Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fast Fumble » 15. mar 2020, 21:55

Bjarne41 skrev:
15. mar 2020, 21:48
Mon ikke, at mange personer skal udvise en forståelse i udbredt omfang, ingen ferielov m.m. har taget forbehold for til dato ?
Vi er vel i bund og grund i en situation, som skal løses så det skal være så lidt smertefuld som muligt. Vi skal nok alle være rede, til at ofre noget for at komme så helskindet igennem krisen som muligt
Var det ikke dig der var nede at grænseshoppe, da det blev bekendtgjort at grænserne ville lukke?
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Ras.Killing » 15. mar 2020, 22:15

Fast Fumble skrev:
15. mar 2020, 21:54
AHSV skrev:
15. mar 2020, 21:26
ReneKJ skrev:
15. mar 2020, 09:25
En ide jeg så luftet andesteds angående det økonomiske var at regeringen kunne overveje at frigive de feriepenge som blev sendt på tvangsopsparing efter den nye ferielov. Der må være nogle reserver der som kan hjælpe folk igennem.
Som jeg har forstået ferieloven er det muligt for arbejdsgiverne enten at indbetale feriepengene til en fond alternativt selv holde dem indtil den dag hvor de skal udbetales. Din ide vil altså ramme (i hvert fald nogle af) de pt. Nødlidende arbejdsgiveres likviditet. Dermed ikke være sagt at jeg ikke har sympati for ideen - jeg var allerede før corona udbruddet stærkt kritisk overfor at mine midler skal indefryses til en fjern fremtid.
Feriemidlerne blev netop besluttet indefrosset, til udbetaling når man forlader arbejdsmarkedet, fordi man frygtede en overophedning af økonomien, hvis alle 80 Mia kr slap ud i samfundet samme år.
Nu er situationen imidlertid en anden, og de 80 Mia kan nok afbøde en truende recession lidt.
Ja, HVIS arbejdsgiverne selv administrerer pengene, så trækker det likviditet fra dem, men (uden at vide det med sikkerhed) det tror jeg ikke der er ret mange der gør. Det er ikke gratis at administrere, og tidshorisonten er lang. Kun meget store virksomheder tror jeg vil binde an med den opgave. Nogle af pengene skal måske administreres i over 40 år.

Det skal selvfølgelig undersøges først, men jeg tror ikke det vil ramme ret mange virksomheder at udbetale ferie midlerne i stedet for at indefryse dem. Og mange virksomheder vil se pengene igen i form af omsætning.
Som jeg har forstået det (på min far og arbejdsgiver), så havde firmaerne muligheden for at enten betale det hele på én gang eller afbetale summen over en årrække.

Virksomheder der har valgt sidste løsning vil nok kunne blive ramt af at det hele pludselig skal udbetales alligevel... med mindre staten vil punge ud i første omgang.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Bjarne41
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18. nov 2019, 13:06
Interesser: jagt - historie
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 63 times
Been thanked: 82 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Bjarne41 » 15. mar 2020, 22:17

Yep ................... blandt mange tusinde andre. Og det fortryder jeg ikke. At det skulle ske 14 dage tidligere end beregnet, er en anden sag.
Beslutningen skete på Christiansborg, ikke i Sdr. Omme :blink:

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Peter » 15. mar 2020, 22:36

Bjarne41 skrev:
15. mar 2020, 22:17
Beslutningen skete på Christiansborg, ikke i Sdr. Omme :blink:
Du mener omvendt, ikke? Beslutningen blev jo taget, da du kørte ud af indkørslen og vendte snuden sydpå.


Vi skal nok alle være rede, til at ofre noget for at komme så helskindet igennem krisen som muligt
:wall: :wall: :wall: :wall:

Bjarne41
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18. nov 2019, 13:06
Interesser: jagt - historie
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 63 times
Been thanked: 82 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Bjarne41 » 15. mar 2020, 22:44

Næ, den skete fredag aften kl. 19.00 da din statsminister sagde, at grænsen blev lukket 17 timer senere :blink:
Hendes valg, ikke mit
.
.
Men også billigere for mig at gøre hvad jeg gjorde end hvis jeg boede på Djævleøen :blink: :blink:

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 15. mar 2020, 22:54

Ras.Killing skrev:
15. mar 2020, 22:15
Fast Fumble skrev:
15. mar 2020, 21:54


Feriemidlerne blev netop besluttet indefrosset, til udbetaling når man forlader arbejdsmarkedet, fordi man frygtede en overophedning af økonomien, hvis alle 80 Mia kr slap ud i samfundet samme år.
Nu er situationen imidlertid en anden, og de 80 Mia kan nok afbøde en truende recession lidt.
Ja, HVIS arbejdsgiverne selv administrerer pengene, så trækker det likviditet fra dem, men (uden at vide det med sikkerhed) det tror jeg ikke der er ret mange der gør. Det er ikke gratis at administrere, og tidshorisonten er lang. Kun meget store virksomheder tror jeg vil binde an med den opgave. Nogle af pengene skal måske administreres i over 40 år.

Det skal selvfølgelig undersøges først, men jeg tror ikke det vil ramme ret mange virksomheder at udbetale ferie midlerne i stedet for at indefryse dem. Og mange virksomheder vil se pengene igen i form af omsætning.
Som jeg har forstået det (på min far og arbejdsgiver), så havde firmaerne muligheden for at enten betale det hele på én gang eller afbetale summen over en årrække.

Virksomheder der har valgt sidste løsning vil nok kunne blive ramt af at det hele pludselig skal udbetales alligevel... med mindre staten vil punge ud i første omgang.
Efter lidt googlen, så ser det ud til at det hænger sådan sammen:
A) Over for lønmodtageren så er det fonden "Lønmodtagernes feriemidler" der er ansvarlig for udbetalingen.
B) Firmaerne kan vælge selv at administrere de indefrosne feriepenge, men det sker ved at de låner pengene af førnævnte fond.

Så man er altså ikke afhængig af at ens arbejdsgiver her og nu har midlerne til rådighed, og man mister heller ikke pengene ved en konkurs.

Selvfølgeligt så vil fonden ikke have alle feriepengene til rådighed hvis nogle af dem er udlånt til arbejdsgiverne, men jeg kan ikke se noget til hinder for at hvis de har f.eks. 60% af midlerne så kan alle få udbetalt 60% af deres indefrosne feriepenge.
Spørgsmålet er dog hvor mange penge de reelt ligger inde med.

Brugeravatar
The Mad Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 826
Tilmeldt: 22. nov 2014, 02:00
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 459 times
Been thanked: 214 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af The Mad Viking » 15. mar 2020, 23:43

ReneKJ skrev:
15. mar 2020, 22:54
Ras.Killing skrev:
15. mar 2020, 22:15
Fast Fumble skrev:
15. mar 2020, 21:54


Feriemidlerne blev netop besluttet indefrosset, til udbetaling når man forlader arbejdsmarkedet, fordi man frygtede en overophedning af økonomien, hvis alle 80 Mia kr slap ud i samfundet samme år.
Nu er situationen imidlertid en anden, og de 80 Mia kan nok afbøde en truende recession lidt.
Ja, HVIS arbejdsgiverne selv administrerer pengene, så trækker det likviditet fra dem, men (uden at vide det med sikkerhed) det tror jeg ikke der er ret mange der gør. Det er ikke gratis at administrere, og tidshorisonten er lang. Kun meget store virksomheder tror jeg vil binde an med den opgave. Nogle af pengene skal måske administreres i over 40 år.

Det skal selvfølgelig undersøges først, men jeg tror ikke det vil ramme ret mange virksomheder at udbetale ferie midlerne i stedet for at indefryse dem. Og mange virksomheder vil se pengene igen i form af omsætning.
Som jeg har forstået det (på min far og arbejdsgiver), så havde firmaerne muligheden for at enten betale det hele på én gang eller afbetale summen over en årrække.

Virksomheder der har valgt sidste løsning vil nok kunne blive ramt af at det hele pludselig skal udbetales alligevel... med mindre staten vil punge ud i første omgang.
Efter lidt googlen, så ser det ud til at det hænger sådan sammen:
A) Over for lønmodtageren så er det fonden "Lønmodtagernes feriemidler" der er ansvarlig for udbetalingen.
B) Firmaerne kan vælge selv at administrere de indefrosne feriepenge, men det sker ved at de låner pengene af førnævnte fond.
Det er nemlig præcis sådan det hænger sammen. :thumbup: (Jeg er tillidsmand og vi får terpet det)
Det er lavet sådan, for at der ikke lige pludseligt er en gruppe lønmodtagere, hvis firmaer ikke har kunnet finde ud af at forrente pengene, og de så ville være dårligere stillet end resten.

