Jeg mener at have læst i DJ, at omtrent 50 af disse sidder i våbenafdelingen.FBN skrev: ↑23. nov 2021, 23:16Ikke hvis du kigger isoleret på våben men korrekt derRVAL skrev: ↑23. nov 2021, 22:36Standard O/U anmeldt 20.04.21.. kvittering for anmeldelse modtaget i e-boks den 21.11.21..
Ekspeditionstiden på 7 måneder har jo som sådan ingen praktisk betydning for min anvendelse af våbnet - men det fortæller vel lidt om de bjerge af sager der pt flyttes rundt med.. Er det rigtigt forstået, at der sidder en 300+ M/K’er og forsøger at holde styr på os?
er vist ca alt i alt ca 290 ansatte i politiets administrative center
menes jeg at huske da jeg var til samtale på jobbet som
SKV eller jagtvåben assistent![]()
ACØ og ACV er blevet lagt sammen til "PAC" i Holstebro
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
Re: ACØ og ACV er blevet lagt sammen til "PAC" i Holstebro
- FBN
- Platin Member
- Interesser: Alt med/om våben :-)
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 101 times
Nok ikke helt skævt mener det var 30-40 stk på SKV ogFlugteren skrev: ↑23. nov 2021, 23:31Jeg mener at have læst i DJ, at omtrent 50 af disse sidder i våbenafdelingen.FBN skrev: ↑23. nov 2021, 23:16Ikke hvis du kigger isoleret på våben men korrekt derRVAL skrev: ↑23. nov 2021, 22:36Standard O/U anmeldt 20.04.21.. kvittering for anmeldelse modtaget i e-boks den 21.11.21..
Ekspeditionstiden på 7 måneder har jo som sådan ingen praktisk betydning for min anvendelse af våbnet - men det fortæller vel lidt om de bjerge af sager der pt flyttes rundt med.. Er det rigtigt forstået, at der sidder en 300+ M/K’er og forsøger at holde styr på os?
er vist ca alt i alt ca 290 ansatte i politiets administrative center
menes jeg at huske da jeg var til samtale på jobbet som
SKV eller jagtvåben assistent![]()
jagt også resten fordelt på div tilladelse (alkohol og genladning)
Også bøder, ATK og kriminalitet register ved de fik ca 5 ekstra i februar, jeg var nr 6

MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!
- RVAL
- Bronze Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Nuuk
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 12 times
Hmm.. hvis det antal holder.. forklarer jo en del af sagsbehandlingstiden.. trækker man ferie, feriefridage, barsel, sygdom, uddannelse og ledelsen ud af den operationelle flok.. så er der vel reelt 20 m/k´er tilbage der skal forsøge at holde styr på de knap 600.000 private skydere vi har i dk..
FBN.. havde du stået på list “PAC” her fornyelig, så havde jeg stemt på dig
der er øjensynligt brug for hjælp.. 
FBN.. havde du stået på list “PAC” her fornyelig, så havde jeg stemt på dig

- Epae
- Platin Member
- Interesser: Flugt- og riffel-skydning
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 129 times
Ansøgning på jagtriffel indsendt 10/11 - modtaget i dag, 24/11.
Det er 14 dage?! Hvad pokker er der lige sket derinde - har de pludselig fået taget sig sammen?
Jeg er vildt overrasket, dog selvfølgelig på den positive måde!
Nu skal jeg så se om jeg kan få hentet riflen hurtigt, havde først forventet at få tilladelsen efter nytår...
Det er 14 dage?! Hvad pokker er der lige sket derinde - har de pludselig fået taget sig sammen?
Nu skal jeg så se om jeg kan få hentet riflen hurtigt, havde først forventet at få tilladelsen efter nytår...
Browning B525 - 12/76
BRNO ZP 145 - 16/70
BRNO ZP 149 - 12/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win
BRNO ZP 145 - 16/70
BRNO ZP 149 - 12/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win
- Elbæk
- Platin Member
- Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 1158 times
Rygtet vil vide at de prioriterer tilladelser til jagtvåben over SKV og samlertilladelser, fordi Danmarks Jægerforbund brokker sig mere end skytteforbundene. Første gang jeg oplevede rygtet fremført tog jeg det meget lidt alvorligt - men efterhånden er der noget som tyder på at der i hvert fald foregår én eller anden prioritering til jægernes fordelEpae skrev: ↑24. nov 2021, 15:23Ansøgning på jagtriffel indsendt 10/11 - modtaget i dag, 24/11.

