ACØ og ACV er blevet lagt sammen til "PAC" i Holstebro
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: Slettes
- Geografisk sted: Danmark
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 290 times
Re: ACØ og ACV er blevet lagt sammen til "PAC" i Holstebro
Det kunne egentlig være lidt morsomt at ansøge på en MG42 eller en 20mm Flakvierling. Gad vide om den unge HKer på kontoret liiiige går videre til overformynderiget med den ansøgning.. 

- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 629 times
Jeg tror som sådan heller ikke at behandlingen i sig selv tager så lang tid… Det er mere hvad nummer i køen man er, blandt andre opgaver.ReneKJ skrev: ↑16. nov 2021, 19:37Ja så skal jeg da vist være heldig hvis jeg ser mit nye våben i årBofhenator skrev: ↑13. nov 2021, 16:57Følgende er på forsiden af SKV.dk
Ekspeditionstid
Der er desværre ekstra ekspeditionstid på alle SKV-ansøgninger på nuværende tidspunkt. Politiets Administrative Center (PAC) i Holstebro har p.t. 7 ugers ekspeditionstid på alle SKV-blanketter. Hertil skal tillægges ekspeditionstiden hos SKV (som p.t. er 2-3 uger for SKV2 + SKV4) samt leveringstiden med Post Nord.
PAC er ved at lægge sidste hånd på et nyt våbenregistreringsprogram, som de forventer at implementere i januar 2022.
SKV2 & SKV4, som uploades og betales via SKV-portalen, da kan status følges under hver enkel sag - straks SKV har startet sagsbehandlingen skifter en sag status.
Vi håber på forståelse og beklager naturligvis den lange ekspeditionstid.
Med venlig hilsen
SKV![]()
Er der nogen der har en fornemmelse for hvad tiden egenligt bliver brugt til?
Man skulle tro at hvis både skytte og våbnet allerede findes i systemet så ville det ikke tage mere end en halv snes minutter at tjekke om alt er i orden.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
-
- Platin Member
- Interesser: Westernskydning og genladning
- Geografisk sted: hovedstadsområdet
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 160 times
Lige sakset denne linje fra Bof's indlæg af 13 november.
Mvh
Grey
Det kunne jo være at ovenstående nye våbenregisteringsprogram, gør sagsbehandlingen mere effektiv.PAC er ved at lægge sidste hånd på et nyt våbenregistreringsprogram, som de forventer at implementere i januar 2022.
Mvh
Grey
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 410 times
- Been thanked: 960 times
- Kontakt:
Rygterne vil det kommer til at minde om det system der er til jagtvåben, kombineret med at formand og skytte skriver under med nem-id (eller hvad det nu ender med at hedde).Greyberd63 skrev: ↑16. nov 2021, 20:39Lige sakset denne linje fra Bof's indlæg af 13 november.
Det kunne jo være at ovenstående nye våbenregisteringsprogram, gør sagsbehandlingen mere effektiv.PAC er ved at lægge sidste hånd på et nyt våbenregistreringsprogram, som de forventer at implementere i januar 2022.
Mvh
Grey
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
- Niels
- Platin Member
- Interesser: Windows NT3.5
- Geografisk sted: Esbjerg
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 17 times
Det tog ca det samme med en 17HMR vekselpibe, små 3 uger.
Vh
Niels
--
If it ain't Broke.....Fix it till it is!
Niels
--
If it ain't Broke.....Fix it till it is!
- Elbæk
- Platin Member
- Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
- Geografisk sted: Østjylland
- Been thanked: 1158 times
Samlertilladelse til skydevåben indsendt 4/11, modtaget i dag d. 18/11
Tilladelse til blyhaglpatroner t. western skydning ansøgt (hos Unionen) d. 3/8. Ifølge Unionen godkendt og videresendt til PAC i uge 40. Jeg afventer stadig at høre noget. Jeg tillader mig at skrive en venlig mail til PAC og spørger til den.
Tilladelse til blyhaglpatroner t. western skydning ansøgt (hos Unionen) d. 3/8. Ifølge Unionen godkendt og videresendt til PAC i uge 40. Jeg afventer stadig at høre noget. Jeg tillader mig at skrive en venlig mail til PAC og spørger til den.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886
-
- Gold Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: Nordfyn
- Has thanked: 322 times
- Been thanked: 40 times
Blev idag ringet op af en overassistent/skydebanesagkyndig, fra PAC. Det drejede sig om en proj alfa star revolverkarabin, som jeg den 15-08-2021 ansøgte om jagttilladelse til. Medarbejder ringede for at fortælle mig at jeg fik besked om afgørelsen, de kom de til den... Lige nu lå den i bunke af ansøgninger, som de var i tvivl om. Medarbejder kunne ikke rigtig forklare, hvad tvivlen gik ud på. Medarbejder nævnte at de (politiet) tidligere hade udstedt tilladelse til for korte våben. Jeg forklarede at lige det her våbenvar lavet til at overholde, 30/30 reglen. Med 31cm löb og 76cm totallängde. Jeg forklarede at disse mål fremgik af ansøgningen. Medarbejder forklarede at der jo var visse våben der ikke var egnede til jagt. Jeg spurgte ind til hvilke våben det var. Svaret var noget famlende. Medarbejder forklarede det i var hende der sad med sagen. Jeg spurgte lidt ind til hvorfor det så var hende der ringede. Svar det var for at fortælle mig, at svar kom når svar kom! Jeg spurgte ind til hvem der afgjorde hvilke våben kunne godkendes til jagt. Hun nänvte naturmiljö styrelsen. Jeg sagde at det var jeg ikke klar over. Hun kunne ikke helt fortælle mig hvordan det hang sammen. Hun fortalte at der var flere revolverkarabiner på jagttilladelse i dk, som netop nu skulle genovervejes. Jeg nänvte at Hatting i sin tid hade lavet en, som nu efter indførte regler, kunne regnes som for kort. Jeg spurgte ind til om der var flere, som jeg ikke kendte til. Ikke noget hun kunne/ville/måtte svare på. Alt i alt ret lang og behagelig samtale. Men uden nogen reelle svar. Eller en tidsramme.
-
- Gold Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: Nordfyn
- Has thanked: 322 times
- Been thanked: 40 times
Rettelse... Hun fortæller at hun ikke sidder med sagen... Men blot ringer for at informere...til spørgsmålet om hvem der så sidder med sagen.. vi er ikke nået til den... Vi har mange lignende sager.
- Elbæk
- Platin Member
Men, sørme om de ikke kan blive ved med at skrive til mig om en udløbet tilladelse til en dæmper som jeg ikke længere, iht. gældende lov, behøver særskilt tilladelse tilElbæk skrev: ↑18. nov 2021, 17:10Samlertilladelse til skydevåben indsendt 4/11, modtaget i dag d. 18/11

