Lige præcist med tilladelser til genladning er det sådan, at hvis du ikke har fået tilladelsen inden 4 uger, får du alle dine penge tilbage igen.
(

Edit: Undskyld. Det var for fristende

Det er frustrerende, men jeg har lige ventet 11 uger på en våbentilladelse, så de er også godt deroppe af i ventetidChristianRavn skrev: ↑22. dec 2021, 17:11Jeg var på genladningskurus tilbage i oktober og søgte min tilladelse straks efter. Så ringer jeg derind(for 3,5 uger siden) og får en horisont på omkring 2 uger, måske 3 uger. Fair nok. I fredags (3 uger efter jeg ringede derind) fik jeg oplyst, at jeg lå øverst i stakken og der ville ikke gå længe. Jeg skulle bare ringe ind onsdag(idag) hvis ikke jeg havde modtaget min tilladelse.
Det gjorde jeg så. Der fik jeg så oplyst, at jeg sjovt nok stadig ligger øverst i bunken, men ingen havde arbejdet på den siden fredag og og kom til at arbejde i den bunke på denne side af nytår. De mennesker der normalt arbejder i den bunke var prioriteret et andet sted så der blev ikke arbejdet på den i den nærmeste fremtid.
Nu har jeg ventet i 8 uger og kommer mindst til at venter 2-3 uger mere. Synes simpelthen det er får dårlig service. Jeg ved ikke hvor lang tid der pt er på våbentilladelser, men det sidste jeg hørte var ikke +10 uger
Du har jo også betalt over 2.000 kr for det, og de havde jo lovet det ville gå stærkere jo dyre det blev...
det de laver er jo administrativt kontorarbejde.. i de private virksomheder som jeg kender til bliver den slags altså stadig lavet uden længere behandlings tider, så arbejder folk bare hjemmefra og henter de stakke papir de skal bruge fra kontoret.. deadlines og KPIer er fuldstændigt uændret i det private, pandemi eller ej..
....og når man så samtidig hæver prisen på tilladelserne, giver det ekstra god mening at holde behandlingstiden på status quo eller øge den....Cpt skrev: ↑24. dec 2021, 11:14det de laver er jo administrativt kontorarbejde.. i de private virksomheder som jeg kender til bliver den slags altså stadig lavet uden længere behandlings tider, så arbejder folk bare hjemmefra og henter de stakke papir de skal bruge fra kontoret.. deadlines og KPIer er fuldstændigt uændret i det private, pandemi eller ej..
Men hvis PACs medarbejdere ligefrem er hevet fra deres alm job for at lave Covid bekæmpelse giver det self mening..
Se'føli da!
Har lige talt i telefon med en super flink medarbejder hos PAC. Hun kunne se at min tilladelse til blyhaglpatroner var udstedt d. 21/11, men at den aldrig var blevet sendt til min e-Boks(!)Elbæk skrev: ↑10. dec 2021, 20:30Jeg har stadig intet hørt til min tilladelse til blyhaglpatroner - ej heller har jeg modtaget et svar på min seneste henvendelse om sammeElbæk skrev: ↑3. dec 2021, 19:15Så har de bekræftet at min tilladelse til dæmper er annulleret - og at jeg ikke vil høre mere til det. De tilbød oven i købet at annullere de andre tilladelser jeg har til dæmpere, så jeg heller ikke kommer til at høre noget til dem. Fin service.Elbæk skrev: ↑2. dec 2021, 16:26Igen tilladelse modtaget her 14 dage efter.Elbæk skrev: ↑19. nov 2021, 17:11Svaret er at de bekræfter at de har min ansøgning liggende og at de modtog den fra Unionen d. 9/10 - de forventer at tilladelsen bliver lavet inden for de næste 14 dage.Elbæk skrev: ↑18. nov 2021, 17:10Samlertilladelse til skydevåben indsendt 4/11, modtaget i dag d. 18/11
Tilladelse til blyhaglpatroner t. western skydning ansøgt (hos Unionen) d. 3/8. Ifølge Unionen godkendt og videresendt til PAC i uge 40. Jeg afventer stadig at høre noget. Jeg tillader mig at skrive en venlig mail til PAC og spørger til den.
Så nu har de modtaget endnu en mail - hvis svaret ikke indeholder en tilladelse, så må næste skridt være at søge aktindsigt i behandlingen af min ansøgning.
Jeg har intet hørt til min forespørgsel til tilladelsen til blyhaglpatroner...
De har haft min ansøgning liggende i over ti uger nu.
En anden skytte fra samme forening, som søgte samme tilladelse samme dag som jeg, modtog sin tilladelse for tre uger siden.
For tre uger siden blev jeg, efter jeg spurgte til status på min ansøgning, sat i udsigt at jeg ville modtage min tilladelse inden for 14 dage.
For en uge siden skrev jeg venligt og spurgte til status - jeg har hverken modtaget svar eller tilladelse.
Så hvis vi vel have hurtig sagsbehandling på SKV, så skal vi bare betale det sammeElbæk skrev: ↑3. jan 2022, 12:55
Jeg kan, ad omveje, forstå at de er enormt pressede på PAC lige nu (bl.a. pga. sygemeldinger) - og at de, siger rygtet, har modtaget besked oppefra om at prioritere visse tilladelser (jagt) frem for andre (SKV), for at retfærdiggøre prisstigningen på tilladelser til jagtvåben. Jeg skal ikke kunne sige om det reelt er hold i de rygter, men noget tyder på at der foregår én eller anden prioritering, som ikke har noget med hvornår ansøgningen er indkommet at gøre.
Eller overbyde. Det ender vel med, at jægerne og skytterne hvert år konkurrerer om at betale mest, så de får kortest behandlingstid.Caspian1911 skrev: ↑3. jan 2022, 13:20
Så hvis vi vel have hurtig sagsbehandling på SKV, så skal vi bare betale det samme![]()
Kom lige til at tænke på din sag, fordi jeg tilfældigvis scrollede forbi selvsamme revolver inde hos JJSU...har du hørt noget nyt omkring tilladelserne? Jeg ved, at Hunters House også står med en lignende problemstilling.
ringede en af de sidste dage før jul. de kunne se at sælger hade tilsendt dem, billeder samt beskrivelse af våbnet. de kunne se at jeg flere gange har spurgt ind til behandlingen, af "sagen". ud over det... kunne de intet sige om hvem, eller hvad der skete. intet om hvad problemet kunne være. intet om hvor denne ansøgning, ikke er behandlet, som enhver anden! snakker udenom... frustrerende.
Det er for dårligt. Det kan ikke være et spørgsmål om længden, fordi den er i vinkel. Jeg kan komme til at frygte, at man er i gang med at reklassificere revolverkarabiner som værende halvautomatiske, og/eller at det er for let at konvertere en revolverkarabin om til en revolver.LQS skrev: ↑3. jan 2022, 21:41
ringede en af de sidste dage før jul. de kunne se at sælger hade tilsendt dem, billeder samt beskrivelse af våbnet. de kunne se at jeg flere gange har spurgt ind til behandlingen, af "sagen". ud over det... kunne de intet sige om hvem, eller hvad der skete. intet om hvad problemet kunne være. intet om hvor denne ansøgning, ikke er behandlet, som enhver anden! snakker udenom... frustrerende.