens hygger corona sig videre med stramningerne, smittetallet vil nok falde til 1 i løbet af 3-4 uger... mit gæt.
Men jeg tror også vi lige kommer op at runde de 100 i respirator før det går den anden vej.

Uden ageren :???: det finder vi forhåbentligt aldrig ud af.

Jeg er ikke i tvivl om at en stor del af stigningen skyldes den netop overståede efterårsferie.
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Besvar