"Rævebaskeren" får nyt liv

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Sila0079
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:18
Interesser: Skydning, jagt og genladning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 187 times
Been thanked: 140 times

"Rævebaskeren" får nyt liv

Indlæg af Sila0079 » 3. jun 2021, 23:21

Den har spøgt i krogene, i bl.a. i disse emner (som må ligges sammen, med denne, hvis nogen MOD goder arbejdet):

Bedding Dilemma: https://nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=14&t=85269

Hvilke "small bore" CF vil kunne være aktuelle til ræv, når bly udgår?
https://nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=5&t=85176

Anbefal mig en 1" kikkert
https://nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=32&t=84174

Jeg faldt over en annonce på G&G med "Rævebasker" i overskriften. En pris på 600 kroner, en spændende småkaliber, et pænt ydre, og sidst men ikke mindst; et billede af en 3-skuds gruppe der dannede en fin lille kløver, skudt som indskydning på 50 meter, var ikke til at stå for. Den passede lige ind i en plan om en billig riffel, som der permanent kunne sidde natkampsmidler, til regulering af mårhund på.

Først da jeg havde aftalt at købe riflen, begyndte jeg at undersøge hvad det var jeg havde købt; En BSW (Berlin Suhler Waffen - tidligere Simson, Suhl) Schonzeitkarabiner i .22 hornet, en enkeltskudsriffel fra omkring år 1937.

Da jeg fik den hjem, blev nogle ting klare for mig:
- Jeg kan ikke uden videre skifte montage, men er gift med det 1" system, den er tilpasset med, og som jeg nu øjner en masse muligheder i.
- Jeg kan af samme årsag ikke have natsigte på, men m0 gå med 1" kikkert + Pard NV007. Det er kun fint, for jeg vil da også gerne skyde lidt langt med den, efter krager og ræve i dagslys.
- Piben var skruet til skæftet
- Aftrækket var voldsomt tungt
- Piben er heldigvis 1:14 stigning

Siden har jeg:
- Fået aftrækket ned på 1400 gram, dog med laaaaaangt slæb. (Var nok 2-2500)
- Fået kortet piben 8,5cm og slået gevind, og monteret sonic 35
- Boret og drejet gevind bagerst i låsestolen
- Drejet pillars,og pillar beddet riflen i skæftet med Devcon, nu med fritlagt pibe
- Monteret billigt nikon sigte, drejet 90 grader imod uret, så jeg har plads til at tage ladegreb
- Lavet quick and dirty test-skydning af setup'et på 42 meter

Planer:
- køb billigt 1" kikkertsigte, med justerbar paralaxe, udvendige kliktårne og simpelt trådkors (så det ikke ligner pis, når jeg drejer det)
- Tilføj en form for cheekriser, formentlig taske-typen.
- Leg, jagt og regulering, med forhåndsindkøbt ammolade
- Udvikling af blyfri ladning
- Bliv dus med Pard NV007 derpå også.

Herunder følger lidt proces-billeder, omend de fleste har optrådt i nogle af de andre tråde før:
Vedhæftede filer
Screenshot_20210516-015710_Gallery.jpg
Screenshot_20210516-015728_Gallery.jpg
Screenshot_20210516-015811_Gallery.jpg
Screenshot_20210516-015821_Gallery.jpg
Screenshot_20210516-015832_Gallery.jpg
Screenshot_20210516-015931_Gallery.jpg
Screenshot_20210516-015940_Gallery.jpg
Screenshot_20210517-174406_Gallery.jpg
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell

"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson

Sila0079
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:18
Interesser: Skydning, jagt og genladning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 187 times
Been thanked: 140 times