Ligeledes synes jeg efterhånden at kunne ane at de tilladelser som ikke indbringer en afgift, har det med at befinde sig meget langt nede på prioritetslisten.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 423 times
- Kontakt:
"Nogen" har samlet til bunke. En omgang SKV'er lige fra 9/9 til 29/9 er færdigbehandlet i dag, så nu venter vi bare på PostNord 

Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
-
- Platin Member
- Geografisk sted: Kbh.
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 51 times
Jeg fik også kvittering for anmeldelse af glatløbet haglgevær i dag, som jeg købte i maj.
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 410 times
- Been thanked: 960 times
- Kontakt:
Ja, den skiller der et sted...
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
-
- Gold Member
- Interesser: Jagt- og riffelskydning
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 25 times
Hvordan er det så med Europæisk våbenpas lige nu? Skal ikke have et nyt, bare 3 yderlige linjer. To af dem er dog haglgevær, som jeg har sendt registrering ind, men som de sikkert iykke kan finde i deres system endnu (og så måske først om et par måneder...
)
Jeg vil helst ikke stå uden dette pas i mange uger.

“…a short, light, handy, versatile, utility rifle.” Cooper called his idea of this conceptualized carbine a “scout rifle.”
- Caspian1911
- Moderator
- Interesser: IPSC, gamle danske våben
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 210 times
- Been thanked: 196 times
Det tog 6 uger, da jeg skulle have en ekstra riffel påført passet efter sommerferien.Gerdson39 skrev: ↑25. nov 2021, 15:14Hvordan er det så med Europæisk våbenpas lige nu? Skal ikke have et nyt, bare 3 yderlige linjer. To af dem er dog haglgevær, som jeg har sendt registrering ind, men som de sikkert iykke kan finde i deres system endnu (og så måske først om et par måneder...)
Hvor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!
-
- Gold Member
Mange tak, men det er da noget l.Caspian1911 skrev: ↑25. nov 2021, 15:21Det tog 6 uger, da jeg skulle have en ekstra riffel påført passet efter sommerferien.Gerdson39 skrev: ↑25. nov 2021, 15:14Hvordan er det så med Europæisk våbenpas lige nu? Skal ikke have et nyt, bare 3 yderlige linjer. To af dem er dog haglgevær, som jeg har sendt registrering ind, men som de sikkert iykke kan finde i deres system endnu (og så måske først om et par måneder...)
Jeg skulle gerne tage et af mine nye (gamle) haglgevær til jævnlig skydning til Alt Bennebek fra 11.12. ad, og så hver uge. Men hvis jeg sender den ind nu, så kan jeg ikke engang tage det jeg har registreret på den med.

Hvordan er det med at udfylde dokumenterne - det giver vel ingen mening? Er der nogen der har prøvet uden Europæisk våbenpas?
“…a short, light, handy, versatile, utility rifle.” Cooper called his idea of this conceptualized carbine a “scout rifle.”
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
Det er egentlig super nemt. Du skal ind på politi.dk og finde den rigtige formular frem (midlertidig udførsel af våben), udfylde oplysningerne og aflevere den underskrevne A-form til Toldvæsenet ved udrejse, og den stemplede B-form ved hjemrejse.Gerdson39 skrev: ↑26. nov 2021, 19:49Mange tak, men det er da noget l.Caspian1911 skrev: ↑25. nov 2021, 15:21Det tog 6 uger, da jeg skulle have en ekstra riffel påført passet efter sommerferien.Gerdson39 skrev: ↑25. nov 2021, 15:14Hvordan er det så med Europæisk våbenpas lige nu? Skal ikke have et nyt, bare 3 yderlige linjer. To af dem er dog haglgevær, som jeg har sendt registrering ind, men som de sikkert iykke kan finde i deres system endnu (og så måske først om et par måneder...)
Jeg skulle gerne tage et af mine nye (gamle) haglgevær til jævnlig skydning til Alt Bennebek fra 11.12. ad, og så hver uge. Men hvis jeg sender den ind nu, så kan jeg ikke engang tage det jeg har registreret på den med.![]()
Hvordan er det med at udfylde dokumenterne - det giver vel ingen mening? Er der nogen der har prøvet uden Europæisk våbenpas?
- Caspian1911
- Moderator
- Interesser: IPSC, gamle danske våben
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 210 times
- Been thanked: 196 times
Jeg havde fornøjelsen af at køre 65 km til nærmeste Skat- og Toldsted for at få stemplet Bilag A og Bilag B. God fornøjelseGerdson39 skrev: ↑26. nov 2021, 19:49Mange tak, men det er da noget l.Caspian1911 skrev: ↑25. nov 2021, 15:21Det tog 6 uger, da jeg skulle have en ekstra riffel påført passet efter sommerferien.Gerdson39 skrev: ↑25. nov 2021, 15:14Hvordan er det så med Europæisk våbenpas lige nu? Skal ikke have et nyt, bare 3 yderlige linjer. To af dem er dog haglgevær, som jeg har sendt registrering ind, men som de sikkert iykke kan finde i deres system endnu (og så måske først om et par måneder...)
Jeg skulle gerne tage et af mine nye (gamle) haglgevær til jævnlig skydning til Alt Bennebek fra 11.12. ad, og så hver uge. Men hvis jeg sender den ind nu, så kan jeg ikke engang tage det jeg har registreret på den med.![]()

