Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 19. maj 2021, 10:36

Lynge skrev:
19. maj 2021, 10:27
PSindrup skrev:
19. maj 2021, 08:16
Det er dårlig NVF-karma bare at poste en ukommenteret link. :impatient:

Det må kunne gøres bedre. :Hug:

Peter
jeg så det kun som et "nyt-gammel" info jeg læste om det i april 2020 med da kom det fra en mere eller mindre tvivlsom kilde men nu er det fra dansk TV2.
Om TV2 er mere troværdig :fun: tror jeg ikke vi skal ind på, har ikke meget tiltro til nogen som helst medier i disse tider.

Dengang jeg læste om det i april 20 da blev der beskrevet at et canadisk lab havde solgt den oprindelig Covid19 virus til et lab. i wuhan
Der var også beskrevet at den virus var skabt ved at sammensætte flere viruser bla. corona, HIV, mv. for at gøre det mere smitsom og gøre den mere effektiv at krydse arter.
det eneste årsag til at jeg deler den nu, er at den oprindelig artikel "bare" forsvandt og blev tysset ned som om det ikke var sket.

jeg ved godt at jeg stadig har min sølvpapirshat på, men jeg mener den virus er skabt til at skabe en ny verdensorden og for at få lande som Norge, Sverige, Danmark mv. som altid har været meget kritisk over for at tage uprøvede vacciner i brug. Det kan man så sige det er lykkedes!

Det fuldendte er at hele verdenssamfundet skal nu til at vaccinere deres befolkning årlig for at kunne have et fungerende samfund.
Jeg er ikke så bekymret for os gamle, men jeg tænker meget på min unge datter hvad det indebære for hende når hun engang vil til at selv have børn hvis hun for vaccinen og evt. hendes kommende kæreste/mand.

vi kender ikke hvordan det vil påvirke vores kommende generationer fysiologi?

Jeg mener vi er blinde mus som er blevet tvunget til at spise sovemedicin for så senere at finde ud af det er gift!
Holy shit! :shock: :shock:

Den lader vi lige stå et øjeblik. :tinfoil: :tinfoil: :tinfoil:

Peter

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 401 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af LJ » 19. maj 2021, 10:39

PSindrup skrev:
19. maj 2021, 10:36
Lynge skrev:
19. maj 2021, 10:27
PSindrup skrev:
19. maj 2021, 08:16
Det er dårlig NVF-karma bare at poste en ukommenteret link. :impatient:

Det må kunne gøres bedre. :Hug:

Peter
jeg så det kun som et "nyt-gammel" info jeg læste om det i april 2020 med da kom det fra en mere eller mindre tvivlsom kilde men nu er det fra dansk TV2.
Om TV2 er mere troværdig :fun: tror jeg ikke vi skal ind på, har ikke meget tiltro til nogen som helst medier i disse tider.

Dengang jeg læste om det i april 20 da blev der beskrevet at et canadisk lab havde solgt den oprindelig Covid19 virus til et lab. i wuhan
Der var også beskrevet at den virus var skabt ved at sammensætte flere viruser bla. corona, HIV, mv. for at gøre det mere smitsom og gøre den mere effektiv at krydse arter.
det eneste årsag til at jeg deler den nu, er at den oprindelig artikel "bare" forsvandt og blev tysset ned som om det ikke var sket.

jeg ved godt at jeg stadig har min sølvpapirshat på, men jeg mener den virus er skabt til at skabe en ny verdensorden og for at få lande som Norge, Sverige, Danmark mv. som altid har været meget kritisk over for at tage uprøvede vacciner i brug. Det kan man så sige det er lykkedes!

Det fuldendte er at hele verdenssamfundet skal nu til at vaccinere deres befolkning årlig for at kunne have et fungerende samfund.
Jeg er ikke så bekymret for os gamle, men jeg tænker meget på min unge datter hvad det indebære for hende når hun engang vil til at selv have børn hvis hun for vaccinen og evt. hendes kommende kæreste/mand.

vi kender ikke hvordan det vil påvirke vores kommende generationer fysiologi?