Jeg ville forøvrigt være ganske ked af, hvis mine indefrosne penge skulle blive udbetalt.
Det kommer til at være ganske mange penge, når man engang skal på pension. (Tænk Lønmodtagernes Dyrtidsfond, som folk også var sure over da den blev indført. Der er vist ingen som piver nu, hvor pengene er fordoblet flere gange. :razz: )

Og man kommer ikke til at kunne mærke forskel fra før, der har altid været et års feriepenge som man først har fået udbetalt når man blev pensioneret. Nu er de bare mere værd. :blink:
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fast Fumble » 16. mar 2020, 00:22

The Mad Viking skrev:
15. mar 2020, 23:43
Jeg ville forøvrigt være ganske ked af, hvis mine indefrosne penge skulle blive udbetalt.
Det kommer til at være ganske mange penge, når man engang skal på pension. (Tænk Lønmodtagernes Dyrtidsfond, som folk også var sure over da den blev indført. Der er vist ingen som piver nu, hvor pengene er fordoblet flere gange. :razz: )

Og man kommer ikke til at kunne mærke forskel fra før, der har altid været et års feriepenge som man først har fået udbetalt når man blev pensioneret. Nu er de bare mere værd. :blink:
Helt enig!
Men for de mange som nu mister indtægt, mens Danmark står stille, der kunne det være et godt plaster at kunne få noget udbetalt. Huslejen skal jo stadig betales.
Der kommer en recession som forventes at bliver på størrelse med 2008 i kølvandet på den virus, så den store forrentning af feriepengene kommer alligevel ikke til at ske de første 5 år.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 16. mar 2020, 07:27

Bjarne41 skrev:
15. mar 2020, 22:17
Yep ................... blandt mange tusinde andre. Og det fortryder jeg ikke. At det skulle ske 14 dage tidligere end beregnet, er en anden sag.
Beslutningen skete på Christiansborg, ikke i Sdr. Omme :blink:
Så du vælger at tørre den af på Statsministeren at du vælger at gøre præcis det modsatte af hvad vi bliver rådet til, nemlig at lade være med at samle os i større forsamlinger? :???: :wall:

Peter

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 16. mar 2020, 07:37

The Mad Viking skrev:
15. mar 2020, 23:43
Jeg ville forøvrigt være ganske ked af, hvis mine indefrosne penge skulle blive udbetalt.
Det kommer til at være ganske mange penge, når man engang skal på pension. (Tænk Lønmodtagernes Dyrtidsfond, som folk også var sure over da den blev indført. Der er vist ingen som piver nu, hvor pengene er fordoblet flere gange. :razz: )
Ja, hvis de ikke til den tid bliver modregnet i pensionen eller andet smart trick.
Det er ligegodt mange år politikerne skal holde fingerene fra de penge, og giv det en 10-15 år så er baggrunden ved at være glemt og der argumenteres for at de "rige" da ikke skal have fuld pension når de får sådan en formue udbetalt.

Som ordsproget siger: Een fugl i hånden er bedre end ti på taget af Christiansborg. :blink:

Men det er politik og lidt af et sidespor :smile:
Det interessante spørgsmål er om vi har en skjult reserve der som kan hjælpe os igennem krisen. De penge er så nye så folk næppe har nået at planlægge deres alderdom omkring dem, så hvorfor ikke lade folk få deres egne penge?
Argumentet om at det kunne skade økonomien med så stor en bunke penge på een gang var måske rigtigt nok sidste år, men nu lyder det til at vi er i den modsatte situation.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 16. mar 2020, 09:12

Er det lykkedes nogen at finde nogle kvalificerede ikke-spekulative bud på hvor virusset stammer fra - altså bortset fra provinsen Wuhan I Kina?
Følgende har været nævnt/spekuleret i: Kødmarkedet, laboratoriet, flagermusebid.

