Lille bondejagt søndag d. 28/11, Sydsjælland, er der en frisk hundemand på forum?

Jagtkammerater er rummet hvor du kan bytte en jagt. Eller fortælle eller stille spørgsmål der angår din bedste Jagtkammerat - din HUND.
Besvar
Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Lille bondejagt søndag d. 28/11, Sydsjælland, er der en frisk hundemand på forum?

Indlæg af Peter » 21. nov 2021, 08:02

Som overskriften siger, er der en (gerne erfaren) hundefører her på forum, som har tid til at deltage i vores lille jagt på søndag?

Vi bliver omkring 10 jægere og det bliver årets første fællesjagt på reviret, som mestendels består af mosestykker og mindre remiser. Der må skydes jagtbart vildt (dog ikke råvildt), men det vil primært være fasaner.

Omgangstonen på vores jagt er uformel og hyggen er i højsædet. Morgenmad og efterfølgende frokost er inkl.

AHSV
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 663
Tilmeldt: 19. okt 2007, 11:36
Interesser: Jagt, Fiskeri, Baneskydning
Geografisk sted: København
Has thanked: 21 times
Been thanked: 103 times

Re: Lille bondejagt søndag d. 28/11, Sydsjælland, er der en frisk hundemand på forum?

Indlæg af AHSV » 21. nov 2021, 21:38

Hej

Jeg kan desværre ikke, men jeg ved heller ikke om det er mig i mangler - ville ellers rigtig gerne :smile: Måske et par ord om hvad det er for en hund i har brug for? Jeg f.eks. Har en veltrænet apportør, men han er ikke meget værd til at drive. Anyway, i får bedre respons hvis i skriver lidt om jagten og hvad i mangler - en spaniel der kan lidt af det hele, en apportør, en stående hund (det lyder ikke sådan, men man ved aldrig)

Mvh.
Anders

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Re: Lille bondejagt søndag d. 28/11, Sydsjælland, er der en frisk hundemand på forum?

Indlæg af Peter » 22. nov 2021, 08:27

God pointe. Vi er rimeligt godt besat på spaniels på dagen, så en fx apporterende hund vil der blive sat pris på. Men selve racen er nu ikke særlig vigtig, er der en all rounder, vil det være super. Vi oplever ofte, at hundene er flade i de sidste såter, hvis de ikke får pauser undervejs, så en potentiel hundemand herfra, vil opleve både at gå igennem og stå for.

AHSV
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 663
Tilmeldt: 19. okt 2007, 11:36
Interesser: Jagt, Fiskeri, Baneskydning
Geografisk sted: København
Has thanked: 21 times
Been thanked: 103 times

Re: Lille bondejagt søndag d. 28/11, Sydsjælland, er der en frisk hundemand på forum?

Indlæg af AHSV » 24. nov 2021, 08:20

Peter skrev:
22. nov 2021, 08:27
God pointe. Vi er rimeligt godt besat på spaniels på dagen, så en fx apporterende hund vil der blive sat pris på. Men selve racen er nu ikke særlig vigtig, er der en all rounder, vil det være super. Vi oplever ofte, at hundene er flade i de sidste såter, hvis de ikke får pauser undervejs, så en potentiel hundemand herfra, vil opleve både at gå igennem og stå for.
Ak, jeg kom meget gerne og apporterede, men jeg har corona og bliver jeg rask skal jeg til fodboldstævne med min datter - håber i finder en - det er et smukt tilbud.

Mvh.
Anders

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Re: Lille bondejagt søndag d. 28/11, Sydsjælland, er der en frisk hundemand på forum?

Indlæg af Peter » 24. nov 2021, 18:51

Tak, vi klarer os nu nok alligevel hvis der ikke er nogen der melder sig; det var også mere for at "udvide horisonten" og mødes med en af de rare NVF'ere der er herinde på Dianas stier. :smile:

Styer SSG
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 456
Tilmeldt: 24. jan 2009, 00:39
Interesser: motocross jagt
Geografisk sted: Mariager Fjord
Has thanked: 2 times
Been thanked: 99 times

Re: Lille bondejagt søndag d. 28/11, Sydsjælland, er der en frisk hundemand på forum?

Indlæg af Styer SSG » 24. nov 2021, 22:58

Sådan et tilbud ville jeg gerne takke ja til, hvis ikke det var for to problemer :neutral: :
Det første og største. Hunden er ikke gammel nok endnu. Kun 7 mdr. :wall:
Det andet og det mindste. Jeg har nok 300+ km. til Sydsjælland. :fun:
Men jeg kan godt li' "jagtrejser" i Danmark.

