Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Cpt » 29. nov 2021, 10:08

PSindrup skrev:
29. nov 2021, 08:35
Sydafrikas præsident 'dybt skuffet' over rejseforbud:
Vil kun skabe større ulighed i kampen mod corona
https://www.dr.dk/nyheder/udland/sydafr ... -ulighed-i

Har han en pointe?

På den ene side kan jeg godt forstå præsidentens frustrationer.
På den anden side kan resten af verden jo ikke ignorerer at det lige nu ser ud til at epicentret for den nye omikron variant er Sydafrika.

Fuck hvor er jeg ved at være træt at den coronavirus. Men jeg ved også at jeg på ingen måde er alene :Hug:

Note to self: Når jeg sidder trygt og godt i mit fine hjemmekontor og får lidt ondt af mig selv i forbindelse med alt det her corona-halløj, så er det en god idé at minde sig selv om at der er millioner af mennesker verden over der er langt, langt værre ramt af corona end jeg/vi er.

Peter
Næh jeg syntes hans pointe lyder til at være ret national.. da vi havde den nye mink mutation blev døren da også smækket i overfor os - det giver rigtig fin mening at lave rejserestriktionerne, ikke fordi det forhindre at mutationen kommer til resten af verden - for det kan vi ikke forhindre, men simpelthen for at købe lidt tid så vi ved mere om den næste mutation inden den ankommer i hobetal - fx bliver der lige nu undersøgt om de nuværende vacciner har en virksomhed overfor den nye mutation, det er ret relevant info at ha inden den rigtig ankommer..

spngsbrg
Newbie
Newbie
Indlæg: 17
Tilmeldt: 4. aug 2020, 12:35
Interesser: Riffeljagt
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af spngsbrg » 1. dec 2021, 08:37

Kan nogen med lidt bedre indsigt i sagerne forklare mig hvorfor alle er så fokuserede på antallet af smittede?

Hvis andelen af smittede med svære symptomer og i livsfare var stigende, så kunne jeg godt se at man kunne bruge antallet af smittede som en indikator - det har jeg bare ikke rigtig indtryk af at det er. Jeg mener at antallet af indlagte har været stabilt på omkring 400 i noget tid nu og med kun omkring 50 på intensiv.

Desuden virker det heller ikke til at den nye omicron giver særlig slemme sygdomsforløb (https://www.cnbc.com/2021/11/29/omicron ... o-far.html).

Jeg spørger oprigtigt, for jeg kan ikke se logikken i at fokusere så meget på smitteantallet, når det lader til at der er en ret god sandsynlighed for et mildt forløb, hvis man er vaccineret - og det er alle dem det er særligt farligt for.

Så der må være nogen, som er klogere end jeg, der kan kaste lidt lys over det.

Brugeravatar
Centurion
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 685
Tilmeldt: 30. mar 2008, 15:55
Interesser: Jagt & fiskeri
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 147 times
Been thanked: 85 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Centurion » 1. dec 2021, 09:20

"Sydafrikas præsident 'dybt skuffet' over rejseforbud: Vil kun skabe større ulighed i kampen mod corona
EU, USA og Storbritannien har suspenderet fly fra Sydafrika, efter landet for nylig identificerede en ny variant af coronavirusset."

Man mindes en anden sydafrikansk præsident, som beroligede befolkningen med en udtalelse om, at al den snak om HIV var ren hysteri.
"In case of panic: don't panic"

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 1. dec 2021, 09:24

spngsbrg skrev:
1. dec 2021, 08:37
Kan nogen med lidt bedre indsigt i sagerne forklare mig hvorfor alle er så fokuserede på antallet af smittede?

Hvis andelen af smittede med svære symptomer og i livsfare var stigende, så kunne jeg godt se at man kunne bruge antallet af smittede som en indikator - det har jeg bare ikke rigtig indtryk af at det er. Jeg mener at antallet af indlagte har været stabilt på omkring 400 i noget tid nu og med kun omkring 50 på intensiv.