Jeg mener vi er blinde mus som er blevet tvunget til at spise sovemedicin for så senere at finde ud af det er gift!
Holy shit! :shock: :shock:

Den lader vi lige stå et øjeblik. :tinfoil: :tinfoil: :tinfoil:

Peter
Well, you asked for it! :twisted:

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 19. maj 2021, 11:08

LJ skrev:
19. maj 2021, 10:39
Well, you asked for it! :twisted:
Did I? :???: Really? :???: :giggle:

Peter

Brugeravatar
Lynge
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 370
Tilmeldt: 8. aug 2006, 11:08
Interesser: skydevåben, genladning,
Geografisk sted: nordjylland
Geografisk sted: hjørring
Has thanked: 68 times
Been thanked: 133 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Lynge » 19. maj 2021, 12:14

Olie sheik - George Gearløs

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Scrapper » 19. maj 2021, 13:08

PSindrup skrev:
19. maj 2021, 10:36
Holy shit! :shock: :shock:

Den lader vi lige stå et øjeblik. :tinfoil: :tinfoil: :tinfoil:

Peter
Altså dit gæt er lige så godt som alle andres.
Eller der er nok andre med bedre gæt end du og jeg og alle andre herinde :???:

Personligt tror jeg ikke på, at Covid-19 er sluppet løs med vilje.
Men jeg har hele tiden troet på, at virussen kom fra det laboratorie i Wuhan. Blot sluppet ud ved en fejl.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 19. maj 2021, 13:20

Scrapper skrev:
19. maj 2021, 13:08
PSindrup skrev:
19. maj 2021, 10:36
Holy shit! :shock: :shock:

Den lader vi lige stå et øjeblik. :tinfoil: :tinfoil: :tinfoil:

Peter
Altså dit gæt er lige så godt som alle andres.
Eller der er nok andre med bedre gæt end du og jeg og alle andre herinde :???:

Personligt tror jeg ikke på, at Covid-19 er sluppet løs med vilje.
Men jeg har hele tiden troet på, at virussen kom fra det laboratorie i Wuhan. Blot sluppet ud ved en fejl.
Mine holdninger er ikke basseret på gæt, men grundig research.

Det kan ikke 100% udelukkes at virus er sluppet ud fra et laboratorium, men jeg nægter at tro at det skulle være bevidst, hvis det skulle være tilfældet.

Jeg tror langt mere på at virus er opstået på de såkaldte "wet markeds" hvor dyr og mennesker omgås på en måde som på alle måder er "unaturlig"

Men igen, jeg har meget svært ved at tage de konspiratoriske tanker om at virus er sluppet ud med vilje "for at få kontrol med folket", alvorligt.

Peter

Brugeravatar
Lynge
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 370
Tilmeldt: 8. aug 2006, 11:08
Interesser: skydevåben, genladning,
Geografisk sted: nordjylland
Geografisk sted: hjørring
Has thanked: 68 times
Been thanked: 133 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Lynge » 19. maj 2021, 13:37

Scrapper skrev:
19. maj 2021, 13:08
PSindrup skrev:
19. maj 2021, 10:36
Holy shit! :shock: :shock:

Den lader vi lige stå et øjeblik. :tinfoil: :tinfoil: :tinfoil:

Peter
Altså dit gæt er lige så godt som alle andres.
Eller der er nok andre med bedre gæt end du og jeg og alle andre herinde :???:

Personligt tror jeg ikke på, at Covid-19 er sluppet løs med vilje.
Men jeg har hele tiden troet på, at virussen kom fra det laboratorie i Wuhan. Blot sluppet ud ved en fejl.
Jeg har ikke skrevet det var sluppet ud med vilje men hvis du sælger en virus til et lab som er kendt for at de spiser forsøgsdyr bag efter :blink:
det svare til at jeg låner min Audi R8 til en 18årig teenager og så tror at den ikke vil blive "Brugt" :giggle:
Olie sheik - George Gearløs