Peter

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fast Fumble » 16. mar 2020, 10:01

PSindrup skrev:
16. mar 2020, 09:12
Er det lykkedes nogen at finde nogle kvalificerede ikke-spekulative bud på hvor virusset stammer fra - altså bortset fra provinsen Wuhan I Kina?
Følgende har været nævnt/spekuleret i: Kødmarkedet, laboratoriet, flagermusebid.
Nej. Ikke endnu.
Den mest udbredte teori er: Opstået i flagermus, overført til andet dyr (har ikke hørt noget om hvilket), overført til mennesker.
Der er 2 hoved-typer (S-streng og L-streng), varianter over COVID-19, men det er ikke helt klart hvad det betyder. Måske betyder det at der kan komme to bølger af Corona. Måske betyder det at man kan blive smittet to gange. Men det er vist ikke videre afklaret lige nu.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 16. mar 2020, 11:10

Fast Fumble skrev:
16. mar 2020, 10:01
PSindrup skrev:
16. mar 2020, 09:12
Er det lykkedes nogen at finde nogle kvalificerede ikke-spekulative bud på hvor virusset stammer fra - altså bortset fra provinsen Wuhan I Kina?
Følgende har været nævnt/spekuleret i: Kødmarkedet, laboratoriet, flagermusebid.
Nej. Ikke endnu.
Den mest udbredte teori er: Opstået i flagermus, overført til andet dyr (har ikke hørt noget om hvilket), overført til mennesker.
Der er 2 hoved-typer (S-streng og L-streng), varianter over COVID-19, men det er ikke helt klart hvad det betyder. Måske betyder det at der kan komme to bølger af Corona. Måske betyder det at man kan blive smittet to gange. Men det er vist ikke videre afklaret lige nu.
:goodpost:

Tak.

Og overført til mennesker gennem fødevarer eller dyr-til-menneske smitte?

De to hovedtyper kunne være forklaringen på at der har været enkelte meldinger om at den samme patient har været smittet to gange.

Peter

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af HR » 16. mar 2020, 11:26

En anden oplagt mulighed er en falsk posetiv i forbindelse med en almindelig influenza i enten første eller anden omgang. Eller en falsk negativ ind i mellem to positive. Med det store antal tests der bliver lavet er det noget der vil ske masser af gange. Tro mig, jeg arbejder i et laboratorie...
/HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Greyberd63 » 16. mar 2020, 11:38

Nogen har ingen grænser.

Der er tidligere blevet stjålet håndsprit m.m. på hospitaler, nu er nogen gået over til raids

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... al/8049942

Mvh
Grey

Bjarne41
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18. nov 2019, 13:06
Interesser: jagt - historie
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 63 times
Been thanked: 82 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Bjarne41 » 16. mar 2020, 11:48

PSindrup skrev:
16. mar 2020, 07:27
Bjarne41 skrev:
15. mar 2020, 22:17
Yep ................... blandt mange tusinde andre. Og det fortryder jeg ikke. At det skulle ske 14 dage tidligere end beregnet, er en anden sag.
Beslutningen skete på Christiansborg, ikke i Sdr. Omme :blink:
Så du vælger at tørre den af på Statsministeren at du vælger at gøre præcis det modsatte af hvad vi bliver rådet til, nemlig at lade være med at samle os i større forsamlinger? :???: :wall:
Peter
Større forsamlinger ? Der var ikke flere personer i de grænsebutikker da jeg var der end jeg har set i Danske dagligevare butikker de seneste dage. Og der går personerne ofte tæt på hinanden.
En ting er hvad der bliver rådet til - en anden ting er hvad der er forbudt

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af HR » 16. mar 2020, 11:49

Greyberd63 skrev:
16. mar 2020, 11:38
Nogen har ingen grænser.

