SKV1 løbetid på 5 år

Debat om foreningsarbejde, organisering, konsortier - alt, der skaber aktivitet for skytter og jægere.
Besvar
Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9651
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

SKV1 løbetid på 5 år

Indlæg af Bofhenator » 8. apr 2021, 14:12

Jeg har netop haft en noget Kafkask samtale med PAC, den forløb nogenlunde således:

Hende: Hej, det er XXXX fra PAC, jeg sider og skal behandle et par skv2ere fra din forening og jeres SKV1 er udløbet.

Mig: øøøøhhh, udløbet? Er der ikke 5 års løbetid på dem? Jeg sendte ind sidste gang der var forandringer i vores bestyrelse, det var i 2019, det er ikke 5 år siden.

Hende: jojo, det kan sagtens passe, der er nemlig sådan at jeres tilladelse til at give påtegning og transportilladelse får et datostempel i vores system og det får det kun hvert 5 år, for løbetiden er jo 5 år.

Mig: Men kan i så ikke finde den SKV1 frem jeg indsendte i 2019 og genbehandle den?

Hende: nænej, datoerne på underskrifterne er jo alt for gamle på den.

Mig: Hvor gamle må de være?

Hende: det ved jeg ikke...

Mig: til næste gang, hvordan kan jeg se hvad udløbstiden er i jeres system.

Hende: det kan du ikke...

Mig: ok... Hvad gør jeg så?

Hende: Jamen vi sender jo en påmindelse ud.

Mig: ok, den har jeg ikke modtaget

Hende: ahhh det er fordi den først er sendt i tirsdags

Mig: i eboks, for så burde jeg da have fået den.

Hende: Nej nej, på papir, med postnord.

Mig: Har i sendt den i tirsdags med posten? Og nu er den gamle allerede udløbet på en hemmelig dato jeg ikke kan se nogle steder?

Hende: ja....

--------

Suk...
Så nu skal jeg have skrabet underskrifter sammen fra hele bestyrelsen, scannet banegodkendelsen fra et lokale vi ikke må komme i pga corona og sendt det sammen med vores vedtægter til PAC så det kan fortsætte med at behandle vores SKV2ere...

Jeg er muligvis lidt ufleksibel, men jeg synes det det er en anelse tovligt...
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Thyk
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. dec 2016, 13:27
Interesser: Finpistol, Grovpistol, Jagt
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 44 times
Been thanked: 27 times

Re: SKV1 løbetid på 5 år

Indlæg af Thyk » 8. apr 2021, 14:23

haha det er jo nærmest lidt tragikomisk! :grimasse:

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: SKV1 løbetid på 5 år

Indlæg af Greyberd63 » 8. apr 2021, 14:33

Bofhenator skrev:
8. apr 2021, 14:12
Jeg har netop haft en noget Kafkask samtale med PAC, den forløb nogenlunde således:

Hende: Hej, det er XXXX fra PAC, jeg sider og skal behandle et par skv2ere fra din forening og jeres SKV1 er udløbet.

Mig: øøøøhhh, udløbet? Er der ikke 5 års løbetid på dem? Jeg sendte ind sidste gang der var forandringer i vores bestyrelse, det var i 2019, det er ikke 5 år siden.

Hende: jojo, det kan sagtens passe, der er nemlig sådan at jeres tilladelse til at give påtegning og transportilladelse får et datostempel i vores system og det får det kun hvert 5 år, for løbetiden er jo 5 år.

Mig: Men kan i så ikke finde den SKV1 frem jeg indsendte i 2019 og genbehandle den?

Hende: nænej, datoerne på underskrifterne er jo alt for gamle på den.

Mig: Hvor gamle må de være?

Hende: det ved jeg ikke...

Mig: til næste gang, hvordan kan jeg se hvad udløbstiden er i jeres system.

Hende: det kan du ikke...

Mig: ok... Hvad gør jeg så?

Hende: Jamen vi sender jo en påmindelse ud.

Mig: ok, den har jeg ikke modtaget

Hende: ahhh det er fordi den først er sendt i tirsdags

Mig: i eboks, for så burde jeg da have fået den.

Hende: Nej nej, på papir, med postnord.

Mig: Har i sendt den i tirsdags med posten? Og nu er den gamle allerede udløbet på en hemmelig dato jeg ikke kan se nogle steder?

Hende: ja....