Brugeravatar
Lynge
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 370
Tilmeldt: 8. aug 2006, 11:08
Interesser: skydevåben, genladning,
Geografisk sted: nordjylland
Geografisk sted: hjørring
Has thanked: 68 times
Been thanked: 133 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Lynge » 19. maj 2021, 13:47

PSindrup skrev:
19. maj 2021, 13:20
Scrapper skrev:
19. maj 2021, 13:08
PSindrup skrev:
19. maj 2021, 10:36
Holy shit! :shock: :shock:

Den lader vi lige stå et øjeblik. :tinfoil: :tinfoil: :tinfoil:

Peter
Altså dit gæt er lige så godt som alle andres.
Eller der er nok andre med bedre gæt end du og jeg og alle andre herinde :???:

Personligt tror jeg ikke på, at Covid-19 er sluppet løs med vilje.
Men jeg har hele tiden troet på, at virussen kom fra det laboratorie i Wuhan. Blot sluppet ud ved en fejl.
Mine holdninger er ikke basseret på gæt, men grundig research.

Det kan ikke 100% udelukkes at virus er sluppet ud fra et laboratorium, men jeg nægter at tro at det skulle være bevidst, hvis det skulle være tilfældet.

Jeg tror langt mere på at virus er opstået på de såkaldte "wet markeds" hvor dyr og mennesker omgås på en måde som på alle måder er "unaturlig"

Men igen, jeg har meget svært ved at tage de konspiratoriske tanker om at virus er sluppet ud med vilje "for at få kontrol med folket", alvorligt.

Peter
Jeg har ikke skrevet den var sluppet ud med vilje, men sælger(ingen navn) sælger sådan en virus til et kinesisk lab som er berømt at sælge/afhenne forsøgsdyr ud af bagdøren til menneske føde bagefter, kan ikke fraskrive ansvar! og så også være den første med en vaccine :tinfoil: :tinfoil: :tinfoil: det lugter så meget! og det har været epicenter for alle SARS versioner :tinfoil:
Olie sheik - George Gearløs

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Scrapper » 19. maj 2021, 14:17

PSindrup skrev:
19. maj 2021, 13:20
Scrapper skrev:
19. maj 2021, 13:08
PSindrup skrev:
19. maj 2021, 10:36
Holy shit! :shock: :shock:

Den lader vi lige stå et øjeblik. :tinfoil: :tinfoil: :tinfoil:

Peter
Altså dit gæt er lige så godt som alle andres.
Eller der er nok andre med bedre gæt end du og jeg og alle andre herinde :???:

Personligt tror jeg ikke på, at Covid-19 er sluppet løs med vilje.
Men jeg har hele tiden troet på, at virussen kom fra det laboratorie i Wuhan. Blot sluppet ud ved en fejl.
Mine holdninger er ikke basseret på gæt, men grundig research.

Det kan ikke 100% udelukkes at virus er sluppet ud fra et laboratorium, men jeg nægter at tro at det skulle være bevidst, hvis det skulle være tilfældet.

Jeg tror langt mere på at virus er opstået på de såkaldte "wet markeds" hvor dyr og mennesker omgås på en måde som på alle måder er "unaturlig"

Men igen, jeg har meget svært ved at tage de konspiratoriske tanker om at virus er sluppet ud med vilje "for at få kontrol med folket", alvorligt.

Peter
Hvad i din grundige research peger på, at virussen skulle stamme fra det "wet market", frem for at være sluppet ud fra laboratoriet ved en fejl?

Altså andet end at nogen siger det?

Igen, jeg siger IKKE at det er gjort med vilje, men at jeg finder det meget sandsynligt, at virussen på en eller anden vis er sluppet ud ved en fejl.

