Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Thors24
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 478
Tilmeldt: 17. maj 2013, 13:48
Interesser: jagt og natur
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 608 times
Been thanked: 165 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Thors24 » 15. jan 2021, 19:46

10-22 skrev:
15. jan 2021, 19:37
Thors24 skrev:
15. jan 2021, 12:15
Altså, det tror jeg faktisk at kvæginseminører har gjort i 50 år.
Og om de så har gjort det i 100 år er fuldstændig lige meget, du kan slet ikke sammenligne de to ting.
Når det handler om lægemidler så skal alt dokumenteres og være fuldt sporbar.
Det vil sige at du skal kunne bevise at kølekæden på intet tidspunkt har været brudt.
Og alle data skal være valide og må ikke kunne være blevet manipuleret med på nogle måde.
Det er helt ned til hvem som har haft adgang til den fryser som hætteglas nr xxxx stod i for 5 år siden.
Hvis en logning til en fryser bryder sammen kl 12 søndag nat, og det først kommer op og køre igen mandag morgen.
Så medføre det en masse bøvl selv om alt taler for at temperaturen på intet tidspunkt har været uden for grænsen.
Måske vil man skrive sig ud af det, men i mange tilfælle vil man kassere alt indholdet, også selv om det måske har en værdi af 20 millioner kr.
Jamen bevares da.
Jeg har da heller ikke sagt at det kunne sammenlignes. Blot at det at fragte dybfrost over lange afstande er noget der er brancer der har vældigt godt styr på.
Det du beskriver er jo procedure.
Teknikken bør ikke være en hindring.

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 15. jan 2021, 19:59

:razz:
Men teknikken er en hindring
Taget fra Holland,
Det har taget myndighederne på sengen, men noget så banalt som størrelsen på sendingerne har man heller ikke været i stand til at håndtere, forklarer Marco Visser.
Der er typiske en pakke i hver fryser, og de kunne ikke være i de fryser som blevet opstillet og valideret til formålet, og så måtte man starte forfra med nye fryser og nye valideringen.

https://www.dr.dk/nyheder/udland/vaccin ... er-holland
10-22

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21658
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 15. jan 2021, 20:09

I dag passerede det officielle dødstal 2 millioner.

Hvad det reelle tal er, er et godt spørgsmål.

Det var nærliggende at se på overdødelighed, men statistikken halter mange steder, og der er overraskende lang forsinkelse på indrapportering af dødsfald.
https://ourworldindata.org/excess-mortality-covid


I "journalistenheder" svarer tallet til, at der er faldet 10 fyldte Airbus A380 ned hver eneste dag i det forgangne år.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Greyberd63 » 15. jan 2021, 22:09

Det er der ikke overraskende nogen der holder øje med i forvejen, altså statestikker over antal døde per land per år.
Crude death rate, antal døde per 1000 indbyggere.

DK ligger på 10, Libanon ligger på 4, hvilket virker underligt på mig

https://data.worldbank.org/indicator/SP.DYN.CDRT.IN

Mvh
Grey

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21658
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 15. jan 2021, 22:17

Greyberd63 skrev:
15. jan 2021, 22:09
Det er der ikke overraskende nogen der holder øje med i forvejen, altså statestikker over antal døde per land per år.
Crude death rate, antal døde per 1000 indbyggere.

DK ligger på 10, Libanon ligger på 4, hvilket virker underligt på mig

https://data.worldbank.org/indicator/SP.DYN.CDRT.IN

Mvh
Grey
Det tror jeg er fordi vores befolkning er ældre.
Hvis Libanon har haft en stor befolkningstilvækst og dermed mange unge/midaldrende, så er de simpelthen ikke begyndt at krepere i tilsvarende grad af naturlige årsager.
Vedhæftede filer
libanon 2018.jpg
libanon 2018.jpg (44.59 KiB) Vist 4391 gange
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21658
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 15. jan 2021, 22:21

og Danmarks til sammenligning:
Vedhæftede filer
Denmark_population_pyramid_2020-07-01.png
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3318 times
Been thanked: 413 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Kalthoff » 18. jan 2021, 13:00

Vaccine status pr. 17. Januar 2021:
covid_vaccine_20210117.png
covid_vaccine_20210117.png (42.5 KiB) Vist 4218 gange
https://www.bloomberg.com/graphics/covi ... tribution/

Status 4 døgn tidligere:
viewtopic.php?f=72&t=80713&start=3725#p966018

UK har på 4 døgn vaccineret 6,45-4,59=1,86% af sin befolkning. Det er en større andel på 4 døgn end noget land udenfor top-9 har vaccineret totalt.

