Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Brugeravatar
Zundapp
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 709
Tilmeldt: 12. apr 2006, 14:09
Interesser: Hund, Militær-historie
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 22 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Zundapp » 18. aug 2021, 16:16

PSindrup skrev:
18. aug 2021, 16:00
Zundapp skrev:
6. aug 2021, 12:52
Selvfølgelig har jeg også foreslået både at jeg kan holde udenfor på et givent tidspunkt eller evt ved en bagindgang eller lignende men nej det er ikke muligt.

Som skrevet er jeg ikke i tvivl om at det rent menneskeligt er muligt men desværre kan hverken corona hotline, regions hotline eller min egen læge give andet end et standard svar om at det ikke er muligt og de ikke ved om det bliver muligt.

Ja det HAR været muligt, men det var før jeg fik en invitation til vaccination og nu er det ikke længere muligt.

Hvis det er muligt at tænke ud af boksen så er det i hvert fald en hemmelighed som ikke er kendt af nogen af dem jeg har snakket med eller deres bagvagter.
Jeg har undersøgt lidt mere om din udfordring, og jeg har fået oplyst at din kommune kan visiterer dig til hjemmevaccination.

Prøv at kontakte kommunen og hør om de kan hjælpe dig.

Held og lykke med projektet, :Hug:

Peter
Det er jo genialt! Tak for det!

Undrer mig over at ikke en eneste af dem jeg har snakket med i regionen eller på corona hotline vidste det var muligt, men pyt jeg tager fat i kommunen asap :thumbup:
Never mind the dog - Beware of the owner..

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 18. aug 2021, 16:52

Zundapp skrev:
18. aug 2021, 16:16
PSindrup skrev:
18. aug 2021, 16:00
Zundapp skrev:
6. aug 2021, 12:52
Selvfølgelig har jeg også foreslået både at jeg kan holde udenfor på et givent tidspunkt eller evt ved en bagindgang eller lignende men nej det er ikke muligt.

Som skrevet er jeg ikke i tvivl om at det rent menneskeligt er muligt men desværre kan hverken corona hotline, regions hotline eller min egen læge give andet end et standard svar om at det ikke er muligt og de ikke ved om det bliver muligt.

Ja det HAR været muligt, men det var før jeg fik en invitation til vaccination og nu er det ikke længere muligt.

Hvis det er muligt at tænke ud af boksen så er det i hvert fald en hemmelighed som ikke er kendt af nogen af dem jeg har snakket med eller deres bagvagter.
Jeg har undersøgt lidt mere om din udfordring, og jeg har fået oplyst at din kommune kan visiterer dig til hjemmevaccination.

Prøv at kontakte kommunen og hør om de kan hjælpe dig.

Held og lykke med projektet, :Hug:

Peter
Det er jo genialt! Tak for det!

Undrer mig over at ikke en eneste af dem jeg har snakket med i regionen eller på corona hotline vidste det var muligt, men pyt jeg tager fat i kommunen asap :thumbup:
Velbekomme!

Jeg startede med dette opslag på Facebook, og fik et ikke særligt brugbart svar - som du kan se.

https://www.facebook.com/groups/sporgom ... 958552465/

Men som reaktion på mit opslag var der en "ukendt" kvinde der skrev til mig og fortalte at det kunne kommunen klare.

Lad mig høre hvordan det går.

Peter

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Scrapper » 21. aug 2021, 08:22

Nå da.
Ud fra artikel i Ekstra Bladet, (artiklen er på en eller vis låst, så jeg ikke kan linker til den) så lader det til, at Pfizer vaccinen mister sin effekt hurtigere end Astrazeneca vaccinen. Og allerede nu snakkes der om at give 3. stik. Et såkaldt boosterstik.

Jeg selv fik første Astrazeneca stik tilbage i marts, da jeg var del af 4. gruppe i vaccineprogrammet. Vaccinen blev så taget af programmet og jeg ventede til juni, hvor mit andet stik var Pfizer.