På den anden side, så er det heller ikke total utænkeligt, at nogen har haft interesse i, at se verdenen blive smittet.
Det er bare ikke hvad jeg selv tror.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 19. maj 2021, 14:22

Lynge skrev:
19. maj 2021, 13:47
PSindrup skrev:
19. maj 2021, 13:20
Scrapper skrev:
19. maj 2021, 13:08
PSindrup skrev:
19. maj 2021, 10:36
Holy shit! :shock: :shock:

Den lader vi lige stå et øjeblik. :tinfoil: :tinfoil: :tinfoil:

Peter
Altså dit gæt er lige så godt som alle andres.
Eller der er nok andre med bedre gæt end du og jeg og alle andre herinde :???:

Personligt tror jeg ikke på, at Covid-19 er sluppet løs med vilje.
Men jeg har hele tiden troet på, at virussen kom fra det laboratorie i Wuhan. Blot sluppet ud ved en fejl.
Mine holdninger er ikke basseret på gæt, men grundig research.

Det kan ikke 100% udelukkes at virus er sluppet ud fra et laboratorium, men jeg nægter at tro at det skulle være bevidst, hvis det skulle være tilfældet.

Jeg tror langt mere på at virus er opstået på de såkaldte "wet markeds" hvor dyr og mennesker omgås på en måde som på alle måder er "unaturlig"

Men igen, jeg har meget svært ved at tage de konspiratoriske tanker om at virus er sluppet ud med vilje "for at få kontrol med folket", alvorligt.

Peter
Jeg har ikke skrevet den var sluppet ud med vilje, men sælger(ingen navn) sælger sådan en virus til et kinesisk lab som er berømt at sælge/afhenne forsøgsdyr ud af bagdøren til menneske føde bagefter, kan ikke fraskrive ansvar! og så også være den første med en vaccine :tinfoil: :tinfoil: :tinfoil: det lugter så meget! og det har været epicenter for alle SARS versioner :tinfoil:
Det har ganske vist været spekuleret i at virus stammer fra forsøgsdyr fra laboratoriet, der skulle have været sendt til destruktion, men som er blevet solgt som slagtedyr, men der har - mig bekendt - ikke været nogen beviser på teorien.

Peter

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 19. maj 2021, 14:27

Scrapper skrev:
19. maj 2021, 14:17
PSindrup skrev:
19. maj 2021, 13:20
Scrapper skrev:
19. maj 2021, 13:08
PSindrup skrev:
19. maj 2021, 10:36
Holy shit! :shock: :shock:

Den lader vi lige stå et øjeblik. :tinfoil: :tinfoil: :tinfoil:

Peter
Altså dit gæt er lige så godt som alle andres.
Eller der er nok andre med bedre gæt end du og jeg og alle andre herinde :???:

Personligt tror jeg ikke på, at Covid-19 er sluppet løs med vilje.
Men jeg har hele tiden troet på, at virussen kom fra det laboratorie i Wuhan. Blot sluppet ud ved en fejl.
Mine holdninger er ikke basseret på gæt, men grundig research.

Det kan ikke 100% udelukkes at virus er sluppet ud fra et laboratorium, men jeg nægter at tro at det skulle være bevidst, hvis det skulle være tilfældet.

Jeg tror langt mere på at virus er opstået på de såkaldte "wet markeds" hvor dyr og mennesker omgås på en måde som på alle måder er "unaturlig"

Men igen, jeg har meget svært ved at tage de konspiratoriske tanker om at virus er sluppet ud med vilje "for at få kontrol med folket", alvorligt.

Peter
Hvad i din grundige research peger på, at virussen skulle stamme fra det "wet market", frem for at være sluppet ud fra laboratoriet ved en fejl?

Altså andet end at nogen siger det?

Igen, jeg siger IKKE at det er gjort med vilje, men at jeg finder det meget sandsynligt, at virussen på en eller anden vis er sluppet ud ved en fejl.

På den anden side, så er det heller ikke total utænkeligt, at nogen har haft interesse i, at se verdenen blive smittet.
Det er bare ikke hvad jeg selv tror.
Jeg har læst (ufatteligt) meget om covid-19 men har naturligvis ikke lavet levet egen research i ordets egentlige forstand.
Jeg baserer min holdning på hvad der siges og ikke mindst hvem der siger det.