Desuden virker det heller ikke til at den nye omicron giver særlig slemme sygdomsforløb (https://www.cnbc.com/2021/11/29/omicron ... o-far.html).

Jeg spørger oprigtigt, for jeg kan ikke se logikken i at fokusere så meget på smitteantallet, når det lader til at der er en ret god sandsynlighed for et mildt forløb, hvis man er vaccineret - og det er alle dem det er særligt farligt for.

Så der må være nogen, som er klogere end jeg, der kan kaste lidt lys over det.
Hvis du finde nogle som kan give en god forklaring, så vil jeg være meget imponeret.

Personligt så er jeg mere til den svenske model, der skal du have en henvisning fra en læge før du kan blive testet.
Og den får du ikke med mindre du har symptomer.
10-22

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 1. dec 2021, 09:37

spngsbrg skrev:
1. dec 2021, 08:37
Kan nogen med lidt bedre indsigt i sagerne forklare mig hvorfor alle er så fokuserede på antallet af smittede?

Hvis andelen af smittede med svære symptomer og i livsfare var stigende, så kunne jeg godt se at man kunne bruge antallet af smittede som en indikator - det har jeg bare ikke rigtig indtryk af at det er. Jeg mener at antallet af indlagte har været stabilt på omkring 400 i noget tid nu og med kun omkring 50 på intensiv.

Desuden virker det heller ikke til at den nye omicron giver særlig slemme sygdomsforløb (https://www.cnbc.com/2021/11/29/omicron ... o-far.html).

Jeg spørger oprigtigt, for jeg kan ikke se logikken i at fokusere så meget på smitteantallet, når det lader til at der er en ret god sandsynlighed for et mildt forløb, hvis man er vaccineret - og det er alle dem det er særligt farligt for.

Så der må være nogen, som er klogere end jeg, der kan kaste lidt lys over det.
Jeg vil gerne komme med mit helt personlige og uvidenskabelige bud.

Det er rigtigt at antallet af indlagte fortæller noget om hvor hårdt vores sundhedsvæsen er presset, og det er/var jo den primære bekymring.
Altså, at det ikke skal bryde sammen og tage kapacitet fra alle andre ikke-corona-relaterede sundhedsopgaver.

Det samlede smittetal er jo væsentligt for hvor meget det påvirker hele samfundet, og dermed hvor meget nedlukning der er behov for. Og her tænkes der vel overvejende på skolerne i disse dage, som har været specielt hårdt spændt for.

Peter

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Cpt » 1. dec 2021, 10:06

PSindrup skrev:
1. dec 2021, 09:37
spngsbrg skrev:
1. dec 2021, 08:37
Kan nogen med lidt bedre indsigt i sagerne forklare mig hvorfor alle er så fokuserede på antallet af smittede?

Hvis andelen af smittede med svære symptomer og i livsfare var stigende, så kunne jeg godt se at man kunne bruge antallet af smittede som en indikator - det har jeg bare ikke rigtig indtryk af at det er. Jeg mener at antallet af indlagte har været stabilt på omkring 400 i noget tid nu og med kun omkring 50 på intensiv.

Desuden virker det heller ikke til at den nye omicron giver særlig slemme sygdomsforløb (https://www.cnbc.com/2021/11/29/omicron ... o-far.html).

Jeg spørger oprigtigt, for jeg kan ikke se logikken i at fokusere så meget på smitteantallet, når det lader til at der er en ret god sandsynlighed for et mildt forløb, hvis man er vaccineret - og det er alle dem det er særligt farligt for.

Så der må være nogen, som er klogere end jeg, der kan kaste lidt lys over det.
Jeg vil gerne komme med mit helt personlige og uvidenskabelige bud.

Det er rigtigt at antallet af indlagte fortæller noget om hvor hårdt vores sundhedsvæsen er presset, og det er/var jo den primære bekymring.
Altså, at det ikke skal bryde sammen og tage kapacitet fra alle andre ikke-corona-relaterede sundhedsopgaver.