Der lå et "fint" brev i min postkasse her til aften.
Det måtte de så også lige have en mail om.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-
- This member is
- Interesser: Våbenrelateret information
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 503 times
Fik du søgt om aktindsigt?
For jeg syntes da ikke du fik svar på noget?
De er ikke nået til din sag endnu, men de mener alligevel våbnet er uegnet til jagt?

- Ras.Killing
- Platin Member
Ansøgte om at få min Troy på riffeltilladelse, altså dobbelt tilladelse så den fortsat også er på SKV.
Søgte 31/10 og modtog tilladelse idag d. 18/12.
Væsentlig hurtigere end SKV var om at få tilladelsen igennem til samme riffel
Så nu må den benyttes både til sport og jagt… Tossede regler
Væsentlig hurtigere end SKV var om at få tilladelsen igennem til samme riffel

Så nu må den benyttes både til sport og jagt… Tossede regler

"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
- Elbæk
- Platin Member
Hvad skrev du på ansøgningen for at undgå at riflen automatisk blev afmeldt hos SKV?Ras.Killing skrev: ↑18. nov 2021, 21:10Ansøgte om at få min Troy på riffeltilladelse, altså dobbelt tilladelse så den fortsat også er på SKV.
Væsentlig hurtigere end SKV var om at få tilladelsen igennem til samme riffel![]()
Så nu må den benyttes både til sport og jagt… Tossede regler![]()
Er der noget yderligere man skal foretage sig i den forbindelse?
Jeg har en Uberti 1873 "Winchester" i .357 Mag som jeg overvejer at skulle have på både SKV og jagttilladelse.
- Ras.Killing
- Platin Member
Jeg registrerede den under det felt, som man også bruger til f.eks. våben fra dødsbo osv.Elbæk skrev: ↑19. nov 2021, 09:24Hvad skrev du på ansøgningen for at undgå at riflen automatisk blev afmeldt hos SKV?Ras.Killing skrev: ↑18. nov 2021, 21:10Ansøgte om at få min Troy på riffeltilladelse, altså dobbelt tilladelse så den fortsat også er på SKV.
Væsentlig hurtigere end SKV var om at få tilladelsen igennem til samme riffel![]()
Så nu må den benyttes både til sport og jagt… Tossede regler![]()
Er der noget yderligere man skal foretage sig i den forbindelse?
Jeg har en Uberti 1873 "Winchester" i .357 Mag som jeg overvejer at skulle have på både SKV og jagttilladelse.
Så skrev jeg i oplysningerne, at jeg pt. selv er ejer af våbnet på en SKV tilladelse, og at jeg gerne vil have den på jagtilladelse også. Altså dobbeltregistreret, så de IKKE skulle afmelde den i SKV.
Tiden må vise om de har forstået budskavet, eller om der dumper et SKV kort ind af døren på et tidspunkt uden Troy'en på

Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
- Elbæk
- Platin Member
Svaret er at de bekræfter at de har min ansøgning liggende og at de modtog den fra Unionen d. 9/10 - de forventer at tilladelsen bliver lavet inden for de næste 14 dage.Elbæk skrev: ↑18. nov 2021, 17:10Samlertilladelse til skydevåben indsendt 4/11, modtaget i dag d. 18/11
- Caspian1911
- Moderator
- Interesser: IPSC, gamle danske våben
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 210 times
- Been thanked: 196 times
Ansøgning om våbentilladelse på .22 LR riffel indsendt 25. oktober og tilladelsen modtaget 14/11 (søndag aften).
Hvor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!
-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt, våben mm.
- Geografisk sted: Ikast-Brande
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
Hvordan fungerer det med svar for SKV2? Jeg søgte min første pistol (9mm) for omkring fem uger siden, så jeg ved ikke, om jeg skal forvente svar i E-boks eller om kun det er min formand der får svar på ansøgningen?
- Ras.Killing
- Platin Member
Din formand modtager dit SKV-kort med posten.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 947 times
- Kontakt:
Men det tager pt omkring 8 uger, måske mere.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 423 times
- Kontakt:
Lige nu tager det mere. Vi er på 11 ugers behandlingstid for sager fra starten af september.
Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
Team Zero Mike Armory
-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt, våben mm.
- Geografisk sted: Ikast-Brande
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
Ved man hvorfor det tager så lang tid? Jeg kan ikke forestille mig, hvad der kan tage så mange uger at tage stilling til. Er det ikke bare at slå op, om fyren er voldelig kriminel, ejer to våben i samme kaliber i forvejen eller om data på pistolen passer til kravene? 

- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 423 times
- Kontakt:
Se Bofhenators opslag fra 13. november ovenfor. Jeg tror såmænd ikke hver enkelt ansøgning tager specielt længe at behandle, men snarere at de ikke har timer nok ikke at ekspedere dem i rimelig tid, derfor opstår der bunker. Hos Politiet tror jeg også de ændrer på prioriteterne efter hvem der råber højest. F.eks. har vi på det seneste modtaget en del SKV6, som er behandlet på PAC's bødekontor, i stedet for deres våbenkontor.Tamamo skrev: ↑22. nov 2021, 14:30Ved man hvorfor det tager så lang tid? Jeg kan ikke forestille mig, hvad der kan tage så mange uger at tage stilling til. Er det ikke bare at slå op, om fyren er voldelig kriminel, ejer to våben i samme kaliber i forvejen eller om data på pistolen passer til kravene?![]()
Slava Ukraini!
Team Zero Mike Armory
Team Zero Mike Armory
- Elbæk
- Platin Member
Tankevækkende: En af dem jeg skyder med sendte sin ansøgning ind til Unionen inden for samme uge som jeg - og Unionen sendte dem samme dag til PAC. Han modtog sin tilladelse i går. Jeg er spændt på hvornår min så kommer.Elbæk skrev: ↑19. nov 2021, 17:11Svaret er at de bekræfter at de har min ansøgning liggende og at de modtog den fra Unionen d. 9/10 - de forventer at tilladelsen bliver lavet inden for de næste 14 dage.Elbæk skrev: ↑18. nov 2021, 17:10Samlertilladelse til skydevåben indsendt 4/11, modtaget i dag d. 18/11
- Ras.Killing
- Platin Member
Der er flere eksempler her i tråden på, at tilladelser der er sendt før andre, er modtaget efter.Elbæk skrev: ↑23. nov 2021, 10:35Tankevækkende: En af dem jeg skyder med sendte sin ansøgning ind til Unionen inden for samme uge som jeg - og Unionen sendte dem samme dag til PAC. Han modtog sin tilladelse i går. Jeg er spændt på hvornår min så kommer.Elbæk skrev: ↑19. nov 2021, 17:11Svaret er at de bekræfter at de har min ansøgning liggende og at de modtog den fra Unionen d. 9/10 - de forventer at tilladelsen bliver lavet inden for de næste 14 dage.Elbæk skrev: ↑18. nov 2021, 17:10Samlertilladelse til skydevåben indsendt 4/11, modtaget i dag d. 18/11
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
- RVAL
- Bronze Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Nuuk
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 12 times
Standard O/U anmeldt 20.04.21.. kvittering for anmeldelse modtaget i e-boks den 21.11.21..
Ekspeditionstiden på 7 måneder har jo som sådan ingen praktisk betydning for min anvendelse af våbnet - men det fortæller vel lidt om de bjerge af sager der pt flyttes rundt med.. Er det rigtigt forstået, at der sidder en 300+ M/K’er og forsøger at holde styr på os?
Ekspeditionstiden på 7 måneder har jo som sådan ingen praktisk betydning for min anvendelse af våbnet - men det fortæller vel lidt om de bjerge af sager der pt flyttes rundt med.. Er det rigtigt forstået, at der sidder en 300+ M/K’er og forsøger at holde styr på os?
- FBN
- Platin Member
- Interesser: Alt med/om våben :-)
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 101 times
Ikke hvis du kigger isoleret på våben men korrekt derRVAL skrev: ↑23. nov 2021, 22:36Standard O/U anmeldt 20.04.21.. kvittering for anmeldelse modtaget i e-boks den 21.11.21..
er vist ca alt i alt ca 290 ansatte i politiets administrative center
menes jeg at huske da jeg var til samtale på jobbet som
SKV eller jagtvåben assistent

MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!