--------

Suk...
Så nu skal jeg have skrabet underskrifter sammen fra hele bestyrelsen, scannet banegodkendelsen fra et lokale vi ikke må komme i pga corona og sendt det sammen med vores vedtægter til PAC så det kan fortsætte med at behandle vores SKV2ere...

Jeg er muligvis lidt ufleksibel, men jeg synes det det er en anelse tovligt...
Mere end lidt, denne oplevelse har jeg til til gode, men glæder mig ikke.

Tænker om du skal prøve at få fat i Alice B. fra DGI, det er ikke sikkert at den sagsbehandler i PAC du har fat i har helt styr på den.
Prøv at tale med en voksen om dette problem :smile:

Mvh
Grey

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: SKV1 løbetid på 5 år

Indlæg af HR » 8. apr 2021, 14:39

:goodpost:
Det lyder som om det ville være logisk og i alles interesse hvis datoen blev opdateret ved hver ny ansøgning. Det er en ret simpel procedureændring som en administrativ leder på et passende niveau kunne gennemføre. Hvis det da ikke allerede er tilfældet, og det her bare blev glemt sidst du sendte ind. Den slags har vi vist alle set før.
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: SKV1 løbetid på 5 år

Indlæg af Mapzter » 8. apr 2021, 14:49

I må sørge for at skifte ud i bestyrelsen noget oftere :giggle:
Edit: havde overset at I faktisk havde sendt en nyere SKV1 ind pga. udskiftning. Det er jo helt galt, så.

Det kan være meget kafka-agtigt. F.eks. skal den adresse som opgives som "formandens postadresse" være formandens folkeregister-adresse, uanset at formanden måske hellere ville modtage denne post et andet sted. "Jamen, hvis vi sender breve til en anden adresse end formandens folkeregisteradresse, så har andre jo mulighed for at få adgang til dem". Mit argument om, at formandens husstand eller eventuelle samboer/roomies også kunne have adgang til post sendt til formandens folkeregisteradresse faldt på døve øren. Hvis det SKAL være folkeregisteradressen, hvorfor trækker man den så ikke fra folkeregistret, i stedet for at den skal anføres på SKV1 blanketten?
Senest rettet af Mapzter 8. apr 2021, 16:30, rettet i alt 2 gange.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9651
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: SKV1 løbetid på 5 år

Indlæg af Bofhenator » 8. apr 2021, 16:08

Greyberd63 skrev:
8. apr 2021, 14:33
...
Mere end lidt, denne oplevelse har jeg til til gode, men glæder mig ikke.

Tænker om du skal prøve at få fat i Alice B. fra DGI, det er ikke sikkert at den sagsbehandler i PAC du har fat i har helt styr på den.
Prøv at tale med en voksen om dette problem :smile:

Mvh
Grey
Det er såmænd gjort og den er god nok, den er helt gal.

DGI/SKV har prøvet at få acø/acv og nu PAC til at ændre det her i årevis... Uden held.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: SKV1 løbetid på 5 år

Indlæg af Mapzter » 8. apr 2021, 16:35

Det minder mig om rådet fra enten SKV eller PAC om at vores tidligere formand fortsat skulle skrive under på SKV2'er, indtil vores nye SKV1 var gået igennem. Jeg kunne ikke forlige mig med, at en person som ikke længere var formand efter der var valgt en ny formand på vores generalforsamling stadig skulle underskrive som formand. Uanset hvad der står på en SKV1 blanket, så er man i mit hoved ikke formand længere, når en ny er valgt.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4065
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 564 times
Been thanked: 368 times

Re: SKV1 løbetid på 5 år

Indlæg af Caspian1911 » 8. apr 2021, 16:38

Mapzter skrev:
8. apr 2021, 16:35
Det minder mig om rådet fra enten SKV eller PAC om at vores tidligere formand fortsat skulle skrive under på SKV2'er, indtil vores nye SKV1 var gået igennem. Jeg kunne ikke forlige mig med, at en person som ikke længere var formand efter der var valgt en ny formand på vores generalforsamling stadig skulle underskrive som formand. Uanset hvad der står på en SKV1 blanket, så er man i mit hoved ikke formand længere, når en ny er valgt.
Rent juridisk er det jo også noget makværk, igen, men det beskriver jo fint, hvor uigennemtænkt hele systemet er.
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9651
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: SKV1 løbetid på 5 år