Der er tidligere blevet stjålet håndsprit m.m. på hospitaler, nu er nogen gået over til raids

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... al/8049942

Mvh
Grey
Ny rekord i egoisme, dumhed og manglende samfundssind.
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 16. mar 2020, 11:53

Bjarne41 skrev:
16. mar 2020, 11:48
PSindrup skrev:
16. mar 2020, 07:27
Bjarne41 skrev:
15. mar 2020, 22:17
Yep ................... blandt mange tusinde andre. Og det fortryder jeg ikke. At det skulle ske 14 dage tidligere end beregnet, er en anden sag.
Beslutningen skete på Christiansborg, ikke i Sdr. Omme :blink:
Så du vælger at tørre den af på Statsministeren at du vælger at gøre præcis det modsatte af hvad vi bliver rådet til, nemlig at lade være med at samle os i større forsamlinger? :???: :wall:
Peter
Større forsamlinger ? Der var ikke flere personer i de grænsebutikker da jeg var der end jeg har set i Danske dagligevare butikker de seneste dage. Og der går personerne ofte tæt på hinanden.
En ting er hvad der bliver rådet til - en anden ting er hvad der er forbudt
Jeg mangler ord ...

Peter

Bjarne41
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18. nov 2019, 13:06
Interesser: jagt - historie
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 63 times
Been thanked: 82 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Bjarne41 » 16. mar 2020, 12:19

Mange tak :thumbup:

Aratan
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 405
Tilmeldt: 1. jul 2014, 12:48
Interesser: Jagt, natur og oplevelser
Geografisk sted: Vestsjaelland
Geografisk sted: Vestsjalland, Denmark
Has thanked: 32 times
Been thanked: 133 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Aratan » 16. mar 2020, 13:36

PSindrup skrev:
16. mar 2020, 11:53
Bjarne41 skrev:
16. mar 2020, 11:48
PSindrup skrev:
16. mar 2020, 07:27
Bjarne41 skrev:
15. mar 2020, 22:17
Yep ................... blandt mange tusinde andre. Og det fortryder jeg ikke. At det skulle ske 14 dage tidligere end beregnet, er en anden sag.
Beslutningen skete på Christiansborg, ikke i Sdr. Omme :blink:
Så du vælger at tørre den af på Statsministeren at du vælger at gøre præcis det modsatte af hvad vi bliver rådet til, nemlig at lade være med at samle os i større forsamlinger? :???: :wall:
Peter
Større forsamlinger ? Der var ikke flere personer i de grænsebutikker da jeg var der end jeg har set i Danske dagligevare butikker de seneste dage. Og der går personerne ofte tæt på hinanden.
En ting er hvad der bliver rådet til - en anden ting er hvad der er forbudt
Jeg mangler ord ...

Peter
Lige nu så er større forsamling alt mere end 1!

Det burde ikke være nødvendigt at forbyde ting, sund fornuft burde være nok... Den ENESTE når hvor vi giver sundhedssystemet en chance for at virke er hvis vi alle sammen sætter os på sofaen og bliver siddende...

Bliver det kedeligt? Yes...
Bliver det ensformigt? Yes...
Kommer vi til allesammen st give afkald? Yes...

Er der flere af vores medborgere, herunder de læger og sygeplejersker der skal holde os i live der kommer til st overleve som følge af det? YES!!!!!!

Sæt dig ned, ti stille og vent... Præcis som Psindrup og hele resten af systemet siger...
12/76
.308
6,55x55
.22lr

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7550
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Raptor357 » 16. mar 2020, 14:05

Man kan godt komme ud og samtidig være ansvarlig.
Når man har børnehave børn er det også et must de kommer ud, ellers kradser de hul i vægen. Man skal bare være eneste famillie på legepladsen eller holde de famøse mindst 2 meter i skoven eller hvor man nu vælger at tage hen.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 16. mar 2020, 14:34

Aratan skrev:
16. mar 2020, 13:36
PSindrup skrev:
16. mar 2020, 11:53
Bjarne41 skrev:
16. mar 2020, 11:48
PSindrup skrev:
16. mar 2020, 07:27
Bjarne41 skrev:
15. mar 2020, 22:17
Yep ................... blandt mange tusinde andre. Og det fortryder jeg ikke. At det skulle ske 14 dage tidligere end beregnet, er en anden sag.
Beslutningen skete på Christiansborg, ikke i Sdr. Omme :blink:
Så du vælger at tørre den af på Statsministeren at du vælger at gøre præcis det modsatte af hvad vi bliver rådet til, nemlig at lade være med at samle os i større forsamlinger? :???: :wall:
Peter
Større forsamlinger ? Der var ikke flere personer i de grænsebutikker da jeg var der end jeg har set i Danske dagligevare butikker de seneste dage. Og der går personerne ofte tæt på hinanden.
En ting er hvad der bliver rådet til - en anden ting er hvad der er forbudt
Jeg mangler ord ...

