Hvad er jeres erfaringer med forskellige .22Lpatronfabrikater til forenings brug. og hvilke patroner bruger i foreningen

Debat om foreningsarbejde, organisering, konsortier - alt, der skaber aktivitet for skytter og jægere.
Besvar
BSK
Newbie
Newbie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 23. jun 2022, 14:53
Interesser: Våben
Geografisk sted: Sydjylland

Hvad er jeres erfaringer med forskellige .22Lpatronfabrikater til forenings brug. og hvilke patroner bruger i foreningen

Indlæg af BSK » 3. jul 2022, 11:35

Hej alle
Hvad er jeres erfaringer med forskellige patronfabrikater til forenings brug. og hvilke patroner bruger i foreningen
Senest rettet af Refraktorius 2. aug 2022, 13:56, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Intetsigende overskrift skiftet til fremragende linje fra indlægget

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Erfaring med cal 22 patroner

Indlæg af Bofhenator » 3. jul 2022, 11:53

BSK skrev:
3. jul 2022, 11:35
Hej alle
Hvad er jeres erfaringer med forskellige patronfabrikater til forenings brug. og hvilke patroner bruger i foreningen
Vi bruger aguila super ekstra, SK pistol match, SK rifle match, Lapua Center X og Lapua Midas+

https://skydebaneforeningen.dk/skyttebu ... kaliber-22

Min erfaring er at pris og kvalitet hænger sammen. Man kan naturligvis være heldig at det billigste ammunition samler godt i ens våben, men jeg synes ofte der er et par flyvere i hver æske alligevel. Dem bliver der færre af som man bevæger sig op af pris-stigen.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7549
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Erfaring med cal 22 patroner

Indlæg af Raptor357 » 3. jul 2022, 13:23

CCI standart til træning og midas x til nationalt niveau og over. CCI standard går så godt at det kun er for at få det sidste med jeg bruger midas, som så også er hamrende dyre.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7708
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Erfaring med cal .22LR patroner

Indlæg af T-REX » 3. jul 2022, 15:11

Jeg brugte primært SK Pistol Match og RWS Pistol Match, da jeg skød pistol, i Danmark.

Skulle det være billigere, så SK Standard Plus eller CCI Standard Vel.

Men Dengang, var prisforskellen på de billige og Pistol Match ikke voldsom, når du købte 1000 ad gangen.

Foreningen brugte en del forskelligt. For det meste CCI Std. Vel og SK Standard Plus, men prøvede også SchwartKlip fra Sydafrika, som skød præcist, men SVINEDE.

(edit) Jeg kan se, at for tiden, der er SK Pistol Match faktisk billigere, end SK Standard Plus, hos Skyttebutikken.
Så jeg ville stærkt overveje, at fylde godt op, med dem.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4065
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 564 times
Been thanked: 368 times

Re: Erfaring med cal .22LR patroner

Indlæg af Caspian1911 » 3. jul 2022, 15:32

Jeg har gode erfaringer med CCI standard på 50 og 100 m i min CZ.
SK Pistol Match er også gode på 50 m, men de begynder at sprede for meget på 100 m.

Min Baikal IZH35 er glad for både SK og CCI på 15 og 25 m.
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21658
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Hvad er jeres erfaringer med forskellige .22Lpatronfabrikater til forenings brug. og hvilke patroner bruger i foreni

Indlæg af Refraktorius » 2. aug 2022, 13:59

CCI Standard.

Knægten står og skyder mandarin-store grupper på 25m banen med dem fra en umodificerert Ruger MK IV 22/45.

Det er OK.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 443 times
Been thanked: 486 times

Re: Hvad er jeres erfaringer med forskellige .22Lpatronfabrikater til forenings brug. og hvilke patroner bruger i foreni

Indlæg af Krung » 2. aug 2022, 14:14

CCI standard har været brugt af rigtig mange foreninger. Den gang de kunne skaffes, forstås. Top shot blev brugt kortvarigt, da det var rebranding af samme.

Nu er det generelt svært at skaffe både det ene og det andet, så de europæiske mærker er ikke længere for dyre, så SK eller lignende er set.

Så er der dem, der søger alternative fragtruter, så Aguila fra Brasilien (eller hvor de nu er fra) er brugt.

Generelt er der ikke det store at vælge imellem, da man jo må købe hos de få importører vi har.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Brugeravatar
CO
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2668
Tilmeldt: 4. jan 2005, 18:30
Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 41 times
Been thanked: 210 times

Re: Hvad er jeres erfaringer med forskellige .22Lpatronfabrikater til forenings brug. og hvilke patroner bruger i foreni

Indlæg af CO » 4. aug 2022, 15:03

Krung skrev:
2. aug 2022, 14:14
CCI standard har været brugt af rigtig mange foreninger. Den gang de kunne skaffes, forstås. Top shot blev brugt kortvarigt, da det var rebranding af samme.

Nu er det generelt svært at skaffe både det ene og det andet, så de europæiske mærker er ikke længere for dyre, så SK eller lignende er set.

Så er der dem, der søger alternative fragtruter, så Aguila fra Brasilien (eller hvor de nu er fra) er brugt.