Det er et imponerende ryk fremad af UK. Skål i lunkent øl: :razz:

UK bliver dog overgået af De Forenede Arabiske Emirater, der på samme 4 døgn har vaccineret 17,52-12,97=4,55 % af deres befolkning.

Imponerende

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 97 times
Been thanked: 119 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af DB89 » 18. jan 2021, 14:25

Var der ikke snak om, at UK kun gav den første af to injektioner nu her, for at kunne vaccinere flest muligt nu her? Men ja de gør en seriøs indsats.

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3318 times
Been thanked: 413 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Kalthoff » 18. jan 2021, 15:13

DB89 skrev:
18. jan 2021, 14:25
Var der ikke snak om, at UK kun gav den første af to injektioner nu her, for at kunne vaccinere flest muligt nu her? Men ja de gør en seriøs indsats.
Ifølge indlægssedlen til Pfizer vaccinen skal de to injektioner gives med mindst 21 dages mellemrum.

Idet de første blev vaccineret kort før nytår, er det i disse dage at de første kan modtage 2. stik, hvis det gives tidligst muligt.

Derfor er det fra nu af og fremover at tallene kan være påvirkede af om et land vælger at give 2. stik og et andet land fravælger det.

SSI meddeler idag at 571 personer er færdigvaccineret med Pfizer vaccinen, dvs. har modtaget 2 stik. Heraf har de 559 modtaget 2. stik den 17. Januar, 7 den 16. og 5 den 15.

AstraZeneca vaccinen, der er delvist britisk udviklet, skal kun gives som et enkelt stik. Det er en af den vaccines fordele fremfor Pfizers og Modernas.

pfizer_covid_19_indlaegsseddel.png
pfizer_covid_19_indlaegsseddel.png (31.84 KiB) Vist 4179 gange
https://www.comirnatyeducation.dk/files ... _FINAL.pdf
Senest rettet af Kalthoff 18. jan 2021, 16:30, rettet i alt 2 gange.

Fastanhol
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 295
Tilmeldt: 21. feb 2020, 19:48
Interesser: genladning
Geografisk sted: sjælland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 75 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fastanhol » 18. jan 2021, 15:35

Er der udover det nogen der kan finde bevis/evidens for at vaccinen ikke kan gives i låret eller ballen og have samme effekt.
Jeg hader injectioner i skulderen så har altid fået influenza vacciner og lignende sprøjter i låret.

Brugeravatar
Lynge
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 370
Tilmeldt: 8. aug 2006, 11:08
Interesser: skydevåben, genladning,
Geografisk sted: nordjylland
Geografisk sted: hjørring
Has thanked: 68 times
Been thanked: 133 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Lynge » 19. jan 2021, 08:00

Fastanhol skrev:
18. jan 2021, 15:35
Er der udover det nogen der kan finde bevis/evidens for at vaccinen ikke kan gives i låret eller ballen og have samme effekt.
Jeg hader injectioner i skulderen så har altid fået influenza vacciner og lignende sprøjter i låret.
det skal bare sprøjtes ind i muskelvæv
Olie sheik - George Gearløs

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 19. jan 2021, 09:21

Fastanhol skrev:
18. jan 2021, 15:35
Er der udover det nogen der kan finde bevis/evidens for at vaccinen ikke kan gives i låret eller ballen og have samme effekt.
Jeg hader injectioner i skulderen så har altid fået influenza vacciner og lignende sprøjter i låret.
Hvis der ellers er tid nok til det (og du har anstændigt undertøj på) mon så ikke at du kan få vaccinen i låret - hvis du spørger pænt.