Re: "Rævebaskeren" får nyt liv

Indlæg af Sila0079 » 3. jun 2021, 23:30

Her omkring solnedgang i dag, blev det som sagt til de første skud jeg har skudt med riflen siden jeg købte den. Skydestillingen var en hurtig siddende en af slagsen, afstanden 42m, paralaksen var helt ved siden af oå denme afstand, så mål og kors kunne ikke enes om mit øjes opmærksomhed, og der var givetvis meget paralaksefejl, da jeg ej heller har kindstøtte.
Ikke desto mindre, synes jeg det lover nogenlunde.
Vedhæftede filer
Screenshot_20210603-232404_Gallery.jpg
Screenshot_20210603-232349_Gallery.jpg
Screenshot_20210603-232335_Gallery.jpg
Screenshot_20210603-232313_Gallery.jpg
S&B FMJ
Screenshot_20210603-232323_Gallery.jpg
S&B blødnæset, lidt mindre zoom, hjalp lidt ift øjet
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell

"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson

Sila0079
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:18
Interesser: Skydning, jagt og genladning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 187 times
Been thanked: 140 times

Re: "Rævebaskeren" får nyt liv

Indlæg af Sila0079 » 6. jun 2021, 09:33

Har udskiftet Nikon med en bushnell Elite 3200 3-9x40, med en del mere eye-relief, og bedre glas.

Efter en ret ringe indskydning på 30 meter igår, lykkedes det at få træf i første skud, på alle øldåser, på afstandene 130, 150, 155 og 205 meter.
Det med mangelfuld indskydning, sås ved at alle træf sad nær bunden på dåserne, og på 205m, havde jeg stablet 2 dåser oven på hinanden, og sigtede yderligere 2 dåser over toppen af den øverste. Ud fra hvordan jeg troede riflen var indskudt (havde ikke været nede og konstatere lavt træf på øvrige dåser endnu), og fabriksangivne udgangshastigheder, var det egentlig øverste dåse jeg gik efter, men skuddet sad midt nederste dåse.
Men ud fra det, kunne jeg sjusse mig frem til at den er er indskudt på 90m pt, frem for de 30/120 meter jeg regnede med, og udgangshastigheden med 8,5cm afkortet pibe, er nok en 15-20m/s under fabriksangivne hastigheder..
Strelok Pro's reticle funktion, er helt genial, når man har et kikkertsigte uden gode markeringer i trådkorset, eller udvendige kliktårne.
Vedhæftede filer
Screenshot_20210606-092921_Strelok Pro.jpg
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell

"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson

Bygork
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 430
Tilmeldt: 23. dec 2012, 20:15
Interesser: Jagt, våben, historie
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 33 times
Been thanked: 25 times

Re: "Rævebaskeren" får nyt liv

Indlæg af Bygork » 6. jun 2021, 19:30

Fed tråd. Glæder mig til at høre mere og få nyt om 22.hornet blyfri🙂

Kortmentyk
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 729
Tilmeldt: 5. dec 2016, 06:35
Interesser: Riffeljagt, hjemmeladning
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 97 times
Been thanked: 286 times

Re: "Rævebaskeren" får nyt liv

Indlæg af Kortmentyk » 6. jun 2021, 20:42

:thumbup: spændende tråd og interessant at følge det nye liv der bliver tilført den gamle skyder.

Sila0079
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:18
Interesser: Skydning, jagt og genladning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 187 times
Been thanked: 140 times

Re: "Rævebaskeren" får nyt liv

Indlæg af Sila0079 » 4. jul 2021, 08:37

Så blev rævebaskeren indviet. Skød min første ræv igår aftes, netop som jeg skulle til at kravle ned fra skydetårnet, kom der en ræveunge ud i det åbne, 70 meter væk. Og lyddæmperen må have virket efter hensigten, for imens jeg sad og fumlede med at få en patron mere i kammeret, kom en bror eller søster ud samme sted, og mødte således samme skæbne. Da jeg så var kommet ned fra tårnet, og på vej der over, kom der søreme en tredje, men fra modsat retning, men den fik jeg dog ikke held til, da jeg stod op, uden anlæg, på 60 meter, så den listede stille og roligt væk, øjensynligt upåvirket af at jeg havde skudt under den..
Vedhæftede filer
Screenshot_20210704-082406_Gallery.jpg
Screenshot_20210704-082420_Gallery.jpg
Screenshot_20210704-082413_Gallery.jpg
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell

"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21658
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: "Rævebaskeren" får nyt liv

Indlæg af Refraktorius » 5. jul 2021, 11:38

:numberone:

Og .22 hornet er altså en nuttet patron!
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Sila0079
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:18
Interesser: Skydning, jagt og genladning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 187 times
Been thanked: 140 times

Re: "Rævebaskeren" får nyt liv

Indlæg af Sila0079 » 2. sep 2021, 19:30

Lille update, samt brug for input fra jer.

I juni bestilte jeg en Hawke 3-9x50 AO, for forhåbentlig at få lidt mere lysstyrke ift. min Bushnell 3-9x40, men først og fremmest for at få MilDot trådkors og Justerbar paralakse på objektivet. Den var desværre i restordre ved Krale, men skulle gerne komme i september.

Nu har jeg så været på jagt med den en del gange, og fået bekræftet hvor stort et mareridt det er at skyde uden en cheekriser. Ikke mindst, når det er efter solnedgang og man ikke har justerbar paralakse..

Så jeg skal have en cheekriser på asap. Har overvejet at save et stykke ud, og hæve det. Eller den nemmeste løsning, som jeg ved kommer til at passe; kydex. Eller en tekstil taske, men der er jeg lidt nervøs for om jeg kan ramme den perfekte højde. Og nu har jeg så fået den idé at en læder taske måske ville passe bedre i stil.
Den skal bare passe til mig, og behøver ikke være hurtigt justerbar uden værktøj.
Nogen der vil dele hvilken løsning de synes vil være bedst, og/eller dele erfaringer med dem i tekstil eller læder?
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell

"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: "Rævebaskeren" får nyt liv

Indlæg af C-X » 2. sep 2021, 19:38

Jeg bruger kolbetasker, med et stykke tilpasset rørskål isolering inden under, og de er endda med velcro på undersiden, så jeg kan sætte dem fast med små strips af velcro! :blink:

Bubba tricket er et stykke rørskål og iso tape omkring. Ugly as F, but works! :rock:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Sila0079
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:18
Interesser: Skydning, jagt og genladning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 187 times
Been thanked: 140 times

Re: "Rævebaskeren" får nyt liv

Indlæg af Sila0079 » 2. sep 2021, 19:57

C-X skrev:
2. sep 2021, 19:38
Jeg bruger kolbetasker, med et stykke tilpasset rørskål isolering inden under, og de er endda med velcro på undersiden, så jeg kan sætte dem fast med små strips af velcro! :blink:

Bubba tricket er et stykke rørskål og iso tape omkring. Ugly as F, but works! :rock:
Jeg har basicly Bubba tricket på min RPR, hvis cheekriser er for lav, trods justerbar, hvis man putter relevant optik på..

Hvilke tasker bruger du/kan du anbefale, og hvor fra?
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell

"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: "Rævebaskeren" får nyt liv

Indlæg af C-X » 2. sep 2021, 20:16

Jeg tror det er nogle Eagle Industries, de kom i hvert fald hjem fra USA ved mellemkomst af et vellidt forummedlem, der foretog rejser USA/DK jævnligt. :US: :danishgun:

Jeg har luret lidt på Hornady som burde være til at skaffe.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: "Rævebaskeren" får nyt liv

Indlæg af C-X » 10. sep 2021, 22:59

Screenshot_20210910-225837.jpg
Jeg huskede galt :glasses:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7708
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: "Rævebaskeren" får nyt liv