Det samlede smittetal er jo væsentligt for hvor meget det påvirker hele samfundet, og dermed hvor meget nedlukning der er behov for. Og her tænkes der vel overvejende på skolerne i disse dage, som har været specielt hårdt spændt for.

Peter
Jeg vil da også gerne give et bud:
man er nødt til at kunne forudsige om vores sundheds væsen er på vej mod en kæmpe stigning i antal indlagte (og forsøge at hakke bremserne i før det sker).
Da indlæggelserne kommer på bagkant, vel typisk 5-10 dage efter folk er testet positive kan man ved at holde øje med det totale antal smittede få en ide om der i næste uge vil ske en kæmpe stigning i antal indlagte eller om vi bevarer status quo - det er med andre ord ret væsentligt at kunne kigge lidt ud i fremtiden og ikke blive taget med bukserne nede..

Fastanhol
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 295
Tilmeldt: 21. feb 2020, 19:48
Interesser: genladning
Geografisk sted: sjælland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 75 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fastanhol » 1. dec 2021, 13:24

Ja smittede er trenden indlagte er hvor presset sundhedsvæsenet er

spngsbrg
Newbie
Newbie
Indlæg: 17
Tilmeldt: 4. aug 2020, 12:35
Interesser: Riffeljagt
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af spngsbrg » 1. dec 2021, 14:10

Cpt skrev:
1. dec 2021, 10:06
PSindrup skrev:
1. dec 2021, 09:37
spngsbrg skrev:
1. dec 2021, 08:37
Kan nogen med lidt bedre indsigt i sagerne forklare mig hvorfor alle er så fokuserede på antallet af smittede?

Hvis andelen af smittede med svære symptomer og i livsfare var stigende, så kunne jeg godt se at man kunne bruge antallet af smittede som en indikator - det har jeg bare ikke rigtig indtryk af at det er. Jeg mener at antallet af indlagte har været stabilt på omkring 400 i noget tid nu og med kun omkring 50 på intensiv.

Desuden virker det heller ikke til at den nye omicron giver særlig slemme sygdomsforløb (https://www.cnbc.com/2021/11/29/omicron ... o-far.html).

Jeg spørger oprigtigt, for jeg kan ikke se logikken i at fokusere så meget på smitteantallet, når det lader til at der er en ret god sandsynlighed for et mildt forløb, hvis man er vaccineret - og det er alle dem det er særligt farligt for.

Så der må være nogen, som er klogere end jeg, der kan kaste lidt lys over det.
Jeg vil gerne komme med mit helt personlige og uvidenskabelige bud.

Det er rigtigt at antallet af indlagte fortæller noget om hvor hårdt vores sundhedsvæsen er presset, og det er/var jo den primære bekymring.
Altså, at det ikke skal bryde sammen og tage kapacitet fra alle andre ikke-corona-relaterede sundhedsopgaver.

Det samlede smittetal er jo væsentligt for hvor meget det påvirker hele samfundet, og dermed hvor meget nedlukning der er behov for. Og her tænkes der vel overvejende på skolerne i disse dage, som har været specielt hårdt spændt for.

Peter
Jeg vil da også gerne give et bud:
man er nødt til at kunne forudsige om vores sundheds væsen er på vej mod en kæmpe stigning i antal indlagte (og forsøge at hakke bremserne i før det sker).
Da indlæggelserne kommer på bagkant, vel typisk 5-10 dage efter folk er testet positive kan man ved at holde øje med det totale antal smittede få en ide om der i næste uge vil ske en kæmpe stigning i antal indlagte eller om vi bevarer status quo - det er med andre ord ret væsentligt at kunne kigge lidt ud i fremtiden og ikke blive taget med bukserne nede..
Det giver jo ligefrem mening :) Tak for det.

