Er der nogen der har erfaringer med Robens telte?

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Besvar
Hansikæret
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 55
Tilmeldt: 21. feb 2017, 01:52
Interesser: Jagt og fiskeri
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 40 times

Er der nogen der har erfaringer med Robens telte?

Indlæg af Hansikæret » 6. dec 2022, 23:00

Nå, nu er jo sådan at konen og jeg snart går på pension. Vi har i vores velmagtsdage rejst meget på kortere ferier i hele Europa på kanalbåde, hoteller og Airbnb, men vi har altid haft lyst til at blive hængende længere tid på de fede steder. Men arbejdet har jo kaldt, så de korte ferier har altid været en blanding af lykke og frustration. Nu har vi snart tiden, men økonomien er ikke til at købe camper eller båd. Så hvis vi vil ud i verden i længere tid af gangen, forestiller vi os, at det må det blive som glampingcampere. Vi er to personer med to hunde, og der skal være max komfort, dvs feltsenge, teltovn, gulvtæppe, borde og stole og hele svineriet. Det hele skal være gearet til også at rejse udenfor sommersæsonen.

Jeg har kig på Robens Klondike Grande telt der er ca 5x5 meter:
https://www.cykelpartner.dk/telte/roben ... ner---sand

Så vidt jeg forstå på anmeldelser er det supergodt design og medium kvalitet på teltdugen. Den anførte model kommer i en blanding af bomuld og kunst, som skulle være rimelig holdbar mht UV nedbrydning og relativ åndbar. Der findes andre mærker i ren bomuld, der er dyrere og tungere. Vægten betyder ikke så meget, idet jeg tænker, at turene bliver med lille trailer efter Skodaen og mestendels på autoriserede campingpladser med lokum og bad.

Jeg forestiller mig et budget omkring de 20 kilo.

Er der nogen derude, der har erfaringer med Robens?
Er der nogen, der har gode råd mht størrelsen?
Er der gode råd mht til virkelig komfortable feltsenge?
Er der nogen, der vil dele erfaringer generelt med langtids glamping i Europa?

Thors24
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 478
Tilmeldt: 17. maj 2013, 13:48
Interesser: jagt og natur
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 608 times
Been thanked: 165 times

Re: Er der nogen der har erfaringer med Robens telte?

Indlæg af Thors24 » 6. dec 2022, 23:11

Jeg kender ikke teltet, og jeg er med på at du ser på glamping. Men, du nævner også trailer. Har I overvejet en teltvogn?
https://www.guloggratis.dk/camping/telt ... mbi%20Camp

CC fås med indbygget køkken, er er hurtige at slå op, der er indbyggede senge og masser af plads til grej og hunde.
Vi kører selv med en CC Venizia med lamel seng. Madrassen skal opgraderes fa den skummadras der hører til.
Vi er super glade for den, og campere med 2 hunde.
Det er Glamping

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Re: Er der nogen der har erfaringer med Robens telte?

Indlæg af Cpt » 7. dec 2022, 08:31

Jeg har et Robens green cone telt, det har jeg været rigt glad for og det har holdt godt, selv i stormvejr
Men jeg er også gået over i det lidt mere glamourøse og bruger nu et tagtelt istedet for.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Er der nogen der har erfaringer med Robens telte?

Indlæg af Ras.Killing » 7. dec 2022, 09:04

Jeg har en lille robens telt, til når jeg er til skydestævner rundt omkring.

Det er et rigtig fint telt til prisen :smile:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Hansikæret
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 55
Tilmeldt: 21. feb 2017, 01:52
Interesser: Jagt og fiskeri
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 40 times

Re: Er der nogen der har erfaringer med Robens telte?

Indlæg af Hansikæret » 11. dec 2022, 10:21

Tak for jeres gode svar. :smile:

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Er der nogen der har erfaringer med Robens telte?

Indlæg af Bobo » 11. dec 2022, 13:16

Overvej tagtelt - man sover skide godt :smile:
Men hvis det er store hunde og alderen trykker og i vil være længe samme sted ville jeg montere tagteltet på en trailer. Hundene kan være nedenunder jer når i sover og i kan have en masse grej i traileren og /eller i kan montere teltet lavere så man ikke skal så langt ned af en stige når man skal tisse kl. 0330 i dårligt vejr. Og i kan lade den stå på pladsen, mens i kører ud og ser et vandfald :smile:
Traileren er så lidt dyrer på færger og i må ikke køre så hurtigt, men brændstof mæssigt er det telt vi har på taget godt nok en forskel hvis man kører på motorvej så hvis/når man har tiden og kan lide at køre 90 vil jeg helt klart vælge en trailer løsning.

Hvis du er på facebook kan du prøve at tjekke nogle at de grupper med tagtelt, overlander osv

Når jeg engang får tid bygger jeg min egen trailer med tagtelt, hundebure, køleskab, udtrækskomfur og hvad jeg ellers har fantasi til, for jeg har lovet min kone at vi aldrig skal have campingvogn, men jeg bliver lidt mere magelig med alderen

Held og lykke

mvh Bobo
Bobo ------ Igen uden billeder

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Er der nogen der har erfaringer med Robens telte?

Indlæg af Bobo » 11. dec 2022, 13:21

Forresten har jeg også et ROBENS villatelt med 2 sovekabiner og masser af plads i forteltet og det har også fungeret godt :thumbup:
Bobo ------ Igen uden billeder

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Er der nogen der har erfaringer med Robens telte?

Indlæg af Raptor357 » 11. dec 2022, 18:57

Jeg har et Robens telt, men ikke i den kaliber du efterspørger. Et helt almindeligt halvtungt plastic telt
Men jeg har haft lånt en combi camp på en ferie, det var fedt. Det kan jeg godt anbefale. Gode senge, robust, rigeligt med plads. Jeg kan ikke huske køkken indretningen i teltet. Men den var der formenligt.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Besvar