Generelt er der ikke det store at vælge imellem, da man jo må købe hos de få importører vi har.
CCI Standard er også vores standard lavpris ammo.
Jeg har testet hastighed og spredning på mange forskellige i min CZ455, og CCI er den som leverer den mindste ES og mindste grupper, selvom det er den billigste vi har.
Det er dog forskelligt fra pibe til pibe, men den lave ES vidner om meget ensartet ladning.

Jeg har dog ikke på noget tidspunkt haft problemer med at finde dem i DK.
Jeg købte 20.000 stk. hos Århus Skytteudstyr så sent som i går.

Til match (pistol) sælger vi typisk RWS Pistol Target (den orange) og Pistol Match (den gule).
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 443 times
Been thanked: 486 times

Re: Hvad er jeres erfaringer med forskellige .22Lpatronfabrikater til forenings brug. og hvilke patroner bruger i foreni

Indlæg af Krung » 4. aug 2022, 17:46

CO skrev:
4. aug 2022, 15:03
CCI Standard er også vores standard lavpris ammo.
Jeg har testet hastighed og spredning på mange forskellige i min CZ455, og CCI er den som leverer den mindste ES og mindste grupper, selvom det er den billigste vi har.
Det er dog forskelligt fra pibe til pibe, men den lave ES vidner om meget ensartet ladning.

Jeg har dog ikke på noget tidspunkt haft problemer med at finde dem i DK.
Jeg købte 20.000 stk. hos Århus Skytteudstyr så sent som i går.
Min CZ 455 kunne slet ikke bruge CCI standard. Det var dog også en af de tidligste udgaver, som så heller ikke kunne bruge CZs egen aftermarket trigger.

CCI standard var svær at skaffe for ca. 1 år siden. Hvis du har en forside med mere end 3 farver, er det de nye.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Hvad er jeres erfaringer med forskellige .22Lpatronfabrikater til forenings brug. og hvilke patroner bruger i foreni

Indlæg af Langenge » 4. aug 2022, 18:40

Krung skrev:
4. aug 2022, 17:46
CO skrev:
4. aug 2022, 15:03
CCI Standard er også vores standard lavpris ammo.
Jeg har testet hastighed og spredning på mange forskellige i min CZ455, og CCI er den som leverer den mindste ES og mindste grupper, selvom det er den billigste vi har.
Det er dog forskelligt fra pibe til pibe, men den lave ES vidner om meget ensartet ladning.

Jeg har dog ikke på noget tidspunkt haft problemer med at finde dem i DK.
Jeg købte 20.000 stk. hos Århus Skytteudstyr så sent som i går.
Min CZ 455 kunne slet ikke bruge CCI standard. Det var dog også en af de tidligste udgaver, som så heller ikke kunne bruge CZs egen aftermarket trigger.

CCI standard var svær at skaffe for ca. 1 år siden. Hvis du har en forside med mere end 3 farver, er det de nye.
Jeg købte en ret stor mængde CCI til mig selv, for et år siden ved Århus Skytteudstyr. Det var de nye. Kan ikke forestille mig, at de, med deres omsætning, har flere af de gamle tilbage.
Nej, jeg kan ikke huske hvor mange jeg købte, men i hvert fald nogle tusinde...
Fik dem til en god pris.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
CO
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2668
Tilmeldt: 4. jan 2005, 18:30
Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 41 times
Been thanked: 210 times

Re: Hvad er jeres erfaringer med forskellige .22Lpatronfabrikater til forenings brug. og hvilke patroner bruger i foreni

Indlæg af CO » 4. aug 2022, 19:09

Langenge skrev:
4. aug 2022, 18:40
Krung skrev:
4. aug 2022, 17:46
CO skrev:
4. aug 2022, 15:03
CCI Standard er også vores standard lavpris ammo.
Jeg har testet hastighed og spredning på mange forskellige i min CZ455, og CCI er den som leverer den mindste ES og mindste grupper, selvom det er den billigste vi har.
Det er dog forskelligt fra pibe til pibe, men den lave ES vidner om meget ensartet ladning.

Jeg har dog ikke på noget tidspunkt haft problemer med at finde dem i DK.
Jeg købte 20.000 stk. hos Århus Skytteudstyr så sent som i går.
Min CZ 455 kunne slet ikke bruge CCI standard. Det var dog også en af de tidligste udgaver, som så heller ikke kunne bruge CZs egen aftermarket trigger.

CCI standard var svær at skaffe for ca. 1 år siden. Hvis du har en forside med mere end 3 farver, er det de nye.
Jeg købte en ret stor mængde CCI til mig selv, for et år siden ved Århus Skytteudstyr. Det var de nye. Kan ikke forestille mig, at de, med deres omsætning, har flere af de gamle tilbage.
Nej, jeg kan ikke huske hvor mange jeg købte, men i hvert fald nogle tusinde...
Fik dem til en god pris.
Ved ikke om det er de nye, da de ikke er pakket ud endnu.
Det var til gammel pris.

Jeg har handlet CCI ved Århus Skytteudstyr i over 10 år, og de har aldrig været udsolgt, når jeg har handlet.
Jeg køber mange af gangen, så de kan muligvis have været udsolgt kortvarigt uden jeg har opdaget det.
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot

Besvar