Indlæg af Bofhenator » 8. apr 2021, 16:46

HR skrev:
8. apr 2021, 14:39
:goodpost:
Det lyder som om det ville være logisk og i alles interesse hvis datoen blev opdateret ved hver ny ansøgning. Det er en ret simpel procedureændring som en administrativ leder på et passende niveau kunne gennemføre. Hvis det da ikke allerede er tilfældet, og det her bare blev glemt sidst du sendte ind. Den slags har vi vist alle set før.
HR
Det er desværre ikke tilfældet. Den bliver kun fornyet hvert 5. År, kommer der en skv1 ind inden er det kun bestyrelsen der bliver godkendt. Ikke foreningen. Det sker dog allernådigst nu, hvis der er under et år tilbage på den game løbetid. For ikke så pokkers længe siden var der eksempler på foreninger der fik besked om deres skv1 var udløber under 3mdr efter deres skv1 var blevet godkendt...
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: SKV1 løbetid på 5 år

Indlæg af HR » 8. apr 2021, 17:09

Ok, så er der en sag for forbundene at tage fat i. Det må være i Justitsministeriets interesse at PAC ikke spilder deres tid med en tåbelig procedure. Hvis du kører til syn med din bil før tid er det jo også den nye tid der gælder. Det samme hvis du lader din børneattest forny før der er gået to år.
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9651
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: SKV1 løbetid på 5 år

Indlæg af Bofhenator » 8. apr 2021, 17:19

HR skrev:
8. apr 2021, 17:09
Ok, så er der en sag for forbundene at tage fat i. ...
Enig, Vingsted har dog haft fat i sagen i årevis, uden held til at få det ændret... Og som der blev sagt, "vi kan jo ikke bare handle et andet sted".
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: SKV1 løbetid på 5 år

Indlæg af ReneKJ » 8. apr 2021, 18:41

Jeg ved godt at det er træls, men jeg kan alligevel ikke lade være med at grine over den kombination af "Javel hr minister" og Monty Python som de levere :fun:

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9651
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: SKV1 løbetid på 5 år

Indlæg af Bofhenator » 8. apr 2021, 18:54

ReneKJ skrev:
8. apr 2021, 18:41
Jeg ved godt at det er træls, men jeg kan alligevel ikke lade være med at grine over den kombination af "Javel hr minister" og Monty Python som de levere :fun:
Der er heller ikke andet at gøre ;-)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7550
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: SKV1 løbetid på 5 år

Indlæg af Raptor357 » 8. apr 2021, 21:22

Caspian1911 skrev:
8. apr 2021, 16:38
Mapzter skrev:
8. apr 2021, 16:35
Det minder mig om rådet fra enten SKV eller PAC om at vores tidligere formand fortsat skulle skrive under på SKV2'er, indtil vores nye SKV1 var gået igennem. Jeg kunne ikke forlige mig med, at en person som ikke længere var formand efter der var valgt en ny formand på vores generalforsamling stadig skulle underskrive som formand. Uanset hvad der står på en SKV1 blanket, så er man i mit hoved ikke formand længere, når en ny er valgt.
Rent juridisk er det jo også noget makværk, igen, men det beskriver jo fint, hvor uigennemtænkt hele systemet er.
Det er helt tosset, men en ny formand er ikke ny formand før han eller hun er godkendt. Hvilket på den anden side er betryggende.
På samme måde er det også med demokratiet i en skytteforening. Som formand bestemmer man suverænt inden for de områder som er formandens. våben, boksen, banegodkendelser, bane vedligehold osv. Men sådan må det være når man som Formand står til ansvar for dette.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: SKV1 løbetid på 5 år

Indlæg af HR » 8. apr 2021, 21:31

Raptor357 skrev:
8. apr 2021, 21:22
Caspian1911 skrev:
8. apr 2021, 16:38
Mapzter skrev:
8. apr 2021, 16:35
Det minder mig om rådet fra enten SKV eller PAC om at vores tidligere formand fortsat skulle skrive under på SKV2'er, indtil vores nye SKV1 var gået igennem. Jeg kunne ikke forlige mig med, at en person som ikke længere var formand efter der var valgt en ny formand på vores generalforsamling stadig skulle underskrive som formand. Uanset hvad der står på en SKV1 blanket, så er man i mit hoved ikke formand længere, når en ny er valgt.
Rent juridisk er det jo også noget makværk, igen, men det beskriver jo fint, hvor uigennemtænkt hele systemet er.
Det er helt tosset, men en ny formand er ikke ny formand før han eller hun er godkendt. Hvilket på den anden side er betryggende.
På samme måde er det også med demokratiet i en skytteforening. Som formand bestemmer man suverænt inden for de områder som er formandens. våben, boksen, banegodkendelser, bane vedligehold osv. Men sådan må det være når man som Formand står til ansvar for dette.
Fremgår det af jeres vedtægter? Jeg ville gætte på at formanden var formand i det øjeblik han blev valgt (konstitueret eller hvordan det nu står at det skal foregå). Hvis så politiet ikke kan godkende ham, så er han stadig formand. Men nu kan foreningen bare ikke længere udstede våbenpåtegnelser?
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7550
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: SKV1 løbetid på 5 år