Hvor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!
-
- Gold Member
Ja ok, men de tyske myndigheder kræver altså også en blanket...
Det løber vel ud på at jeg tager min gode gamle Winchester alligevel. Men jeg undersøger det lige en gang til. Tak!
Det løber vel ud på at jeg tager min gode gamle Winchester alligevel. Men jeg undersøger det lige en gang til. Tak!
- Elbæk
- Platin Member
Igen tilladelse modtaget her 14 dage efter.Elbæk skrev: ↑19. nov 2021, 17:11Svaret er at de bekræfter at de har min ansøgning liggende og at de modtog den fra Unionen d. 9/10 - de forventer at tilladelsen bliver lavet inden for de næste 14 dage.Elbæk skrev: ↑18. nov 2021, 17:10Samlertilladelse til skydevåben indsendt 4/11, modtaget i dag d. 18/11
Tilladelse til blyhaglpatroner t. western skydning ansøgt (hos Unionen) d. 3/8. Ifølge Unionen godkendt og videresendt til PAC i uge 40. Jeg afventer stadig at høre noget. Jeg tillader mig at skrive en venlig mail til PAC og spørger til den.
Så nu har de modtaget endnu en mail - hvis svaret ikke indeholder en tilladelse, så må næste skridt være at søge aktindsigt i behandlingen af min ansøgning.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-
- Gold Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: Nordfyn
- Has thanked: 322 times
- Been thanked: 40 times
hm... jeg skal jo også igang med cowboy skydning. må hellere komme igang med at søge tilladelse til blyhagl.
- Elbæk
- Platin Member
Det er en super hyggelig sport, jeg startede selv sidste vinter - og har virkelig fundet mig godt til rette.
Vær obs. på at du dog først kan søge om tilladelse til blyhaglpatroner når du har opnået western licens.
- Elbæk
- Platin Member
Så har de bekræftet at min tilladelse til dæmper er annulleret - og at jeg ikke vil høre mere til det. De tilbød oven i købet at annullere de andre tilladelser jeg har til dæmpere, så jeg heller ikke kommer til at høre noget til dem. Fin service.Elbæk skrev: ↑2. dec 2021, 16:26Igen tilladelse modtaget her 14 dage efter.Elbæk skrev: ↑19. nov 2021, 17:11Svaret er at de bekræfter at de har min ansøgning liggende og at de modtog den fra Unionen d. 9/10 - de forventer at tilladelsen bliver lavet inden for de næste 14 dage.Elbæk skrev: ↑18. nov 2021, 17:10Samlertilladelse til skydevåben indsendt 4/11, modtaget i dag d. 18/11
Tilladelse til blyhaglpatroner t. western skydning ansøgt (hos Unionen) d. 3/8. Ifølge Unionen godkendt og videresendt til PAC i uge 40. Jeg afventer stadig at høre noget. Jeg tillader mig at skrive en venlig mail til PAC og spørger til den.
Så nu har de modtaget endnu en mail - hvis svaret ikke indeholder en tilladelse, så må næste skridt være at søge aktindsigt i behandlingen af min ansøgning.
Jeg har intet hørt til min forespørgsel til tilladelsen til blyhaglpatroner...
-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt, våben mm.
- Geografisk sted: Ikast-Brande
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
SKV2 pistol indsendt 28/10, skytteklubben har modtaget tilladelsen i dag 04/12. Lidt over fem uger. 

- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 628 times
Det var hurtigt.
22 eller grov?
DGI eller DSkyU ?
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt, våben mm.
- Geografisk sted: Ikast-Brande
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
9mm hos DGI. Jeg må dog indrømme, det kunne også godt have været d. 21. jeg søgte.

- Elbæk
- Platin Member
Jeg har stadig intet hørt til min tilladelse til blyhaglpatroner - ej heller har jeg modtaget et svar på min seneste henvendelse om sammeElbæk skrev: ↑3. dec 2021, 19:15Så har de bekræftet at min tilladelse til dæmper er annulleret - og at jeg ikke vil høre mere til det. De tilbød oven i købet at annullere de andre tilladelser jeg har til dæmpere, så jeg heller ikke kommer til at høre noget til dem. Fin service.Elbæk skrev: ↑2. dec 2021, 16:26Igen tilladelse modtaget her 14 dage efter.Elbæk skrev: ↑19. nov 2021, 17:11Svaret er at de bekræfter at de har min ansøgning liggende og at de modtog den fra Unionen d. 9/10 - de forventer at tilladelsen bliver lavet inden for de næste 14 dage.Elbæk skrev: ↑18. nov 2021, 17:10Samlertilladelse til skydevåben indsendt 4/11, modtaget i dag d. 18/11
Jeg har intet hørt til min forespørgsel til tilladelsen til blyhaglpatroner...

De har haft min ansøgning liggende i over ti uger nu.
En anden skytte fra samme forening, som søgte samme tilladelse samme dag som jeg, modtog sin tilladelse for tre uger siden.
For tre uger siden blev jeg, efter jeg spurgte til status på min ansøgning, sat i udsigt at jeg ville modtage min tilladelse inden for 14 dage.
For en uge siden skrev jeg venligt og spurgte til status - jeg har hverken modtaget svar eller tilladelse.
-
- Bronze Member
- Interesser: Riffel,Hagl,PRS,skydning, 22lr
- Geografisk sted: Vejen
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Hvor bliver man dog bare træt af PAC
Jeg var på genladningskurus tilbage i oktober og søgte min tilladelse straks efter. Så ringer jeg derind(for 3,5 uger siden) og får en horisont på omkring 2 uger, måske 3 uger. Fair nok. I fredags (3 uger efter jeg ringede derind) fik jeg oplyst, at jeg lå øverst i stakken og der ville ikke gå længe. Jeg skulle bare ringe ind onsdag(idag) hvis ikke jeg havde modtaget min tilladelse.
Det gjorde jeg så. Der fik jeg så oplyst, at jeg sjovt nok stadig ligger øverst i bunken, men ingen havde arbejdet på den siden fredag og og kom til at arbejde i den bunke på denne side af nytår. De mennesker der normalt arbejder i den bunke var prioriteret et andet sted så der blev ikke arbejdet på den i den nærmeste fremtid.
Nu har jeg ventet i 8 uger og kommer mindst til at venter 2-3 uger mere. Synes simpelthen det er får dårlig service. Jeg ved ikke hvor lang tid der pt er på våbentilladelser, men det sidste jeg hørte var ikke +10 uger
Det gjorde jeg så. Der fik jeg så oplyst, at jeg sjovt nok stadig ligger øverst i bunken, men ingen havde arbejdet på den siden fredag og og kom til at arbejde i den bunke på denne side af nytår. De mennesker der normalt arbejder i den bunke var prioriteret et andet sted så der blev ikke arbejdet på den i den nærmeste fremtid.
Nu har jeg ventet i 8 uger og kommer mindst til at venter 2-3 uger mere. Synes simpelthen det er får dårlig service. Jeg ved ikke hvor lang tid der pt er på våbentilladelser, men det sidste jeg hørte var ikke +10 uger
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Re: Hvor bliver man dog bare træt af PAC
Du har bemærket, at resten af samfundet er på den anden ende?
Jeg forstår godt din frustration, men det er med garanti heller ikke sjovt for medarbejderne hos PAC.
Jeg forstår godt din frustration, men det er med garanti heller ikke sjovt for medarbejderne hos PAC.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.