Peter

Fastanhol
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 295
Tilmeldt: 21. feb 2020, 19:48
Interesser: genladning
Geografisk sted: sjælland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 75 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fastanhol » 19. jan 2021, 09:40

PSindrup skrev:
19. jan 2021, 09:21
Fastanhol skrev:
18. jan 2021, 15:35
Er der udover det nogen der kan finde bevis/evidens for at vaccinen ikke kan gives i låret eller ballen og have samme effekt.
Jeg hader injectioner i skulderen så har altid fået influenza vacciner og lignende sprøjter i låret.
Hvis der ellers er tid nok til det (og du har anstændigt undertøj på) mon så ikke at du kan få vaccinen i låret - hvis du spørger pænt.

Peter
Joo jeg plejer hos min nuværende praktiserende læge bare at møde op nybadet og i rent tøj og så har det været nemt nok lige at smutte bukserne ned og få den i låret, men hos min tidligere læge fik jeg en gang besked på at den skulle gives i skulderen (for at virke bedst muligt) og måtte ikke gives i låret.
Det er baggrunden for mit spørgsmål.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 19. jan 2021, 09:52

Fastanhol skrev:
19. jan 2021, 09:40
PSindrup skrev:
19. jan 2021, 09:21
Fastanhol skrev:
18. jan 2021, 15:35
Er der udover det nogen der kan finde bevis/evidens for at vaccinen ikke kan gives i låret eller ballen og have samme effekt.
Jeg hader injectioner i skulderen så har altid fået influenza vacciner og lignende sprøjter i låret.
Hvis der ellers er tid nok til det (og du har anstændigt undertøj på) mon så ikke at du kan få vaccinen i låret - hvis du spørger pænt.

Peter
Joo jeg plejer hos min nuværende praktiserende læge bare at møde op nybadet og i rent tøj og så har det været nemt nok lige at smutte bukserne ned og få den i låret, men hos min tidligere læge fik jeg en gang besked på at den skulle gives i skulderen (for at virke bedst muligt) og måtte ikke gives i låret.
Det er baggrunden for mit spørgsmål.
Kik under dosering og administration.
Der står intet om at den skal gives i overarmen - kun at den skal gives i en muskel (intramuskulært)

https://ec.europa.eu/health/documents/c ... 522_da.pdf

Peter

Brugeravatar
Lynge
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 370
Tilmeldt: 8. aug 2006, 11:08
Interesser: skydevåben, genladning,
Geografisk sted: nordjylland
Geografisk sted: hjørring
Has thanked: 68 times
Been thanked: 133 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Lynge » 19. jan 2021, 09:53

Fastanhol skrev:
19. jan 2021, 09:40
PSindrup skrev:
19. jan 2021, 09:21
Fastanhol skrev:
18. jan 2021, 15:35
Er der udover det nogen der kan finde bevis/evidens for at vaccinen ikke kan gives i låret eller ballen og have samme effekt.
Jeg hader injectioner i skulderen så har altid fået influenza vacciner og lignende sprøjter i låret.
Hvis der ellers er tid nok til det (og du har anstændigt undertøj på) mon så ikke at du kan få vaccinen i låret - hvis du spørger pænt.

Peter
Joo jeg plejer hos min nuværende praktiserende læge bare at møde op nybadet og i rent tøj og så har det været nemt nok lige at smutte bukserne ned og få den i låret, men hos min tidligere læge fik jeg en gang besked på at den skulle gives i skulderen (for at virke bedst muligt) og måtte ikke gives i låret.
Det er baggrunden for mit spørgsmål.
instruktionen er kun den skal i muskelvæv men det betyder ikke at de vil gøre det andre muskel grupper og du så vil få en røverforklaring at det skal kun i skuldren fordi det virker bedst de folk skal jo følge den udleverede procedure.
Olie sheik - George Gearløs

Fastanhol
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 295
Tilmeldt: 21. feb 2020, 19:48
Interesser: genladning
Geografisk sted: sjælland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 75 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fastanhol » 19. jan 2021, 10:45

jeg siger tak for jeres viden, jeg har aldrig selv kunne finde noget der understøttede at den skulle give i skulderen jeg kunne godt finde instruktioner der sagde skulderen på voksne, men også instruktioner som blot skrev i en større muskel af passende størrelse, og at i ballen var ikke anbefalet pga diverse nerver.

så kan jeg med god samvittighed spørge pænt om låret, evt bare møde op i bade shorts så er det ekstra nemt.