Indlæg af Raptor357 » 8. apr 2021, 21:40

HR skrev:
8. apr 2021, 21:31
Raptor357 skrev:
8. apr 2021, 21:22
Caspian1911 skrev:
8. apr 2021, 16:38
Mapzter skrev:
8. apr 2021, 16:35
Det minder mig om rådet fra enten SKV eller PAC om at vores tidligere formand fortsat skulle skrive under på SKV2'er, indtil vores nye SKV1 var gået igennem. Jeg kunne ikke forlige mig med, at en person som ikke længere var formand efter der var valgt en ny formand på vores generalforsamling stadig skulle underskrive som formand. Uanset hvad der står på en SKV1 blanket, så er man i mit hoved ikke formand længere, når en ny er valgt.
Rent juridisk er det jo også noget makværk, igen, men det beskriver jo fint, hvor uigennemtænkt hele systemet er.
Det er helt tosset, men en ny formand er ikke ny formand før han eller hun er godkendt. Hvilket på den anden side er betryggende.
På samme måde er det også med demokratiet i en skytteforening. Som formand bestemmer man suverænt inden for de områder som er formandens. våben, boksen, banegodkendelser, bane vedligehold osv. Men sådan må det være når man som Formand står til ansvar for dette.
Fremgår det af jeres vedtægter? Jeg ville gætte på at formanden var formand i det øjeblik han blev valgt (konstitueret eller hvordan det nu står at det skal foregå). Hvis så politiet ikke kan godkende ham, så er han stadig formand. Men nu kan foreningen bare ikke længere udstede våbenpåtegnelser?
HR
Den som er godkendt som formand er formand, en skytteforening uden en godkendt formand er blot en forening. Den afgående formand skal jo også overdrage tingene, så den slags gøres bedst i forening med den nye. Der er temmelig mange ting som formand og man kan ikke forvente at en ny kan det hele efter de første 14 dage.
Jeg vil gætte på at der står et sted i loven at kun en godkendt formand kan være formand i en skytteforening.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: SKV1 løbetid på 5 år

Indlæg af HR » 8. apr 2021, 21:52

Raptor357 skrev:
8. apr 2021, 21:40
HR skrev:
8. apr 2021, 21:31
Raptor357 skrev:
8. apr 2021, 21:22
Caspian1911 skrev:
8. apr 2021, 16:38
Mapzter skrev:
8. apr 2021, 16:35
Det minder mig om rådet fra enten SKV eller PAC om at vores tidligere formand fortsat skulle skrive under på SKV2'er, indtil vores nye SKV1 var gået igennem. Jeg kunne ikke forlige mig med, at en person som ikke længere var formand efter der var valgt en ny formand på vores generalforsamling stadig skulle underskrive som formand. Uanset hvad der står på en SKV1 blanket, så er man i mit hoved ikke formand længere, når en ny er valgt.
Rent juridisk er det jo også noget makværk, igen, men det beskriver jo fint, hvor uigennemtænkt hele systemet er.
Det er helt tosset, men en ny formand er ikke ny formand før han eller hun er godkendt. Hvilket på den anden side er betryggende.
På samme måde er det også med demokratiet i en skytteforening. Som formand bestemmer man suverænt inden for de områder som er formandens. våben, boksen, banegodkendelser, bane vedligehold osv. Men sådan må det være når man som Formand står til ansvar for dette.
Fremgår det af jeres vedtægter? Jeg ville gætte på at formanden var formand i det øjeblik han blev valgt (konstitueret eller hvordan det nu står at det skal foregå). Hvis så politiet ikke kan godkende ham, så er han stadig formand. Men nu kan foreningen bare ikke længere udstede våbenpåtegnelser?
HR
Den som er godkendt som formand er formand, en skytteforening uden en godkendt formand er blot en forening. Den afgående formand skal jo også overdrage tingene, så den slags gøres bedst i forening med den nye. Der er temmelig mange ting som formand og man kan ikke forvente at en ny kan det hele efter de første 14 dage.
Jeg vil gætte på at der står et sted i loven at kun en godkendt formand kan være formand i en skytteforening.
Formanden har et juridisk ansvar i en forening, og det er foreningens vedtægter alene der fastsætter hvordan han vælges. Hvis det så strider imod en eller anden lov et eller andet sted, så sætter man sig i en rigtig dum situation. Jeg har selv prøvet at overtage et formandskab uden hjælp fra den gamle. Det er ikke pisse sjovt, og det er helt afgørende at det juridiske er på plads. For eksempel når man skal overbevise CVR register, NemID og bank om at man har råderet over foreningen uden at kende logins, passwords osv. Vores vedtægter var klare omkring hvem der havde fat i roret, så det blev løst. Efterfølgende blev der så ryddet op i vedtægterne, for der var en masse andet der stred imod sig selv og alt muligt andet.
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: SKV1 løbetid på 5 år