Indlæg af T-REX » 11. sep 2021, 04:28

Sila0079 skrev:
6. jun 2021, 09:33
Strelok Pro's reticle funktion, er helt genial, når man har et kikkertsigte uden gode markeringer i trådkorset, eller udvendige kliktårne.
Du ved vel godt, at trykker du på PNG knappen i Strelok Pro, så kan du sende et billede af reticle, I høj opløsning, og uden "snavs"? :giggle:
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Sila0079
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:18
Interesser: Skydning, jagt og genladning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 187 times
Been thanked: 140 times

Re: "Rævebaskeren" får nyt liv

Indlæg af Sila0079 » 11. sep 2021, 09:39

JRexA skrev:
11. sep 2021, 04:28
Sila0079 skrev:
6. jun 2021, 09:33
Strelok Pro's reticle funktion, er helt genial, når man har et kikkertsigte uden gode markeringer i trådkorset, eller udvendige kliktårne.
Du ved vel godt, at trykker du på PNG knappen i Strelok Pro, så kan du sende et billede af reticle, I høj opløsning, og uden "snavs"? :giggle:
Det har jeg ikke lige tænkt over nej, men jeg plejer faktisk sceenshot'e alt hvad jeg ligger op her, for at få det ned i en filstørrelse, som NVF vil acceptere..
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell

"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson

Sila0079
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:18
Interesser: Skydning, jagt og genladning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 187 times
Been thanked: 140 times

Re: "Rævebaskeren" får nyt liv

Indlæg af Sila0079 » 11. sep 2021, 09:43

Har de her på vej fra tyskland nu.. Den i læder, ryger på rævebaskeren.
Vedhæftede filer
Screenshot_20210911-094042_Firefox.jpg
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell

"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson

Sila0079
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:18
Interesser: Skydning, jagt og genladning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 187 times
Been thanked: 140 times

Re: "Rævebaskeren" får nyt liv

Indlæg af Sila0079 » 12. okt 2021, 08:10

Så kom kikkertsigtet jeg bestilte midt i Juni endelig hjem. Hawke Vantage 3-9x50 Adjustable Ojective Mil Dot. Monteret 90 grader roteret imod uret, så tårnene bytter funtion, så at sige, og der er pladt til at jeg kan tage ladegreb.
Det er knap så elegant at se på, med det store justerbare objektiv, men det vigtigste for mig er nu engang funktionaliteten, og da dette er en riffel til skumrimg og nat, tænker jeg at jeg bliver glad for det. Er spændt på at se hvor lysstærk en kikkert til under 1000 kroner kan være. Den klikker helt enormt sprødt.
Med nuværende 45 gr fabriksladet ammo, kan jeg skyde ud til 300m alene ved hjælp af MIL Dots på fuld forstørrelse, og længere hvis jeg skruer ned for forstørrelsen, men det vil jeg næppe have lyst til, ved skud på mere end 300m afstand..
Den klikker godt nok i 1/4 MOA, hvilket jo ikke harmonerer med trådkorset, men det kan jo være kartoffel kartoffel, så længe jeg bruger trådkors og kliktårne hver for sig.
Skal jeg skyde længere end 300m, så har jeg justeret ringene således at jeg har væsentligt flere klik til rådighed op end ned.. Den er dog ikke indskudt endnu, og jeg ved heller ikke hvor mange klik den samlet set har. Nu venter jeg bare på cheekriseren, som angiveligt skulle komme inden for et par dage.

Jeg har også købt en magnetospeed, i supplement til min Chrony M1, så inden længe skal jeg have kronograferet det forskellige standard ammo jeg har til den, og testet hvad der samler bedst på 200m. Har både noget Sako og RWS 45 gr SP, og tæt på 100 stk Whinchester 45 gr HP.