Styer ssg
"Er de fleste de klogeste eller bare de fleste?" Niels Hausgaard
"Der er noget ved alting, det er bare ikke alting, der er noget ved" Poul Krebs

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Re: Lille bondejagt søndag d. 28/11, Sydsjælland, er der en frisk hundemand på forum?

Indlæg af Peter » 25. nov 2021, 12:17

Styer SSG skrev:
24. nov 2021, 22:58
Sådan et tilbud ville jeg gerne takke ja til, hvis ikke det var for to problemer :neutral: :
Det første og største. Hunden er ikke gammel nok endnu. Kun 7 mdr. :wall:
Det andet og det mindste. Jeg har nok 300+ km. til Sydsjælland. :fun:
Men jeg kan godt li' "jagtrejser" i Danmark.

Styer ssg
At hunden ikke er så erfaren, kan vi nu godt leve med - jeg har selv en FT Springer, som kun er i gang med første sæson, så der er masser at lære, både for mig og for hunden, så vi er overbærende. :smile: Men 7 mdr er (alt efter race) måske lidt tidligt, det bestemmer man selv.

Vi har før haft gæster helt nordenfjords fra, men de gjorde så også en tur ud af det med overnatning i anden anledning. Du er i hvert fald velkommen, hvis du vil.

Styer SSG
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 456
Tilmeldt: 24. jan 2009, 00:39
Interesser: motocross jagt
Geografisk sted: Mariager Fjord
Has thanked: 2 times
Been thanked: 99 times

Re: Lille bondejagt søndag d. 28/11, Sydsjælland, er der en frisk hundemand på forum?

Indlæg af Styer SSG » 25. nov 2021, 22:51

Peter skrev:
25. nov 2021, 12:17


Vi har før haft gæster helt nordenfjords fra, men de gjorde så også en tur ud af det med overnatning i anden anledning. Du er i hvert fald velkommen, hvis du vil.
Takker for buddet men det er så også blevet til arbejdsweekend.
Note til mig selv: Næste år planlægger jeg kun med tre arbejdsdage i ugen. Så har jeg fire til at indhente det jeg ikke når. :blink:

Styer ssg
"Er de fleste de klogeste eller bare de fleste?" Niels Hausgaard
"Der er noget ved alting, det er bare ikke alting, der er noget ved" Poul Krebs

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Re: Lille bondejagt søndag d. 28/11, Sydsjælland, er der en frisk hundemand på forum?

Indlæg af Peter » 26. nov 2021, 05:46

Styer SSG skrev:
25. nov 2021, 22:51
Peter skrev:
25. nov 2021, 12:17


Vi har før haft gæster helt nordenfjords fra, men de gjorde så også en tur ud af det med overnatning i anden anledning. Du er i hvert fald velkommen, hvis du vil.
Takker for buddet men det er så også blevet til arbejdsweekend.
Note til mig selv: Næste år planlægger jeg kun med tre arbejdsdage i ugen. Så har jeg fire til at indhente det jeg ikke når. :blink:

Styer ssg
Helt forståeligt. :razz:

Brian Due
Newbie
Newbie
Indlæg: 5
Tilmeldt: 12. mar 2022, 12:28
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: Lille bondejagt søndag d. 28/11, Sydsjælland, er der en frisk hundemand på forum?

Indlæg af Brian Due » 19. mar 2022, 06:14

Hejsa

Bor selv på Sydsjælland med Springer Spaniel Mike 6,5 år og både han og jeg selv søger muligheder for sociale og jagtlige oplevelser i det kommende jagtår.
Vi er begge " Lidt rustne " og søger derfor mindre fællesskab med en vis overbærenhed.
Bare en tanke herfra ;-)
If You can dream it, You can do it

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Re: Lille bondejagt søndag d. 28/11, Sydsjælland, er der en frisk hundemand på forum?

Indlæg af Peter » 19. mar 2022, 07:20

Hej Brian.

Det er noteret - det kan sagtens blive aktuelt i det kommende jagtår. :smile:

Jeg vender lige tilbage til dig.

Brian Due
Newbie
Newbie
Indlæg: 5
Tilmeldt: 12. mar 2022, 12:28
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: Lille bondejagt søndag d. 28/11, Sydsjælland, er der en frisk hundemand på forum?

Indlæg af Brian Due » 24. mar 2022, 16:50

Hej Peter

Ja vend endelig tilbage, såfremt det skulle blive en mulighed ;-)

Vh Brian
If You can dream it, You can do it

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Re: Lille bondejagt søndag d. 28/11, Sydsjælland, er der en frisk hundemand på forum?

Indlæg af Peter » 24. apr 2022, 21:23

Brian Due skrev:
24. mar 2022, 16:50
Hej Peter

Ja vend endelig tilbage, såfremt det skulle blive en mulighed ;-)

Vh Brian
Du har PB.

Besvar