Indlæg af Mapzter » 9. apr 2021, 08:51

Raptor357 skrev:
8. apr 2021, 21:22
Det er helt tosset, men en ny formand er ikke ny formand før han eller hun er godkendt. Hvilket på den anden side er betryggende.
På samme måde er det også med demokratiet i en skytteforening. Som formand bestemmer man suverænt inden for de områder som er formandens. våben, boksen, banegodkendelser, bane vedligehold osv. Men sådan må det være når man som Formand står til ansvar for dette.
Jeg kan såmænd sagtens leve med at en ny formand ikke kan underskrive en SKV, før den nye SKV1 er blevet godkendt. Men det kan den gamle altså heller ikke, efter min mening, når der er valgt en ny. Deraf må også følge at SKV og PAC skal prioritere ekspedition af SKV1'er som den vigtigste type af sager.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9651
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: SKV1 løbetid på 5 år

Indlæg af Bofhenator » 9. apr 2021, 08:55

Mapzter skrev:
9. apr 2021, 08:51
Raptor357 skrev:
8. apr 2021, 21:22
Det er helt tosset, men en ny formand er ikke ny formand før han eller hun er godkendt. Hvilket på den anden side er betryggende.
På samme måde er det også med demokratiet i en skytteforening. Som formand bestemmer man suverænt inden for de områder som er formandens. våben, boksen, banegodkendelser, bane vedligehold osv. Men sådan må det være når man som Formand står til ansvar for dette.
Jeg kan såmænd sagtens leve med at en ny formand ikke kan underskrive en SKV, før den nye SKV1 er blevet godkendt. Men det kan den gamle altså heller ikke, efter min mening, når der er valgt en ny. Deraf må også følge at SKV og PAC skal prioritere ekspedition af SKV1'er som den vigtigste type af sager.
Det gør de også, sagsbehandlingstiden på en skv1 er 10 arbejdsdage pt.
(Så kan man så diskutere om det er en prioritet sagsbehandlingstid, men det er i hvert fald hurtigere end så meget andet...)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: SKV1 løbetid på 5 år

Indlæg af Mapzter » 15. apr 2021, 16:36

Om det er Bofhenators fortjeneste skal jeg ikke kunne sige, men jeg har d.d. modtaget et servicebrev fra PAC om at foreningens godkendelser til at give våbenpåtegning, anskaffe foreningsvåben og udstede transporttilladelser udløber "i løbet af 2021", og at vi skal sørge for at få dem fornyet ved indsendelse af SKV1 når vi har afholdt generalforsamling.

Tilfældigvis ved jeg at de udløber 12. september, da PAC fremsendte en udskrift ifm. noget forvirring da vi sendte en ny SKV1 ind efter vores generalforsamling i 2020, hvor vi fik ny formand.

Det var en lidt frustrerende oplevelse, sagsbehandleren hos PAC mente ikke at de skulle gøre noget, da vores godkendelser ikke var udløbet, og SKV ville ikke acceptere ansøgninger underskrevet af den nye formand før PAC havde godkendt den nye SKV1. Vi bad så SKV om at tage en dialog med PAC, og det løste problemet, vi fik en godkendt SKV1, men ikke fornyet vores godkendelser i øvrigt.

I servicebrevet skriver PAC også at vores godkendelser ikke fornyes når vi sender SKV1 ind ifm. ændringer i bestyrelsen, som beskrevet i OP, så nu er det da lidt mere offentligt (selv om det stadig ikke giver mening for mig).
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Besvar