I går blev jeg så testet positiv for Covid-19. Fedt!
Min kone og yngste dreng på 6 uger har været smittet i en uge, og vi har været i isolation. Så det er ikke helt overraskende, at jeg ryger med i faldet. Nu må vi se, om de to ældste drenge også bliver smittet.

Men det er vel det billede vi ser, at smitten stiger trods vaccination.
Israel nævnes i hvertfald som et eksempel på stigende smitte, trods udbredt vaccination.

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3734
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 644 times
Been thanked: 658 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af BentxBetjent » 21. aug 2021, 08:50

Scrapper skrev:
21. aug 2021, 08:22


I går blev jeg så testet positiv for Covid-19. Fedt!
Min kone og yngste dreng på 6 uger har været smittet i en uge, og vi har været i isolation. Så det er ikke helt overraskende, at jeg ryger med i faldet. Nu må vi se, om de to ældste drenge også bliver smittet.
Vaccine giver jo aldrig 100% sikkerhed.

Er du eller familien blevet syge af det, og hvor slemt er det? :Hug:

God bedring
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2015
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 332 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Tangloppen » 21. aug 2021, 10:15

God bedring til dig og familien Scrapper.
Vaccinerne ses jo ligeså som primært at afbøde kroppens reaktion på smitten, så symptomerne ikke er så slemme.

Det bliver interessant at se hvordan tingene kommer til at udvikle sig i løbet af efteråret. Både her i landet - hvor de fleste er relativt velfunderet og fornuftige, og så andre steder som USA, Israel, England, Asien…
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Scrapper » 21. aug 2021, 12:47

Mange tak :smile:

Mine symptomer er absolut også milde.
Jeg er ikke engang sikker på, at jeg ville kalde det sygdom, hvis ikke jeg vidste, at jeg var smittet.
Min kone, som ikke er vaccineret har døjet lidt mere med det, men også mildt. Dog feber og hovedpine. Og vores yngste har også haft feber og hoster lidt nu.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7548
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Raptor357 » 22. aug 2021, 13:01

Scrapper skrev:
21. aug 2021, 12:47
Mange tak :smile:

Mine symptomer er absolut også milde.
Jeg er ikke engang sikker på, at jeg ville kalde det sygdom, hvis ikke jeg vidste, at jeg var smittet.
Min kone, som ikke er vaccineret har døjet lidt mere med det, men også mildt. Dog feber og hovedpine. Og vores yngste har også haft feber og hoster lidt nu.
God bedring
En lidt mindre i offentligheden kendt virkning af sars-cov-2 er at man bør afholde sig fra motion de første 4 ugers tid efter endt sygdom. jeg var syg en uge af corona, men syg 2 uger efter at have motioneret blidt/moderat i ½ time mellem 4 og 6 dage efter sidste symptom på sygdom var væk. der var intet tegn på problem under motionen og jeg var ligeledes syg med meget milde symptomer. men dagen efter, der kunne jeg mærke at mine lunger var blevet voldtaget.
Senest rettet af Raptor357 22. aug 2021, 17:33, rettet i alt 1 gang.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
The Mad Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 825
Tilmeldt: 22. nov 2014, 02:00
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 457 times
Been thanked: 214 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af The Mad Viking » 22. aug 2021, 13:52

Raptor357 skrev:
22. aug 2021, 13:01

God bedring
En lidt mindre i offentligheden kendt virkning af sars-cov-2 er at man bør afholde sig fra motion de første 4 ugers tid efter endt sygdom. jeg var syg en uge af corona, men syg 2 uger efter at have motioneret blidt/moderat i ½ time 4 dage 6 dage efter sidste symptom på sygdom var væk. der var intet tegn på problem under motionen og jeg var ligeledes syg med meget milde symptomer. men dagen efter, der kunne jeg mærke at mine lunger var blevet voldtaget.
Sådan havde jeg det også, den ene gang, konen fik lokket mig til at cykle på arbejde? :what:
Der skal virkelig ikke meget til, alle tests viser endda at jeg ikke har været smittet på noget tidspunkt?… :neutral:
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Scrapper » 22. aug 2021, 15:34