Jeg skal lige finde en artikel jeg læste i formiddag hvor en videnskabsmand forudsagde præcis den situation vi er i, i dag

Jeg vender tilbage ...

Peter

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Scrapper » 19. maj 2021, 14:51

PSindrup skrev:
19. maj 2021, 14:27


Jeg har læst (ufatteligt) meget om covid-19 men har naturligvis ikke lavet levet egen research i ordets egentlige forstand.
Jeg baserer min holdning på hvad der siges og ikke mindst hvem der siger det.

Jeg skal lige finde en artikel jeg læste i formiddag hvor en videnskabsmand forudsagde præcis den situation vi er i, i dag

Jeg vender tilbage ...

Peter
Altså det scenarie vi står i, er blevet forudset af utallige. Inklusive mig selv.

Og, det er da heller slet utænkeligt, og i øvrigt meget sandsynligt, at det rent faktisk er fra et "wet market" at virussen har fået sit fodfæste.

Jeg kan bare ikke lide den totale afskrivelse af teorien om laboratoriet, da jeg også også finder den meget sandsynlig.

Især fordi forskere fra Wuhan laboratoriet i oktober '19 stod i en hule og fangede Hestesko-flagermus. 900 km væk fra Wuhan.

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 19. maj 2021, 19:49

Scrapper skrev:
19. maj 2021, 14:51

Jeg kan bare ikke lide den totale afskrivelse af teorien om laboratoriet, da jeg også også finder den meget sandsynlig.

Især fordi forskere fra Wuhan laboratoriet i oktober '19 stod i en hule og fangede Hestesko-flagermus. 900 km væk fra Wuhan.
Det er du ikke den eneste som ikke kan..


https://nyheder.tv2.dk/udland/2021-05-1 ... ny-naering
Wuhan Institute of Virology har en offentlig historik med at udføre gain of function-forskning, skriver USA's udenrigsministerium i faktaarket.
Lige netop i de ord "gain of function" tror jeg at sandheden skal findes.
Jeg har via mit arbejde mødt en del forsker som ingen forståelse havde for procedure i håndteringen og farligheden af div virusser og bakterier.
Men var mere fascineret af dem og hvad de gjorde, tror desværre også at mange bliver lidt sløset i deres arbejdsrutiner.

Det er ganske muligt at det også er min egen uvidenhed som gør at jeg tror det. Men når jeg mange gange har oplevet at procedure ikke bliver overholdt så ja så bliver man hurtigt lidt på tværs.

Har heller aldrig glemt den glæde en forsker udstrålede da han begejstre viste mig levende poliovirus i et mikroskop.

Der står lidt mere om Gain-of-Function her.
https://www.news-medical.net/life-scien ... earch.aspx
10-22

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7568
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Raptor357 » 19. maj 2021, 21:05

Jeg arbejder med høje energier og ildkugler, jeg har også et unaturligt afslappet forhold til ting der siger bang, uventet.
Det er desværre noget der sker når farlige ting bliver til hverdag.
Når det er sagt, så er jeg stadig hysterisk med hygiejnen, hvis det jeg arbejder med laver ting der er giftige på lige fod med husholdningskemikalier.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5848
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Mapzter » 20. maj 2021, 11:42

Lidt mere opsamling på "hvor kommer den fra?" fra Derek Lowe, forsker indenfor medicinalområdet som generelt virker som en fornuftig fyr:
https://blogs.sciencemag.org/pipeline/a ... us-origins
TL;DR: vi ved det ikke med sikkerhed, det kan være opstået naturligt eller lavet i et laboratorium, ingen af disse kan udelukkes med den viden som er kendt nu, og det bør undersøges grundigt.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Lynge
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 370
Tilmeldt: 8. aug 2006, 11:08
Interesser: skydevåben, genladning,
Geografisk sted: nordjylland
Geografisk sted: hjørring
Has thanked: 68 times
Been thanked: 133 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Lynge » 20. maj 2021, 12:36

https://nyadagbladet.se/kronikor/nya-fo ... lz6PJH8FGM

en rigtig god forklaring hvorfor de experiment vacciner der deles ud lige nu, gør folk syg eller slår ihjel

dog på Svensk

(det for en til at tænke på en film med Will Smith iam legend) :tinfoil:
Olie sheik - George Gearløs

