Kontingentstigning i Dansk Skytte Union

Debat om foreningsarbejde, organisering, konsortier - alt, der skaber aktivitet for skytter og jægere.
Brugeravatar
Redakula
Gold Member
Gold Member
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Kontingentstigning i Dansk Skytte Union

Indlæg af Redakula » 10. okt 2022, 10:59

Ras.Killing skrev:
9. okt 2022, 17:24
Enig :smile: det var et desperat forsøg på at få et forslag igennem, efter at de to første blev stemt ned.

Ved godt det er tilladt at ændre i forslagene på et ekstraordinært møde, men for mig at se er det stadig lidt en uskik… Og det giver i hver fald ikke et indtryk af at være gennemarbejdet.

Jeg hæftede mig også ved John Hansens afsluttende kommentar “så må vi hæve prisen på SKV…
Ja helt klart... Det var ret tydeligt der var panik da det gik op for bestyrelsen de nok havde fejlbedømt stemningen :thumbdown:

Tror alle havde gennemskuet hvis det reviderede model C forslag på 55kr per medlem blev stemt igennem kom den sidste 50'er ved næste mulighed.
Og dirigenten og Johns attitude hjalp nok ikke for forsamlingens stemning.

Helt grundlæggende er det også en skør konstruktion med flere SKV kontorer... Hvorfor pokker laver man ikke et kontor der klarer det for alle organisationerne?
Og skydebane hjælp ville det da også give meget mere mening at unionen "køber sig ind" eller på anden måde bliver en del af skydebane foreningen. Fremfor at ansætte en til at hjælpe med miljø selv...
/redakula ;-)

A system of licensing and registration, is the perfect device to deny gun ownership to the bourgeoisie
Vladimir Ilyich Lenin

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 100 times
Been thanked: 447 times
Kontakt:

Indlæg af Mapzter » 10. okt 2022, 11:17

Hvis SKV gebyret ikke dækker omkostningerne ved SKV, så må gebyret jo sættes op. Det er da ikke noget som skal tages over "medlemsskatten" efter min mening.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 323 times
Been thanked: 272 times

Indlæg af Ølgaard » 10. okt 2022, 12:08

Mapzter skrev:
10. okt 2022, 11:17
Hvis SKV gebyret ikke dækker omkostningerne ved SKV, så må gebyret jo sættes op. Det er da ikke noget som skal tages over "medlemsskatten" efter min mening.
Der har jo været et "rygte" om at det skulle hæves til 500,- og dertil 100,- til klubben for papirarbejdet. ??

Nogen som kan verificere det ??

:biggrin: :biggrin:

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 100 times
Been thanked: 447 times
Kontakt:

Indlæg af Mapzter » 10. okt 2022, 12:13

Ølgaard skrev:
10. okt 2022, 12:08
Der har jo været et "rygte" om at det skulle hæves til 500,- og dertil 100,- til klubben for papirarbejdet. ??
Det giver jo ingen mening at nogen andre end foreningen skulle opkræve hvad foreningen har brug for til at dække omkostninger osv. I min forening opkræver vi f.eks. 330,- for en SKV2, så der er lidt til porto osv.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 713 times
Been thanked: 1084 times

Indlæg af Ras.Killing » 10. okt 2022, 12:21

Mapzter skrev:
10. okt 2022, 11:17
Både og.

Hvis det kræver at organisationen skal ansætte en ekstra medarbejder, så er man vel nød til at have pengene, og ikke lade økonomen være afhængig af hvor mange tilladelser der bliver søgt?

Bestyrelsen har sat ambitionerne for højt, og skudt sig selv i foden ved at komme med tre (mere eller mindre) ens økonomiske modeller, som der ikke var flertal for.

Jeg syntes faktisk at det som forslag C blev ændret til var spiseligt (og som ville have sikret økonomi til en ekstra administrativ medarbejder). Det ville jeg selv have stemt for… Men jeg tror at mange i salen stemte nej af princip over at forslaget blev ændret i sidste øjeblik.

Havde man fra start meldt ud at der var en ønskemodel, en nødvendig model og så den nuværende model der ikke er tilstrækkelig, så tror jeg man havde fået det nødvendige.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 323 times
Been thanked: 272 times

Indlæg af Ølgaard » 12. okt 2022, 10:03

Var sammen med nogle skytte formænd i går, selvfølgelig talte vi om PAC, (røv trist) men uundgåeligt.

En formand havde kun 6 SKV som han ventede på, og ingen havde søgt i over 6mdr, han plejede at få ca.8-10 om mdr.

Andre sagde at ansøgninger var faldet med ca.60-80% i deres klubber, gad vide hvad det er på landsplan ??

Kun dem som handlede indbyrdes i klubben var på tale for der kunne de handle og våbenet ligge i klubben imens der søgtes SKV, men alligevel var det ikke det store udskiftning.

Så hvis der skal en stigning til skal der da først være en kort frist i ansøgningerne, for ellers kommer der da ikke flere penge i kassen ??

Vi blev enige om at det var med vilje at de syltede det IT system så skytte/jægere blev trætte og afhændede våbnene, og at Unionerne og Jæger Forbundet var nogle sløve hoveder som ikke havde nogen ide om den enkelte skytte/jægers behov og ønsker.

Men okay efter debatten var helt oppe faldt vi ned og sagde, selvfølgelig sker der noget SNART så det falder på plads inden jul, og så grinede vi som gale.

:razz: :razz:

PS.: Der var ingen alkohol involveret i den frokost, så var det da gået helt op i pladder pladder BLA BLA. :biggrin:

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 63 times
Been thanked: 575 times

Indlæg af Flugteren » 12. okt 2022, 11:11

Ølgaard skrev:
12. okt 2022, 10:03
Var sammen med nogle skytte formænd i går, selvfølgelig talte vi om PAC, (røv trist) men uundgåeligt.

Det er nok en almindelig kendt hemmelighed, at myndighederne ikke ligefrem arbejder 24/7 for at få systemet op at køre, mildt sagt. Det skal nok også passe fint, at mange afholder sig fra at købe nye våben, når man ikke kan forvente at få dem i hånden indenfor det første halve års tid. Kombinerer man det med den nuværende økonomiske situation, hvor alting bliver dyrere, så lægger det bare yderligere låg på folks købeevner og -lyst.

Jeg vil dog sige, at DJ har været meget opmærksomme på problemerne, og de har lagt en del arbejde i at få sagen frem i lyset og i medierne, men når man er oppe mod tekniske problemer ("host" politisk uvilje og modstand mod våben samt bureaukrati i al almindelighed "host"), så er det svært at få tingene til at gå hurtigere. Havde DJ været en mere politisk organisation, som kunne få våbenejere til at ændre deres stemmer i større omfang, så skulle I nok se en helt anden politisk velvilje - men sådan forholder det sig desværre ikke i DK.

Michael R
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Pistol-Revolver Skydning
Geografisk sted: København
Been thanked: 9 times

Indlæg af Michael R » 14. okt 2022, 19:39

I dag betaler vores skytte forening kun kontigent til Københavns skytte forbund som er under Dansk skytte union, nu skal foreningen snart til at betale forenings kontigent til Dansk skytte union som bliver dyre, skal foreningerne så også være medlem i et af de 6 skytte forbund hvor der også skal betales kontigent, eller har jeg misforstået noget?

Besvar