Raptor357 skrev:
22. aug 2021, 13:01
Scrapper skrev:
21. aug 2021, 12:47
Mange tak :smile:

Mine symptomer er absolut også milde.
Jeg er ikke engang sikker på, at jeg ville kalde det sygdom, hvis ikke jeg vidste, at jeg var smittet.
Min kone, som ikke er vaccineret har døjet lidt mere med det, men også mildt. Dog feber og hovedpine. Og vores yngste har også haft feber og hoster lidt nu.
God bedring
En lidt mindre i offentligheden kendt virkning af sars-cov-2 er at man bør afholde sig fra motion de første 4 ugers tid efter endt sygdom. jeg var syg en uge af corona, men syg 2 uger efter at have motioneret blidt/moderat i ½ time 4 dage 6 dage efter sidste symptom på sygdom var væk. der var intet tegn på problem under motionen og jeg var ligeledes syg med meget milde symptomer. men dagen efter, der kunne jeg mærke at mine lunger var blevet voldtaget.

Tak skal du have!
Trods at jeg ikke har nogen videre symptomer, så skal der ikke meget modgang til før jeg bliver udaset.
Det bliver så spændende hvordan min kommende tur til Sareks fjelde, i midten af september, kommer til at spænde af :???:

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7548
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Raptor357 » 22. aug 2021, 17:32

Scrapper skrev:
22. aug 2021, 15:34
Raptor357 skrev:
22. aug 2021, 13:01
Scrapper skrev:
21. aug 2021, 12:47
Mange tak :smile:

Mine symptomer er absolut også milde.
Jeg er ikke engang sikker på, at jeg ville kalde det sygdom, hvis ikke jeg vidste, at jeg var smittet.
Min kone, som ikke er vaccineret har døjet lidt mere med det, men også mildt. Dog feber og hovedpine. Og vores yngste har også haft feber og hoster lidt nu.
God bedring
En lidt mindre i offentligheden kendt virkning af sars-cov-2 er at man bør afholde sig fra motion de første 4 ugers tid efter endt sygdom. jeg var syg en uge af corona, men syg 2 uger efter at have motioneret blidt/moderat i ½ time 4 dage 6 dage efter sidste symptom på sygdom var væk. der var intet tegn på problem under motionen og jeg var ligeledes syg med meget milde symptomer. men dagen efter, der kunne jeg mærke at mine lunger var blevet voldtaget.

Tak skal du have!
Trods at jeg ikke har nogen videre symptomer, så skal der ikke meget modgang til før jeg bliver udaset.
Det bliver så spændende hvordan min kommende tur til Sareks fjelde, i midten af september, kommer til at spænde af :???:
Det burde ikke være et problem, jeg tager gerne turen for dig :twisted:
Men helt alvorligt så bliver ens lunger voldtaget mere end man kan forestille sig. det var i øvrigt kun en gang jeg var ude i ½ time, men det var mellem 4 og 6 dage efter sidste symptom var forsvundet.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
7TCU
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 819
Tilmeldt: 2. sep 2005, 10:28
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 172 times
Been thanked: 90 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 7TCU » 22. aug 2021, 20:47

Ak, jeg tror sgu jeg drømmer :
https://www.bt.dk/samfund/mianne-afvise ... nger-af-at

At være så blank overgår fuldstændig min fantasi

:cry: :cry:

Peter
Gibbs Rule #9: Never go anywhere without a knife

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2015
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 332 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Tangloppen » 22. aug 2021, 20:53

Sakset fra Reddit, men ret interessant - og skræmmende.