Dernæst skal jeg have fat i noget viht N110, nogle small rifle primers og nogle blyfri projektiler, og se og jeg kan få den til at skyde præcist på længere afstande med blyfri også..
Vedhæftede filer
Screenshot_20211012-074633_Gallery.jpg
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell

"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7708
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: "Rævebaskeren" får nyt liv

Indlæg af T-REX » 12. okt 2021, 13:24

Har du overvejet at få bukket ladegrebet lidt mere, så kikkert kan monteres normalt?(og måske lidt lavere...)
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Johannes
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 217
Tilmeldt: 22. jan 2009, 18:53
Interesser: riffeljagt
Geografisk sted: 2100
Has thanked: 460 times
Been thanked: 26 times

Re: "Rævebaskeren" får nyt liv

Indlæg af Johannes » 13. okt 2021, 08:26

Prøv small pistol også. Small rifle kan være for kraftige til så lille hylster.. Mvh

Sila0079
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:18
Interesser: Skydning, jagt og genladning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 187 times
Been thanked: 140 times

Re: "Rævebaskeren" får nyt liv

Indlæg af Sila0079 » 13. okt 2021, 08:55

JRexA skrev:
12. okt 2021, 13:24
Har du overvejet at få bukket ladegrebet lidt mere, så kikkert kan monteres normalt?(og måske lidt lavere...)
Nej det har jeg ikke, for som det ses på billede længere oppe, og er beskrevet et sted i tråden også, så er den her riffel gift med netop dette kikkert-montage. Og jeg har godt nok tænkt på at få forlænget ladegrebet lidt, men dels tror jeg det ville se lidt uelegant ud, og jeg tror i øvrigt heller ikke at der kan skabes nok plads til normal kikkert montering. Men det her virker ganske fint - jeg havde også den seneste kikkert monteret sådan på den..
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell

"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson

Sila0079
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:18
Interesser: Skydning, jagt og genladning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 187 times
Been thanked: 140 times

Re: "Rævebaskeren" får nyt liv

Indlæg af Sila0079 » 19. okt 2021, 19:59

Så er det nye sigte grov-indskudt. Jeg endte med at banke ret mange patroner ned ad banen, først fordi jeg ikke kunne bore-sighte med min midlertidige gaffa-cheekriser, og dernæst fordi jeg ikke syntes den samlede ordentligt med nogen type ammo, og træfpunktet fæyttede sig ikke konsistent ift. hvor neget jeg klikkede på tårnene.
De fleste grupper var ca 4 cm c-c, skudt fra sådan en skytteforenings-forskæfte treben, med rearbag under bagkolben.
Frustreret over de uventet middelmådige resultater, skød jeg en sidste gruppe med forskæftet liggende ganske ustabilt, oven på 2 stoffyldte poser. Det halvverede gruppestørrelsen. Så jeg tror simpelthen bare ikke riflen brød som om at skyde fra den holder.
Det er meningen at riflen skal bruges meget praktisk jagtorientet, og jeg vil som sagt forsøge at undgå at sætte bipod på, så det næste må vidst blive at jeg skal have lavet mig en god rygsæk at skyde fra, med at passende fyld..

Jeg venter i øvrigt stadig på cheek-riseren, som skulle være kommet 14/10.

Den sidste gruppe var 19,2mm (og jeg er ret sikker på at jeg ikke skød specielt godt) på 100m, hvilket jo sådan set allerede er ganske fornuftigt.
Nu kribler det efterhånden bare efter at komme i gang med at lade til den. Tror både jeg vil lave noget billig FMJ på ét mærke hylstre, måske med 45-50 grain, og så noget blyfri 35-45 grain på nogle andre hylstre. Kunne godt gå hen og blive en skyder jeg tit griber ud efter, så lidt krudt (penge) som den nu engang forbrænder pr skud (ca 0,75 gram)

Stor tak til Kar98 som holdt os ved selskab på banen :razz:
Vedhæftede filer
Screenshot_20211019-194342_Gallery.jpg
Screenshot_20211019-102829_Gallery.jpg
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell

"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson

Brugeravatar
Kar 98
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1103
Tilmeldt: 26. mar 2004, 22:18
Interesser: Samler våben , jagt , Ammo , s
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 138 times