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 652 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Oscar123 » 19. jan 2021, 14:33

Fastanhol skrev:
19. jan 2021, 10:45
jeg siger tak for jeres viden, jeg har aldrig selv kunne finde noget der understøttede at den skulle give i skulderen jeg kunne godt finde instruktioner der sagde skulderen på voksne, men også instruktioner som blot skrev i en større muskel af passende størrelse, og at i ballen var ikke anbefalet pga diverse nerver.

så kan jeg med god samvittighed spørge pænt om låret, evt bare møde op i bade shorts så er det ekstra nemt.
I produktresumeerne for både Pfizer/BioNtek vaccinen samt Modernas vaccine står der følgende:
Det foretrukne sted er i deltamusklen på overarmen. Vaccinen må ikke injiceres intravaskulært, subkutant eller intradermalt”.

Man kan således roligt gå ud fra, at vaccinationspersonalet vælger slavisk at følge den fastlagte procedure og næppe vil være lydhøre overfor personlige ønsker.

Begge produktresuméer kan findes på denne hjemmeside: https://laegemiddelstyrelsen.dk/da/nyhe ... 0COVID-19/

:razz:
Oscar123
On scene - but unseen

Fastanhol
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 295
Tilmeldt: 21. feb 2020, 19:48
Interesser: genladning
Geografisk sted: sjælland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 75 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fastanhol » 19. jan 2021, 15:46

Oscar123 skrev:
19. jan 2021, 14:33
Fastanhol skrev:
19. jan 2021, 10:45
jeg siger tak for jeres viden, jeg har aldrig selv kunne finde noget der understøttede at den skulle give i skulderen jeg kunne godt finde instruktioner der sagde skulderen på voksne, men også instruktioner som blot skrev i en større muskel af passende størrelse, og at i ballen var ikke anbefalet pga diverse nerver.

så kan jeg med god samvittighed spørge pænt om låret, evt bare møde op i bade shorts så er det ekstra nemt.
I produktresumeerne for både Pfizer/BioNtek vaccinen samt Modernas vaccine står der følgende:
Det foretrukne sted er i deltamusklen på overarmen. Vaccinen må ikke injiceres intravaskulært, subkutant eller intradermalt”.

Man kan således roligt gå ud fra, at vaccinationspersonalet vælger slavisk at følge den fastlagte procedure og næppe vil være lydhøre overfor personlige ønsker.

Begge produktresuméer kan findes på denne hjemmeside: https://laegemiddelstyrelsen.dk/da/nyhe ... 0COVID-19/

:razz:
Oscar123
jeg oversætter lige:
intravaskulært: i en blodåre
subkutant: Under huden
intradermalt: inde i huden

det er bare frusterende for en som mig der ikke kan lide sprøjter i deltamusklen, jeg har hver gang jeg har fået vacciner i skulderen fået volsomt ond i skulder, nakke, og hovedet, og det tog gerne 4-5 dage før jeg var tilbage. I låret har der aldrig været noget som hindrede mig i mit arbejde eller daglige opgaver.
jeg vil have vaccinen lige gyldigt hvad så snart det er min tur, om jeg så kun kan få den i deltamusklen eller ej, men undgår gerne skulderen hvis ikke der faktisk er en god grund til at få den i skulderen, andet end at det er nemt for sunhedspersonalet, fordi så behøver jeg ikke trække bukserne ned.

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Greyberd63 » 19. jan 2021, 16:01

Fastanhol skrev:
19. jan 2021, 15:46
Oscar123 skrev:
19. jan 2021, 14:33
Fastanhol skrev:
19. jan 2021, 10:45
jeg siger tak for jeres viden, jeg har aldrig selv kunne finde noget der understøttede at den skulle give i skulderen jeg kunne godt finde instruktioner der sagde skulderen på voksne, men også instruktioner som blot skrev i en større muskel af passende størrelse, og at i ballen var ikke anbefalet pga diverse nerver.

så kan jeg med god samvittighed spørge pænt om låret, evt bare møde op i bade shorts så er det ekstra nemt.
I produktresumeerne for både Pfizer/BioNtek vaccinen samt Modernas vaccine står der følgende:
Det foretrukne sted er i deltamusklen på overarmen. Vaccinen må ikke injiceres intravaskulært, subkutant eller intradermalt”.