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2150
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 595 times
Been thanked: 1035 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af HR » 20. maj 2021, 13:07

Mapzter skrev:
20. maj 2021, 11:42
Lidt mere opsamling på "hvor kommer den fra?" fra Derek Lowe, forsker indenfor medicinalområdet som generelt virker som en fornuftig fyr:
https://blogs.sciencemag.org/pipeline/a ... us-origins
TL;DR: vi ved det ikke med sikkerhed, det kan være opstået naturligt eller lavet i et laboratorium, ingen af disse kan udelukkes med den viden som er kendt nu, og det bør undersøges grundigt.
Derek Lowe har blogget i en menneskealder og han er både vittig og dybt saglig. Bemærk at han ikke er virusforsker (han er syntesekemiker og hans blog om
Things I will not work with
er hylende morsom). Han er kompetent, men ikke fedtet ind i noget. Jeg glæder mig til at læse hvad han skriver her.
/Hans
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Brugeravatar
Halvautomat
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 567
Tilmeldt: 19. nov 2004, 20:35
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 42 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Halvautomat » 23. maj 2021, 17:12

Lynge skrev:
20. maj 2021, 12:36
https://nyadagbladet.se/kronikor/nya-fo ... lz6PJH8FGM

en rigtig god forklaring hvorfor de experiment vacciner der deles ud lige nu, gør folk syg eller slår ihjel

dog på Svensk

(det for en til at tænke på en film med Will Smith iam legend) :tinfoil:
Du er godt med på at Lars Bern er en "anerkendt" .... Konspirationsteoretiker! samt miljøkrisefornægter...

Brugeravatar
Lynge
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 370
Tilmeldt: 8. aug 2006, 11:08
Interesser: skydevåben, genladning,
Geografisk sted: nordjylland
Geografisk sted: hjørring
Has thanked: 68 times
Been thanked: 133 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Lynge » 26. maj 2021, 07:09

Halvautomat skrev:
23. maj 2021, 17:12
Lynge skrev:
20. maj 2021, 12:36
https://nyadagbladet.se/kronikor/nya-fo ... lz6PJH8FGM

en rigtig god forklaring hvorfor de experiment vacciner der deles ud lige nu, gør folk syg eller slår ihjel

dog på Svensk

(det for en til at tænke på en film med Will Smith iam legend) :tinfoil:
Du er godt med på at Lars Bern er en "anerkendt" .... Konspirationsteoretiker! samt miljøkrisefornægter...
Er det noget negativt? og så særligt miljøkrisefornægter(er det ikke et nyt skælsord?) det var dog det groveste jeg har hørt til dato :evil:
Der er så meget i miljø siden som er total forkert og fordrejet! Det er politik/religion som vil ødelægge vores samfund og verden! som jeg vil sidestille men IS!
Det betyder ikke der er noget der kan gøres bedre og som skal ændres men man skal ikke æde alt der kommer fra medierne, politikerne men det høre ikke til i denne tråd!!!!
Olie sheik - George Gearløs

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 27. maj 2021, 07:49

Præsident Biden beder sine efterretningstjenester om at give den en ekstra skalle i forsøget på at finde ud af hvor coroan-virusset stammer fra.

https://edition.cnn.com/2021/05/27/poli ... index.html

Personligt syntes jeg at det er tankevækkende at der i Wuhan ligger et kæmpe laboratorium der forsker i virus og at der samtidig er enighed om at covid-19 stammer fra Wuhan. Det er svært at forestille sig at det skulle være et tilfælde.

Der arbejdes med to overordnede teorier. Enten stammer virus fra "the wet marked" i Wuhan eller fra laboratoriet.