Re: "Rævebaskeren" får nyt liv

Indlæg af Kar 98 » 21. okt 2021, 21:55

Ja selv tak ! Fornøjelsen var absolut gensidig :numberone:
Tomme hylstre og fyldte flasker gør mig glad

Sila0079
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:18
Interesser: Skydning, jagt og genladning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 187 times
Been thanked: 140 times

Re: "Rævebaskeren" får nyt liv

Indlæg af Sila0079 » 13. nov 2021, 20:06

Så kom cheekriseren endelig hjem, og den intermistiske jeg brugte under indskydning, kunne heldigvis tages af og destrueres.

Måtte lige i gang med nål og træd, og også tilpasse noget hårdt skum, for at få den helt rigtige højde, samt ombygge patronholder fra .22lr til .22 hornet (den kunne reelt heller ikke rumme .22lr anyway).
Eneste 'problem', er at jeg grundet ekstra godstykkelse af bagkappen nu må løsne ringene igen, og trække sigtet op til en centimeter længere bagud, for at kunne se hele sigtebilledet ved max forstørrelse.. Meen, jeg blev alligevel aldrig helt færdig med at indskyde sidst, grund suboptimal skydestilling - ej heller fik jeg chronograferet eller testet mest præcise standard ladning, på tilfredsstillende vis..
Så den skal vidst 'snart' have rævanche i skytteforeningen..

Jeg synes resultatet taler for sig selv, og er vældig tilfreds med mit valg af cheekriser til den. :smile:
Vedhæftede filer
Screenshot_20211112-221029_Gallery.jpg
Screenshot_20211112-221038_Gallery.jpg
Screenshot_20211112-221048_Gallery.jpg
Screenshot_20211112-221108_Gallery.jpg
Screenshot_20211112-221117_Gallery.jpg
Screenshot_20211112-221125_Gallery.jpg
Screenshot_20211112-221138_Gallery.jpg
Screenshot_20211112-221147_Gallery.jpg
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell

"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: "Rævebaskeren" får nyt liv

Indlæg af C-X » 13. nov 2021, 20:40

Hold fast, det er en Franken-Shooter! :shock:

Sno lidt kobberør omkring den og kald det steampunk! :DancingBanana:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Sila0079
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:18
Interesser: Skydning, jagt og genladning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 187 times
Been thanked: 140 times

Re: "Rævebaskeren" får nyt liv

Indlæg af Sila0079 » 13. nov 2021, 22:28

C-X skrev:
13. nov 2021, 20:40
Hold fast, det er en Franken-Shooter! :shock:

Sno lidt kobberør omkring den og kald det steampunk! :DancingBanana:
Den har jo ikke engang fået sin Pard NV007 monteret endnu :giggle:
Kan godt være den ikke ligner så meget andet, og måske godt kunne være en del af dit loadout i det nyeste Farcry spil, men den har så meget personlighed, at den er skattet ejendom her på matriklen :smile:
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell

"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson

Sila0079
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:18
Interesser: Skydning, jagt og genladning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 187 times
Been thanked: 140 times

Re: "Rævebaskeren" får nyt liv

Indlæg af Sila0079 » 21. dec 2021, 07:58

Mulig faktor i under-ønskelig-præcision efter ny kikkert: gevindet i én af ringene var gået. Med Bushnell kikkerten kunne jeg stadig spænde med knap 1NM på den skrue, men ved montering, og endnu mere efter jeg lige måtte flytte kikkerten lidt længere bagud i montagen, var det intet bid i gevindet overhovedet.

Nu har jeg boret op fra 3 til 4 mm i det pågældende hul, og i øvrigt efterspændt alle skruer i det meget specielle og ultra justerbare montage.

Så nu skal jeg have indskudt og testet præcisionen påny.
Vedhæftede filer
Screenshot_20211221-074929_Gallery.jpg
Screenshot_20211221-074917_Gallery.jpg
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell

"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson

Besvar