C-X skrev: ↑1. nov 2021, 10:08
Det er let nok, de udfører politisk motiveret vold (og i visse tilfælde drab) og beskadigelse af ejendom. Både imod deres politiske modstandere og udeforstående. Havde de tilhørt en anden fløj, så var de for længst forbudte.
Men lad os nu hold debatten på våbenejerskab og politiet som "samfundsmoderatorer".
Hehe, lige et par påstande, og så et påbud om at man ikke skal kommentere det, men holde det på emnet.

Selvom man ikke bryder sig om nogle rent politisk, så kan man godt holde det faktuelt, min ven.
Jeg tror ikke at Enhedslisten begår hverken terrorisme eller politisk motiveret vold.
Antifa - politisk motiveret vold? Ja - direkte angreb på højreekstremister. Terrorisme? Nej - jeg kan ikke se hvilke tilfældige og vilkårlige de overfalder for at udnytte den deraf kommende frygt (terrorisme) i deres modstand mod fascisme.
BLM er vist mere et banner eller et statement end en organisation. Bemærk at "gå amok og smadre butikker" strengt taget ikke behøver at være terrorisme, selvom dem det går ud over nok godt kan føle det sådan. Terrorisme er som fagbegreb en strategi der bevidst udnytter frygt, ikke en generel term for resultatet af al vold, psykopati, eller direkte aktion.
Men on topic - hvorfor skulle internettet være fritaget for politiets tilstedeværelse? Cyber er blevet et domæne at forholde sig til i sin egen ret, som strøget, Århus midtby, eller Christiania. Selvfølgelig skal der være en polititilstedeværelse, hvis vi er tilhængere af værdien af at have politi og styre samfundet gennem lov og ret. Hvorfor skulle internettet være et lovløst frirum uden for normer, lov og ret, eller politi?
Mvh Jakob