Antiwax propaganda. Bemærk designet på folderen…
Gad egentlig vide hvor mange der vil falde for den og tro at det er et offentligt skriv.
Desværre var der ikke noget billede af indholdet - nok forbi det sidder på forruden.
Vedhæftede filer
CEE6ACAD-FBA3-4D47-AA57-B195BC7534DA.png
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 23. aug 2021, 07:54

7TCU skrev:
22. aug 2021, 20:47
Ak, jeg tror sgu jeg drømmer :
https://www.bt.dk/samfund/mianne-afvise ... nger-af-at

At være så blank overgår fuldstændig min fantasi

:cry: :cry:

Peter
Jeg vil ikke risikerer at få menstruation igen
:shock: :wall:

Peter

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2015
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 332 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Tangloppen » 24. aug 2021, 07:15


youtu.be/rIhOPOzlvTA
Lift humor til en solbeskinnet tirsdag morgen.
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Brugeravatar
Robse
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1902
Tilmeldt: 21. feb 2011, 11:29
Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 222 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Robse » 26. aug 2021, 19:57

Lidt hyggelæsning (engelsk) fra "wall street" Det ender med at blive svært for antivaxxerne.
https://www.marketwatch.com/story/the-c ... latestnews
With more than 150,000 Americans contracting COVID-19 per day, the price for going unvaccinated is growing
Last Updated: Aug. 26, 2021 at 1:28 p.m. ET
First Published: Aug. 26, 2021 at 12:15 a.m. ET
By Charles Passy
19
From losing a job to not being able to get a haircut, there are many penalties for shunning the shot
Vedhæftede filer
Annotation 2021-08-26 195621.jpg
Annotation 2021-08-26 195621.jpg (55.12 KiB) Vist 3517 gange
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984

AHSV
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 663
Tilmeldt: 19. okt 2007, 11:36
Interesser: Jagt, Fiskeri, Baneskydning
Geografisk sted: København
Has thanked: 21 times
Been thanked: 103 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af AHSV » 27. aug 2021, 12:19

FDA har måttet tweete ud til antivaccer-segmentet at de hverken er en ko eller en hest og at de derfor bør stoppe med at tage deres medicin fra dem og bruge det til at selvmedicinere sig mod Corona - jøsses.

https://twitter.com/us_fda/status/1429050070243192839

Mvh.
Anders

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 27. aug 2021, 12:43

AHSV skrev:
27. aug 2021, 12:19
FDA har måttet tweete ud til antivaccer-segmentet at de hverken er en ko eller en hest og at de derfor bør stoppe med at tage deres medicin fra dem og bruge det til at selvmedicinere sig mod Corona - jøsses.

https://twitter.com/us_fda/status/1429050070243192839

Mvh.
Anders
Ja, logikken ser ud til at være:
"Jeg nægter at tage en medicin der er udviklet for og til mennesker, men jeg vil gerne tage en ormekur udviklet til heste og køer" - købt i den lokale foderstofforretning.

Peter

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 29. aug 2021, 22:36

Der har været Sturgis Knallert Rally igen, og det gav en 1500% øgning af tilfældene i det berørte amt:
https://www.nbcnews.com/news/amp/ncna1277567
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 29. aug 2021, 23:02

PSindrup skrev:
27. aug 2021, 12:43


Ja, logikken ser ud til at være:
"Jeg nægter at tage en medicin der er udviklet for og til mennesker, men jeg vil gerne tage en ormekur udviklet til heste og køer" - købt i den lokale foderstofforretning.

Peter
De har selvfølgeligt regnet ud at der kun er tankekontrol-chips i medicin til mennesker. :biggrin:

Men nu har "The Man (TM)" fået nys om tricket, så det smuthul bliver snart lukket. :Agents:

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Senserazer » 30. aug 2021, 12:27

Det er vanvittigt at kalde folk, som ikke vil tage en Covid vaccine, for anti-vaxxers.
Jeg har endnu ikke taget imod en vaccine, men er i den grad ikke anti-vaxxer. Det er retorik designet bevidst til at skabe fjendebilleder.
Dels kan jeg ikke rigtig se noget sundhedsfagligt større belæg for at tage vaccinen, end for at lade være. Og dels ville det reelt være at støtte den politik regering har ført, hvor de udenom nødvendig lovgivning, har forsøgt at køre en de facto tvangsvaccine igennem.
Nu er vi heldigvis nået dertil hvor de ikke kan holde den længere, og er nødt til at løfte de meningsløse restriktioner, som har ligget samfundet til last i måneder.
Det principielle argument er nok det afgørende for mig personligt.
Havde der ikke kørt kampagner eller været coronapas, så havde jeg glædeligt taget en vaccine.
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 30. aug 2021, 13:31