Hvis virus stammer fra laboratoriet, så tror jeg til gengæld ikke at det er sluppet ud med vilje. Men jeg kunne godt forestille mig at 3 forskere er blevet smittet af virus inde på laboratoriet, og så har været "raske smittebærere" indtil de selv blev så syge at de søgte hjælp på hospitalet - og så var skaden sket.

Det bliver spændende at se om der kommer nogle entydige konklusioner ud af efterretningstjenesternes anstrengelser og om Kina overhovedet vil bidrage til at komme sandheden nærmere. Det sidste tvivler jeg dog stærkt på.

Peter

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2029
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 337 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Tangloppen » 27. maj 2021, 08:21

Èn ting er heeeeelt sikkert - kineserne vil aldrig indrømme en skid, ligesom eventuelle søgsmål om erstatning vil løbe panden mod muren med et kæmpe brag.

Kineserne er meget ømskindet med den slags, og så må man spørge sig selv om hvad en anklage mod kineserne vil gøre godt for, hvis man ved at de aldrig ved vedkende sig en skid, men blot bidrage til en forværring af samarbejde og samhandel.

Reelt set vil en kraftig forværring risikere at øge risikoen for krig med kineserne, og derved atomkrig.

Så, det er højt spil som Biden har gang i.
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Brugeravatar
Ingsorsi
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 883
Tilmeldt: 17. nov 2015, 20:49
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde / København
Has thanked: 215 times
Been thanked: 153 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Ingsorsi » 2. jun 2021, 23:26

Ny viden om Pfizer vaccinen.

“Israel has said it has found a probable link between the Pfizer (PFE) coronavirus vaccine and a small number of heart inflammation cases in young men under the age of 30. “

https://finance.yahoo.com/news/coronavi ... 26937.html

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 3. jun 2021, 07:16

Tangloppen skrev:
27. maj 2021, 08:21
Èn ting er heeeeelt sikkert - kineserne vil aldrig indrømme en skid, ligesom eventuelle søgsmål om erstatning vil løbe panden mod muren med et kæmpe brag.

Kineserne er meget ømskindet med den slags, og så må man spørge sig selv om hvad en anklage mod kineserne vil gøre godt for, hvis man ved at de aldrig ved vedkende sig en skid, men blot bidrage til en forværring af samarbejde og samhandel.

Reelt set vil en kraftig forværring risikere at øge risikoen for krig med kineserne, og derved atomkrig.

Så, det er højt spil som Biden har gang i.
Det er også højt spil at ungå konflikt for enhver pris indtil presset er steget så meget at det kræver et kraftigt modsvar.

Nogen gange er det en fordel at få pisset grænserne af over de små ting, så de ikke får lov at blive store.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21720
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 465 times
Been thanked: 2370 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 3. jun 2021, 12:35

Den er "kommet hjem i ny og forbedret udgave".

Kineserne har lockdown i Guangzhou efter udbrud af den indiske variant.

https://www.theguardian.com/world/2021/ ... id-variant
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 3. jun 2021, 12:55

Refraktorius skrev:
3. jun 2021, 12:35
Den er "kommet hjem i ny og forbedret udgave".

Kineserne har lockdown i Guangzhou efter udbrud af den indiske variant.

https://www.theguardian.com/world/2021/ ... id-variant
Apropos kommet hjem ...
Jeg er spændt på om vi nogensinde får en troværdig forklaring på hvor coronavirus stammer fra.
Jeg hælder mere og mere til den teori at den er opstået/"opfundet" i det viruslaboratorium der "tilfældigvis" ligger i Wuhan, men jeg har, omvendt, meget svært ved at tro på at den er sluppet ud med vilje.
Jeg tror mere på at nogle forskere er blevet smittet inde på laboratoriet, er blevet syge, og derefter har søgt hjælp på det nærliggende hospital, inden der var nogen ude i samfundet der anede hvad SARS-CoV-2 var for en størrelse, hvor smitsom den er og hvor farlig den er.

Peter

Besvar