Brugeravatar
Halvautomat
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 567
Tilmeldt: 19. nov 2004, 20:35
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 42 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Halvautomat » 2. dec 2021, 00:23

Hørte en læge sige i forbindelse med vi rundede de 5000 smittede pr.. dag idag, at han forventede at en stor andel af dem var uvaccinerede. Det må så slå igennem yderligere på antallet af døde inden for den kommende periode.

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3734
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 644 times
Been thanked: 658 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af BentxBetjent » 2. dec 2021, 05:48

Halvautomat skrev:
2. dec 2021, 00:23
Hørte en læge sige i forbindelse med vi rundede de 5000 smittede pr.. dag idag, at han forventede at en stor andel af dem var uvaccinerede. Det må så slå igennem yderligere på antallet af døde inden for den kommende periode.
Under halvdelen af de indlagte er vaccinerede. Da vi er omkring 80% vaccinerede er de ikke vaccinerede overrepræsenteret.
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 8. nov 2018, 20:25
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 112 times
Been thanked: 244 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Epae » 2. dec 2021, 06:54

BentxBetjent skrev:
2. dec 2021, 05:48
Halvautomat skrev:
2. dec 2021, 00:23
Hørte en læge sige i forbindelse med vi rundede de 5000 smittede pr.. dag idag, at han forventede at en stor andel af dem var uvaccinerede. Det må så slå igennem yderligere på antallet af døde inden for den kommende periode.
Under halvdelen af de indlagte er vaccinerede. Da vi er omkring 80% vaccinerede er de ikke vaccinerede overrepræsenteret.
Det er ikke sådan matematik foregår her, hvis 80% er vaccineret og 20% ikke er i befolkningen, men de indlagte er fordelt 50/50 så er der en voldsom overrepresentation af ikke-vaccinerede fordi de 20% så står for halvdelen af de indlagte hvor de kun burde stå for 20% hvis fordelingen var lige. Det er ikke tilfældet.

EDIT: jeg læste original-post forkert. Vi er enige :)
Senest rettet af Epae 2. dec 2021, 08:11, rettet i alt 1 gang.
Browning B525 - 12/76
BRNO Special Poldi Electro - 16/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 2. dec 2021, 07:09

Epae skrev:
2. dec 2021, 06:54
BentxBetjent skrev:
2. dec 2021, 05:48
Halvautomat skrev:
2. dec 2021, 00:23
Hørte en læge sige i forbindelse med vi rundede de 5000 smittede pr.. dag idag, at han forventede at en stor andel af dem var uvaccinerede. Det må så slå igennem yderligere på antallet af døde inden for den kommende periode.
Under halvdelen af de indlagte er vaccinerede. Da vi er omkring 80% vaccinerede er de ikke vaccinerede overrepræsenteret.
Det er ikke sådan matematik foregår her, hvis 80% er vaccineret og 20% ikke er i befolkningen, men de indlagte er fordelt 50/50 så er der en voldsom overrepresentation af ikke-vaccinerede fordi de 20% så står for halvdelen af de indlagte hvor de kun burde stå for 20% hvis fordelingen var lige. Det er ikke tilfældet.
Så vidt jeg kan se siger i begge to at uvaccinerede er overrepræsenteret, eller hvad?
Jeg kan ikke lige få øje på forskellen i matematikken, kun formuleringen.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 2. dec 2021, 07:39

ReneKJ skrev:
2. dec 2021, 07:09
Epae skrev:
2. dec 2021, 06:54
BentxBetjent skrev:
2. dec 2021, 05:48
Halvautomat skrev:
2. dec 2021, 00:23
Hørte en læge sige i forbindelse med vi rundede de 5000 smittede pr.. dag idag, at han forventede at en stor andel af dem var uvaccinerede. Det må så slå igennem yderligere på antallet af døde inden for den kommende periode.
Under halvdelen af de indlagte er vaccinerede. Da vi er omkring 80% vaccinerede er de ikke vaccinerede overrepræsenteret.
Det er ikke sådan matematik foregår her, hvis 80% er vaccineret og 20% ikke er i befolkningen, men de indlagte er fordelt 50/50 så er der en voldsom overrepresentation af ikke-vaccinerede fordi de 20% så står for halvdelen af de indlagte hvor de kun burde stå for 20% hvis fordelingen var lige. Det er ikke tilfældet.
Så vidt jeg kan se siger i begge to at uvaccinerede er overrepræsenteret, eller hvad?
Jeg kan ikke lige få øje på forskellen i matematikken, kun formuleringen.
Denne illustration viser ret godt udfordringerne i matematikken