Senserazer skrev:
30. aug 2021, 12:27
Det er vanvittigt at kalde folk, som ikke vil tage en Covid vaccine, for anti-vaxxers.
Jeg har endnu ikke taget imod en vaccine, men er i den grad ikke anti-vaxxer. Det er retorik designet bevidst til at skabe fjendebilleder.
Dels kan jeg ikke rigtig se noget sundhedsfagligt større belæg for at tage vaccinen, end for at lade være. Og dels ville det reelt være at støtte den politik regering har ført, hvor de udenom nødvendig lovgivning, har forsøgt at køre en de facto tvangsvaccine igennem.
Nu er vi heldigvis nået dertil hvor de ikke kan holde den længere, og er nødt til at løfte de meningsløse restriktioner, som har ligget samfundet til last i måneder.
Det principielle argument er nok det afgørende for mig personligt.
Havde der ikke kørt kampagner eller været coronapas, så havde jeg glædeligt taget en vaccine.
WHAT? :???:

Så logikken ser ud til at være:

Fordi der har været kørt kampagner så vil du ikke tage vaccinen

Hvorimod, hvis der ikke havde været ført kampagner, så ville du gerne have taget vaccinen

Peter

Fastanhol
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 295
Tilmeldt: 21. feb 2020, 19:48
Interesser: genladning
Geografisk sted: sjælland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 75 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fastanhol » 30. aug 2021, 13:53

PSindrup skrev:
30. aug 2021, 13:31
Senserazer skrev:
30. aug 2021, 12:27
Det er vanvittigt at kalde folk, som ikke vil tage en Covid vaccine, for anti-vaxxers.
Jeg har endnu ikke taget imod en vaccine, men er i den grad ikke anti-vaxxer. Det er retorik designet bevidst til at skabe fjendebilleder.
Dels kan jeg ikke rigtig se noget sundhedsfagligt større belæg for at tage vaccinen, end for at lade være. Og dels ville det reelt være at støtte den politik regering har ført, hvor de udenom nødvendig lovgivning, har forsøgt at køre en de facto tvangsvaccine igennem.
Nu er vi heldigvis nået dertil hvor de ikke kan holde den længere, og er nødt til at løfte de meningsløse restriktioner, som har ligget samfundet til last i måneder.
Det principielle argument er nok det afgørende for mig personligt.
Havde der ikke kørt kampagner eller været coronapas, så havde jeg glædeligt taget en vaccine.
WHAT? :???:

Så logikken ser ud til at være:

Fordi der har været kørt kampagner så vil du ikke tage vaccinen

Hvorimod, hvis der ikke havde været ført kampagner, så ville du gerne have taget vaccinen

Peter
Hvis mine børn havde sagt det samme havde jeg sagt det bare var dårlige undskyldninger.
Jeg ved ikke hvad jeg skal sige om Senserazer.

Men det er da alligevel flot at gamble med sit eget helbred for at støtte en ide/politisk holdning man har.
(for al forskning og viden siger at hvis man færdes i samfundet og ikke forskanser sig hjemme så får man Corona på et tidspunkt og "bivirkningerne" ved Corona er meget værre end for vaccinen.)

Regeringen har udover der fået støtte bredere end regeringens egne partier på meget af det er gjort.