Peter
Lige nu så er større forsamling alt mere end 1!

Det burde ikke være nødvendigt at forbyde ting, sund fornuft burde være nok... Den ENESTE når hvor vi giver sundhedssystemet en chance for at virke er hvis vi alle sammen sætter os på sofaen og bliver siddende...

Bliver det kedeligt? Yes...
Bliver det ensformigt? Yes...
Kommer vi til allesammen st give afkald? Yes...

Er der flere af vores medborgere, herunder de læger og sygeplejersker der skal holde os i live der kommer til st overleve som følge af det? YES!!!!!!

Sæt dig ned, ti stille og vent... Præcis som Psindrup og hele resten af systemet siger...
Hørt !

Alt andet er ultimativ egoisme og mangel på samfundssind - særligt når man ved sine handlinger ultimativt udsætter andre for fare for at hente påskeøl!
“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

Brugeravatar
ACE1
Banned
Banned
Indlæg: 1138
Tilmeldt: 23. sep 2009, 02:47
Interesser: våben
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 22 times
Been thanked: 84 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ACE1 » 16. mar 2020, 16:28

Hvis ikke i har set dette blogindlæg:

https://sygellersund.dk/?p=911

så er det det, sundhedsstyrelsen kritiserer:
Sundhedsstyrelsen advarer mod læges virale blogindlæg om corona-rædsler: »Det er uhensigtsmæssigt«
3-Gun is the Crossfit of the shooting sports

With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3735
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 644 times
Been thanked: 658 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af BentxBetjent » 16. mar 2020, 17:43

ACE1 skrev:
16. mar 2020, 16:28
Hvis ikke i har set dette blogindlæg:

https://sygellersund.dk/?p=911

så er det det, sundhedsstyrelsen kritiserer:
Sundhedsstyrelsen advarer mod læges virale blogindlæg om corona-rædsler: »Det er uhensigtsmæssigt«
Det er populistisk og øv-hatten på, men det kunne være worst case.
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Greyberd63 » 16. mar 2020, 17:49

Leon skrev:
16. mar 2020, 14:34
Aratan skrev:
16. mar 2020, 13:36
PSindrup skrev:
16. mar 2020, 11:53
Bjarne41 skrev:
16. mar 2020, 11:48
PSindrup skrev:
16. mar 2020, 07:27
Bjarne41 skrev:
15. mar 2020, 22:17
Yep ................... blandt mange tusinde andre. Og det fortryder jeg ikke. At det skulle ske 14 dage tidligere end beregnet, er en anden sag.
Beslutningen skete på Christiansborg, ikke i Sdr. Omme :blink:
Så du vælger at tørre den af på Statsministeren at du vælger at gøre præcis det modsatte af hvad vi bliver rådet til, nemlig at lade være med at samle os i større forsamlinger? :???: :wall:
Peter
Større forsamlinger ? Der var ikke flere personer i de grænsebutikker da jeg var der end jeg har set i Danske dagligevare butikker de seneste dage. Og der går personerne ofte tæt på hinanden.
En ting er hvad der bliver rådet til - en anden ting er hvad der er forbudt
Jeg mangler ord ...

Peter
Lige nu så er større forsamling alt mere end 1!

Det burde ikke være nødvendigt at forbyde ting, sund fornuft burde være nok... Den ENESTE når hvor vi giver sundhedssystemet en chance for at virke er hvis vi alle sammen sætter os på sofaen og bliver siddende...

Bliver det kedeligt? Yes...
Bliver det ensformigt? Yes...
Kommer vi til allesammen st give afkald? Yes...

Er der flere af vores medborgere, herunder de læger og sygeplejersker der skal holde os i live der kommer til st overleve som følge af det? YES!!!!!!

Sæt dig ned, ti stille og vent... Præcis som Psindrup og hele resten af systemet siger...
Hørt !

Alt andet er ultimativ egoisme og mangel på samfundssind - særligt når man ved sine handlinger ultimativt udsætter andre for fare for at hente påskeøl!
Hver sin rus

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... am/8049990

Mvh
Grey

Besvar