Peter
Vedhæftede filer
coronatilfælde.jpg

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 8. nov 2018, 20:25
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 112 times
Been thanked: 244 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Epae » 2. dec 2021, 08:10

ReneKJ skrev:
2. dec 2021, 07:09
Epae skrev:
2. dec 2021, 06:54
BentxBetjent skrev:
2. dec 2021, 05:48
Halvautomat skrev:
2. dec 2021, 00:23
Hørte en læge sige i forbindelse med vi rundede de 5000 smittede pr.. dag idag, at han forventede at en stor andel af dem var uvaccinerede. Det må så slå igennem yderligere på antallet af døde inden for den kommende periode.
Under halvdelen af de indlagte er vaccinerede. Da vi er omkring 80% vaccinerede er de ikke vaccinerede overrepræsenteret.
Det er ikke sådan matematik foregår her, hvis 80% er vaccineret og 20% ikke er i befolkningen, men de indlagte er fordelt 50/50 så er der en voldsom overrepresentation af ikke-vaccinerede fordi de 20% så står for halvdelen af de indlagte hvor de kun burde stå for 20% hvis fordelingen var lige. Det er ikke tilfældet.
Så vidt jeg kan se siger i begge to at uvaccinerede er overrepræsenteret, eller hvad?
Jeg kan ikke lige få øje på forskellen i matematikken, kun formuleringen.
Tror det er mig der ikke har fået kaffe nok her til morgen, jeg læste den originale post som at de Ikke-vaccinerede "ikke" var over-representeret... jeg så lige dobbelt en enkelt gang der, beklager! :smile:
Vi er begge enige - dem der mangler at få deres vaccine er over-representeret i indlæggelserne.
Browning B525 - 12/76
BRNO Special Poldi Electro - 16/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

Brugeravatar
Herluf
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 581
Tilmeldt: 12. apr 2006, 22:52
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 168 times
Been thanked: 138 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Herluf » 2. dec 2021, 12:32

Og jeg synes Dashboardet fra SSI gør et godt arbejde med at præsentere denne overrepræsentation blandt de uvaccinerede, både under indlagte og smittede:
30-11-2021.PNG
Sakset fra:
https://experience.arcgis.com/experienc ... ge/page_5/

Brugeravatar
GnavsQ
Newbie
Newbie
Indlæg: 21
Tilmeldt: 7. okt 2021, 11:20
Interesser: Lawyers, guns and money
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 43 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af GnavsQ » 2. dec 2021, 15:55

MHT ovenstående, så kan det jo være at de mennesker i de to sidste aldersgrupper ikke kan tåle at få vaccinen?
De repræsenterer jo 75% af de uvaccinerede nyindlagte!?
Klart, at der er en "del" uvaccinerede der vil dø.

250 / 1.200.000 x 100 = 0,021 %

Uha, mange uvaccinerede der er indlagt, er det en statistisk ubetydelighed?
Selvfølgelig vil det stige, ligeså vaccinerede, da det er gruppen med de sårbare(der kunne tåle vaccinen).

Alle de tal er så unuanceret.

Tilgengæld...

Vi har haft 1½ år til at fokuserer på generel sundhed og helbred i Danmark(verden, især vesten).
I stedet steg indtaget af kage og alkohol.

Der er 50% overvægtige i Danmark.
Overvægt giver en autoimmune respons(inflammation; tilskriv oxo dårlige livsstil og ernæringsfattig kost) ift. vaccinen,
nedsætter dette immun respons styrke og længden af virkningsgrad.