Man kan således roligt gå ud fra, at vaccinationspersonalet vælger slavisk at følge den fastlagte procedure og næppe vil være lydhøre overfor personlige ønsker.

Begge produktresuméer kan findes på denne hjemmeside: https://laegemiddelstyrelsen.dk/da/nyhe ... 0COVID-19/

:razz:
Oscar123
jeg oversætter lige:
intravaskulært: i en blodåre
subkutant: Under huden
intradermalt: inde i huden

det er bare frusterende for en som mig der ikke kan lide sprøjter i deltamusklen, jeg har hver gang jeg har fået vacciner i skulderen fået volsomt ond i skulder, nakke, og hovedet, og det tog gerne 4-5 dage før jeg var tilbage. I låret har der aldrig været noget som hindrede mig i mit arbejde eller daglige opgaver.
jeg vil have vaccinen lige gyldigt hvad så snart det er min tur, om jeg så kun kan få den i deltamusklen eller ej, men undgår gerne skulderen hvis ikke der faktisk er en god grund til at få den i skulderen, andet end at det er nemt for sunhedspersonalet, fordi så behøver jeg ikke trække bukserne ned.
For at undgå debat med personalet, der skal stikke dig, kunne du få din læge til at skrive om din gener, ved stik i delta.
Når det nu er en kendt bivirkning hos dig ved vacciner, så bør det da undgås.

Mvh
Grey

Fastanhol
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 295
Tilmeldt: 21. feb 2020, 19:48
Interesser: genladning
Geografisk sted: sjælland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 75 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fastanhol » 19. jan 2021, 16:10

Greyberd63 skrev:
19. jan 2021, 16:01
For at undgå debat med personalet, der skal stikke dig, kunne du få din læge til at skrive om din gener, ved stik i delta.
Når det nu er en kendt bivirkning hos dig ved vacciner, så bør det da undgås.

Mvh
Grey
ja det nok en god ide.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 22. jan 2021, 06:44

Jeg vil gerne reklamerer for denne fremragende facebookgruppe "Spørg en læge om coronavirus" hvis du skulle sidde med helt specifikke spørgsmål om corona. 200 topprofessionelle frivillige læger sidder klar til til at svare på vores spørgsmål. :rock:

https://www.facebook.com/groups/1319342 ... &ref=notif

Peter

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21658
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 26. jan 2021, 16:16

Israel er et "vestligt-agtigt" land og de ligger forrest med vaccinationerne.

Alligevel går det ad Pommern til.
Artikel fra Haaretz:
https://www.haaretz.com/israel-news/.pr ... -1.9483044
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af HR » 26. jan 2021, 16:23

Refraktorius skrev:
26. jan 2021, 16:16
Israel er et "vestligt-agtigt" land og de ligger forrest med vaccinationerne.

Alligevel går det ad Pommern til.
Artikel fra Haaretz:
https://www.haaretz.com/israel-news/.pr ... -1.9483044
Det er sku også op af bakke når 10% af befolkningen er så forelskede i deres himmelnisse at de regner sig som løftet over enhver lov, retningslinje eller råd der ikke kommer fra ham. Og 50% af befolkningen slet ikke regnes for en del af befolkningen....
/HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21658
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 26. jan 2021, 16:28

Til gengæld ser det ud til, at blandt de der er vaccineret, der virker det efter hensigten:
https://www.timesofisrael.com/week-afte ... get-covid/
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Herluf
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 581
Tilmeldt: 12. apr 2006, 22:52
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 168 times
Been thanked: 138 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Herluf » 26. jan 2021, 18:33

Refraktorius skrev:
26. jan 2021, 16:28
Til gengæld ser det ud til, at blandt de der er vaccineret, der virker det efter hensigten:
https://www.timesofisrael.com/week-afte ... get-covid/
Det er da meget betryggende med at få en bekræftelse på effekten "i felten".

Besvar