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2015
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 332 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Tangloppen » 30. aug 2021, 16:26

Senserazer skrev:
30. aug 2021, 12:27
Det er vanvittigt at kalde folk, som ikke vil tage en Covid vaccine, for anti-vaxxers.
Jeg har endnu ikke taget imod en vaccine, men er i den grad ikke anti-vaxxer. Det er retorik designet bevidst til at skabe fjendebilleder.
Dels kan jeg ikke rigtig se noget sundhedsfagligt større belæg for at tage vaccinen, end for at lade være. Og dels ville det reelt være at støtte den politik regering har ført, hvor de udenom nødvendig lovgivning, har forsøgt at køre en de facto tvangsvaccine igennem.
Nu er vi heldigvis nået dertil hvor de ikke kan holde den længere, og er nødt til at løfte de meningsløse restriktioner, som har ligget samfundet til last i måneder.
Det principielle argument er nok det afgørende for mig personligt.
Havde der ikke kørt kampagner eller været coronapas, så havde jeg glædeligt taget en vaccine.
Så, du ønsker simpelthen - efter bedste amerikanske forbillede - at politisere det at blive vaccineret? :freak:

Dén logik har amerikanerne jo virkelig succes med for tiden.

Men lad nu i det mindre være med at begynde på ormekur til dyr. Dét er jo osse blevet til et politisk standpunkt derovre.
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fast Fumble » 30. aug 2021, 18:06

Senserazer skrev:
30. aug 2021, 12:27
Det er vanvittigt at kalde folk, som ikke vil tage en Covid vaccine, for anti-vaxxers.
Enig, jeg ville kalde dem noget andet.
Fastanhol skrev:
30. aug 2021, 13:53
Men det er da alligevel flot at gamble med sit eget helbred for at støtte en ide/politisk holdning man har.
(for al forskning og viden siger at hvis man færdes i samfundet og ikke forskanser sig hjemme så får man Corona på et tidspunkt og "bivirkningerne" ved Corona er meget værre end for vaccinen.)
SSI har for adskillige måneder siden erkendt, at flok-immunitet ikke kan opnås.
Det betyder at alle skal forvente at blive udsat for smitte. Nogle vil blive syge, andre ikke. Blandt de vaccinerede vil kun få blive syge, og meget få alvorligt syge. Blandt de uvaccinerede... Nåja, det er der jo ret meget evidens på. Så længe smitten florerer, kan man kun forsøge at beskytte sig, ved at isolere sig-

Så ved at undlade vaccine, opnår man to ting:
- Man pådrager sig en relativt stor risiko for et sygdomsforløb og senfølger
- Man holder smittespredningen mere i live, så flere af de der ikke kan vaccineres, får større risiko for at blive udsat for smitte, og mange af dem kan dø af det.

Jeg er egentlig ret ligeglad med "fravælgernes" skæbne, den tager de jo selv ansvaret for, men jeg synes det er utrolig egoistisk at tvinge de, der ikke KAN vaccinere sig, til at skulle isolere sig. Det har jeg ingen respekt for, eller sympati for.

Som borger i et fantastisk samfund, håber jeg at de sidste stædige tager sig sammen, og få de stik, så vi kan slippe af med den risiko. Og det tror jeg stadig på vil ske, for både intelligens niveau og uddannelses niveau er højt i mit land, og vi er vant til (og trænede i) at vurdere kilder og beregne risiko. (Der er enkelte befolkningsgrupper jeg har mine tvivl om, med baggrund i deres ageren hidtil i pandemien). Men mon ikke vi når i mål.

Og når vi ikke i mål, så håber jeg vi kan ændre de stædiges holdninger, ved simpelthen at flytte prioriteringen til at DE så må isolere sig, i stedet for de uskyldige der ikke har mulighed for at blive vaccineret.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Topcat
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2073
Tilmeldt: 21. feb 2008, 12:45
Geografisk sted: Nordjylland.
Has thanked: 100 times
Been thanked: 109 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Topcat » 30. aug 2021, 18:24

Fast Fumble skrev:
30. aug 2021, 18:06
- Man holder smittespredningen mere i live, så flere af de der ikke kan vaccineres, får større risiko for at blive udsat for smitte, og mange af dem kan dø af det.
Jeg havde fået indtryk af, at man som vaccineret stadig kunne smitte i lige så stort omfang som en ikke-vaccineret. Har jeg misset noget, eller er det stadig et af de områder der er lidt en gråzone?

Ellers meget enig i dine betragtninger.
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.

Besvar