Tvangsindførsel af BMI grænse og obligatorisk Cooper test til alle... :smile:

Keep the customer alive...

Brugeravatar
Halvautomat
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 567
Tilmeldt: 19. nov 2004, 20:35
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 42 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Halvautomat » 2. dec 2021, 22:11

Det bliver spændende at følge udviklingen i vinter. Jeg tænker at i og med man nu giver alle vaccinerede ned til de 18 årige det 3. stik så burde det give færre smittede og døde i denne gruppe alt andet lige. Samtidig vaccineres der ned til de 5 årige.
En udfordring bliver hvordan Omicron udvikler sig. Måske smitter den så meget, at rigtig mange uvaccinerede alligevel bliver smittet/dør selvom en meget høj procentdel af befolkningen er vaccineret.
Moderna har allerede udtalt, at deres vaccine vil være mindre effektiv mod Omicron, og det samme gælder sikkert Pfizer. Måske ender det endda med, at de bliver tvunget til at redesigne deres vacciner ret hurtigt.
Så det kan blive en gyser for den udsatte del af befolkningen.
Og hvornår kommer så næste variant 😱

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 3. dec 2021, 06:08

Omikron eksploderer i Sydafrika. Det ser sgu ikke for godt ud. :cry: :shock:

https://nyheder.tv2.dk/udland/2021-12-0 ... undrer-sig

Peter
EDIT: Land rettet til Sydafrika
Senest rettet af PSindrup 4. dec 2021, 08:03, rettet i alt 1 gang.

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1451
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Cp-Medic » 3. dec 2021, 06:22

mht hvordan man måler antallet af indlagte vax vs uvax så har jeg for en måned siden været indlagt på infektionsmedicinsk afdeling og det var først da de hærte jeg var uvax at de lige pludselig ville teste for corona så de tal i får skal i nok tage med et gran salt. det er så nem en måde at manipulere med tallene

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1451
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Cp-Medic » 3. dec 2021, 06:25

man kunne nærmest se hvor skuffet sygeplejersken var over at jeg ike havde corona for det var det emeste de tænkte på da ambulancen bragte mig derop. pænt lang historie i øvrigt og hvis jeg nogensinde finder ud af hvad der er galt deler jeg gerne hele forløbet.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 3. dec 2021, 07:04

Cp-Medic skrev:
3. dec 2021, 06:22
mht hvordan man måler antallet af indlagte vax vs uvax så har jeg for en måned siden været indlagt på infektionsmedicinsk afdeling og det var først da de hærte jeg var uvax at de lige pludselig ville teste for corona så de tal i får skal i nok tage med et gran salt. det er så nem en måde at manipulere med tallene
Målrettet test af risikogrupper er ikke manipulation.
Selv om det selvfølgeligt indirekte kan påvirke statistikken. :smile:

Efter genindførsel af coronapas så vil det virke logisk at der bliver fundet en overvægt af smittede uden symptomer hos de uvaccinerede da de er nødt til at lade sig teste for at have et gyldigt pas, mens mange vaccinerede først bliver testet når der er symptomer.

Hvis der er symptomer så bør statistikken holde bedre da man så bør lade sig teste uanset om man er vaccineret eller ej.

Man skal dog også passe på at generalisere ud fra en enkelt personlig oplevelse. Kan du f.eks vide om du ville være blevet testet under alle omstændigheder, men det blev prioriteret højere da de fandt ud af at du var uvaccineret?

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Werecat » 3. dec 2021, 07:19

Cp-Medic skrev:
3. dec 2021, 06:25
man kunne nærmest se hvor skuffet sygeplejersken var over at jeg ike havde corona for det var det emeste de tænkte på da ambulancen bragte mig derop. pænt lang historie i øvrigt og hvis jeg nogensinde finder ud af hvad der er galt deler jeg gerne hele forløbet.
Jeg kan skuffe dig med at alle indlagte testes ved indlæggelsen og derefter med løbende screening under hele indlæggelsen.
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 3. dec 2021, 07:41

Cp-Medic skrev:
3. dec 2021, 06:22
mht hvordan man måler antallet af indlagte vax vs uvax så har jeg for en måned siden været indlagt på infektionsmedicinsk afdeling og det var først da de hærte jeg var uvax at de lige pludselig ville teste for corona så de tal i får skal i nok tage med et gran salt. det er så nem en måde at manipulere med tallene
Cp-Medic skrev:
3. dec 2021, 06:25
man kunne nærmest se hvor skuffet sygeplejersken var over at jeg ike havde corona for det var det emeste de tænkte på da ambulancen bragte mig derop. pænt lang historie i øvrigt og hvis jeg nogensinde finder ud af hvad der er galt deler jeg gerne hele forløbet.
Det er godt nok "friskt" ligefrem at påstå at du tolker en sygeplejerskes ansigtsudtryk som "skuffelse" over at du ikke har covid-19. :shock:

Kunne det tænkes at det enten var overraskelse eller lettelse over at du ikke havde covid-19?
Og glem ikke den ekstreme fokus der helt naturligt er på corona i disse dage i vores sundhedsvæsen.
Og det faktum at retningslinjerne siger at du skal testes for corvid-19 i forbindelse med visitation og indlæggelse.

Og endeligt forstår jeg ikke at du mener at der er nogen der manipulerer med tallene. Hvilken interesse skulle nogen have i det? :???:

Peter

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 458hunter » 3. dec 2021, 16:27

Peter den sidste kommentar syntes jeg er en anelse blåøjet. Selvfølgelig er der et pres fra myndighederne for at sælge den strategi man har valgt som den rigtige.

Der er jo også en grund til at man viser statistikkerne som andel af / 100.000 i hver gruppe, da det visuelt får det til at se ud som om sygehusene bugner af uvaccinerede smittede og at det er grunden til at sygehusene er på sammenbrudets rand, selv om det reelt drejer sig om ca 200 uvaccinerede indlagte og ca 300 vaccinerede indlagte.

Så kan man udskamme de uvaccinerede istedet for at tage ansvar for skiftende regeringers udhuling af vores sundhedsvæsen og nedgørelse af sygeplejerskerne der ikke kun under Corona krisen, men dagligt yder en kæmpe indsats.

Jeg er dog meget overrasket over en ret høj andel (edit indlagte) uvaccinerede 80+. Med mindre man ikke tåler vacciner, så er det da noget at en risiko at tage ikke at lade sig vaccinere i den alder.
Senest rettet af 458hunter 3. dec 2021, 19:20, rettet i alt 1 gang.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 3. dec 2021, 16:40

458hunter skrev:
3. dec 2021, 16:27
Peter den sidste kommentar syntes jeg er en anelse blåøjet. Selvfølgelig er der et pres fra myndighederne for at sælge den strategi man har valgt som den rigtige.

Der er jo også en grund til at man viser statistikkerne som andel af / 100.000 i hver gruppe, da det visuelt får det til at se ud som om sygehusene bugner af uvaccinerede smittede og at det er grunden til at sygehusene er på sammenbrudets rand, selv om det reelt drejer sig om ca 200 uvaccinerede indlagte og ca 300 vaccinerede indlagte.

Så kan man udskamme de uvaccinerede istedet for at tage ansvar for skiftende regeringers udhuling af vores sundhedsvæsen og nedgørelse af sygeplejerskerne der ikke kun under Corona krisen, men dagligt yder en kæmpe indsats.

Jeg er dog meget overrasket over en ret høj andel uvaccinerede 80+. Med mindre man ikke tåler vacciner, så er det da noget at en risiko at tage ikke at lade sig vaccinere.
Kald mig bare blåøjet - det lever jeg fint med.

Gider du fører bevis for din påstand om at der er en ret høj andel af uvaccinerede blandt de 80+ årige - for det har jeg da aldrig om. Tværtimod!

Peter

Besvar